Vandaag stonden mijn bloedresultaten er al op, en begrijpen wie begrijpen wil, ze zijn beter dan een maand geleden terwijl ik gestopt ben met de ijzerpillen
.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.

Sheran schreef:Hoe is het er nu mee, TS?
Ik heb net weer bloeduitslagen binnen en weer veel te laag ijzer, eigenlijk is het nooit goed geweest. Bij pillen vorig jaar en 12 jaar geleden ging mijn HB wel omhoog maar mijn ijzer niet.
Ga nu wel weer pillen slikken, maar ben benieuwd of ze ook eens een keertje iets constructiefs kunnen doen
Ben benieuwd hoe het voelt als je ijzer op orde is.
dierenfan schreef:Hier helaas nog steeds bijna geen ijzer in bloed ondanks lange kuur ferro nog wattes van huisarts. Ook folium vrijwel afwezig. Folium slik ik nu dagelijks van flinndal en ijzer regelmatig. Echter ijzer werkt ernstig op mijn darmen en dan niet zoals de arts verwacht verstoppend maar laxerend. Ik moet dit nu 6 maanden vol houden en dan opnieuw controle en eventueel daarna verder onderzoek waarom ik het niet op neem/ vast hou.
Ontzettend snel moe en overprikkeld maar eigenlijk nooit buikkrampen oid. Wel rare bolle buik en snel dunne ontlasting en meerdere keren per dag. Heb ook longcovid en behoorlijk sterke medicatie voor dat en astma. Lastig dus om ergens een vinger op te leggen. Ondanks folium en ijzer tekort functioneer ik beter dan ooit in de afgelopen 2 jaar. Werk 32 uur per week en is best vol te houden (best vol te houden is wel hoogst haalbare momenteel). Kan overigens ook hierniets te maken hebben met ongesteldheid.
Ik neem nu ook vaak bewust ijzer in voordat ik ga slapen omdat het dan duidelijk minder vlot op mijn darmen werkt.