Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Nog iets: water in mijn oorIk ga echt niet kopje onder in het zwembad daarom. En een mug in mijn oor.. aahhh!!
Tiggs schreef:Supervixen schreef:
Waar ben je dan precies bang voor vraag ik me altijd af. Dat er iets uit die gaatjes komt?
Ik krijg er de rillingen van![]()
Het schijnt een soort oerangst te zijn, die verklaarbaar is omdat veel kleine gaatjes een teken van verrotting zijn.
DuoPenotti schreef:8nnemiek schreef:Nog iets: water in mijn oorIk ga echt niet kopje onder in het zwembad daarom. En een mug in mijn oor.. aahhh!!
Ooh ja daar heb ik ook nog steeds angst van.
Insect in je oor.
We sliepen 15 jaar terug of zo buiten in de tuin in een tent ivm de hitte.
En toen zat er een oorworm in mijn oor.
Ik hoor hem nog lopen of wat hij ook deed daar.
Echt nooit dat ik nog in een tent ga slapen...
musiqolog schreef:Douce schreef:Hear hear.
Mijn vriend kijkt me altijd zo raar aan als ik hem bijna aanvlieg als hij piepschuim laat piepen
Ik ken dat, maar een angst zou ik het niet noemen. Meer een afkeer. Heb je dat dan ook met papieren servetjes? Dat je ze vooral niet met droge (vetloze) handen wilt aanpakken? En dan het idee dat ze in je handpalm komen, verschrikkelijk. Of stel je voor: op je tandvlees. Ja, van dat idee lopen de rillingen me ook over de rug.![]()
Ik pieker me suf over een of andere gekke angst van mij, maar de meeste zijn toch redelijk algemeen. Achtbanen en andere snelle dingen, dat is het belangrijkste. Daar hoort ook paardrijden bij: doodeng vind ik dat. Ernaast is geen punt, maar erop vind ik het al heel gauw te snel. Op zich niets bijzonders, maar voor een ruiter...
_Bonte_ schreef:Dingens die plakken , door de jaren heen echt leren omgaan met stukjes plakband die op mijn vingertoppen hangen , maar kleef een sticker op mij… o wat een walging.
Ik heb zoveel schrik dat kleine kindjes stickers op mij hangen als ze aan het spelen zijn hiermee.
soeboenoe schreef:Ik heb de angst dat er iets in het water zit dat me achtervolgt/pakt.
Dat wordt nog erger wanneer er een afbeelding op de bodem van het zwembad o.i.d. is. Als kind zijnde bijna verzopen omdat er in het zwembad een afbeelding van een dolfijn op de bodem te zien was... Oprechte doodsangst.
En eentje die ik niet goed uit kan leggen... Ik kan het wel illustreren met een voorbeeld.
In Thermen Berendonck heb je een enorme waterlelie aan het plafond hangen waar koud water uitstroomt om af te koelen na een sauna. Ik word daar echt niet goed van... Heeft niets met het koude water te maken, want afkoelen na de sauna met koud water is heerlijk, maar dat ding.... Brrr... Kan het ook niet verklaren, maar de angst is er wel.
Ibbel schreef:Tigress schreef:Misschien niet super ongewoon, volgens mij zijn er meer met die angst sinds ~die ene film~, maar niemand in mijn omgeving lijkt de angst te herkennen. Mij zul je dus echt niet achter een houttransportwagen zien rijden
Zodra ik ze zie ga ik ze zo snel mogelijk voorbij.
Waar ben je dan bang voor? Bij hard remmen en onvoldoende gezekerde lading schuiven de balken naar voren, dus je kunt beter niet vóór een auto met balken (of betonijzer) rijden. Er achter is geen probleem, een vrachtauto trekt nooit zo hard op dat de balken in je gezicht gekatapulteerd worden.