Achillespeesruptuur lotgenootjes of ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Achillespeesruptuur lotgenootjes of ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 01:42

Ik zou ook bellen. :(:)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 02:28

Googlen is echt het stomste dat je in medische gevallen kan doen, en daarmee help je DideH ook absoluut niet. Dus kunnen we dat hier laten of in elk geval voor jezelf houden? Het is zo al ingewikkeld genoeg en DideH en het ziekenhuis doen alles wat ze op dit moment kunnen en moeten doen. Laten we alsjeblieft de Google er buiten houden.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 02:47

Lalidan schreef:
Googlen is echt het stomste dat je in medische gevallen kan doen, en daarmee help je DideH ook absoluut niet. Dus kunnen we dat hier laten of in elk geval voor jezelf houden? Het is zo al ingewikkeld genoeg en DideH en het ziekenhuis doen alles wat ze op dit moment kunnen en moeten doen. Laten we alsjeblieft de Google er buiten houden.

Eens. De lijnen met Dide en het ziekenhuis zijn heel kort en laat het klinisch redeneren dan ook aan hen over, zij zijn daar immers voor opgeleid. Zij kennen de casus ook door en door, wat niet voor ons geldt, en er wordt vanuit het medisch team ook multidisciplinair naar deze casus gekeken

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 07:55

Dat is jullie mening. En dat mag. De mijne is anders. Vroeger had je daar van die thuis-encyclopedieën voor. Daarbij is er geen overdreven man over boord bij mijn berichtje want ik zeg hetzelfde als iedereen: bellen!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 08:12

Thuis encyclopedie werd geschreven en beoordeeld door artsen op betrouwbaarheid. Dr Google haalt alles overal weg, ongeacht wie het geschreven heeft en of het waar is. Dat is echt niet vergelijkbaar.

Er is misschien wel een man overboord als je iemand onnodig ongerust maakt. Het is overbodig, het is zinloos (ze krijgt immers adequate medische hulp), maar je kan iemand wel onnodig ongerust maken. En dat is net zo slecht voor de genezing. Dus laat het gewoon of hou het voor jezelf.

Hoe is het vanochtend Dide?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 08:38

Bovenkamer draait wel overuren wat hiermee te doen. Was even vergeten dat ik tussen nu en 10u ook een telefonisch afspraak heb met de bedrijfsarts.

Hartslag zit wel 15-20 slagen hoger dan normaal, maar nog niet zo hoog als het toen die eerste dag van de infectie was. Temperatuur 37,3 dus niet schokkend. Hak voelt wel een beetje branderig onder gips. Hoop dat de bedrijfsarts snel belt en dat we daarna even kunnen kijken wat de status is onder het gips.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 08:50

Na de afspraak met de bedrijfsarts even bellen naar de poli en even goed uitleggen hoe het er nu uitziet. Het weekend staat voor de deur en je belt niet zomaar.
Dus hopelijk belt de bedrijfsarts snel :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 08:56

Ik wil je niet bang maken, maar beter te vaak bellen dan te weinig. Ik weet van iemand die door een simpele hallus valgus operatie z'n grote teen is kwijtgeraakt omdat er steeds gezegd werd bij de infectie 'valt wel mee'. Totdat de teen dus dood ging. Hier wil je immers straks weer alles kunnen, dus dan maar wat vaker bellen en voor je gevoel zeuren.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:00

germie schreef:
Ik wil je niet bang maken, maar beter te vaak bellen dan te weinig. Ik weet van iemand die door een simpele hallus valgus operatie z'n grote teen is kwijtgeraakt omdat er steeds gezegd werd bij de infectie 'valt wel mee'. Totdat de teen dus dood ging. Hier wil je immers straks weer alles kunnen, dus dan maar wat vaker bellen en voor je gevoel zeuren.

Germie.. als je iemand niet bang wilt maken, doe dat dan ook niet.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 09:41

Bedrijfsarts belde gelukkig rond kwart voor 9 al. Hebben het er net even afgehaald. Qua blauw/paars zelfde beeld. Stukje pees zat ook vastgeplakt in het verband :x

Toch maar even gebeld. Ze wilden me toch wel even zien. Half 12 afspraak. Dan is de wondverpleegkundige er ook en loopt er indien nodig ook een arts rond.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:42

Verstandig. En fijn dat je mag komen. Succes!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:43

Fijn! :)

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:44

DideH schreef:
Bedrijfsarts belde gelukkig rond kwart voor 9 al. Hebben het er net even afgehaald. Qua blauw/paars zelfde beeld. Stukje pees zat ook vastgeplakt in het verband :x

Toch maar even gebeld. Ze wilden me toch wel even zien. Half 12 afspraak. Dan is de wondverpleegkundige er ook en loopt er indien nodig ook een arts rond.

Fijn!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 10:05

Er is wel iets aan het rommelen. Hartslag blijft hoog. Net nog een keer temperatuur gemeten en die is nu 37,7. Wel blij dat ze het even checken. Al is het maar om met een gerust hart het weekend in te kunnen.

Zijn allemaal wel een beetje dezelfde symptomen als waarmee het de eerste keer mis ging. Voelt je door die hoge hartslag zo opgejaagd, naar gevoel

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 10:10

Nou idd better safe than sorry hoor! Fijn dat je zo terecht kunt. Sterkte!

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 10:20

Lieverd, ze kennen je situatie en je wond.

Zij denken ook zekerheid voor onzekerheid.

En ik denk met deze wond dat jij echt niet te snel belt.

Ik wil daarmee ook zeggen dat ik SUPER TROTS OP JE BEN.

Ga zo door en ik wou dat ik voor je kon toveren.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 10:27

Mooi dat je terecht kan. Beter nu dan in het weekend.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 10:35

DideH schreef:
Er is wel iets aan het rommelen. Hartslag blijft hoog. Net nog een keer temperatuur gemeten en die is nu 37,7. Wel blij dat ze het even checken. Al is het maar om met een gerust hart het weekend in te kunnen.

Zijn allemaal wel een beetje dezelfde symptomen als waarmee het de eerste keer mis ging. Voelt je door die hoge hartslag zo opgejaagd, naar gevoel

Dan is het zeker goed dat je gebeld hebt. Geen risico's mee nemen, zeker als het gevoel herkenbaar is

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 11:56

Lalidan schreef:
Thuis encyclopedie werd geschreven en beoordeeld door artsen op betrouwbaarheid. Dr Google haalt alles overal weg, ongeacht wie het geschreven heeft en of het waar is. Dat is echt niet vergelijkbaar.

Er is misschien wel een man overboord als je iemand onnodig ongerust maakt. Het is overbodig, het is zinloos (ze krijgt immers adequate medische hulp), maar je kan iemand wel onnodig ongerust maken. En dat is net zo slecht voor de genezing. Dus laat het gewoon of hou het voor jezelf.

Hoe is het vanochtend Dide?

Yo!!! Je hebt ook medische wond-websites hoor! Jij weet toch niet waar ik op terecht ben gekomen en welke achtergrond kennis ik heb en wat ik vervolgens aan informatie vond? De website(s)delen vond ik dan weer een stap te ver, had gekund, onder het mom van “laat het ziekenhuis morgen kijken en bepalen”.

Maar wel goed van je dat je waarschuwd voor doorsnee Google-advertentie kennis. Altijd belangrijk.

Ts, fijn dat je gezien gaat worden vandaag! Ik hoop dat ze je weer goed kunnen helpen :(:)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 12:28

Hij was nu iets minder blauw/paars dan vanochtend en gisteravond (zul je altijd zien.. kon gelukkig wel de foto laten zien). Doordat hij vanochtend nog gespoeld was zag de wond er ook relatief rustig uit. Zwelling zat er wel.

Die zwelling vonden ze nu nog niet voldoende alarmbellen geven voor weer start AB. Ook omdat ik er nog geen koorts bij heb.

Wondverpleegkundige zei: ik ben me er wel heel goed van bewust dat wonden echt een momentopname zijn en dat het over een paar uur weer anders kan kijken.
Ze hebben wel even met spuit met klein buisje eraan de boel grondig gespoeld binnenin. Diepte en ondermijning schijnt nog steeds ongewijzigd te zijn.

Beleid: temperatuur en hoe het kijkt goed blijven monitoren. Gewoon doorgaan met thuis spoelen. Krijg ik toch koorts dit weekend of ziet het er niet goed uit: SEH bellen.

Mocht ik me volgende week met de reguliere poli afspraak nog steeds verlept voelen dan gaan ze er wel weer een arts bij halen. Alternatief wat er nu ligt is de boel open maken en binnenin kijken, maar dat is een beetje last resort, omdat je de boel dan vermoedelijk nog moeilijker dicht krijgt.
Laatst bijgewerkt door DideH op 31-10-25 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 12:29

oke, en hoe voel je je nu? gerustgesteld hoop ik.

Is er nog iets over de verhoogde hartslag gezegd?

veel sterkte nogmaals!! :(:)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 12:33

juval schreef:
oke, en hoe voel je je nu? gerustgesteld hoop ik.

Is er nog iets over de verhoogde hartslag gezegd?

veel sterkte nogmaals!! :(:)

Dat dat wel tekenen zijn dat mijn lichaam heel hard aan het werk is. Ze hopen dat het mijn lichaam lukt de boel zelf op te ruimen.

Ja hoe voel ik me. Die check zorgt er niet voor dat ik geen pijn meer in mn hak / gejaagd gevoel heb. Dus ene kant fijn om te horen dat het er nu niet zorgwekkend uit ziet, maar het neemt de klachten niet weg helaas

Edit: gaat dan ook een beetje in je eigen hoofd zitten van; heb ik nu voor niks gebeld |o

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 12:53

Nee!!!
Je hebt niet voor niets gebeld.
Je hebt een serieuze infectie en dat dat een beetje in je hoofd kan gaan zitten is logisch.

Recent zat ik ivm een wondroosinfectie in een vergelijkbare situatie.
Been zag er af en aan niet goed uit.
Arts twijfelde over wel / niet nog een keer voorschrijven antibiotica.

Een AIOS opperde toen het plan om mijn bloed te checken op CRP.
Dit is verhoogd igv een infectie.
CRP was binnen de maximale waarden.

Mentaal heb ik heel veel aan de CRP-waarde gehad want ik ging heel erg aan mezelf twijfelen.
Indien er de volgende keer in het ZH weer twijfel is over de infectie / antibiotica kan je wellicht vragen of het testen van CRP in jouw situatie ook van waarde kan zijn.

Beterschap!!!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 13:47

Oh Dide, ik kom je topic nu pas tegen.
Het zit je niet mee zeg!
Ik ga duimen dat het dit weekend rustig blijft en dat je je snel beter gaat voelen. :knuffel:

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 15:09

Ik kan me voorstellen dat je hoofd overuren maakt nu. Heb je nog een beetje afleiding?

Wel goed dat je toch even langs de poli geweest bent. Ik blijf duimen voor een goed herstel.