Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JitskeJeldau schreef:Echo was goed! Tnx!
Datum 2 dagen naar voren gehaald, dus nu 9 februari.
2 armen, 2 benen en 2 billen gezien haha!
Ik heb ook al zoveel haar uitval. Dat is de vorige keer pas gestopt 3 maanden naar de bevalling.
Ik krijg hele inhammen helaas.
Renee schreef:Hoeveel van de afwijking die jullie kindje mogelijk zou kunnen hebben kunnen ze al zien op de echo? Ik heb niet helder of je dit al eerder had gezegd of niet. Klinkt alweer als een reden voor een klein feestje
Daphx93 schreef:Ik meld mij hier ook! Op het moment 8-9 weken zwanger en ook al een goede echo gehad. Alleen weer last van HG zwangerschap wat ik ook bij m’n dochter heb gehad. Werk dus helaas ook niet meer, sta voor de klas en om nou elk kwartier naar de wc te rennen is niet te doen.
5 augustus termijnecho, ben heel benieuwd!!
_merel_ schreef:Renee schreef:Hoeveel van de afwijking die jullie kindje mogelijk zou kunnen hebben kunnen ze al zien op de echo? Ik heb niet helder of je dit al eerder had gezegd of niet. Klinkt alweer als een reden voor een klein feestje
Niets. Sterker nog. Deze aandoening komt pas op iets latere leeftijd naar buiten. Het is een gen mutatie. Het gemuteerde gen maakt een eiwit aan en dat eiwit beschadigd de aderwanden en hoopt zich op in de hersenen. Mensen met deze ziekte krijgen dus op relatief jonge leeftijd beroertes. Hier is dan weer niets aan te doen, want met bloedverdunning scheuren de aderwanden en overlijd je dus aan een hersenbloeding. Mijn man zijn opa is eerst 7 jaar volledig hulpbehoevend geweest voor hij mocht overlijden. En ook mijn schoonmoeder heeft jaren afgezien voor het lijf het opgaf. Mijn man heeft nog geen symptomen, maar het voelt soms als een tikkende tijdbom. Zijn opa was op deze leeftijd al hulpbehoevend.
We hebben met onze clinicus geneticus overlegd over wat te doen nu. En het probleem is gewoon dat we niet in de toekomst kunnen kijken. Er zijn zoveel wat alszen. Maar de psychische belasting waarmee wij nu leven en die ook in onze omgeving duidelijk voelbaar is, gunnen we niemand. Ook ons kindje niet.