Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nessie schreef:Ik eet gerust tot aan een big tasty (niet als ontbijt hoor) in de auto. Zolang je niet naar je eten of drinken hoeft te zoeken blijft het veilig. Autorijden is anticiperen, als je op je voorganger knalt terwijl je een hapje neemt, had je al niet genoeg afstand bewaard.
DuoPenotti schreef:Verbrandingsgevaar bij knoeien.. En dan weet je zeker dat je niet meer oplet.
Ibbel schreef:Drinken in de auto doe ik trouwens heel bewust niet. Eten, geen probleem, maar drinken?
Ik weet niet hoe jullie dat doen, maar tenzij je door een rietje drinkt, kan ik me niet voorstellen dat je kunt drinken zonder óf je hoofd uiteindelijk achterover te moeten buigen voor de laatste slok(ken) óf de kop voor je ogen te moeten kantelen voor die laatste slokken.
Dus wat mij betreft is het niet zozeer de temperatuur, maar hoe drínk je in hemelsnaam in een auto uit een kop/mok/beker zonder je ogen van de weg te halen?
Ibbel schreef:Drinken in de auto doe ik trouwens heel bewust niet. Eten, geen probleem, maar drinken?
Ik weet niet hoe jullie dat doen, maar tenzij je door een rietje drinkt, kan ik me niet voorstellen dat je kunt drinken zonder óf je hoofd uiteindelijk achterover te moeten buigen voor de laatste slok(ken) óf de kop voor je ogen te moeten kantelen voor die laatste slokken.
Dus wat mij betreft is het niet zozeer de temperatuur, maar hoe drínk je in hemelsnaam in een auto uit een kop/mok/beker zonder je ogen van de weg te halen?
Mellow schreef:Als je eet en drinkt op gepaste momenten, dus op een recht stuk waar het rustig is en gewoon van tevoren goed oplet.
Wat ik persoonlijk gevaarlijker vind is dat mensen heel erg op hun hulp rijsystemen gaan vertrouwen en dan zeggen: ik hoef bijna niks meer te doen. JAWEL, opletten moet je altijd.
Fitzroy schreef:Mellow schreef:Als je eet en drinkt op gepaste momenten, dus op een recht stuk waar het rustig is en gewoon van tevoren goed oplet.
Wat ik persoonlijk gevaarlijker vind is dat mensen heel erg op hun hulp rijsystemen gaan vertrouwen en dan zeggen: ik hoef bijna niks meer te doen. JAWEL, opletten moet je altijd.
Omdat ik dat was zal ik ook reageren. Ik hoef idd bijna niets meer te behalve opletten en mijn voet in de buurt vh rempedaal houden. En dat kan prima met een slok koffie in je mond.