Ik moet eerlijk toegeven dat ik er vanmiddag 1 uitgetrokken heb met een pincet want die stak echt gewoon 5 cm de lucht in :’) Toedeloe hoor haha.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
veneri schreef:Toch vind ik het vreemd dat "wij vrouwen" zo'n moeite hebben met grijs worden.
Jarenlang verven, waarom? Voor wie?
Om eeuwig jong te willen lijken, om de waarheid niet onder ogen te willen zien?
Ijdelheid?
Een onbeuwst ideaalbeeld waaraan we willen voldoen?
Als het het laatste is,waarom doen we daar aan mee ?
Wat is er mis met ouder worden?
Tegenhouden kan je het het niet, alleen (proberen) te verbergen.
Ik ben begin 40 en verf al vanaf ongeveer halverwege mijn 20e regelmatig mijn haar om die ene grijze haar te verbergen.
Maar ik kan echt niet bedenken waarom ik nou vond dat dat nodig was.
En hoewel het nog steeds zo voelt, doe ik er nu niet meer aan mee.
Laat maar grijs worden (en snel een beetje, zijn we van de uitgroei af)
F_Orumster schreef:Ik (41) ontdekte deze week mijn eerste grijze haar bij mijn slaap, en ben er trots op eigenlijk. Ik legde het langs mijn wang om in te beelden hoe het me zou staan.
Mijn moeder heeft niet grijs kunnen worden dus ik omarm het!
Farjen schreef:Oh leuk topic! Geeft me wat moed![]()
Ik ben donkerbruin en er komen steeds meer grijze haren bij. Ik heb paar maanden geleden nog highlights gedaan, maar mijn haar (krullen) gaat er zo kapot door... Dus voor de gezondheid van mijn haren mag ik het echt niet meer doen, maar dan moet ik dus het grijze wel accepteren. Ik vind het wel moeilijk
tyleysmiley schreef:Ooh wat mooi Dorine,daar ga ik ook eens naar kijken,want heb er helemaal geen ervaring mee.
Ik ben 50 en verf mijn haren ook al vanaf midden 20 ongeveer.
Ik vind het grijze me echt niet staan en ik lijk er zo veel ouder door.
Dorine92 schreef:Kost geen drol als je het gewoon zelf erin smeert. Henna Brownies. Even googlen. Dianne kan de kleur perfect uitkiezen voor je of evt gewoon voor je mengen
veneri schreef:Hier gaat het juist over het accepteren van het grijzer worden, dus niet verven.hoewel henna natuurlijk wel een gezonder alternatief is dan verf...
Swah schreef:Het kan wel lees ik hier: https://hennabrownies.com/tips-en-benod ... -te-mebel/
Ik ga wel een keer langs in Amsterdam want het ziet er mooi en interessant uit. Nu verf ik om de 6 weken met daarnaast een toner en soms highlights, maar dit lijkt me beter.