Daarnaast inderdaad het voordeel dat water makkelijk wegloopt.
Afgelopen weekend was ik ook erg blij met mijn trailschoenen, zoveel gladde steile paadjes, zowel droog als modderig. Je voelt dat je meer grip hebt zodra je je voet neerzet en ik zag mensen met wegschoenen echt onhandig doen en glibberen.
Goof, loop je al lang met het renvest? Kan zijn dat je lichaam gewoon even moet wennen. Misschien kan het ook helpen om hem losser te doen, dat hij te strak te veel druk geeft? En heb je gecheckt of er toevallig los van de naden nog iets anders zit? Vriendin van me had met de eerste keer rennen een schuurplek op haar rug, bleek zo'n vochtvreter zakje te zijn.

Ik draag mijn renvest ook wel eens op stukken blote huid door minimalistische hemdjes zonder mouw, maar gelukkig nog geen last gehad van schuurplekken, lijkt me erg irritant!
Ninus, sterkte, dat zal wel raar voelen en wennen zijn! Maar fijn dat het nog niet helemaal leeg is!
Sherivey, goed naar je lichaam geluisterd! Leuk dat je in Amerongen gaat lopen, fijn dat het een evenement is waar je zelf kan besluiten hoe ver je gaat door de lussen!
MuSLi, wat leuk, al denk ik niet dat je daar succes voor nodig hebt, wel voor je zoontje!

haike, dankjewel, wat lief dat je iedereen hebt bijgelezen en gereageerd! Ik ben begonnen met wegschoenen, maar zoals bovenin mijn post beschreven, vind ik trailschoenen wel echt waardevol het hele jaar door. In de stad loop ik op wegschoenen, onverhard op trailschoenen. Je hebt ook schoenen die er wat meer tussenin zitten. Ik heb een paar trailschoenen die wat subtieler zijn (salomon sense ride 5, en daar loop ik ook op stukken asfalt prima. Dat is fijn bij gecombineerde routes, of bij hardere zandpaden, al zou ik ze niet aantrekken om in de stad te lopen. Sowieso is passen, eventueel met een gratis loopanalyse (bieden veel hardloopwinkels aan) een aanrader! Dan kun je voelen wat jij prettig vindt aan demping en ondersteuning. Continu om de dag lopen is inderdaad wel veel, vooral als je nog aan het opbouwen bent, je spieren hebben tijd nodig om te herstellen en bijvoorbeeld spierpijn is vaak op de 2e dag het ergste als je iets nieuws/intensiefs doet. Ondertussen is regelmatig lopen ook prettig. Afwisselen in rust en intensiteit is dan het belangrijkste, in afstanden, snelheid, af en toe wandelen, rustdag extra, en per week kijken hoe het gaat.
ieris, dankjewel! Jeetje, je hebt natuurlijk ook wel alles gegeven afgelopen marathon! Goed dat je rustig actief bezig bent. Hopelijk kan je er met een weekje weer meer tegenaan knallen.
Winged, het is ook gewoon bizar warm! Lekker gelopen

SV, heel slim om langs zo'n waterpunt te gaan, ik bedacht me vandaag nog dat het pas mei is en al zo warm, ik heb helemaal geen zin in deze hitte tot aan september.

Laura_, mooi doel, voor je het weet ben je voorbij de 5 kilometer!
gaucho, je hebt al leuk aanbod gekregen, maar anders heb ik ook nog wel leuke trail gpx routes voor je rondom Utrecht en Arnhem!
CalipsoLover, jeetje wat balen van de shin splints! Wel heel goed dat je er zo vroeg bij bent. Dry needling in mijn lies lijkt mij ook geen pretje, hier wel eens in mijn bilspieren gehad, maar daar kreeg ik erna ook enorm last van, dus sindsdien ben ik geen fan meer van dry needling.
Namiro, wat een heerlijke blub!

Ik doe rustig aan, dat is het ook advies van mijn garmin en kan ik me wel in vinden. Mijn longen lijken nog steeds een beetje boos op me, het hoesten neemt af, maar in de ochtend en avond is het weer erg verstikkend. Al heb ik de indruk dat het weer niet meehelpt. Gister 8,5 kilometer gewandeld. Verder deze week ook druk met verhuizing voorbereiden en zaterdag verhuizen, dus weinig tijd voor andere dingen.
Mijn heup lijkt wel wat vast te zitten van het weekend, maar dat is ook een zwakke plek, dus verbaasd me niet na mijn eerste tweedaagse + veel hoogtemeters. Ik had morgenochtend al een afspraak staan met de fysio en gehoopt dat hij het los zou maken, maar hij is helaas ziek. Dan maar in de ochtend even een goede kracht en stretch sessie doen, hopen dat het dan wat losser wordt.

En ter inspiratie, blijkbaar is ook een trailrun versie van de ns-wandelingen! Een samenwerking tussen de NS en Mud Sweat Trails. De afstanden zijn wat langer (al zitten er ook korte tussen) en een aantal zijn te bouwen tot een meerdaagse of ultra, van Dieren naar Arnhem, naar Rhenen naar Driebergen-Zeist bijvoorbeeld. Je kan de routes en GPX bestanden hier vinden: https://www.reisjefit.nl/trails