Zorgverzekering 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 16:57

Ik blijf nog even twijfelen en dit volgen maar DSW is echt wel de kanshebber. Bedankt voor alle ervaringen!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 17:02

SansaS schreef:
Ineke2 schreef:
Dat doet geen een verzekeraar.

Zeker wel :) er zijn een paar die dat doen. Ik zit bij ohra en die vergoeden je hele rekening behalve voor ggz zorg. Maar verder wel. Asr doet dat ook. En ja ik heb ook ervaring ermee.

Dsw vergoed dan een bedrag dat zij acceptabel vinden en dat is lager dan je rekening.

Dat zal best, die heb ik wel bekeken, maar ze vergoeden al met al minder dan DSW.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 17:22

dierenfan schreef:
Bedankt Huchterson voor het delen van jou kennis. Voor mij stuk makkelijker vergelijken met jou ervaring erbij!
Cer is was CZ collectief via ING ook goedkoper dan collectief verzekeren via werk bij VGZ of zilveren kruis. Echter zie inmiddels in dit topic dat je die 3 eigenlijk niet moet nemen. Ben benieuwd of ik het aan durf toch nog over te stappen. Echter CZ collectief heeft voor mij toch eigenlijk teveel tekortkomingen maar laatig om totaal kostenplaatje overzichtelijk te krijgen qua duurdere verzekering per maand maar op jaarbasis door te verwachten behandelingen uiteindelijk goedkoper uit te zijn.
DSW klinkt goed en betaalbaar op hun website maar reviews zijn ronduit ontzettend slecht. Oh zie datzelfde bij menzis dus waarschijnlijk kun je op reviews niet vertrouwen. Dan lijkt dsw voor mij goedkoper completer dan menzis. Waar kun je betrouwbare reviews vinden of beter dat niet nazoeken en op website af gaan? Menzis klinkt bekend van horen zeggen maar DSW niet en dat maakt mij weer terughoudend

Graag gedaan!
Ik ben zelf ook jaren lang klant geweest van DSW. Was echt super fijn. Alles heel snel geregeld en nooit gedoe gehad met vergoeding (nu had ik niet veel nodig).
Menzis hoor ik van verzekerden goede verhalen ove rook.
DSW heeft uit coulance eigen risico naar 375 euro gedaan.
De pakketten waren voor mij too much dus ben overgestapt.

ivy_power89

Re: Zorgverzekering 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 17:37

als ik bij dsw een premie berekening doe ben ik bijna 30 euro duurder uit dan nu bij FBTO.....
Dan blijf ik nog wel even braaf zitten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 18:33

Ik heb ook zitten vergelijken, maar bij DSW ga ik er op tand flink op achteruit, met een aantal andere zaken wel weer wat op vooruit, t.o.v. blijven bij Menzis met het pakket dat ik daar nu ook heb.

Lastige keuze...
Over Menzis ben ik de afgelopen jaren altijd zeer tevreden geweest, zowel over hoe je telefonisch geholpen wordt na niet alledaagse vragen (voor mij niet alledaags, zij leken nergens van op te kijken) en ook hoe er aan de telefoon werd meegedacht, als over de snelheid van uitbetalen van niet gecontracteerde zorg (mijn fysio heeft met niemand een contract, dus altijd zelf declareren).

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 23:43

ivy_power89 schreef:
als ik bij dsw een premie berekening doe ben ik bijna 30 euro duurder uit dan nu bij FBTO.....
Dan blijf ik nog wel even braaf zitten

Fbto ben ik toen ook naar overgestapt. Puur omdat ik enkel een tandverzekering wilde en niet nog zwangerschapshit en fysio en brillen enzo. Het zijn complete pakketen maar niet passend bij wat ik zocht.

Van huis uit moest ik altijd goed verzekerd zijn, want je weet maar nooit. Inmiddels volle bak eigen risico en enkel basis + kleine tand dekking :')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 00:06

Ik zit nu bij De Friesland en ben op zich tevreden. Wel wil ik mijn tandverzekering naar beneden zetten. Alles aan mijn gebit is gedaan, alleen nog onderhoud. Wel ga ik dus nog 3/4x per jaar naar de mondhygienist dus daarom wel verzekeren. Nu zie ik dat Fbto en Vinkvink als 1 en 2 voor mij zouden zijn. Iemand ervaring met deze 2?
Fbto vergoed geen tandfoto’s zie ik

Edit, De Friesland vergoed 80% en Fbto en Vinkvink 75% tand

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 00:44

Das gek, als ik een foto laat maken bij de tandarts wordt dat gewoon vergoed.
Ik zit bij FBTO

Ik had ook nooit wat aan mn gebit, maar we hebben geen zicht op de problemen die kúnnen ontstaan, een gaatje en je bent zo over de 100 euro verder...
Had ineens een wortelkanaalbehandeling nodig, en dan tikt het ook lekker aan...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 01:49

Denk eraan dat veel pakketten jaarlijks veranderen he!
Ik zat bij ASR en mijn tandpakket werd beperkter. Ik kreeg ook fotos vergoed, maar nieuwe pakket niet meer.
Net als verdoving en vullingen. Vallen er allemaal buiten vanaf volgend jaar. Vandaar dat ik nu ben geswitcht naar unive waar je gewoon een x bedrag krijgt voor alle te maken kosten.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:49

Ik ben ook aan het rondkijken.
Zit nu bij Unive, maar niet erg tevreden over hoe het contact met hen verloopt.
Vergoedingen enzo gaan goed, maar pakketten worden uitgekleed volgend jaar bijv. Mbt podoloog, fysio. Ook vind ik de website en online bereikbaarheid beroerd.

Ik overweeg met zowel mijn woon- rechtbijstand- autoverzekering over te stappen naar bijv ANWB.

Voor de zorgverzekering overweeg ik ONVZ basis+optifit, heeft brede dekkingen.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
En ook met het oog op online bereikbaarheid ?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 13:11

Heb alles omgezet naar DSW. Ben benieuwd

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 13:37

Ben op het moment iemand aan het helpen uitzoeken welke verzekering voor haar het gunstigst is, maar ik kom er niet helemaal uit.

Bij tandartsbezoek is gebleken dat één van de kinderen over plm 2 jaar een beugel nodig heeft.
Advies was om ivm wachttijd nu al een verzekering af te sluiten.
Ik zoek me suf, maar kom er niet echt uit.
Iemand ervaring met verzekeringen voor orthodontie? Verder niet veel eisen, aantal
behandelingen fysiotherapie zou wel fijn zijn

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 15:33

thequeensmum schreef:
Ben op het moment iemand aan het helpen uitzoeken welke verzekering voor haar het gunstigst is, maar ik kom er niet helemaal uit.

Bij tandartsbezoek is gebleken dat één van de kinderen over plm 2 jaar een beugel nodig heeft.
Advies was om ivm wachttijd nu al een verzekering af te sluiten.
Ik zoek me suf, maar kom er niet echt uit.
Iemand ervaring met verzekeringen voor orthodontie? Verder niet veel eisen, aantal
behandelingen fysiotherapie zou wel fijn zijn

Hier zie je de vergoedingen op een rijtje (wel het vinkje zetten) https://www.independer.nl/zorgverzekeri ... ontie.aspx

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 22:45

Ik heb maar gewoon besloten om te blijven bij mijn huidige verzekeraar. Wel met een upgrade naar een nieuw pakket die iets duurder was maar veel meer dekte dan het oude pakket dat ik had en nu eigenlijk al jaren niet meer bestond.

Blijf erbij dat ik dit zo ingewikkeld vind en ik het echt niet vind kunnen dat we moeten shoppen voor een vergoeding op onze zorg.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 17:58

veneri schreef:
Ik ben ook aan het rondkijken.
Zit nu bij Unive, maar niet erg tevreden over hoe het contact met hen verloopt.
Vergoedingen enzo gaan goed, maar pakketten worden uitgekleed volgend jaar bijv. Mbt podoloog, fysio. Ook vind ik de website en online bereikbaarheid beroerd.

Ik overweeg met zowel mijn woon- rechtbijstand- autoverzekering over te stappen naar bijv ANWB.

Voor de zorgverzekering overweeg ik ONVZ basis+optifit, heeft brede dekkingen.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
En ook met het oog op online bereikbaarheid ?

Onvz heeft die jaar inderdaad aantrekkelijke pakketten. Ik twijfel tussen blijven bij asr of overstappen naar onvz.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 18:40

Ik ben normaal altijd een hopper (want scheelt vaak echt aanzienlijk) maar dit jaar voor het eerst is mijn huidige verzekering nog steeds de goedkoopste. Dus ik hoef niks te doen deze keer. Heerlijk.

Andere jaren betaalde ik de premie altijd in 1 keer, dan kreeg je paar tientjes korting. Was op zich nog wel een beetje de moeite. 50 euro ofzo. Helaas dit jaar loont het amper

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 19:10

DSW is een goede verzekering en ook erg snel met declaraties uitbetalen.
Digitaal heb ik wel eens een rekening ingediend en was binnen 15 minuten betaald!
Goede klantenservice en qua aanvullende pakketten niet te veel onnodige dingen en nette vergoedingen voor redelijke prijs.
En ik vind het prettig dat ze niet zo ontzettend veel geld uitgeven aan reclame. Tevens ook 10 euro korting op eigen risico en ze zijn jaarlijks de eerste die de prijs van de basisverzekering bekendmaken.
Ook niet onbelangrijk, ze zijn heel coulant voor fysiotherapeuten in het tarief dat ze vergoeden en de eisen die ze stellen.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 19:11

Ik kom er dit jaar niet goed uit om eerlijk te zijn. Ik ga een revalidatietraject starten en die partij heeft nu enkel contracten met a.s.r, caresq, menzis, onvz en zorg & zekerheid. Echter hebben de meeste nog geen contract met mijn apotheek. Ik gebruik nogal veel medicijnen (waaronder biologicals), dus als ik een deel zelf moet betalen wordt het een erg duur geintje. Dus weet even niet goed wat te doen..

Ik ben op zoek naar een verzekering met laagste eigen risico, tandarts voor €250 of meer en het liefst met aanvullend voor Europa dekking, steunzolen en wat fysiobehandelingen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 20:26

Ik zit zelf al jaren bij Zilveren Kruis. Werkgever vergoed van hen een deel van de premie dus ik blijf er nog maar even zitten.
Voor mijn nicht echter ben ik aan het zoeken. Bijna 30, operatie nodig begin 25 en fysio.
De eerste 20 zal ze moeten betalen, die gaan wel van haar eigen risico af. Dus…ongeveer 400€ zal ze nog zelf moeten betalen en daarna zou ze dat vanuit de basisverzekering vergoed moeten krijgen. Op zich is dat dus niet superinteressant, tenzij er een zorgverzekering is voor minder dan 400€ meer behandelingen vergoed….
En die heb ik nog niet gevonden.
Iemand tips?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 20:38

Ik zou maar goed navragen of je dan vergoed krijgt dat krijg je alleen bij een chronische indicatie namelijk.

Die 1e 20 gaan niet af van je eigen risico maar die gaan van je aanvullende af of zelf betalen. Als je een chronische indicatie hebt gaan ze vanaf de 21e van eigen risico af. Maar als ze een operatie krijgt zal dat eigen risico al lang en breed weg zijnn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 07:49

Die 20 gaan idd niet van eigen risico af en is dus 700€ a 800€ euro ipv 400€.
Afhankelijk van het tarief dat de fysio rekent.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 19:42

verootjoo schreef:

In dat geval is een aanvullende verzekering zeker voordelig..

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 19:47

senna21 schreef:
verootjoo schreef:

In dat geval is een aanvullende verzekering zeker voordelig..

Klopt dan zeker een uitgebreide aanvullende verzekering nemen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 20:39

Ik ben overgestapt naar ASR. Dit omdat het voor mij op het gebied van tanden veel beter uitkomt dan bij VGZ nu.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 01:14

Ik lees bij Menzis dat ze die 20 fysiobehandelingen alleen vergoeden indien de aandoening/klacht is ontstaan in het lopende verzekeringsjaar….dus helaas pindakaas….