Vreselijk die bh's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 19:56

Ceetje_bokt schreef:
Sky_As schreef:
Ik heb daarbij ook gewoon een hele moeilijke BH maat (volgens mij iets van 90-95B ofzo, en dat is gewoon bijna nergens fatsoenlijk te krijgen), daarbij vind ik het ook echt niet lekker meer zitten, dus ik ga mezelf niet meer verder lopen kwellen. Voor nu dan in ieder geval :-)

Het zou best wel eens kunnen dat als je een bh koopt met veel grotere cups en een kleinere omvang, dat je bh dan wel prettig zit. Er is al gerefereerd aan een ouder topic en daar staan links in om je maat te bepalen. Ik bleek 75E te hebben ipv 85B

Inderdaad! Ik droeg altijd 90C en nu eens 85D geprobeerd en dat zit zoveel beter.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 21:31

Ceetje_bokt schreef:
Sky_As schreef:
Ik heb daarbij ook gewoon een hele moeilijke BH maat (volgens mij iets van 90-95B ofzo, en dat is gewoon bijna nergens fatsoenlijk te krijgen), daarbij vind ik het ook echt niet lekker meer zitten, dus ik ga mezelf niet meer verder lopen kwellen. Voor nu dan in ieder geval :-)

Het zou best wel eens kunnen dat als je een bh koopt met veel grotere cups en een kleinere omvang, dat je bh dan wel prettig zit. Er is al gerefereerd aan een ouder topic en daar staan links in om je maat te bepalen. Ik bleek 75E te hebben ipv 85B

Heb ik allemaal geprobeerd... Ik vond alles drama en zo'n grote cup geen gezicht terwijl er dan weinig borst in zit.
Ik kan gewoon het bandje ook niet meer hebben.
Dat zit niet lekker, en dan kruipt het weer omhoog, of het zit te strak en dan knelt het weer. Die beugels vind ik ook helemaal niks. Dus ik ga mezelf niet langer kwellen. Ik heb het ook gewoon niet nodig dus waarom zou ik :-)

Kinke

Re: Vreselijk die bh's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 22:17

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 21:14

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 21:27

Die van de Action heb ik ook, ik vind ze geweldig.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 16:07

Iemand tips voor een BH die je niet ziet onder wat diepere uitgesneden spaghetti topjes? Beugelloos bevalt mij ook wel goed trouwens.

Deze leek zo super (heb hem wel gehouden), zit verder fijn, beugelloos, maar het is mega pushup -O- wat ik eigenlijk niet wil...

https://www.zalando.be/intimissimi-voor ... PNEALw_wcB

In ieder geval steekt tie nooit uit boven wat dieper uitgesneden kledingstukken.. Past onder een (bandeau)jumpsuit en diepe V-spaghetti topjes. Maar zoek iets zonder dat extreme push up.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 16:21

Ik lees hier even mee en misschien hebben sommige dames wel advies voor mij.

Wil graag overstappen op andere BH zonder beugel,
Draag momenteel nog met beugel maar geregeld komt de beugel eruit vaak zijn het dan wel al wat oudere BH.
Ik heb een cup maat verschil qua borstel maar zit met een C85 altijd goed.

Wie kan mij goede merken aanraden voor BH met steun zonder beugel

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 16:51

zie mijn bericht hierboven

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 17:21

nardxash schreef:
Draag momenteel nog met beugel maar geregeld komt de beugel eruit vaak zijn het dan wel al wat oudere BH.
Ff een andere kant op denkend, hoe was je je BHs? Ik heb destijds te horen gekregen in de lingeriezaak dat BHs eigenlijk nooit in de wasmachine moeten (ongeacht wat het labeltje zegt) maar met de hand dienen te worden gewassen. Precies omdat dit soort issues anders gebeuren. Sinds ik dat doe nooit meer dit probleem gehad.

Ik was buiten BHs niks anders met de hand. Enkel BHs valt enorm mee kwa werk.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 17:39

nardxash schreef:

Ik heb alleen beugelloze van VS. Die blijven mooi en geven goed vorm en steun en zitten ook erg lekker. Op de site kan je je bh maat makkelijk omrekenen en ze versturen tegenwoordig vanuit hun winkels in Nederland.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 17:59

Cambionn schreef:
nardxash schreef:
Ff een andere kant op denkend, hoe was je je BHs? Ik heb destijds te horen gekregen in de lingeriezaak dat BHs eigenlijk nooit in de wasmachine moeten (ongeacht wat het labeltje zegt) maar met de hand dienen te worden gewassen. Precies omdat dit soort issues anders gebeuren. Sinds ik dat doe nooit meer dit probleem gehad.

Ik was buiten BHs niks anders met de hand. Enkel BHs valt enorm mee kwa werk.

Die ik voor mij werk gebruik gaan in de wasmachine in een netje 30 graden.

Duurdere BH worden op de hans gewassen

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 17:59

c_alsemgeest schreef:
nardxash schreef:

Ik heb alleen beugelloze van VS. Die blijven mooi en geven goed vorm en steun en zitten ook erg lekker. Op de site kan je je bh maat makkelijk omrekenen en ze versturen tegenwoordig vanuit hun winkels in Nederland.

Dankjewel ga hier eens naar kijken

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 18:36

Ik zweer bij Victoria's. Dit zijn ook trouwens de enige die mij goed zitten.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 10:24

Ik was mijn bh's in een bh waszak. Dat is een waszak met een stevige vorm, je hebt ze rond en in bh vorm. Ik heb de indruk dat ik op de hand toch niet goed schoon krijg en ook lang nat blijft omdat uitwringen ook niet de bedoeling is :D

Ik snap niet goed hoe ik een hyperlink kan plaatsen...
https://www.bol.com/nl/nl/p/lingerie-was-zak-met-rits-was-zakjes-lingerie-was-zakken-wasnet-wasmand-veilig-wassen-laundry-bag-wit-epin-3d/9200000092436315/?Referrer=ADVNLGOO002032-S--9200000092436315&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIs-3fh_jfhwMV1JiDBx3Q3ApkEAQYAyABEgL99PD_BwE
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 06-08-24 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 10:29

Ik was ze ook in de machine. Zeker in de zomermaanden wel zo fris.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 10:33

Herkenbaar probleem, ik ben 2 jaar geleden terecht gekomen bij https://www.superbra.nl/, daar een afspraak gemaakt, en nu heb ik heerlijke, goed zittende, mooie BH's die ik niet aan het einde van de dag meteen van mijn lijf wil rukken :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 10:37

Iemand ervaring met bodywear? Is dat een fijne winkel?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 10:43

F_Orumster schreef:
Ik was mijn bh's in een bh waszak. Dat is een waszak met een stevige vorm, je hebt ze rond en in bh vorm. Ik heb de indruk dat ik op de hand toch niet goed schoon krijg en ook lang nat blijft omdat uitwringen ook niet de bedoeling is :D

https://www.bol.com/nl/nl/p/lingerie-was-zak-met-rits-was-zakjes-lingerie-was-zakken-wasnet-wasmand-veilig-wassen-laundry-bag-wit-epin-3d/9200000092436315/?Referrer=ADVNLGOO002032-S--9200000092436315&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIs-3fh_jfhwMV1JiDBx3Q3ApkEAQYAyABEgL99PD_BwE

Na het wassen in een droge handdoek, dat allemaal oprollen en als je het eruit haalt is de bh droog genoeg om op te hangen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 10:53

Ik was ze in een waszak van de action, gewoon op normaal programma.
En hang ze daarna aan de waslijn. En ze zien er allemaal nog prima uit zelfs na een jaar of wat.

Dat vind ik ook het grote verschil in merken. VS blijft altijd mooi. Bijvoorbeeld bh's van de hunkemoller oid trokken scheef, werd de voering hobbelig of werd je na een tijdje lek gestoken door een draad die er uit kwam.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 11:14

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 12:26

nardxash schreef:

Wacoal

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 17:17

Ik was mijn action en temu sportbh’s grotendeels met de hand. Afhankelijk of er wel of geen inlagens in zitten. In de wasmachine kan ook wel alleen dan gaan die inlages helemaal draaien

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 18:30

Zoolgangster schreef:
F_Orumster schreef:

Na het wassen in een droge handdoek, dat allemaal oprollen en als je het eruit haalt is de bh droog genoeg om op te hangen.

Slim! Goeie tip

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 21:06

c_alsemgeest schreef:

Weet iemand of het makkelijk/duur is om retour te sturen naar VS? Ik heb een aantal mooie bh’s gezien voor een nette prijs, maar ik heb vaker moeite met de juiste maat.
Edit: ik zie nu dat dat €15 kost. Tsja….

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 21:16

Ik heb Marlies Dekkers BH's uit de Odyssee serie. Ik koop ze altijd in de aanbieding, dan zijn ze best heel betaalbaar, blijven ook heel lang goed en netjes.
Ik heb nog nooit gehad dat er een beugel uitkomt, ik was ze in een waszak die ik met mijn BHs heb meebesteld, ook van Marlies.
Ik was ze op het gewone wasprogramma op 30 of 40 graden.

Mijn sportBHs zijn o.a. van Under Armour, die gaan zonder waszak in de gewone bonte was op 30 of 40 graden.