Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Ik ben wel echt benieuwd bij hoeveel procent van de baby's dat daadwerkelijk lukt, dat idyllische "kind gaat lekker slapen / in de kinderwagen terwijl ik rijd"
Die van ons had het Deryan tentje opgevreten als die daar in gelegd werd
pol013 schreef:Het is strikt genomen niet je vraag. Maar aangezien je ergens schrijft over spijt als je het niet doet wil ik toch even reageren. Aangezien dit de andere kant van jouw vraag is.
Ik heb voor hetzelfde vraagstuk gestaan en wij zijn uiteindelijk zonder kinderen gebleven. De wereld is uiteraard minder één dimensionaal dan dat de paarden daar de enige reden voor waren. Maar dit vraagstuk heeft daar wel een rol bij gespeeld.
Ik ben dan inmiddels net die hobbel over dat mensen nog van je verwachten dat er kinderen komen en kan alleen maar zeggen: geen spijt. Ik vind het héérlijk.
Sinds 2 jaar heb ik zelfs (per ongeluk) 2 ipv 1 rijpaarden en ik geniet echt met volle teugen. Wij hebben de paarden bij huis staan en genieten samen van het buitenleven en alle dingen die daar bij komen kijken. Komen alsnog chronisch tijd te kort allebei maar zijn heel blij met ons leven. Ik ben heerlijk fanatiek met de paarden en allerlei vrijwilligerswerk en vind zelf dat ik een heerlijk rijk en voldoeding gevend leven heb.
En zoals mensen die zeggen dat kinderen het waard zijn; kan ik alleen maar voor mezelf spreken: Ik vind dit levenspad het juist helemaal waard. Om dan een bekende quote te gebruiken: ja, je levert iets in (geen nakomelingen) maar je krijgt er zo veel voor terug![]()
Dit is geen pleidooi voor 'geen kinderen hoor' maar wel een lampje op de andere kant van je vraagstuk.
Dat grote mysterieuze 'je weet pas welke impact het op je heeft als het zover is' klopt uiteraard wel. Maar dat geldt natuurlijk voor alle grote levensbeslissingen/ veanderingen. Bijvoorbeeld ook als je emigreert, op een heel andere manier gaat leven, uit elkaar gaat met een langdurige levenspartner. Dat is niet exclusief voor kinderen krijgen.
pmarena schreef:Ik ben wel echt benieuwd bij hoeveel procent van de baby's dat daadwerkelijk lukt, dat idyllische "kind gaat lekker slapen / in de kinderwagen terwijl ik rijd"
Solleke_Noah schreef:@TS: ik was 100% tevreden met mijn leven zonder kinderen. We zijn er dan ook laat aan begonnen (33 jaar oud, en al 15 jaar samen), mensen hadden het ook niet meer van ons verwacht. Mijn vriend wilde heel graag... heb ik spijt, nee, zeker niet. Mijn zoontje is mij het allerliefstmaar ik had nu nog perfect mijn leven zonder kinderen kunnen hebben en daar helemaal OK en tevreden mee zijn!
nps schreef:Solleke_Noah schreef:@TS: ik was 100% tevreden met mijn leven zonder kinderen. We zijn er dan ook laat aan begonnen (33 jaar oud, en al 15 jaar samen), mensen hadden het ook niet meer van ons verwacht. Mijn vriend wilde heel graag... heb ik spijt, nee, zeker niet. Mijn zoontje is mij het allerliefstmaar ik had nu nog perfect mijn leven zonder kinderen kunnen hebben en daar helemaal OK en tevreden mee zijn!
Hier ook! Op mijn 38e moeder geworden en al 15 jaar samen. Begon toch te knagen, gesetteld op een prachtig plekje en al het ruige reizen en carriere maken al achter de rug.
mylittlejoy schreef:nps schreef:
Hier ook! Op mijn 38e moeder geworden en al 15 jaar samen. Begon toch te knagen, gesetteld op een prachtig plekje en al het ruige reizen en carriere maken al achter de rug.
Same; nooit rammelende eierstokken gehad en wij gingen er twee jaar geleden (op 39 jarige leeftijd) echt in met het idee: we willen het proberen. Ons leven is mooi zoals het is en is het ons niet gegeven, dan zijn we evengoed gelukkig. Maar we willen in ieder geval de deur open hebben gezet, zodat we later niet zeggen: hadden we maar. Daarbij hadden wij het geluk dat ik beide keren binnen anderhalve maand zwanger was.
Maar die oerdrift die sommige vrouwen hebben dat ze moeder willen worden heb ik nooit gehad.Ik ben dolgelukkig met m'n gezin en had het niet anders gewild, maar was het niet gelukt, dan had ik niet geweten wat ik nu heb en was ik alsnog gelukkig met m'n leven geweest.
Idifix schreef:Ahja dat hebben we ook nog 'vrije dagen' die de papa s of mama s kunnen opnemen.
Wel een goede bedenking dat je idd het langs 2 kanten kan bekijken.
Ik begin toch wat moed te krijgen
nicole_floor schreef:pmarena schreef:Ik ben wel echt benieuwd bij hoeveel procent van de baby's dat daadwerkelijk lukt, dat idyllische "kind gaat lekker slapen / in de kinderwagen terwijl ik rijd"
Hier ook krijsen in de kinderwagen hoor. Het is misschien 2 of 3x gelukt dat die ging slapen in de kinderwagen. Ben blij dat die even binnen kan blijven bij mijn ouders.
Beemsterkaas schreef:Het ligt er een beetje aan hoe je zelf bent, gun jij jezelf nog een hobby als je dadelijk moeder bent, neem je die tijd om lekker te rijden op voor jezelf?
Of haal je je ontspanning uit het werk met paarden aan huis, en wil je je overige tijd aan je gezin / to do / wat dan ook.. spenderen.
Niemand kan dat voor je voorspellen, dat weet je pas als je écht moeder bent geworden. En er is geen goed of slecht in deze situatie.
Jonge kinderen op stal vind ik persoonlijk 2x niks, ze hebben geen uren geduld (maar jij wel uren werk, en dan heb je nog niet eens gereden).
Pas vanaf een jaar of 5 wordt het iets makkelijker vind ik.
Maar tegen die tijd zitten ze al in de pony's en kan je daar weer lekker veel uren aan spenderen![]()
(en kom je over jezelf te weten dat je pony's nog steeds heeeel leuk vindt, eigenlijk veel leuker dan al die KWPN'ers)
Zo te lezen trekken jij en je man wel samen de kar, ik zie sowieso wel veel mogelijkheden.
Niet teveel meer over nadenken, als je kinderwens vurig aanwezig is: doen. Twijfel je? Gewoon nog een jaartje wachten.