Moeder alvleesklierkanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Moeder alvleesklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 18:49

Wat een rotnieuws.
Heel veel sterkte.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 19:02

Heel veel sterkte en hopelijk blijft ze zich nog een tijdje redelijk goed voelen.
Geniet met elkaar.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 19:06

Och, wat een rotnieuws en wat een teleurstelling voor jullie allemaal. Heel veel sterkte :knuffel:

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 19:18

Sterkte! Hopelijk hebben jullie nog een aantal rustige maanden

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 19:43

Wat een rotziekte is het ook,zo ontzettend onvoorspelbaar ;(
Hier heeft mijn vader het niet lang volgehouden en is precies 3 weken na mn eerste bericht aan jou overleden.
Heel eerlijk achteraf gezien hoe erg ik hem ook mis ben ik daar wel blij om,het sloopt echt letterlijk iedereen om de ziekte heen,steeds die rollercoaster tussen hoop en leven :(
Ik hoop voor jullie dat het vol te houden blijft en ik weet dat je dat automatisch doet maar als het dan rustig wordt merk je pas wat een klap het is geweest.
Voor je moeder hoop ik dat ze redelijk waardig kan leven tot het einde en als de wens er is dat ze zelf zou mogen kiezen wanneer het klaar is want ook dat is een heel gedoe.

Wens jullie ontzettend veel kracht en sterkte toe in deze oneerlijke strijdt.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 19:52

Heel erg veel sterkte Pikeur :knuffel: het is zo rot… hopelijk kunnen jullie nog mooie herinneringen maken <3

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 19:55

Sterkte Pikeur.
Het is een zware tijd.
Hopelijk zijn jullie nog een paar mooie maanden gegund :( :(:)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 20:22

cinniz123 schreef:
Hier heeft mijn vader het niet lang volgehouden en is precies 3 weken na mn eerste bericht aan jou overleden.
Heel eerlijk achteraf gezien hoe erg ik hem ook mis ben ik daar wel blij om,het sloopt echt letterlijk iedereen om de ziekte heen,steeds die rollercoaster tussen hoop en leven :(
Ik hoop voor jullie dat het vol te houden blijft en ik weet dat je dat automatisch doet maar als het dan rustig wordt merk je pas wat een klap het is geweest.
Voor je moeder hoop ik dat ze redelijk waardig kan leven tot het einde en als de wens er is dat ze zelf zou mogen kiezen wanneer het klaar is want ook dat is een heel gedoe.

Ach wat erg zeg om dit te lezen. Ja het is echt vreselijk ja. Vandaag ook op die afdeling geweest met wegbrengen voor de laatste chemotherapie, ik ben echt zo hard in tranen uitgebarsten daar. Ten eerste omdat ik me al die tijd al in moet houden omdat mijn ouders niet willen dat we huilen, maar ook echt om daar mensen te zien van mijn leeftijd en die ook kinderen hebben. Om van zo dichtbij te zien hoe klein en kwetsbaar we maar zijn.

En inderdaad als het snel gaat is de lijdensweg korter en als het lang duurt heb je meer tijd samen. Het is allebei wat.

Eigenlijk altijd als we wat deden deden we dat met mijn moeder erbij, en ze zei gisteren oh jullie gaan dat echt zo vaak zeggen, 'wat zou mama dit leuk gevonden hebben' en het voelt echt zo raar en zo waar om dit uit haar mond nog te horen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:07

Lijkt me inderdaad heel lastig om die zieke mensen zo te zien :(
En zo waar wat je mams zegt je zal heel vaak daarna met je neus op de feiten gedrukt worden ;(

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:26

Jeetje wat een rotnieuws en een telleurstelling.

Sterkte! :knuffel:

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 22:42

Heel veel sterkte

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 23:15

cinniz123 schreef:

Wij zitten ook in een enorme rollercoaster met m’n vader op het moment, hij heeft slokdarm kanker en is sinds zaterdag heel erg achteruit gegaan. Hij ligt nu 24/7 aan de zuurstof op een bed in de kamer (dat wilde hij eigenlijk absoluut niet) en hij wil eigenlijk niet meer verder zo, maar hij wil ook het leven nog niet loslaten dmv euthanasie, hij vindt het erg moeilijk om m’n moeder en mij achter te moeten laten… wat een ongelooflijke rotziekte is het inderdaad, vreselijk. Je gunt dit echt je ergste vijand niet. Jij ook heel erg veel sterkte en gecondoleerd, cinniz :knuffel:

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 23:32

Sterkte en gecondoleerd Cinniz.

Warboel, heel veel sterkte voor jou en je familie.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 23:46

Warboel schreef:
cinniz123 schreef:

Wij zitten ook in een enorme rollercoaster met m’n vader op het moment, hij heeft slokdarm kanker en is sinds zaterdag heel erg achteruit gegaan. Hij ligt nu 24/7 aan de zuurstof op een bed in de kamer (dat wilde hij eigenlijk absoluut niet) en hij wil eigenlijk niet meer verder zo, maar hij wil ook het leven nog niet loslaten dmv euthanasie, hij vindt het erg moeilijk om m’n moeder en mij achter te moeten laten… wat een ongelooflijke rotziekte is het inderdaad, vreselijk. Je gunt dit echt je ergste vijand niet. Jij ook heel erg veel sterkte en gecondoleerd, cinniz :knuffel:

Ahh warboel jullie ook ontzettend veel sterkte!
Fijn dat je wel nog je moeder hebt,het is zo hard nodig om iemand naast je te hebben in de strijd.
Heel herkenbaar ook dat laatste stukje van de knoop niet kunnen/willen doorhakken omdat het leven nog te waardevol is ondanks alles.
Mijn vader was zo ontzettend duidelijk als leven lijden wordt is het klaar en hij is veel verder gegaan als dat ik en hij zelf ooit hadden verwacht,was zwaar hulpbehoevend op t laatst door zn dwarsleasie door de tumor in ze ruggenwervels.
Maar hij zei het is maar voor even en dan kan ik er mee leven maar toen hij merkte dat zn armen hem ook in de steek gingen laten was die knoop snel doorgehakt en had hij er vrede mee.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 00:00

Wat heftig, heel erg veel sterkte ts. Het is zo'n oneerlijke rot ziekte Y;(

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-25 01:34

Iedereen heel erg bedankt voor de lieve reacties

Ik kan me jouw verhaal ook nog herinneren Warboel, bizar inderdaad waar je dan allemaal in terecht komt. En hoe mensen inderdaad meestal tot het einde aan het leven hangen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 18:49

Nou, wonderen zijn de wereld nog niet uit. Afgelopen week een scan gehad en wat blijkt, ondanks gestegen tumormarkers zijn de tumoren nog wel geslonken. Voor nu is het advies bijkomen van de kuur en daarna kijken ze weer verder (of niet).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 18:50

Pikeur schreef:
Nou, wonderen zijn de wereld nog niet uit. Afgelopen week een scan gehad en wat blijkt, ondanks gestegen tumormarkers zijn de tumoren nog wel geslonken. Voor nu is het advies bijkomen van de kuur en daarna kijken ze weer verder (of niet).

Oh dat is een aangename verrassing! Hopelijk zet dit door.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 19:58

Wat fijn ts!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 20:11

Wauw, wat een fantastisch nieuws!!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 22:58

Oh wat een fijn nieuws.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 11:20

Pikeur schreef:

Wat een fijn nieuws!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 11:52

Wat een fantastisch nieuws TS!

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 11:55

Sterkte en geniet van elkaar

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 23:05

Hoe gaat het nu met jou en je moeder TS?