SLAP laesie (gescheurde aanhechting pees bicep) ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 13:18

Ah wat fijn dat jullie weer berichten plaatsen, ik vroeg me al af hoe het met de 'partners in crime' was :7

Anna79 wat supervervelend dat je zo'n terugval hebt, toevallig had ik het gisteren met mijn fysio over bovenhandse bewegingen en hij vertelde hoe moeilijk en langdurig dat kan zijn om weer goed te trainen en uithoudingsvermogen te kweken. Lijkt me een goed idee om ook even met jouw fysio af te stemmen wat nu raadzaam is, hoop echt dat de pijn snel minder wordt joh..

November108 goed om te horen dat je al best veel zelf kan, waaronder autorijden, daar ben ik echt zoo jaloers op >;) maar ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is als je dan op stal bent en eigenlijk niks kan doen, heel herkenbaar. Dat heb ik ook alleen ik loop wel een aantal weken 'achter' bij jou qua revalidatie. Gisteren heb ik met links eindeloos de manen van mijn paard gekamd, zij vond het heerlijk voor mij een geheel nieuwe ervaring :+:

De kramp die je noemt herken ik zo goed en daar word je inderdaad bloedchagereinig van, ik heb dat als ik lang in een positie zit bijvoorbeeld aan tafel als er iemand op bezoek komt. Ik vind die kramp zó vervelend dat ik nu niemand meer op bezoek vraag _O-

Zo, die stagiaire. Direct terugverwijzen naar haar boeken is ze helemaal gek _-:(
Maar ik begrijp dat het dus ook nog steeds heel veel geduld hebben is deze revalidatie, ook nadat je sling af is.
Als het goed is mag ik volgende week mijn sling af, om te beginnen aanstaande zondagnacht mag die voor het eerst af *\o/*
De komende weken start ik ook met twee keer per week fysio en krijg ik meer oefeningen zo vertelde hij. Ook moet ik terug naar het ziekenhuis; de fysio daar gaat deze week ook kijken hoe de vlag er voor hangt.

De eerste weken na de operatie dacht ik echt 'alles wat ik nu revalideer hoef ik straks niet meer te doen' vandaar dat ik toch ging proberen onderhands wat groente oid te snijden. De fysio vertelde me dat het precies andersom is, alles wat ik nu te vroeg doe moet ik later langer revalideren. Dat sluit helemaal aan bij wat jij hierover zegt november108, dus ik ben gelijk weer gestopt met extra dingen doen. Nu gaat het goed en de fysio is ook best tevreden dus dat is mooi. Ik zit voor mijn doen best veel op de bank heb The Crown nu helemaal afgekeken, en ben begonnen aan The Resident dat is best bemoedigend omdat het daar sowieso altijd veel erger is dan wat ik heb :o
Laatst bijgewerkt door parmezaan op 21-02-25 13:23, in het totaal 2 keer bewerkt

parmezaan

Re: SLAP laesie (gescheurde aanhechting pees bicep) ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 13:21

Oh ja en het filmpje november108 ik begreep dat ik tzt bij mijn eigen orthopedisch chirurg ook een filmpje kan bekijken van mijn eigen operatie!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 13:37

parmezaan schreef:
Oh ja en het filmpje november108 ik begreep dat ik tzt bij mijn eigen orthopedisch chirurg ook een filmpje kan bekijken van mijn eigen operatie!

Dat lijkt mij ook wel mooi om te zien vooral dat van je eigen.. :j

Anna vervelend z'n terug val en idd even overleggen met de fysio hoe daar mee om te gaan.

En over die stagiair even overleggen met je vaste fysio dat je dit onprettig vind.

En parmezaan fijn dat bij jou bijna de sling af mag. Weer een puntje verder

November108

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-25 17:40

Parmezaan, snap helemaal dat je daar jaloers op bent!! Ik keek ook zo uit naar het autorijden weer. Schakelen vergt iets meer nadenken nog, maar verder went het gelukkig snel weer. Jammer is dat he, als je op stal bent en je moet redden alleen met links. Vooral omdat ik nu dus eindelijk weer even alleen kan zijn op stal (heerlijk rustgevend) maar vervolgens sta ik alleen maar paard te knuffelen omdat ik niks kan :')...

Zoooooo herkenbaar wat je zegt, met bezoek! Ik heb dat nu eindelijk wat minder, maar had dat ook super erg na hele tijd rechtop te hebben gezeten, bijvoorbeeld aan tafel om spelletjes te doen met mijn schoonouders. Mijn rechterarm zat dan gewoon in de sling, maar tóch kwam die pijn. Heel irritant! Groot gelijk dat je even je grenzen bewaakt.

En vooral goed dat je nu pas op de plaats maakt!! Dat is inderdaad ook wat mij werd aangegeven, want ik dacht ook wel vrij snel inderdaad toch wat dingen te kunnen doen. Of toch dingetjes tillen met een naar beneden hangende arm, of spullen in mijn sling klemmen om mee naar boven te nemen :')... Helpt allemaal niet mee. Fijn dat je steun haalt uit The Resident, hahaha!

Ja, revalideren blijft een proces. Ik kan veel meer dan paar weken terug, pijn is echt beter te doen, maar ben ik klaar? Nee, nog lang niet. En dat weet je natuurlijk ook van tevoren, want dat was ook de prognose, maar man wat kan het alsnog lang voelen soms! Af en toe ben ik er gewoon ook wat vrolijker onder dan andere keren, maar ik ben maar niet te streng voor mezelf en geef daar gewoon de ruimte voor :')

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 23:32

Hoi allemaal,
Beetje laat antwoord maar gelukkig gaat het inmiddels weer wat beter. Sorry als ik jullie bang gepraat heb...
Ik denk dat het inderdaad zoals Parmezaan zegt met uithoudingsvermogen te maken heeft. Ik merk ook vaak dat ik compenseer vanuit de nek waardoor ik daar weer last van krijg. De nare steken in de biceps zijn gelukkig weer zo goed als weg. Vandaag heb ik mijn eigen hond getrimd, een grote poedel, dat is zo n 4 uren werk, nu wel een vermoeide arm en last van mijn nek aan de rechterkant, heb uiteraard vele pauzes genomen.
Ik heb wel een hele soepele revalidatie gehad maar dat betekend helaas niet dat het nu weer helemaal goed is, 14 maanden geleden nu, ik hoop dat er nog wat verbetering in het verschiet ligt. Ik ben nog wel aan het trainen overigens, daar was een beetje de klad ingeraakt maar inmiddels weer opgepakt.

Veel sterkte aan jullie allemaal, het is inderdaad een proces, doe het in elk geval rustig aan, vooral in het begin, dat is heel belangrijk.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 12:09

Anna, helemaal geen sorry zeggen hoor, het is juist fijn realistische ervaringen met elkaar te kunnen delen hier! En als de ervaring is dat je ook na geruime tijd aan uithoudingsvermogen moet blijven werken, dan is dat zo. Ik ben in ieder geval blij voor je dat de steken in je biceps weg zijn, want dat is gewoon echt een rotgevoel. Goed dat je pauzes neemt, want je hebt inderdaad gewoon een zwaar beroep voor je schouders ook! En er is natuurlijk ook heel wat gebeurd in je schouder, dus dat het anders is dan het ooit was, is (helaas) volledig te begrijpen.

Hier gaat het eigenlijk wel prima, vooral geduld en blijven oefenen. Vorige week waren mijn 2 afspraken bij de fysio beide vooral oefeningen in de zaal, wat natuurlijk niet makkelijk is maar wel gewoon prima gaat. Ik had dus al zo'n vermoeden dat we gister weer gingen mobiliseren, dus met mijn vooruitziende blik gevraagd of mijn man toch weer taxi wilde zijn. En pffff wat ben ik blij dat ik dat heb gevraagd, want mobilisatie it was. Mijn schouder loopt nog steeds op schema vindt hij, maar we moesten wel echt wat gaan doen aan die stijfheid en wat was dat een ellende. Heb met het stretchen van mijn arm omhoog echt liggen huilen, het deed zoveel zeer. Was echt een bijzonder onprettige afspraak en ik was blij dat ik niet zelf naar huis hoefde te rijden. Ben na thuiskomst ook eerst naar bed gegaan en heb 2 uur liggen slapen :')... Nu wat spierpijn rondom schouder en bicep (geen extra pijn of kramp verder), maar tegelijkertijd heb ik gelijk al meer flexibiliteit dan dat ik hiervoor had. Dus al het vertrouwen erin dat de pijn niet voor niks was. Maar makkelijk is het allemaal niet!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 12:18

Sorry dat ik het topic 'binnenval', ik volg het puur uit interesse voor medische shizzle. Ik zie jou aangeven dat je moeite met schakelen hebt. Houd je er rekening mee dat als je een ongeval veroorzaakt en het blijkt dat jij dus nog aan het revalideren bent voor je schouder, je verzekering alle recht heeft om niet uit te keren (naja, ze betalen wel vanwege wet- en regelgeving maar verhalen op jou)? Dus ook voor letselschades die in de tonnen lopen?

Als je dat risico wil nemen is het oke, maar ik wil wel dat je daar een geïnformeerd besluit over maakt.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 14:01

Dankjewel November108, het is fijn om even tegen mensen aan te praten die hetzelfde doormaken en inderdaad wellicht hebben jullie er nog wat aan :o

Maar wow, wat heftig dat mobiliseren :oo
Ik heb ook heel veel mobilisatie gehad maar nooit zo erg als jij beschrijft. Mijn fysio bleef altijd binnen mijn pijngrens en het was na de tijd eigenlijk altijd beter. Nu ik gestopt ben met de revalidatie mis ik het mobiliseren zelfs, omdat het nu soms weer stijf wordt na het werk.
Ik vind het dus ook niet oké klinken en zou misschien eens bij een andere fysio polsen of dit wel normaal is.

Hoe is het de dag erna dan? Wel verbetering? O, ik zie dat je wel meer flexibiliteit hebt nu, nou ja dat is in elk geval wat! Tja wat nou het beste is? Is jouw fysio bang dat je een frozen shoulder krijgt?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 15:57

Wat zijn precies jullie klachten met deze blessure?

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 18:49

veneri schreef:

In deze topic kun je dit vanaf het begin precies lezen!

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 18:52

Iris82 schreef:
Sorry dat ik het topic 'binnenval', ik volg het puur uit interesse voor medische shizzle. Ik zie jou aangeven dat je moeite met schakelen hebt. Houd je er rekening mee dat als je een ongeval veroorzaakt en het blijkt dat jij dus nog aan het revalideren bent voor je schouder, je verzekering alle recht heeft om niet uit te keren (naja, ze betalen wel vanwege wet- en regelgeving maar verhalen op jou)? Dus ook voor letselschades die in de tonnen lopen?

Als je dat risico wil nemen is het oke, maar ik wil wel dat je daar een geïnformeerd besluit over maakt.

Orthopedisch chirurg heeft aangegeven dat je met een sling niet mag autorijden, verder kan autorijden en fietsen op geleide van pijn na 6 weken worden opgebouwd. In hoeverre jouw advies gefundeerde is in deze, vraag ik mij dus af.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 19:36

parmezaan schreef:
veneri schreef:

Ik lees hele verhalen over behandelingen en operaties, maar zie weinig specifieke klachten genoemd, en ben daar benieuwd naar omdat ik zelf ook met schouderklachten naar de orthopeed ga binnenkort.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 19:45

veneri schreef:

Bij mij begon het met steken in de biceps. Ik dacht toen dat ik spierpijn of overbelasting had omdat ik was begonnen als trimster. Later bleek dat kalk op de supraspinatus pees
inklemmingsklachten veroorzaakten die uitstraalden naar de biceps. Weer later peesontsteking, slijmbeurs ontstekingen, krachtverlies, tintelingen in de vingers en uiteindelijk niet meer kunnen werken. Nauwelijks kunnen slapen van de pijn etc.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 19:50

veneri"
[quote="parmezaan schreef:
veneri schreef:

Ik lees hele verhalen over behandelingen en operaties, maar zie weinig specifieke klachten genoemd, en ben daar benieuwd naar omdat ik zelf ook met schouderklachten naar de orthopeed ga binnenkort.[/quote]

Wat zijn jou klachten dan ?
Hier in dit topic zitten meerdere schouder probleempjes -O- door elkaar

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 20:26

Ik vind mijn klachten lijken op een frozen shoulder. Heb dat al eens eerder gehad aan de andere kant.
Mijn klachten zijn:
- doorschietende pijn vanuit bovenarm bij een te snelle beweging of uiterste beweging (aantrekken jas, opvangen deur bijv.)
- pijn tijdens slapen
- niet op de arm/schouder kunnen slapen
- pijn op de kop van de schouder/bovenarm
-pijn in bovenarm spier
-pijn op de schouder (ac)
- een wat dof gevoel in de hand.
(Geen kramp, geen tintelling, maar alsof je hand opgezet is door erg warmte, een soort stijf gevoel)
-bewegingsbeperking van de arm

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 20:55

Anna79 schreef:
Hoi allemaal,
Beetje laat antwoord maar gelukkig gaat het inmiddels weer wat beter. Sorry als ik jullie bang gepraat heb...
Ik denk dat het inderdaad zoals Parmezaan zegt met uithoudingsvermogen te maken heeft. Ik merk ook vaak dat ik compenseer vanuit de nek waardoor ik daar weer last van krijg. De nare steken in de biceps zijn gelukkig weer zo goed als weg. Vandaag heb ik mijn eigen hond getrimd, een grote poedel, dat is zo n 4 uren werk, nu wel een vermoeide arm en last van mijn nek aan de rechterkant, heb uiteraard vele pauzes genomen.
Ik heb wel een hele soepele revalidatie gehad maar dat betekend helaas niet dat het nu weer helemaal goed is, 14 maanden geleden nu, ik hoop dat er nog wat verbetering in het verschiet ligt. Ik ben nog wel aan het trainen overigens, daar was een beetje de klad ingeraakt maar inmiddels weer opgepakt.

Veel sterkte aan jullie allemaal, het is inderdaad een proces, doe het in elk geval rustig aan, vooral in het begin, dat is heel belangrijk.

Fijn dat het nu weer wat beter gaat! Wel bijzonder inderdaad dat je na 14 maanden weer zoveel last hebt, als dit terugkomt zou ik inderdaad weer even naar je fysio gaan, zeker omdat je fysiek ook een zwaar beroep hebt, wat veel van je arm en schouder kan vragen.

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:03

November108 schreef:
Anna, helemaal geen sorry zeggen hoor, het is juist fijn realistische ervaringen met elkaar te kunnen delen hier! En als de ervaring is dat je ook na geruime tijd aan uithoudingsvermogen moet blijven werken, dan is dat zo. Ik ben in ieder geval blij voor je dat de steken in je biceps weg zijn, want dat is gewoon echt een rotgevoel. Goed dat je pauzes neemt, want je hebt inderdaad gewoon een zwaar beroep voor je schouders ook! En er is natuurlijk ook heel wat gebeurd in je schouder, dus dat het anders is dan het ooit was, is (helaas) volledig te begrijpen.

Hier gaat het eigenlijk wel prima, vooral geduld en blijven oefenen. Vorige week waren mijn 2 afspraken bij de fysio beide vooral oefeningen in de zaal, wat natuurlijk niet makkelijk is maar wel gewoon prima gaat. Ik had dus al zo'n vermoeden dat we gister weer gingen mobiliseren, dus met mijn vooruitziende blik gevraagd of mijn man toch weer taxi wilde zijn. En pffff wat ben ik blij dat ik dat heb gevraagd, want mobilisatie it was. Mijn schouder loopt nog steeds op schema vindt hij, maar we moesten wel echt wat gaan doen aan die stijfheid en wat was dat een ellende. Heb met het stretchen van mijn arm omhoog echt liggen huilen, het deed zoveel zeer. Was echt een bijzonder onprettige afspraak en ik was blij dat ik niet zelf naar huis hoefde te rijden. Ben na thuiskomst ook eerst naar bed gegaan en heb 2 uur liggen slapen :')... Nu wat spierpijn rondom schouder en bicep (geen extra pijn of kramp verder), maar tegelijkertijd heb ik gelijk al meer flexibiliteit dan dat ik hiervoor had. Dus al het vertrouwen erin dat de pijn niet voor niks was. Maar makkelijk is het allemaal niet!

Wat pittig zeg die mobilisatie oefeningen waren dit al oefeningen bovenhands? Rustig aan doen maar :)

Ik hoef mijn sling nu 's nachts niet meer om en mag hem overdag afbouwen :)) ik merk wel ,zeker na oefeningen, dat ik het echt nodig heb om de sling weer om te doen. Ik heb nu onderhandse oefeningen: met een bal rollen en mijn enkels aantikken vanuit zitten. Gisteren had ik veel te enthousiast met de bal gerold en dan lig ik 's nachts inderdaad weer wakker van de pijn, vandaag was dat gelukkig weer goed. Het is echt aftasten waar de grens ligt.

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:11

November108

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-25 10:13

Iris82, zowel mijn orthopedisch chirurg als fysiotherapeut hebben groen licht gegeven voor autorijden, dus ik weet niet helemaal of ik je moet geloven. Moeite is ook niet dat schakelen moeilijk is maar vooral voor mezelf dat de beweging nog niet 'vanzelf' of pijnvrij gaat. Maar bedankt voor de waarschuwing!

Veneri, vooral nog benieuwd hoe jouw klachten zijn ontstaan. Bij mij is dus een bepaalde bicepspees afgescheurd, en dat krijg je dus alleen voor elkaar met een extreme ruk aan je schouder, dus in mijn geval met van de trap vallen. Mijn klachten in het kort: beperking beweging van de schouder, stekende pijn in schouder, continue ontstekingen in schouder bij onverwachte bewegingen die een extra zeurende pijn veroorzaken, krachtsverlies arm, sowieso niet kunnen tillen ivm pijnscheuten, niet kunnen liggen op zij. En eigenlijk continue een rotgevoel in mijn schouder, haha. Specifiek voor deze pees de test: onderarm niet op je rug kunnen krijgen en bovenarm langs je lichaam houden, onderarm 90 graden naar voren en dan naar buiten draaien. Die bewegingen waren helemaal weg. Voel je welkom om hier mee te praten, we hebben hier verschillende schouderproblemen rondlopen. Succes bij de orthopeed!

Anna79, het was echt mega heftig inderdaad. Dat klinkt bij jou veel beter te doen, zie echt tegenop vandaag weer te gaan maar volgens mij gaan we dan gewoon zaaloefeningen doen :')... Ik zal eens rond gaan vragen. Heb inderdaad wel meer flexibiliteit terug, maar helaas nog steeds meer pijn dan voor de afspraak.

Parmezaan, yes, dit was bovenhands. Ik kom recht naar voren ongeveer tot 100/110 graden pijnvrij omhoog (als 90 graden recht vooruit zou zijn zeg maar), daarna kom ik nog wel zelf verder tot 130 graden. Maar het mobiliseren was wel meer dan dat :=. Zijwaarts omhoog brengen doet me verder meer zeer, maar is even moeilijk te beoordelen met napijn van maandag. Gisteravond kon ik mijn onderarm voor het eerst iets meer naar buiten bewegen met bovenarm langs mijn lichaam, nu na een nacht slapen moet ik weer ff soepel worden denk ik :'). Fijn dat jij in ieder geval langzaam afscheid kunt gaan nemen van je sling, grote mijlpaal is dat! En herkenbaar, die bal rollen is bij mij ook recept tot pijn :')

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 11:29

Ik heb dit soort klachten eerder -zonder oorzaak- aan mijn andere schouder gehad.

Vorig jaar mei ben ik uitgegleden en gevallen, waarschijnlijk opgevangen met linker arm. Toen een onschuldig breukje bij de elleboog (wat pas na een week ontdekt is, er werd eerst aan alleen spieren gedacht)
De arm en elleboog in die periode natuurlijk veel ontzien door de pijn aan de elleboog, sling en compressiekous gebruikt en snachts met slapen kussen onder de arm.
Na een paar maanden kreeg ik deze klachten aan bovenarm/schouder.
Ik vermoed dus frozen shoulder door het te lang niet of te weinig gebruiken van de arm vanwege de elleboogbreuk, maar het kan natuurlijk ook wel iets zijn wat direct met de val te maken heeft.

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 11:37

November108 wat ontzettend vervelend dat je zoveel last/napijn hebt van de oefeningen met de fysio, dat lijkt me niet de bedoeling. Kun je dit bespreken met hem of haar?

Mijn fysio had het verder over opbouwen van onderhandse bewegingen waaronder computerwerkzaamheden. Ben jij alweer begonnen met je werk, of zijn jouw werkzaamheden daarvoor te zwaar?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 12:09

November:ik zou het goed bespreken vanmiddag, zeker dat je nu nog pijn hebt is een rode vlag.

Wat mij opgevallen is, is dat er verschillende revalidatieprotocollen zijn. Zo had mijn fysio een protocol voor als je bij het plaatselijke ziekenhuis was geopereerd en die van Bergman was dus totaal anders, veel voorzichtiger. Ik mocht bijvoorbeeld heel lang niet in de anteflexi gemobiliseerd worden, dat is naar voren en omhoog. Geen idee wat de reden daarvoor was, maar de beste man die mij geopereerd heeft is 1 van de besten van Europa dus ik heb me daar braaf aan gehouden :D
Ook qua oefenen mocht ik niet zo veel in het begin.

Sterkte vanmiddag!

Wat naar Veneri, lijkt me verstandig om eens naar een orthopeed te gaan.

Parmezaan: lukt het onderhands alweer wat? Mij valt op, dat ik nog steeds last houd van bijvoorbeeld een spelletje doen op de telefoon waarbij ik vaak moet klikken, kleine bewegingen met de schouder zeg maar, zo irritant.

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 18:17

Anna79 schreef:
November:ik zou het goed bespreken vanmiddag, zeker dat je nu nog pijn hebt is een rode vlag.

Wat mij opgevallen is, is dat er verschillende revalidatieprotocollen zijn. Zo had mijn fysio een protocol voor als je bij het plaatselijke ziekenhuis was geopereerd en die van Bergman was dus totaal anders, veel voorzichtiger. Ik mocht bijvoorbeeld heel lang niet in de anteflexi gemobiliseerd worden, dat is naar voren en omhoog. Geen idee wat de reden daarvoor was, maar de beste man die mij geopereerd heeft is 1 van de besten van Europa dus ik heb me daar braaf aan gehouden :D
Ook qua oefenen mocht ik niet zo veel in het begin.

Sterkte vanmiddag!

Wat naar Veneri, lijkt me verstandig om eens naar een orthopeed te gaan.

Parmezaan: lukt het onderhands alweer wat? Mij valt op, dat ik nog steeds last houd van bijvoorbeeld een spelletje doen op de telefoon waarbij ik vaak moet klikken, kleine bewegingen met de schouder zeg maar, zo irritant.

Appjes schrijven lukt mij niet dat spreek ik eigenlijk in, ook de berichten op bokt spreek ik in. De onderhandse activiteiten die ik doe zijn: broodje smeren, beetje koken, groente snijden met hele scherpe messen etcetera. Dat is voor nu meer dan genoeg. Aangevuld met de oefeningen die ik heb gekregen, maar die zijn ook onderhands.

Het klopt dat er verschillende protocollen zijn. Daarnaast hebben we ook verschillende aandoeningen, ondanks dat ons gezamenlijk doel hetzelfde is namelijk *\%/* *\o/*
Ik heb een fysiotherapeut die is aangesloten bij het schoudernetwerk. Het revalidatie protocol van het schoudernetwerk kun je ook online vinden. Mijn fysio noemt dat ik 4 à 5 uit 10 pijn mag ondervinden bij het doen van oefeningen, dat is de grens. Daarnaast mag ik niet langer dan een half uur na de oefeningen 'napijn' blijven houden, als ik dat wel heb, heb ik teveel gedaan.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-25 13:48

Vervelend veneri, handig om eens verder te kijken met de orthopeed lijkt me dan!

Anna, ja he, dat merk ik ook! Vind het heel lastig dat het 'overal anders' is, omdat ik er zelf natuurlijk geen verstand van heb twijfel ik dan snel aan van alles :')... Maar heel bijzonder dat dit dan ook uit in die verschillende protocollen bij dezelfde fysio!

Parmezaan, ik kon eigenlijk best wel weer snel appen :') maar dat deed ik ook al toen mijn arm in de sling zat, beetje bijzondere houding maar goed. Qua werk, lang verhaal kort, ik begin over een paar weken met nieuwe baan. Mijn werk is voornamelijk op kantoor. Ik verwacht daar geen problemen mee, die heb ik namelijk thuis achter de laptop ook al weken niet meer. Ik kreeg alleen voor mij bekende rugpijn weer terug als ik op een stoel zit, maar daar kom ik hieronder nog even op terug. De fysio had vooraf gezegd dat ik er rekening mee moest houden dat computerwerkzaamheden +- 10 weken zou duren, bij mij lukte dit eigenlijk al wel volledig na 6/7 weken.

Goed, gister dus weer fysio. De napijn aangegeven en besproken en dit keer dan ook vooral oefeningen gedaan. Gelukkig was in de tijd dat ik de afspraak had, wat later in de middag, de napijn ook al wel minder aan het worden. We hebben besproken het even een paar dagen aan te kijken qua pijn en dan daarop weer verder te kijken, want eigenlijk ging het ondanks de napijn wel heel goed bij de fysio. Ook heeft hij mijn onderrug gekraakt en een spier losgemaakt (ook auw). Ik krijg nooit blauwe plekken eigenlijk, maar nu is mijn onderrug wel mooi blauw :'). De rugpijn heb ik dus al jaren, ging er af en toe voor naar een fysio in mijn oude woonplaats, maar echt verschil maakte het nooit langdurig. Ik dacht nu, loop toch bij de fysio dus kan vast wel even vragen of hij het mee kan nemen en dat heeft hij dus gedaan.

Vanochtend ben ik opgestaan en aan tafel achter de laptop gaan zitten, waar ik normaal binnen een paar minuten rugpijn van krijg. Wonder boven wonder zit ik hier nu al dik 2 uur met 0 rugpijn. Ik voel me half herboren :'). Toen ik ook nog mijn oefeningen voor mijn schouder ging doen viel ik helemaal om van verbazing, want ik krijg mijn arm zowel recht naar voren als zijwaarts veeeeeeel verder omhoog dan ik hiervoor kreeg. Ik denk beide zeker om en nabij de 150 graden. Als ik mijn bovenarm laat hangen en onderarm recht naar voren doe en dan naar buiten beweeg, krijg ik daar zelfs iets beweging in. Pijnvrij is het niet, maar als ik parmezaan even aanhou met de cijfers, is het toch max een 5 denk ik als ik het moet benoemen. De zeurende/stekende pijn uit mijn schouder is ook weg vandaag.

Natuurlijk eerst nog maar een paar dagen aankijken, maar als dit de vooruitgang is na die pijnbank van afgelopen maandag klaag ik in ieder geval niet! *\o/* Volgende week ben ik 12 weken post-op en is het officieel groen licht om biceps te gaan trainen, dus daar kijk ik ook erg naar uit.

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 15:00

Dat klinkt als een pijnlijke maar nu wel positieve vooruitgang november108!
Ik lees nog steeds mee .