Wasbaar dekbed, ja, nee? Veel nadelen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Wasbaar dekbed, ja, nee? Veel nadelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 13:26

Mijne past zelfs in de 7 kilo. Ik heb dat roze patchworkachtige ding. Misschien hangt het ook nog van het type af?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 16:33

Hier ook eentje gekocht omdat ik mijn witte IKEA dekbed wat saai vond…maar…het is íets te koud. Een dikker dekbed past niet meer in de (9kg) wasmachine. Dus ik wil en een los flanellen laken onder leggen. Ook omdat ik dat wel praktisch vind met wassen.
Iemand een tip hoe ik die twee kan fixeren en om te wassen weer makkelijk van elkaar kan halen. En dan liefst onzichtbaar want die rammelende clips tegen mijn bedrand als ik me omdraai lijkt me niet nachtrust-verhogend… }:0

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 17:40

Wij hebben sinds een klein jaartje ongeveer 2 1 persoons zelesta easybed dekbedden.
Was ze op 40c en centrifugeren op 1400 gaat prima, zijn na een paar uurtjes droog.
Al het beddengoed gaat in 1 was, alleen beide dekbedden moeten allebei apart, dus als ik het hele bed wil verschonen heb ik 3 wassen.
Ik heb daarom van alles een extra setje. Dan hoeft het niet persee dezelfde dag gewassen en droog te zijn.
Ik heb onder de dekbedden een katoenen laken die ik meewas bij het andere beddengoed. De dekbedden was ik ongeveer 1x per 4 weken of wanneer nodig.
Wij zijn er erg blij mee, slapen en goed onder en geen gedoe met opmaken.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 19:12

veneri schreef:
Ik heb onder de dekbedden een katoenen laken die ik meewas bij het andere beddengoed.

Dank voor je er ervaring! Hoe blijft dat laken liggen als je draait…of geen last van? Ik wil graag een flanel of molton laken. Dus tussen mij en dat dekbed in.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 19:44

Dat blijft wel liggen.
Ik slaap met meerdere laagjes (joepie die overgang)
Zodat ik regelmatig wat weg kan mikken en later terug kan pakken.

Zo dus ook een flanellen laken in de lente en herfst.

Met daar over het 2in 1 katoenen dekbed.
En dat ligt prima en ben het ook niet kwijt.

paars

Re: Wasbaar dekbed, ja, nee? Veel nadelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 20:30

Ah dank, klinkt als muziek in m’n oren. Morgen op snor naar een fijn laken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 21:18

joyce83 schreef:
Iemand ervaring met de maat 220/240? past dit in 9 kg wasmachine? Ik zie of 10 of 11 kg wasmachine nodig staan maar twijfel of ze wat marge houden.

Hier wel!

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 08:10

paars schreef:
veneri schreef:
Ik heb onder de dekbedden een katoenen laken die ik meewas bij het andere beddengoed.

Dank voor je er ervaring! Hoe blijft dat laken liggen als je draait…of geen last van? Ik wil graag een flanel of molton laken. Dus tussen mij en dat dekbed in.

Blijft inderdaad goed liggen hoor, zeker als je laken groot genoeg is om het voeteinde in te stoppen, en anders is het sochtends een kwestie van opnieuw even rechttrekken.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 23:41

Het is gelukt! Flanel laken aan voeteneind ingestopt en de boel bleef keurig liggen. Precies goed nu qua warmte. Top.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 23:54

Fijn hoor! Geniet er van :D