Behandeling Orthomanueel pakt verkeerd uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-25 22:48

Update nr zoveel.

Als eerste was het weekje Swiss wel ff lekker. Beetje gewandeld en een dagje naar zo'n therme bad geweest. Lekker warm was dat. En natuurlijk even geen 'rug'.

Het heeft in ieder geval opgeleverd dat er iets meer rust is in mijn lijf. Het is enig zins wel houdbaar nu.
Maandag weer de nodige telefoontjes gepleegd o.a naar de bedrijfsarts waar ik woensdag al ben geweest.
Nu ging het beter en heb goed mijn verhaal kunnen doen. Ik werk bij de groene afdeling van de overheid en hun hebben een eigen revalidatie centrum. Daar heb ik inmiddels ook al een afspraak staan voor een intake over ong 3 weken. Dat is echt een compleet pakket daar dus zowel fysieke als mentale begeleiding naar herstel. Er zit een kans in dat ik intern ga.

Ik heb de huisarts gebeld voor de reumatoloog maar het leek haar beter eerst even de pijnpoli af te wachten. Kon ik mij in vinden dus dat afgesproken.
Met de pijnpoli heb ik inmiddels ook contact gehad. In eerste instantie konden ze mij niet helpen maar na een kleine uitleg kwam de arts mij wat verrast over. Ik heb gezegd dat ik graag langs wilde komen al is het alleen maar om te praten. Dus die afspraak staat ook.

Ik ben weer een paar uurtjes op het werk. Wat lukt doe ik en ook wat tijd betreft.
Probeer een beetje ritme te pakken want ik weet dat dat voor mij het beste werkt.
Klachten zijn iets afgenomen maar alles staat nog steeds onder spanning, ben soms wat duizelig, mijn nek doet zeer en eigenlijk nog al mijn rugspieren.
En ik denk als er iemand weer aan gaat zitten dat alles zo weer terug schiet.
Halverwege de middag heb ik het ook wel gehad en ik doe echt geen rare dingen. Nu met werk erbij is het soms even kiezen wat echt belangrijk is. Ik kan gelukkig wel weer in de auto zitten maar probeer nu weer zoveel mogelijk te fietsen.

Hoe moeilijk het inmiddels ook is het is weer afwachten en geduld hebben.
Gelukkig doen we tussen door ook veel leuke dingen samen en kunnen we goed praten met elkaar. ben ik heel dankbaar voor want makkelijk is het niet. :+:

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 09:49

Ik weet niet of er nog iemand leest maar het is nog steeds wachten, wachten en wachten.

Gisteren bij de pijnpoli geweest en samengevat heb ik best een okay gesprek gehad.
Ik merk wel dat ik enorm sceptisch aan het worden ben en er nog maar weinig vertrouwen in heb. Ook het steeds maar weer herhalen van 22 jaar rug ellende breekt me op. Ik heb nu dan ook alles op papier gezet en neem dat vanaf nu mee.

De arts constateerde idd enorme rugspanning bij mij. Tevens was hij de eerste die besloot om ook eens mijn heupen/bekken op de foto te zetten. Dat werd nog wel eens vergeten zei hij. Nou idd ondanks dat ik dat al meerdere malen heb aangegeven.
Ketamine werd gelijk van de tafel geveegd, mijn eerdere ervaring met het narcose verhaal zou volgens hem eerder op mentaal vlak gewerkt hebben. Daar ben ik het alleen niet mee eens maar goed...ik pas mij maar weer aan. Wel vond hij dat ik op papier heel goed kon verwoorden waar de klachten zitten en dat het echt niet tussen mijn oren zit. Of wel maar dan op een ander vlak...hersenen die anders zijn gaan werken.

Over 2 weken telefonisch consult over de uitslag van de foto's en komt er een afspraak over het gebruik van een tens. Hij wil kijken of dat wat ontspanning gaat brengen in die spieren. Omdat ik alles wel wil proberen heb ik er maar ja opgezegd maar ik denk dat dat ding in de kast beland.
Hij wilde ook afwachten wat het revalidatie centrum gaat doen. Zijn geringe ervaringen waren erg goed.
Ik zie er vooral tegen op en ben mij nu al aan het voorbereiden dat ik de 18e compleet gesloopt thuis kom en ik dan zeker 2 dagen nodig heb om daarvan bij te komen.

Mijn spierknoop in mijn rechterschouder is momenteel extreem aanwezig, kan mijn arm soms niet eens bewegen. Heb weer een slechte nacht gehad. De 'zenuw' beknelling die ik eerder in mijn been had bij bv hoesten en lachen was ff weg maar ik voel dat hij af en toe weer terug is.
Ben nu ong 2 a 3x per week ff op mijn werk maar vraag mij af wat ik daar doe.
Sporten doe ik ook weer, probeer om de de dag of 2 dagen. En jeetje wat heb ik daar op ingeleverd. -O-

Nog een dosis extra stress doordat er op stal wat gaat veranderen en ik erg twijfel of de stal over een half jaar nog bestaat.
Dus misschien moet ik straks mijn 27 jarige nog gaan verhuizen ook. Ik hoop zo dat ik dit mis heb.

Mer1980

Re: Behandeling Orthomanueel pakt verkeerd uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 09:56

Oei naar die stress van de stal, een oudje verhuizen is niet iets wat je nog wil als het goed gaat. Ik hoop dat er een oplossing komt dat hij kan blijven staan.

Ik hoop dat er iets uit die foto's komt wat ervoor zorgt dat er een behandeling kan komen die daadwerkelijk werkt. Anders misschien toch een PSSM dieet voor mensen opstarten? Klinkt zo als PSSM bij paarden :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 10:01

Ik vind die hoge spierspanning zo bizar, dat moet toch een oorzaak hebben die aan te pakken is? Dat is toch vaak een gevolg van stress, verkeerde houding, verkeerd bewegen ofzo.
Ben benieuwd of er nog iets uit je bekkengebied komt.
Heb je in deze hele situatie ook psychische ondersteuning ergens?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 13:06

Goof schreef:
Ik vind die hoge spierspanning zo bizar, dat moet toch een oorzaak hebben die aan te pakken is? Dat is toch vaak een gevolg van stress, verkeerde houding, verkeerd bewegen ofzo.
Ben benieuwd of er nog iets uit je bekkengebied komt.
Heb je in deze hele situatie ook psychische ondersteuning ergens?

Ik ook, ik zeg ook dat er een oorzaak moet zijn en dat dat niet alleen mentaal is er is lichamelijk echt wel iets mis. Ik heb al 22 jaar chronische spierspanning, scheefheid etc. In goede tijden en in slechte tijden. In slechte tijden is het idd soms wat meer maar niet zo erg als nu. En dan nog was dat prima op te vangen door een extra of andere pijnstiller. Het gekke is nog dat ik in 2023 een aantal maanden gewoon klachten vrij ben geweest en ik daar niks bijzonders voor heb gedaan.

Echter kwam tijdens de eerste behandeling bij de orthomanueel arts al naar boven dat het niet goed zat. En op dat moment was ik super happy de peppy met mijn leven. :D Dus er heeft altijd wel wat gezeten.

Ik heb dus 18 maart een intake in het revalidatie centrum en dat is een compleet pakket dus fysiek en mentaal.
Momenteel doe ik gewoon zoveel mogelijk mijn ding naar gelange het lukt en ik het fysiek en mentaal volhoud.

Ik moet straks mijn intake lijst gaan invullen...staat een uur voor. -O-
Die trek ik maar ff over het weekend heen we gaan eerst ff bijtanken in essen.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 08:57

Heb je je weleens door laten meten in het alternatieve circuit? Of Je bepaalde tekorten hebt?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 09:14

Freya6 schreef:
Heb je je weleens door laten meten in het alternatieve circuit? Of Je bepaalde tekorten hebt?

Nee (nog) niet gedaan. Maar heb inmiddels zoveel adviezen dat het een oerwoud is.

Ik heb net een aantal hele goede dagen gehad. Ik ben een weekend naar de equitana geweest en had nauwelijks klachten. Ik deed het met 1 ibuprofen en dat was het.
Afgelopen maandag een halve dag gewerkt en ik had er zowaar sinds ik thuis zit weer zin in. Het ging goed en ben op tijd naar huis gegaan.
Ik heb nog mijn rondje in de sportschool gedaan en een ritje met de kar. Ging allemaal goed.

Dinsdag ochtend opgestaan en met zin naar mijn werk gereden. Ik stap daar uit de auto en het is weer mis. Strompelend naar binnen en na 1,5 uur ben ik weer naar huis gegaan. Nu zit het in mijn onderrug. Letterlijk en figuurlijk verkrampt incl steken.
Pijnstillers werken niet, geven geen eens verlichting.
Liggen geeft rust dus dat heb ik vanaf dinsdag middag voornamelijk gedaan.
Klachten nemen ook niet af het blijft gewoon hetzelfde. Normaal namen ze wel af met een paracetamol maar nu doet het niks.

Ik heb totaal geen idee meer wat mijn lichaam wel of niet aankan. Was het weekend teveel? Maandag teveel? Normaal wist ik dat allemaal maar nu weet ik helemaal niks.
Omdat het zo goed ging had ik gehoopt deze week elke dag een paar uurtjes te kunnen werken maar ik zit dus alweer thuis.

Dinsdag naar het revalidatie centrum maar heb maar weinig hoop dat ze iets kunnen. Ik verwacht dat het vooral zal gaan om 'leren mee om te gaan'

Misschien klinkt dat wat negatief maar na 6 maanden ben ik wel een beetje radeloos.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 09:25

Ja dat snap ik, drink je voldoende water? Wat zijn je eetgewoontes?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-25 00:03

Dinsdag ben ik bij het revalidatiecentrum geweest. Omdat ik de details niet op i-net wil knallen houd ik het ff kort.
Hele pittige dag met heel veel praten. De intake begon met een algemeen praatje met de revalidatie arts gevolgd door een gesprek met de psycholoog en een Fysio/manueel therapeut. De psycholoog vond mij wat terug houdend/sceptisch maar het was wel te verklaren na eerdere ervaringen en dat ik mijn verhaal al zo vaak heb verteld. Hij wist mij toch enig zins te overtuigen dat hij mij zou helpen en steunen in dit hele proces. Ik zou er niet alleen voor staan in tegenstelling tot een eerdere ervaring.

De fysio deed de standaard testjes waar ik, zoals gewoonlijk,met 8 en 9'ens doorheen vloog. Wat scheefstand, been ongelijkheid en stijf in de rug. Hij vertelde dat hij nog wel wat met mij kon. Ik stond met 15 minuten weer buiten.

Tot slot weer een gesprek met de revalidatiearts , nog steeds wat sceptisch en vooral bekaf hoorde ik hun eind conclusie aan.
Om het heel simpel te houden: volgens hun is het psychisch. Door de stress houd ik mijn lijf strak en heb ik daar al die pijn van en dat dus volgens hun ook vanaf dag 1 dat het helemaal mis ging. En ook het denken daaraan maakt het dat het zo blijft.
Ik kreeg mee een boekje 'leven met pijn' een eventuele doorverwijzing naar een fysiotherapeut voor wat oefeningetjes en een verwijzing voor een ergotherapeut zodat ik kan leren omgaan met mijn klachten/beperkingen en energie verdeling.
Oja...ze behandelden eigenlijk alleen militairen.

Ik en mijn vriend zijn perplex. Ik ben notabene door mijn bedrijfsarts hier naar toe gestuurd want dat zou volgens hem de plek voor mij zijn!. dik 2 uur in de auto gezeten.

Zwaar teleurgesteld en vol tranen bij mij zijn we naar huis gegaan. Ik heb het gevoel dat ik er alleen voor sta. En dat gevoel heb ik 2 dagen later nog steeds. Ik ben nu ook enorm aan het twijfelen over mijzelf en heb eigenlijk nergens vertrouwen meer in.
Ik zit er zelfs aan te denken om terug te gaan naar de OMA om de behandeling maar af te maken en kijken wat er gebeurd. Of toch eerst Body stress release of naar de podoloog? Oh nee maandag eerst een telefonisch consult met de pijnpoli. Zal ik daarna dan naar mijn osteopaat gaan...die kent mij tenminste :):) Ik heb ook nog die spierknoop die inmiddels zo gevoelig is dat het tennisballetje haast te pijnlijk is.

De bedrijfsarts en mijn leidinggevende zijn inmiddels ook op de hoogte hoe het gegaan is.

-O- -O- -O- -O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 08:23

Oh wat een nare ervaring en dat ze het simpel weer gooien op tussen de oren.
:knuffel:

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 08:43

En toch kan dat een grote, onbewuste invloed, hebben. Ik geloofde er nooit in, maar heb het ook van heel dichtbij gezien.

Earth schreef:
Even aanhaken op het stukje mentaal.

Ik ben zelf opgegroeid in een onveilige omgeving. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik altijd hyper alert was en altijd 'aan' stond. Dat was ook te herleiden naar mijn spieren. Ik had overal spanning. Soms zo erg dat de boel verkrampte of dat ik er gewoon pijn aan had.
Sinds 3 weken is de spanning van 30 jaar bij mij weg en mijn lijf voelt zo anders. Ten eerste is mijn lichaam veel belastbaarder, maar ik heb ook geen pijn en verkramping in de spieren meer.
Dus ja, het kan psychisch zijn. En nee dat is niet het antwoord wat je wilt horen. Dat heb ik ook 29 jaar lang niet geloofd. Dat het lijf zo heftig reageert op het trauma. Maar het trauma zat niet in mijn hoofd, maar in mijn lijf.

Eén van de bestsellers op dit gebied heeft ook de naam ‘The body keeps the score’. Als alles uitgesloten is, is het misschien wel interessant om dat stuk toch verder te gaan ontdekken.

Dit komt veel vaker voor en er zijn echt heel veel voorbeelden van te geven.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 09:30

Bah, wat een teleurstelling Cowgirl. Je stelt je dan toch in op het advies van de deskundige, de bedrijfsarts, en dan ga je naar huis met lege handen en teleurstelling (en terecht verdriet!).

Er zijn ontzettend veel mensen waarbij onverklaarbare lichamelijke klachten een psychische achtergrond hebben. Soms door trauma, maar soms is het ook 'gewoon' zo ontwikkeld.

Ik had zelf op een bepaalde plek in mijn lichaam het gevoel van messteken. Heel intens en naar. In eerste instantie denk je dan toch aan iets puur lichamelijks, maar dat was niet het geval. Het bleken verkrampte spieren te zijn die ontzettend verzuurd en beurs waren. De oplossing: leren ontspannen van die spieren.

Ik zeg niet dat dit bij jou ook het geval is, maar door het af te doen 'alsof dit het niet kan zijn' doe je mensen zoals ik in feite ook te kort. En jezelf misschien dus ook wel.

Heel veel sterkte met het bedenken van je vervolgstap :knuffel:

Je lijdt hier hoe dan ook nu mentaal erg onder, dus daar zou ik in ieder geval hulp voor regelen, zodat iemand je in deze lastige periode kan begeleiden en je handvatten kan geven.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 09:58

Jemig. Meer een gaat u maar en leer er maar mee leven? :evaw:

:(:) Dat is echt waar je op zit te wachten als je er zo n eind voor rijdt. Er zal toch ergens iemand verder willen denken dan het zit tussen de oren? En al zou de oorzaak tussen de oren zitten, een boekje leren leven met pijn is dan hooguit het eindstation ipv de start. En dan op zijn minst met een vorm van begeleiding ipv dump er een boekje heen.

Wat ik me bij deze beslissingen afvraag altijd, zouden ze bij een man ook zo snel tot de conclusie komen het zit tussen de oren! En hem wegsturen met een boekje?

Maar hoe nu verder?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 10:13

Een lichaam zit soms echt raar in elkaar. En ieder lichaam reageert enorm anders.

Ik ben zelf 2x aan mijn rug geopereerd. Deze 2 operaties waren gepland en zat 5 dagen tussen. Daarna 3 mnd in een gipscorset.
Revalidatie was zwaar/pittig. Zeker met 2 kinderen.

Na de operatie kon ik mijn linkerbeen slecht naar voren liften en had een dove plek.
Restverschijnselen werd gezegd.

Ostheo heeft dat zelfs na 3 jaar nog met 1 behandeling 65% verbeterd.
Ook had ik na de operatie veel buikklachten ( 1 operatie was via de buikzijde) ook dit is na een ostheo behandeling aan de buik flink verbeterd.

Waar ik nu veelal tegen aan loop is het domino effect in mijn lijf.
Ben nu bij een andere masseur, deze helpt mij veel beter.
En alles is terug te herleiden aan mijn rug.
En zit letterlijk vast van mijn schouders tot mijn enkels.
In periodes van stress, vermoeidheid etc word dit echt veel erger. Slaat op je zwakke plek, in mijn geval mijn spieren.

Nu is mijn struikelblok veelal doorgaan en niet zeuren. Als mensen vragen hoe het gaat, het gaat altijd goed.
Mijn man gelukkig redelijk goed masseren en doet het echt wel voorzichtig. Maar man man man wat doet het zeer. Het allermoeilijkste is op dat moment te blijven ontspannen, want anders doet het nog meer zeer. Maar regelmatig is het niet te harden. Door te stoppen ontspanning opzoeken en weer verder.

Daarnaast is kou, vochtig weer bij mij ook echt een trigger. Dat maakt het allemaal ook echt een stuk beroerder. Wat dan het beste werkte was combinatie zonnebank en warm ligbad daarna. De warmte op je spieren, kon ik beter ontspannen. Helaas deze beide niet meer

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 10:15

Cowgirl schreef:
Update nr zoveel.

Als eerste was het weekje Swiss wel ff lekker. Beetje gewandeld en een dagje naar zo'n therme bad geweest. Lekker warm was dat. En natuurlijk even geen 'rug'.

Het heeft in ieder geval opgeleverd dat er iets meer rust is in mijn lijf. Het is enig zins wel houdbaar nu.
Maandag weer de nodige telefoontjes gepleegd o.a naar de bedrijfsarts waar ik woensdag al ben geweest.
Nu ging het beter en heb goed mijn verhaal kunnen doen. Ik werk bij de groene afdeling van de overheid en hun hebben een eigen revalidatie centrum. Daar heb ik inmiddels ook al een afspraak staan voor een intake over ong 3 weken. Dat is echt een compleet pakket daar dus zowel fysieke als mentale begeleiding naar herstel. Er zit een kans in dat ik intern ga.

Ik heb de huisarts gebeld voor de reumatoloog maar het leek haar beter eerst even de pijnpoli af te wachten. Kon ik mij in vinden dus dat afgesproken.
Met de pijnpoli heb ik inmiddels ook contact gehad. In eerste instantie konden ze mij niet helpen maar na een kleine uitleg kwam de arts mij wat verrast over. Ik heb gezegd dat ik graag langs wilde komen al is het alleen maar om te praten. Dus die afspraak staat ook.

Ik ben weer een paar uurtjes op het werk. Wat lukt doe ik en ook wat tijd betreft.
Probeer een beetje ritme te pakken want ik weet dat dat voor mij het beste werkt.
Klachten zijn iets afgenomen maar alles staat nog steeds onder spanning, ben soms wat duizelig, mijn nek doet zeer en eigenlijk nog al mijn rugspieren.
En ik denk als er iemand weer aan gaat zitten dat alles zo weer terug schiet.
Halverwege de middag heb ik het ook wel gehad en ik doe echt geen rare dingen. Nu met werk erbij is het soms even kiezen wat echt belangrijk is. Ik kan gelukkig wel weer in de auto zitten maar probeer nu weer zoveel mogelijk te fietsen.

Hoe moeilijk het inmiddels ook is het is weer afwachten en geduld hebben.
Gelukkig doen we tussen door ook veel leuke dingen samen en kunnen we goed praten met elkaar. ben ik heel dankbaar voor want makkelijk is het niet. :+:

naast alle narigheid, top dat dat er wel is, maar met een diagnose/advies/oplosing zou je samen aan een herstel kunnen werken.
Hou moed en sterkte om het vol te houden

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 10:22

Ik wil je gewoon een hart onder de riem steken. Ik snap je gevoel van teleurstelling en perplex staan heel goed. Ben benieuwd wat er nog uit die heup-/bekkenfoto's komt nog.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-25 17:10

Ff kijken of het lukt te antwoorden, zit op mijn tablet.

Ik hoop vooral dat er niet vergeten word dat na de behandeling in oktober ik echt van het ene moment naar het andere letterlijk en figuurlijk uitgeschakeld was terwijl ik mijn rugklachten altijd goed in balans had.

Daar stuit ik nu een beetje tegen aan dat dit veel over het hoofd gezien word en alles maar op mijn verleden word gegooid.
En ja de laatste 15 jaar zijn behoorlijk pittig geweest maar heb in die tijd nooit zoveel klachten gehad als nu. De laatste 4 jaar daarvan waren ook pittig maar dan in zeer positieve zin.
En ik weet ook dat stress veel en gekke dingen met je lijf doet maar nu kan ik amper functioneren. Sporten werkt alleen op mijn benen die worden wel sterker maar mijn rug wil maar niet terwijl ik voorheen met deze klachten juist met sporten verlichting kreeg.

Maar dinsdag is wel de genade slag geweest. Prima als ze denken dat het psychisch is maar bied dan ook wat aan kwa behandeling en stuur me niet naar huis met een boekje.
Ik wil best met iemand praten maar ik wil ook iemand die met mijn lijf wat kan, want ik voel gewoon dat het anders is dan voor de behandeling.

Maandag heb ik telefonisch consult met de pijnpoli en ik ga ze smeken om iets dat die spieren wat rust krijgen en ik ook weer wat normaler kan bewegen en zo die cirkel wat kan doorbreken.
Bewegen kost mij enorm vel energie en na 2 uurtjes ben ik op.
En ik ben benieuwd waar mijn werk mee gaat komen. Ik heb zelf nog een revalidatiecentrum gevonden waar ik wel heen wil maar die moet ik dan via mijn ha regelen.

Vandaag wel lekker ff op stal met mijn paard wat gedaan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 20:33

Ik had ooit hoofdpijn ik was overal geweest niks hielp tot ik 7 maanden dag en nacht over de pijngrens ging. Eindelijk werd ik doorverwezen en ik ging door de medische molen ik gaf duidelijk aan ik kan niet meer. Bij het laatste consult werd mij gevraagd of ik wel eens hyperventilatie had, uh ja heel soms. Of ik een aanval kon op wekken, dat deed ik en dat lukte ook. Bij het eindgesprek werd er gezegd dat ze niks konden vinden ik had last van hyperventilatie.
Toen ben ik alternatief gegaan en binnen 15 minuten werd mij verteld waar ik last van had. Ik ben behandeld en die erge hoofdpijn is nooit meer terug gekomen.Ts misschien zijn er bij jou wel supplementen die verlichting kunnen geven. Of misschien ben je erg aan het verzuren daar kan alternatief misschien bij helpen.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 21:04

marleen_usar schreef:
Ik had ooit hoofdpijn ik was overal geweest niks hielp tot ik 7 maanden dag en nacht over de pijngrens ging. Eindelijk werd ik doorverwezen en ik ging door de medische molen ik gaf duidelijk aan ik kan niet meer. Bij het laatste consult werd mij gevraagd of ik wel eens hyperventilatie had, uh ja heel soms. Of ik een aanval kon op wekken, dat deed ik en dat lukte ook. Bij het eindgesprek werd er gezegd dat ze niks konden vinden ik had last van hyperventilatie.
Toen ben ik alternatief gegaan en binnen 15 minuten werd mij verteld waar ik last van had. Ik ben behandeld en die erge hoofdpijn is nooit meer terug gekomen.Ts misschien zijn er bij jou wel supplementen die verlichting kunnen geven. Of misschien ben je erg aan het verzuren daar kan alternatief misschien bij helpen.

Welke behandeling kreeg je uiteindelijk?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 09:49

Mijn ervaring is dat het heel makkelijk op psygisch gegooid wordt als de eigen kennis tekort schiet. Het feit dat je NA een behandeling zo slecht bent geworden zegt genoeg over dat het NIET psygisch is. Het helpt soms ook wel als je het gewoon zo tegen ze zegt.

Wat soms ook goed kan helpen om spieren meer te laten ontspannen is THC, dat zou je nog kunnen proberen in olie vorm bijv. Wel laag doseren.
Het is geen oplossing maar zou kunnen helpen aan het iets dragelijker maken.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 10:24

Dat ben ik niet helemaal met je eens Elisa.
Ts, laat ik beginnen met zeggen dat ik niet zeg dat het bij jou psychisch is.
Ook niet dat het niet psychisch is.

Jij leeft al heel lang op het randje. Je moet veel doen om alles in balans te houden. Je lichaam lijkt een kaartenpakhuis. Je lijkt vanalles te moeten om je lijf acceptabel te houden.
Je houdt dan zoveel ballen in de lucht, dat als er eentje valt, ze praktisch allemaal gaan.

Wellicht een domme vergelijking, maar bij een aantal mensen die me na staan, heb ik gezien dat ze in een burn out kwamen. Steeds wat harder werken in die ballen hoog te houden. Tot... 1 van hun letterlijk de kracht niet meer had om een schilmesje vast te houden. Die was zo moe, als ze op de bank zat, moest ze dorst en honger lijden als er niemand was. Ze was zo moe, dat ze niet die 4 meter naar de keuken kon om drinken en een appel te pakken.

Al diegenen in deze situatie (van hen die ik ken), hebben moeten leren om 100 stappen terug te doen. Alles veel rustiger. Meer ontspannen en loslaten.

In onze maatschappij en in de sportscholen: even een tandje harder, moe? Joh, die laatste 5 sit-ups (bijvoorbeeld) red je wel en je gaat stuk.
Echter ipv die laatste 5, terwijl je al stuk bent, moesten zij juist die voorlaatste 25 niet meer doen, stoppen voordat het pijn doet. Leren grenzen voelen en aangeven

Ik heb het gevoel dat jij al zoveel doet om het werkbaar te houden. Dat je lichaam met die laatste behandeling zei: en nu ben ik het zat, dit trek ik echt niet meer, nu is er echt rust nodig.
Jij bent ook op de bank gezet en hebt iemand nodig die voor jou die 4 meter wil lopen om wat te eten of te drinken voor je wil pakken. En als je lichaam dan voldoende tot rust is gekomen, dat je langzaam weer moet leren wat je wel een niet kan.

Even een andere vraag, is er wel eens naar voeding gekeken?
Als ik (teveel) suikers eet, dan gaat mijn onderrug ontzettend vast zitten. Kan amper wat. Na 1 week suikervrij, merk ik dat het minder pijnlijk is, na 2 weken merk ik dat de pijn grotendeels wel is, na 3 weken meer beweeglijkheid en na 4 weken is het pijnvrij en grotendeels los.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 10:34

Ik vind juist dat psychisch zo extreem snel wordt uitgesloten. Soms is het wel onderdeel van de puzzel. Er zijn genoeg voorbeelden van te vinden. Daarnaast zie je het in het klein in de alledaagse praktijk ook terug komen. Meestal komen de standaard pijntjes als je veel stress hebt. Het is echt niet gek om dat te onderzoeken en te kijken wat daar nog te halen valt.

Ik vind in een aantal reacties dat meteen uitgesloten worden, terwijl je niet apart fysiek en psychisch bent. Je bent één geheel en het kan zijn dat er wat schakels zwakker zijn en daarmee fysiek kunnen gaan triggeren. Het lijkt soms wel vloeken in de kerk, terwijl het juist heel veel kan helpen om dat deel te onderzoeken als zoveel al is uitgesloten lichamelijk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 12:58

@freaya6 de vullingen zijn er uit gehaald toen moest ik ontgiften via die vullingen en ik kreeg toen witte vullingen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 13:49

Rocamor schreef:
Dat ben ik niet helemaal met je eens Elisa.
Ts, laat ik beginnen met zeggen dat ik niet zeg dat het bij jou psychisch is.
Ook niet dat het niet psychisch is.

Dit onderste gedeelte is voor de TS bedoeld toch?

Jij leeft al heel lang op het randje. Je moet veel doen om alles in balans te houden. Je lichaam lijkt een kaartenpakhuis. Je lijkt vanalles te moeten om je lijf acceptabel te houden.
Je houdt dan zoveel ballen in de lucht, dat als er eentje valt, ze praktisch allemaal gaan.

Wellicht een domme vergelijking, maar bij een aantal mensen die me na staan, heb ik gezien dat ze in een burn out kwamen. Steeds wat harder werken in die ballen hoog te houden. Tot... 1 van hun letterlijk de kracht niet meer had om een schilmesje vast te houden. Die was zo moe, als ze op de bank zat, moest ze dorst en honger lijden als er niemand was. Ze was zo moe, dat ze niet die 4 meter naar de keuken kon om drinken en een appel te pakken.

Al diegenen in deze situatie (van hen die ik ken), hebben moeten leren om 100 stappen terug te doen. Alles veel rustiger. Meer ontspannen en loslaten.

In onze maatschappij en in de sportscholen: even een tandje harder, moe? Joh, die laatste 5 sit-ups (bijvoorbeeld) red je wel en je gaat stuk.
Echter ipv die laatste 5, terwijl je al stuk bent, moesten zij juist die voorlaatste 25 niet meer doen, stoppen voordat het pijn doet. Leren grenzen voelen en aangeven

Ik heb het gevoel dat jij al zoveel doet om het werkbaar te houden. Dat je lichaam met die laatste behandeling zei: en nu ben ik het zat, dit trek ik echt niet meer, nu is er echt rust nodig.
Jij bent ook op de bank gezet en hebt iemand nodig die voor jou die 4 meter wil lopen om wat te eten of te drinken voor je wil pakken. En als je lichaam dan voldoende tot rust is gekomen, dat je langzaam weer moet leren wat je wel een niet kan.

Even een andere vraag, is er wel eens naar voeding gekeken?
Als ik (teveel) suikers eet, dan gaat mijn onderrug ontzettend vast zitten. Kan amper wat. Na 1 week suikervrij, merk ik dat het minder pijnlijk is, na 2 weken merk ik dat de pijn grotendeels wel is, na 3 weken meer beweeglijkheid en na 4 weken is het pijnvrij en grotendeels los.

Je hebt gelijk hoor dat een burn out veel kan doen. Ook qua gezondheid, dat is dan wel iets wat psychisch van invloed kan zijn.

Het is alleen dat psychisch ook wel snel genoemd wordt terwijl men het niet kan vinden terwijl er dan vaak later blijkt dat er toch iets aan de hand was. Ziekte die niet opgemerkt is etc. en daarnaast wordt er regulier dus ook niet gekeken naar wat jij hier bijvoorbeeld noemt. Voeding en zo zijn er meer oorzaken die allemaal invloed kunnen hebben op een lijf.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 14:30

Ja dat was inderdaad voor ts bedoeld.