Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
veertje99 schreef:Ik heb woensdag mijn tweede afspraak bij de fysio staan. Bij mij is het ook afwachten of het iets gaat doen. Ik zit nu op een week rust thuis, veel lopen/bewegen en afwisselend met zitten/liggen. Zaterdag echt een slechte dag gehad en achteraf toch teveel gedaan. Vandaag ook nog best wel weer veel gelopen/gefietst en nu ook wel minder energie over en iets meer pijn. Blijft enorm lastig om een tussenweg te vinden wat wel en niet kan. Ik hoop dat ik na woensdag oefeningen mag/kan gaan doen. Merk wel dat met voldoende rust en beweging ik mijn rechterbeen verder kan strekken zonder pijnlijke uitstralingen. Toch een klein positief punt!
tantesam schreef:Met veel interesse dit topic door gespit. Wat een hoop ellende zeg.
Ik heb al jaaaaren last, denk wel 10 jaar. Eindelijk mezelf één trap onder de kont gegeven en naar dokter gegaan, eerst foto en daarna mri.
Geen hernia maar bulging discus l4/l5 en l5/si. De pijn uit zich op allerlei manieren maar niet in mijn rug. Veel heuppijn, binnen en achterkant bovenbeen, dan weer naar mijn scheenbeen en naar wreef en grote teen. Het zeurt, brandt, af en toe een flinke steek, ik klap af en toe door mn been, doof en tintelend gevoel scheen en wreef. Ik word er knettergek van en het doet me inmiddels veel verdriet. Ik rij niet meer, terwijl ik altijd fanatiek paarden trainde als werk, les geven gaat nog maar als de bak een beetje een knollenveld is dan ben ik weer de Sjaak. De orthopeed zegt, dat de bulging discus geen reden kan zijn en kapte gesprek af. Ik ga denk ik voor een 2nd opinion.
Iemand bekend met buiging discussen en toch heftige klachten?
Electra63 schreef:veertje99 schreef:Ik heb woensdag mijn tweede afspraak bij de fysio staan. Bij mij is het ook afwachten of het iets gaat doen. Ik zit nu op een week rust thuis, veel lopen/bewegen en afwisselend met zitten/liggen. Zaterdag echt een slechte dag gehad en achteraf toch teveel gedaan. Vandaag ook nog best wel weer veel gelopen/gefietst en nu ook wel minder energie over en iets meer pijn. Blijft enorm lastig om een tussenweg te vinden wat wel en niet kan. Ik hoop dat ik na woensdag oefeningen mag/kan gaan doen. Merk wel dat met voldoende rust en beweging ik mijn rechterbeen verder kan strekken zonder pijnlijke uitstralingen. Toch een klein positief punt!
Voordat ik wist dat het een hernia was, ging ik naar de fysio.
Maar we waren even gestopt in afwachting van de diagnose.
De neuroloog zei dat fysio kan helpen, maar niet bij een hernia L5.
Nu appte ik vanmorgen naar mijn fysio dat het toch een hernia is en of ik mag komen. Hij appte terug dar hij niet veel kan doen bij een hernia L5. Maar hij wil toch kijken of hij iets kan betekenen voor het lopen.
Nu ben ik net weer een rondje om het huis wezen lopen met mijn man en voor het eerst had ik er een goed gevoel over, terwijl ik vanmorgen nog huilde van de pijn en frustratie.
Bij jou zit de hernia toch hoger?
Misschien heb jij er dan wel baat bij.
Electra63 schreef:Heeft iemand nog ervaring met fysio?
De neuroloog zei dat fysio bij een hernia L5/S1 geen nut heeft en toen ik vanmorgen mijn fysiotherapeut appte, beaamde hij dat.
Maar ik mag morgen wel komen en kijkt hij wat hij kan doen.
Ik kan haast niet normaal lopen, ik loop als een eend ofzo.
En ik heb nog veel pijn in mijn been/bil.
Na 4 weken alleen maar liggen en hangen moet ik het lopen weer pbouwen, maar dat is best lastig.
tantesam schreef:@Muronia, die nachten kunnen soms zo slopend zijn. Wat mij helpt-als zijslaper- is een voedingskussen tussen mijn benen.
@Electra, eendenloopje noem je het, stiekem vind ik dat grappig, ik doe dat ook. Vorige week, tijdens dagje weg naar drukke stad wilde ik wat aantrekkelijker lopen maat dan klap ik er aan de lopende band door.
Pea heb ik aan m'n hond geven met heupklachten, ik ga me eens inlezen.
Mri schreef:Voor mijn operatie sliep ik super. Lekker loom van de amitriptyline en een hoofd wat iets minder "overuren" draaide. Standaard nachten van toch wel 10 uur. Maar soms ook 11 of 12 uur. Heerlijk!
Maar nu na de operatie... pfff, ik ben al blij als ik 4,5 of 5 uur haal.
Maar de laatste 1.5 week blijf ik hangen tussen de 3 en 4 uur per nacht. Ik blijf in bed liggen, geen telefoonscherm of TV. Maar ik niks gewoon wakker. De stipjes op het plafond hebben geen geheimen meer voor mij. De traktaties voor de kinderen voor volgend schooljaar zijn ook al bedacht en ik heb ook al uitgedacht wat mijn kinderen precies allemaal mee krijgen als ze uit logeren gaan.
Slaap "muziek/meditatie" van Spotify helpt niet. Melatonine slikken ook niet.
ruitje schreef:Hoop nuttige informatie, bedankt, ga alles straks even rustig bijlezen
Babootje schreef:amitriptyline is ook een antidepressivum. Ook verslavend spul.
Babootje schreef:amitriptyline is ook een antidepressivum. Ook verslavend spul.
hagelslag schreef:Voor wie nu acuut last heeft,
Hebben jullie al kritisch gekeken naar jullie bed/matras?
Dat maakt voor mij echt een wereld van verschil!
1 nacht op een slecht matras en ik ga dood van de pijn
Muronia schreef:Ik heb een tempur matras gekocht toen mijn rugklachten begonnen. Daar ben ik nog altijd blij mee. Ik werkte (in de zorg) ook slaapdiensten maar het is wel al duidelijk dat dat verleden tijd is voor me. Ik kan niet op dat matras liggen, ik kan niet meer uit bed springen en het pand ontruimen als er alarm is.
Paardjes83 schreef:hagelslag schreef:Voor wie nu acuut last heeft,
Hebben jullie al kritisch gekeken naar jullie bed/matras?
Dat maakt voor mij echt een wereld van verschil!
1 nacht op een slecht matras en ik ga dood van de pijn
De enige plek waar ik lekker kan slapen . Maar goeie tip hoor. Vooral een te zacht of versleten matras maakt wel wat uit.