Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suliko

Berichten: 4362
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 23:29

Ik denk dat je met gewone hardloopschoenen prima kan trailrunnen in Nederland, toch weet ik zeker dat de kans dat je onderuit gaat en je minder stabiliteit en grip hebt een stuk groter is. Ik heb regelmatig op mijn wegschoenen getraild, en daar ben ik regelmatig mee weggeslipt in de modder, schuine grond, stukken steen, nat gras, sneeuw en boomwortels. Ook in Nederland, zelfs nu met de warmte ligt er nog genoeg modder op veel plekken. Je wilt niet weten hoe vaak ik mensen onderuit heb zien gaan bij trailwedstrijden en elke keer waren het mensen met wegschoenen aan. :')
Daarnaast inderdaad het voordeel dat water makkelijk wegloopt.

Afgelopen weekend was ik ook erg blij met mijn trailschoenen, zoveel gladde steile paadjes, zowel droog als modderig. Je voelt dat je meer grip hebt zodra je je voet neerzet en ik zag mensen met wegschoenen echt onhandig doen en glibberen.


Goof, loop je al lang met het renvest? Kan zijn dat je lichaam gewoon even moet wennen. Misschien kan het ook helpen om hem losser te doen, dat hij te strak te veel druk geeft? En heb je gecheckt of er toevallig los van de naden nog iets anders zit? Vriendin van me had met de eerste keer rennen een schuurplek op haar rug, bleek zo'n vochtvreter zakje te zijn. :')
Ik draag mijn renvest ook wel eens op stukken blote huid door minimalistische hemdjes zonder mouw, maar gelukkig nog geen last gehad van schuurplekken, lijkt me erg irritant!

Ninus, sterkte, dat zal wel raar voelen en wennen zijn! Maar fijn dat het nog niet helemaal leeg is!

Sherivey, goed naar je lichaam geluisterd! Leuk dat je in Amerongen gaat lopen, fijn dat het een evenement is waar je zelf kan besluiten hoe ver je gaat door de lussen!

MuSLi, wat leuk, al denk ik niet dat je daar succes voor nodig hebt, wel voor je zoontje! :D

haike, dankjewel, wat lief dat je iedereen hebt bijgelezen en gereageerd! Ik ben begonnen met wegschoenen, maar zoals bovenin mijn post beschreven, vind ik trailschoenen wel echt waardevol het hele jaar door. In de stad loop ik op wegschoenen, onverhard op trailschoenen. Je hebt ook schoenen die er wat meer tussenin zitten. Ik heb een paar trailschoenen die wat subtieler zijn (salomon sense ride 5, en daar loop ik ook op stukken asfalt prima. Dat is fijn bij gecombineerde routes, of bij hardere zandpaden, al zou ik ze niet aantrekken om in de stad te lopen. Sowieso is passen, eventueel met een gratis loopanalyse (bieden veel hardloopwinkels aan) een aanrader! Dan kun je voelen wat jij prettig vindt aan demping en ondersteuning. Continu om de dag lopen is inderdaad wel veel, vooral als je nog aan het opbouwen bent, je spieren hebben tijd nodig om te herstellen en bijvoorbeeld spierpijn is vaak op de 2e dag het ergste als je iets nieuws/intensiefs doet. Ondertussen is regelmatig lopen ook prettig. Afwisselen in rust en intensiteit is dan het belangrijkste, in afstanden, snelheid, af en toe wandelen, rustdag extra, en per week kijken hoe het gaat.

ieris, dankjewel! Jeetje, je hebt natuurlijk ook wel alles gegeven afgelopen marathon! Goed dat je rustig actief bezig bent. Hopelijk kan je er met een weekje weer meer tegenaan knallen.

Winged, het is ook gewoon bizar warm! Lekker gelopen :)

SV, heel slim om langs zo'n waterpunt te gaan, ik bedacht me vandaag nog dat het pas mei is en al zo warm, ik heb helemaal geen zin in deze hitte tot aan september. :')

Laura_, mooi doel, voor je het weet ben je voorbij de 5 kilometer!

gaucho, je hebt al leuk aanbod gekregen, maar anders heb ik ook nog wel leuke trail gpx routes voor je rondom Utrecht en Arnhem!

CalipsoLover, jeetje wat balen van de shin splints! Wel heel goed dat je er zo vroeg bij bent. Dry needling in mijn lies lijkt mij ook geen pretje, hier wel eens in mijn bilspieren gehad, maar daar kreeg ik erna ook enorm last van, dus sindsdien ben ik geen fan meer van dry needling.

Namiro, wat een heerlijke blub! :D Benauwd is het inderdaad, en dan ook nog vieze mestlucht erbij. Wel lekker twee dagen achter elkaar gelopen!

Ik doe rustig aan, dat is het ook advies van mijn garmin en kan ik me wel in vinden. Mijn longen lijken nog steeds een beetje boos op me, het hoesten neemt af, maar in de ochtend en avond is het weer erg verstikkend. Al heb ik de indruk dat het weer niet meehelpt. Gister 8,5 kilometer gewandeld. Verder deze week ook druk met verhuizing voorbereiden en zaterdag verhuizen, dus weinig tijd voor andere dingen.
Mijn heup lijkt wel wat vast te zitten van het weekend, maar dat is ook een zwakke plek, dus verbaasd me niet na mijn eerste tweedaagse + veel hoogtemeters. Ik had morgenochtend al een afspraak staan met de fysio en gehoopt dat hij het los zou maken, maar hij is helaas ziek. Dan maar in de ochtend even een goede kracht en stretch sessie doen, hopen dat het dan wat losser wordt. :D

En ter inspiratie, blijkbaar is ook een trailrun versie van de ns-wandelingen! Een samenwerking tussen de NS en Mud Sweat Trails. De afstanden zijn wat langer (al zitten er ook korte tussen) en een aantal zijn te bouwen tot een meerdaagse of ultra, van Dieren naar Arnhem, naar Rhenen naar Driebergen-Zeist bijvoorbeeld. Je kan de routes en GPX bestanden hier vinden: https://www.reisjefit.nl/trails

horsii

Berichten: 7779
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 23:35

Ah nieuw topic, ik was jullie kwijt }:0

BeFunny

Berichten: 11002
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 23:47

Suliko dank je wel voor die routes.
Ik wil binnenkort een keer naar de sallandsche heuvelrug weer. Maar ook Leiden/Den Haag is misschien wel een keertje leuk en eens niet ver. En de Brabantse vennen route is ook leuk. Nog even verder opbouwen weer.

gaucho

Berichten: 9610
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 07:03

BeFunny schreef:
Suliko dank je wel voor die routes.
Ik wil binnenkort een keer naar de sallandsche heuvelrug weer. Maar ook Leiden/Den Haag is misschien wel een keertje leuk en eens niet ver. En de Brabantse vennen route is ook leuk. Nog even verder opbouwen weer.


Voor de Sallandse Heuvelrug heb ik wel wat leuke routes ook :j

BeFunny

Berichten: 11002
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 08:20

gaucho schreef:
BeFunny schreef:
Suliko dank je wel voor die routes.
Ik wil binnenkort een keer naar de sallandsche heuvelrug weer. Maar ook Leiden/Den Haag is misschien wel een keertje leuk en eens niet ver. En de Brabantse vennen route is ook leuk. Nog even verder opbouwen weer.


Voor de Sallandse Heuvelrug heb ik wel wat leuke routes ook :j

V.a een station bijvoorbeeld Holten of Nijverdal?

Piekosjj

Berichten: 5494
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 09:02

He Ieris wat leuk om jou ook hier te zien :D Heb je nog steeds je Akhal Tekes? :)

BeFunny

Berichten: 11002
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 14:00

Ik heb een heerlijk polder rondje gelopen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8836
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 14:30

Netjes BeFunny!
Mooie foto's ook :j

Ik heb wat last van mn maag/ darmen. Niet genoeg om het ziek te noemen, wel genoeg om mn krachttraining van vanochtend te skippen. Want buikspieroefeningen met buikkramp is niet heel lekker. :o

Supervixen

Berichten: 13002
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 17:45

Mooi BeFunny, wat zijn fazanten toch prachtige vogels hè.

Ik liep vanmorgen 16.5km met tempoblokken en vanmiddag nog een relaxte 6.5km. De tweede keer liep ik makkelijker dan de eerste keer :+ .

Vanmorgen:

Afbeelding

Vanmiddag:

Afbeelding

Goof

Berichten: 29052
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:48

Zo, 2x op een dag, lekker. Weer moeten onderbreken ivm een sollicitatiegesprek? :D
Lekker Befunny.

Ik wilde ook lopen vandaag, maar mijn nek (nekhernia) speelt erg op. Morgen mag ik naar de sportmasseur, dus ik heb vandaag toch maar laten gaan.

ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 18:07

Goof, wat baalen zeg, sterkte morgen bij de masseur, hopelijk kan hij iets voor je betekenen.

SV, sportief zeg! 2x gelopen, en de 2e keer ging nog beter ook,was je goed voorverwarmd! goed bezig!

Sherivey, sterkte met je maag.

Be funny, leuke foto's, mooi rondje, lekker bezig!

Piekosjj, ja ik heb er nog een, Daria, veulen van Guli-Star, die nu alweer 5 jaar is!

Suliko, herkenbaar die vastzittende heup, en dan ook nog niet bij je fysio terecht kunnen, baalen.
Hopelijk ben je er snel vanaf.
Bedankt voor de ns link.

Calipso lover, sterkte met de shin plints, gelukkig dat je nog wel mag lopen!

Morgen avond weer naar de atletiek club,en geven ze weer regen en onweer af, lijkt wel of ik daar een abonnement op heb.
Hopelijk valt het mee.

Ninus
Berichten: 1743
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 18:24

Oh vreselijk Sherivey, maar dat lijkt me ook niet een geschikte combi := :(:)

Goed bezig SV en BF!

Balen Goof... :(:)

Ik ben ook team trailschoenen, ik loop echt veel fijner, zeker de afgelopen periode. En ik vind het ook gewoon een goed excuus van veel boel schoenen :D

Gisteren een rondje Den Haag - Scheveningen - Wassenaar gedaan. Mijn hartslag ging voor mijn doen door het plafond door de hitte, wat was het benauwd zeg! Dus ik heb lekker rustig aan gedaan, mijn voeten wat gekoeld in de zee en daarna kon ik lekker luxe vroeg mijn hotelbed induiken :D

Mijn paard heb ik verkocht wegens geen klik, dat vind ik heel erg stom, maar dit was voor beide niet heel leuk. Ik heb nu nog mijn gezelschapspony en de leenpony. Beide blijven, want ik vind het heerlijk om met ze bezig te zijn en dan kijk ik denk ik volgend voorjaar weer. Voelt ook heel erg ondankbaar, wij hebben het thuis echt zo goed voor elkaar, daar doet menigeen een moord voor, en nu gebruik ik maar de helft. Maar het is wat het is.

Supervixen

Berichten: 13002
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 18:28

Nee Goof, dit keer kwamen ze voor cv ketel onderhoud. Morgenmiddag heb ik een sollicitatiegesprek en volgende week vrijdag. Gisteren ook eentje, dat was een goed en leuk gesprek.

Ieris ik duim dat je geen onweer hebt morgen!

Ninus ik vind het juist een hele sterke beslissing. Zeker niet ondankbaar.

Goof

Berichten: 29052
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 18:30

Oh, dat moet ook gebeuren. Succes met je gesprekken!
Ninus, klinkt als een leuk rondje.

Sherivey
Berichten: 8836
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 19:25

Ninus, ik vind het niet ondankbaar.
Een paard is kostbaar, daar moet je 100% voor gaan of niet.
Nou heb ik bij mijn jonkie afgelopen najaar ook echt op het punt gestaan hem te verkopen hoor. :o
In mijn geval zijn we na een verhuizing van stal de goede kant op gegaan.

Maar ik heb een van mijn eerdere paarden verkocht omdat ik, ondanks vanalles geprobeerd te hebben, jarenlang, er toch niet uit kwam. Ik vond het vreselijk, maar het was voor ons beiden niet leuk om te blijven aanmodderen. Zeker niet omdat er ook nog maandelijks een paar honderd euro aan op ging.

iiSunshine

Berichten: 1276
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 22:03

namiro, oei dat is inderdaad wel erg drassig, dan snap ik zeker dat je blij bent met extra grip. jammer dat je 8km niet zo ging. maar dit weekend vast een lekker rondje als de temperaturen wat gezakt zijn.

suliko, goed dat je naar je lichaam luistert. het klinkt iig wel als of je langzaamaan de goede kant op gaat. nog maar even lekker herstellen.

befunny wat weer een mooie gezellige foto’s en een lekker loopje.

sherivey, mweh, beterschap!

SV, super dat je gisteren een goed gesprek had. en lekker bezig 2 keer op een dag. succes met de komende gesprekken!

goof, balen van je nek. heeft het wellicht ook te maken met spanning/stress? succes morgen bij de masseur.

ieris, lekker afkoelen in de regen morgen, heeeerlijk :D

ninus, lekker even afkoelen in de zee. wij uit het hoge noorden zijn niet gemaakt voor deze hitte :D
snap je gevoel wbt de paardjes maar klinkt wel als de juiste en een moedige beslissing.

even copy paste van strava:

“Tsja, er moet toch iemand een-na-laatste zijn. Samen met collega de Potmarge Run gelopen. Of ja, na 500 meter liep hij al voor mij, en bij de finish zag ik hem weer :+ Lopen in deze temperaturen is blijkbaar niet echt mijn ding. Tot kilometer 3 ging het prima, daarna tot kilometer 6 a 7 had ik het echt heel zwaar. Niemand voor me, niemand achter me, in de brandende zon. Pfff. Op de helft support van mijn lieve mem en vriend lief en onderweg van nog een vriend op de MTB. Wordt erg gewaardeerd, dank jullie wel! Op een gegeven moment het tempo losgelaten en de laatste 3 kilometer ook heel veel support van de vrijwilligers van AV Liontas met heerlijke sponzen (waar ik nog mee op de foto sta, haha!) en een meneer met een tuinsproeier waardoor ik met een lach op mijn gezicht over de finish kwam. Nogmaals bedankt iedereen voor de support, love you all <3

man, dit was echt heel heftig. ik had zo’n last van de warmte, niet normaal. en ik kon wel janken wbt mijn tempo en dat het allemaal niet wou. maar zoals ik hier boven ook schrijf toch dit allemaal met een lach op mijn gezicht. zo dankbaar voor de mensen om mij heen <3

Afbeelding
Afbeelding

Piekosjj

Berichten: 5494
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 22:12

Lekker fanatiek bezig als altijd SV :D

Jeetje wat gaat de tijd alweer snel Ieris, je veulen van Guli alweer 5 :oo Heb 2 jaar terug nog bijna een Teke van Kätlin & Kaido gekocht :j

BeFunny ziet er uit als een prachtig loopje!

Heerlijk Ninus, over 't strand lopen en dan heerlijk onbezorgd een hotel in :D Jammer dat het niet klikte met je paard, maar juist een sterke beslissing die voor jullie allebei uiteindelijk beter is :j

Hier een heeeerlijk avondloopje in het bos. De muggen zijn echt ontploft van het weekend nadat van de een op de andere week de zomer is begonnen. Dus het is rennen, of leeggezogen worden. Goede motivatie haha :D Maar nee, liep echt heerlijk en kom dan zo fijn & voldaan weer thuis :) Gewoon lekker op m'n eigen tempo, uiteindelijk iets meer dan 6 km gelopen in iets minder dan 40 min. :)

germie

Berichten: 26126
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 22:12

Tja, ik vind het niet dom om een paard weer te verkopen als de klik er niet is. Het moet immers ook goed voelen. Het is geen ding wat je in een hoek smijt als het niet bevalt.

Hier vanavond 8.7km gedaan. De training van de Garmin Coach gedaan en verder nog 2km uitgelopen/gewandeld. Ik blijf gewoon met een veel te trage cadans lopen, en krijg het echt niet voor elkaar om de cadans omhoog te krijgen. De oefeningen zaten er vandaag weer in, maar zelfs als ik loop te dribbelen als een idioot, dan haal ik nog maar 160/min. Als ik gewoon loop zoals ik loop zijn het er 150. Ik weet ook niet wanneer je aan een hogere cadans gaat wennen dat het vanzelf gaat, maar hier nog niet. Na 30 seconden ben ik blij dat ik weer kan gaan lopen zoals ik het gewend ben. Vroeger had ik een mooie looptechniek, die is kennelijk helemaal weg. Ik beweeg ook veel te veel met de schouders als ik mijn schaduw bekijk. Dus daar valt vast nog winst te halen. En als dat verbetert, dan verwacht ik ook dat ik wel sneller ga lopen.
De Garmin Coach was wel tevreden vandaag. Ik zit nog in het groene gedeelte van de halve marathon binnen 150 minuten. Nog steeds geen idee of ik het einddoel ga halen omdat ik al weer weet dat ik straks sowieso 3 weken niet verder kan trainen. In juni lukt 1 week absoluut niet, en dan kan ik ook echt 8 dagen niet hardlopen ook al zou ik het willen, de tijd is er niet (dan word ik geleefd) En in augustus weet ik niet of ik in Engeland of Schotland tijd kan maken. Maar die week in juni lukt helaas echt niet. Daar baal ik eigenlijk best wel van.

Hier is het overigens nog droog, onbewolkt en warm. Regent het bij jullie nu?

iiSunshine

Berichten: 1276
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 22:19

hier is het nu droog, morgen avond/nacht kans op regen. hopelijk koelt het dan wat af, dan kan ik van het weekend even kijken voor een herstel rondje.

BeFunny

Berichten: 11002
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 22:20

Sunshine top gedaan hoor _/-\o_ Gefeliciteerd.

SV gewoon twee keer gelopen blijft een bikkel.

Ninus Den Haag - Wassenaar is ook mooi :j

Piekosjj goed gedaan ondanks de muggen.

@Germie mijn Candans is ook traag.
Wil je dat verbeteren zou je snellere kleinere passen kunnen doen. Voor mij voelt dat erg onnatuurlijk. Dus ik doe dat lekker zoals goed voelt en ga me daar verder niet mee bezig houden dat loopt veel lekkerder

iiSunshine

Berichten: 1276
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 22:41

mijn gemiddelde cadans zit tussen de 150 en 160. sneller/kortere passen voelt zoals befunny zegt onnatuurlijk en vind ik niet lekker lopen. mocht ik echt sneller willen gaan lopen is het wellicht handig om er iets aan te gaan doen. maar voor nu vind ik dit fijn en werkt dit voor mij goed.

EmmaVZ

Berichten: 2716
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 23:01

Ik vind het altijd zo mooi hoe het voor iedereen weer anders is! Mijn cadans is 175, en als ik een sneller tempo doe tikt 'ie de 200 wel eens aan, en ik kan er niet bij hoe ik dat ooit lager zou moeten krijgen := Dus als iets werkt voor je en je hebt geen problemen dan zie ik niet in waarom het veranderd moet worden :j

BeFunny

Berichten: 11002
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 23:24

Bij mij is het zo dat naarmate ik weer sneller wordt hij ook automatisch hoger wordt. Bij mij zit hij meestal tussen 154 en 160 in nu. Maar in November tussen 170 en 180. Dan doe ik niks anders met mijn passen maar omdat je sneller gaat raken je voeten ook vaker de grond en dus een hogere cadans.

Suliko

Berichten: 4362
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 23:27

Ik kijk werkelijk nooit naar mijn cadans :') Mijn hartslag vind ik het belangrijkste om op te letten, verder loop ik op gevoel en maakt het tempo me niet zoveel uit. Tenzij ik een rondje sneller wil lopen, maar ook dan kijk ik niet echt naar mijn tempo of wat voor passen ik zet.
Maar met alleen kortere pasjes wordt je cadans niet hoger, want het gaat hem ook om de snelheid tussen die pasjes en je kan ook langzamer korte pasjes zetten.

BeFunny, heerlijk, mooie sfeerfoto's heb je gemaakt!

Sherivey, ai, dat is zeker niet lekker! Groot gelijk dat je rustig aan doet.

Supervixen, heerlijk zo fanatiek! Ik vind het knap dat je 16,5 kilometer kan lopen met tempoblokken erin. Succes morgen met het gesprek!

Goof, he bah, wat naar! Hopelijk kan de sportmasseur iets voor je betekenen!

ieris, ik duim met je mee dat het droog is morgenavond!

Ninus, lijkt me lastig om zo'n keuze te maken, maar ik denk een hele goede als je geen klik hebt. Anders blijf je iets forceren wat voor beide er niet beter op wordt! En zo te horen heb je nog steeds twee pony's die genieten aan je huis, dus onbenut is het ook niet. :)
Heerlijk dat je aan zee zit!

iiSunshine, maar wel gewoon uitgelopen ondanks dat het zo zwaar voelde! Echt goed gedaan. En wat ontzettend fijn dat je zulke lieve en supportende mensen om je heen hebt! <3

Piekosjj, lekker bezig! En aii, die muggen in Zweden zijn wel een ding ja! Ik weet nog met mijn fietsreis afgelopen zomer dat ik op sommige plekken gewoon echt niet kon stoppen om even iets te pakken of te pauzeren, niet te doen hoe je belaagd wordt. :')

germie, toch een mooie afstand gelopen! Ik heb begrepen dat het juist heel normaal is om met je schouders en armen mee te bewegen, omdat je daarmee de beweging van je heup stimuleert/ondersteunt. Wel met je ellebogen gewoon langs je lijf en je handen als het ware iets richting je borst om hoog bewegen, niet geforceerd, maar gewoon ontspannen mee bewegen. Ik vraag me af of je heel veel sneller gaat bewegen als je je armen anders beweegt.

EmmaVZ, helemaal mee eens!

Hier eindelijk weer eens naar een les krav maga gegaan, door de kinkhoest al bijna 4 weken niet geweest. Ik was heel moe en had niet verwacht de les helemaal te volgen, maar uiteindelijk wel volgehouden. Was ook meer een technische les met defensieve trappen en die weer tegenhouden, dus intensief, maar niet heel uitputtend. Kreeg een keer een heftigere hoestbui na een explosieve actie en richting het einde wat kortademig, maar viel me alles mee!
Wel stom, bij een trap had ik opeens een pijnlijke steek in mijn knie en kon ik er niet direct op staan. Daarna ging het weer, dus hopelijk was het gewoon even een verdraaiing, ben zo bang om een knieblessure op te lopen. := Hopelijk is het morgen niet zo benauwd, dan ga ik misschien een rustig rondje lopen.

iirrssjjee

Berichten: 5963
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 23:43

Hopelijk hier geen deelnemers aan de marathon van Breda? Jeetje wat bizer om het 4 dagen vtv af te lasten omdat er geen vergunning komt.... Hoe dan!?!? Bizar!

Zojuist weer een met een loopje meegedaan. Wel maar 5km, want helaas zit mijn kuit nog steeds in de kramp... Was een evenement met 1 of 2 rondes van 5km dus kon makkelijk halverwege afhaken. Ben vanmorgen wel bij de fysio geweest en die heeft met dry needling wel een deel verholpen, maar het zit nog niet lekker. Beetje jammer van het weer, maar dat mocht de pret niet drukken!

Afbeelding
Met mijn man en broer. Die liepen samen de 10km. De eerste 5km hebben we met zn 3en gelopen.

Afbeelding
Toch nog best netjes tempo ondanks die kuit...

Afbeelding
En weer een mooie voor aan mijn medaille rek.