Grijs worden bij donker haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 17:02

Gek dat de grijze haren zoveel stugger zijn hea? Hier ook een paar ‘nieuwe’ grijze haren. Super kort en die steken dan rechtop als een soort antenne uit m’n scheiding :+
Ik moet eerlijk toegeven dat ik er vanmiddag 1 uitgetrokken heb met een pincet want die stak echt gewoon 5 cm de lucht in :’) Toedeloe hoor haha.

pol013

Re: Grijs worden bij donker haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 17:36

:')
Als ik die ineens prominent signaleer en me er druk over maak heb ik de volgende strategie: even overheen aaien, eventueel met wat water. En gewoon snel weglopen bij de spiegel. Wat je niet ziet, is er ook niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 18:07

Bij mij solliciteren er regelmatig 1 of 2 om als-je-blieft uitgetrokken te worden. Die staan dan zo opvallend omhoog gestoken te jubelen van joehoe! pak mij!! en die gun ik dat dan wel.

Bij echt donkerbruin haar vallen ze goed op en heb je ze zo te pakken :))

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-25 22:03

Toch vind ik het vreemd dat "wij vrouwen" zo'n moeite hebben met grijs worden.
Jarenlang verven, waarom? Voor wie?

Om eeuwig jong te willen lijken, om de waarheid niet onder ogen te willen zien?
Ijdelheid?
Een onbeuwst ideaalbeeld waaraan we willen voldoen?

Als het het laatste is,waarom doen we daar aan mee ?
Wat is er mis met ouder worden?
Tegenhouden kan je het het niet, alleen (proberen) te verbergen.

Ik ben begin 40 en verf al vanaf ongeveer halverwege mijn 20e regelmatig mijn haar om die ene grijze haar te verbergen.
Maar ik kan echt niet bedenken waarom ik nou vond dat dat nodig was.
En hoewel het nog steeds zo voelt, doe ik er nu niet meer aan mee.
Laat maar grijs worden (en snel een beetje, zijn we van de uitgroei af)

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 23:44

Gelukkig heb ik niet super veel spiegels in huis haha. Zou geen haar meer overhouden :’)
Ik krijg ze indd wel makkelijk te pakken op mijn donkerblonde haar, maar heb ook geen zin in kale plekken dus afblijven haha.

Goeie vraag, waarom hebben we er moeite mee. Ik denk dat ik het lastig vind omdat ik grijs associeer met oud, en oud met slecht ofzo denk ik. Alsof het dan voorbij is. Ik ben nog maar 35 en wil nog niet oud zijn. Eigenlijk best gek als je er zo eens over nadenkt.

Ik heb gister en vandaag er echt wel weer moeite mee gehad en tig keer gedacht, ik gooi er weer highlights in/ga het weer verven.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 23:56

veneri schreef:
Toch vind ik het vreemd dat "wij vrouwen" zo'n moeite hebben met grijs worden.
Jarenlang verven, waarom? Voor wie?

Om eeuwig jong te willen lijken, om de waarheid niet onder ogen te willen zien?
Ijdelheid?
Een onbeuwst ideaalbeeld waaraan we willen voldoen?

Als het het laatste is,waarom doen we daar aan mee ?
Wat is er mis met ouder worden?
Tegenhouden kan je het het niet, alleen (proberen) te verbergen.

Ik ben begin 40 en verf al vanaf ongeveer halverwege mijn 20e regelmatig mijn haar om die ene grijze haar te verbergen.
Maar ik kan echt niet bedenken waarom ik nou vond dat dat nodig was.
En hoewel het nog steeds zo voelt, doe ik er nu niet meer aan mee.
Laat maar grijs worden (en snel een beetje, zijn we van de uitgroei af)

Ik vind het niet erg om ouder te worden.
Maar grijs haar maakt mij ouder dan ik ben.

Mijn gezicht wordt grauwer erdoor.
En dat staat mij tegen.

Ik heb het overigens helemaal uit laten groeien maar twijfel nu om high lights te laten zetten.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 00:18

Ik (41) ontdekte deze week mijn eerste grijze haar bij mijn slaap, en ben er trots op eigenlijk. Ik legde het langs mijn wang om in te beelden hoe het me zou staan.

Mijn moeder heeft niet grijs kunnen worden dus ik omarm het!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 00:20

F_Orumster schreef:
Ik (41) ontdekte deze week mijn eerste grijze haar bij mijn slaap, en ben er trots op eigenlijk. Ik legde het langs mijn wang om in te beelden hoe het me zou staan.

Mijn moeder heeft niet grijs kunnen worden dus ik omarm het!

Ja op je 41ste een grijze haar ontdekken is anders dan op je 20ste door andere mensen op je grijze haren gewezen worden.

Als ik nu op 40 mijn eerste eerste haar zou ontdekken zou ik dat ook geen probleem vinden.
Maar ik ben 40 en al bijna 20 jaar grijs.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 00:33

Ik vond mijn eerste grijze haar op mijn 40e ook nog wel schattig en liet hem trots aan iedereen zien. Nu 3 jaar en behoorlijk wat grijze haren bij mijn slaap verder is de lol er wel af :')

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 09:18

@veneri: jij schrijft wat ik al wilde typen toen het woord 'dapper' tevoorschijn kwam in dit topic.

Hoe raar het is dat het dapper is om gewoon er uit te zien zoals je er uit ziet.
Niet dat ik het niet snap, begrijp en soms ook zo voel. Maar is is en blijft raar aangeleerd gedra. En soms is dat goed om je even te realiseren.

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 09:40

Ook ik werd halverwege de 20 al grijs en ben inmiddels al jaren helemaal grijs en heb er stukken wit bij zitten.

Mijn eigen haarkleur was donkerbruin en heb het jaren geverfd, ook ik was het verven zat want moest na 2 weken al de uitgroei bijwerken omdat het zo licht was bij het donkere.
Ik was al een tijd gestopt met het verven van de lengtes, wat uiteindelijk door het wassen en de zon steeds lichter werd.
Dus ik ging de uitgroei ook lichter verven, uiteindelijk kon ik het blond verven waardoor de uitgroei bijna niet meer zichtbaar was.

Afgelopen september heb ik voor het laatst geverfd want ook ik ben er klaar mee.

Maar ik ergerde me wel aan het blond, want ik had er totaal geen aard mee, had t alleen blond omdat je dan de uitgroei minder ziet.

Ik ben naar de kapper geweest en die heeft met een spray de geeltinten drastisch kunnen verminderen en heeft er een toner overheen gezet zodat de lengtes richting grijs gaan en zo het uitgroei proces wat minder opvalt

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 15:23

Het grijs worden schiet al lekker op, ik zie steeds meer grijze haren ertussendoor.
Ik ben ook al even bezig mijn superkorte pixie uit te laten groeien.
Achterkant is voorbij mn oren, zijkanten tot halverwege mn oren en pony tot de bovenkant van mn oren.
Laatste keer knippen 3 maanden terug, dus moet bij laten punten, maar wil er ook graag n modelletje in.(en matje van dr achterkant af)
Ik wil dit langer dan een korte bob.
Ik twijfel al een tijd wat ik met mn pony wil; bij laten groeien of toch weer een pony knippen.
Mn haar is vrij fijn en op de scheiding oogt het nu wat dun.wat dat betreft zou een pony mooier zijn, maar ik heb ook een bril, dus pony moet dan regelmatig geknipt worden.
En 1x per 3 maanden naar de kapper vind ik wel genoeg...kan dat met n pony?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 16:10

Farjen schreef:
Oh leuk topic! Geeft me wat moed :')
Ik ben donkerbruin en er komen steeds meer grijze haren bij. Ik heb paar maanden geleden nog highlights gedaan, maar mijn haar (krullen) gaat er zo kapot door... Dus voor de gezondheid van mijn haren mag ik het echt niet meer doen, maar dan moet ik dus het grijze wel accepteren. Ik vind het wel moeilijk :o

Waarom niet met henna? Gaat perfect en is super gezond voor je haar.
Ik ben gelijk begonnen toen de onderkant van mijn haar nog bruin was en de zijkanten grijs werden. Inmiddels begint het ook bovenop maar niemand die het ziet, omdat ik het met henna verf. Mijn haar is er juist gezonder op geworden.

Voor

Afbeelding

Afbeelding

Na

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het dekt het grijs prima en je krijgt een natuurlijke kleurenvariatie omdat het op elke haar verschillend dekt

Inmiddels zijn we 2 jaar verder. 2 weken geleden (anderhalve maand na laatste keer verven met henna)

Afbeelding

Kost geen drol als je het gewoon zelf erin smeert. Henna Brownies. Even googlen. Dianne kan de kleur perfect uitkiezen voor je of evt gewoon voor je mengen

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 16:21

Ooh wat mooi Dorine,daar ga ik ook eens naar kijken,want heb er helemaal geen ervaring mee.
Ik ben 50 en verf mijn haren ook al vanaf midden 20 ongeveer.
Ik vind het grijze me echt niet staan en ik lijk er zo veel ouder door.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 16:35

tyleysmiley schreef:
Ooh wat mooi Dorine,daar ga ik ook eens naar kijken,want heb er helemaal geen ervaring mee.
Ik ben 50 en verf mijn haren ook al vanaf midden 20 ongeveer.
Ik vind het grijze me echt niet staan en ik lijk er zo veel ouder door.

Ja ik vind het echt een uitkomst. Verven zonder ongezonde troep voor een zacht prijsje en met een natuurlijk resultaat. Voor de mensen die over willen gaan op grijs: ze verft ook in grijs en ook dat ziet er heel natuurlijk uit. Heb al meerdere klanten daar ontmoet, van rood tot blond tot grijs. Allemaal prachtig

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 21:24

Hier gaat het juist over het accepteren van het grijzer worden, dus niet verven.hoewel henna natuurlijk wel een gezonder alternatief is dan verf...

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 21:35

Dorine92 schreef:
Kost geen drol als je het gewoon zelf erin smeert. Henna Brownies. Even googlen. Dianne kan de kleur perfect uitkiezen voor je of evt gewoon voor je mengen

Oh goede tip! Ik ben de kapper wat zat namelijk, kon vorige week weer 150 euro aftikken. En dan zit je er ook nog 2,45 uur omdat ze slecht kan plannen. Als ik zelf kan verven ben ik al een stuk beter en fijner uit.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 22:05

Ik heb destijds besloten niet te gaan verven en ben inmiddels zo goed als helemaal grijs (wit). Ik vind een badger stripe zo lelijk en onverzorgd en ben veel te lui om elke 3 weken te verven dat ik mijn witte haar maar voor lief neem.

Ik heb elke keer een gevoel van herkenning als ik een dame met grijs haar zie. Een beetje zo van: "O, wat leuk, zij heeft ook grijs haar". (En dan gaat het niet om bejaarden, maar om dames die ik tijdens mijn werk tegen kom.)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 22:08

Mijn kapper zegt dat ik nooit helemaal grijs zal worden. Altijd beetje peper en zout. Mijn ouders waren beide op 40 jaar hartstikke grijs en ik ben bijna 50 en ietsje grijs, dus ik geloof haar wel. Voorlopig blijf ik verven, maar zou dolblij zijn als ik zo grijs ben dat het niet meer hoeft.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 22:50

Ik ben ook zo iemand die er zo nu en dan henna in doet (zelf, te koop als poeder bij Turkse/Marokaanse toko’s voor een paar euro) en verder laat ik het zijn wat het is.
Het kleurt dan globaal en idd mooi natuurlijk gevarieerd. Maar niet volledig dekkend hoor.
Soms lijkt het een periode grijzer en dan weer lijkt het mee te vallen. Maar inmiddels gewoon wel grijs bovenaan en bij de slapen en ook met henna na een poosje wel weer uitgroei al is de lijn niet in die zin scherp zoals bij echt verven. Het slijt en het groeit uit.
En omdat ik me daar toch wel aan erger heb ik een leuk damespetje (schipperspetje) gekocht, die ik nu buiten altijd draag. Gelijk een heel ander imago en het bevalt me wel.
Ik heb het ook nog altijd lang, en de lokken zelf zijn niet grijs. Althans.. dat komt wellicht ook door de henna natuurlijk.
Ik heb ook last van heel andere structuur van mn haar, het is dunner, net van dat kriebelende engelenhaar, heel futloos soms, en valt ook voor een deel helemaal anders, gewoon zomaar voor mn gezicht bijvoorbeeld. En doordat het dunner is heb ik ook het idee dat mn hoofdhuid ‘vervelend voelt’ (van de zon ofzo, ik weet het niet precies, ik had dat vroeger in elk geval nooit).
In elk geval, het voelde gaandeweg minder comfortabel en nu met dat petje voel ik me weer fijn. (Ik ben nu 47).

Ps ik heb nog nooit met haarverf geverfd, en je kan ook geen henna gebruiken op met haarverf geverfd haar.

Spoiler:
om een idee te geven, niet de meest duidelijke foto en met inmiddels weer wat versleten henna:
Afbeelding

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 23:12

Die henna is slim, maar ik heb in het verleden wel al volledige kleuringen gehad.
Als dat moet uitgroeien ben ik jaren verder :')

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 23:57

Ik twijfel nu ineens, misschien was het juist andersom: na henna niet chemisch kleuren.
Ik heb zelf dus totaal geen ervaring met chemisch verven, alleen met henna dus sorry als ik nu verwarring schep, wellicht zijn hier anderen die er meer over weten.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 09:24

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 17:37

veneri schreef:
Hier gaat het juist over het accepteren van het grijzer worden, dus niet verven.hoewel henna natuurlijk wel een gezonder alternatief is dan verf...

Maar er zijn hier ook mensen die aangeven het verven zat te zijn, en dus denken dat het accepteren van grijs worden dan de enige optie is, maar dat slechts kiezen als 1 van de 2 kwaden. Ik wilde even laten zien dat er een derde optie is, die zo kwaad nog niet is.
Zowel financieel als qua gezondheid ga je er enorm op vooruit, dus voor de mensen die zowel van grijs worden als chemisch verven een beetje balen, is het wel chill als de optie die er is dan ook genoemd wordt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 17:39

Swah schreef:
Het kan wel lees ik hier: https://hennabrownies.com/tips-en-benod ... -te-mebel/

Ik ga wel een keer langs in Amsterdam want het ziet er mooi en interessant uit. Nu verf ik om de 6 weken met daarnaast een toner en soms highlights, maar dit lijkt me beter.

Dit is inderdaad mijn kapster. En na een aantal keer door haar geverfd te zijn, koop ik nu gewoon het poeder wat zij dan mengt in de juiste kleur