Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tiwi1969 schreef:Tallie ik zat ook een in een cirkel naar beneden, pijn die bij bewegen (lopen) erger wordt, en ik zag geen mogelijkheid om dat om te buigen. Uiteindelijk ben ik bij een fysiotherapeut terecht gekomen waar ik leer bewegen op een manier die mijn lijf aan kan.
Zei geven ook GLI en fitness met begeleiding.
Zoiets kan ik je echt aanraden, ik dacht ook niet dat ik nog pijnvrij zou kunnen bewegen, maar het lukt toch.
Hoewel het lopen nog niet beter gaat helaas, gaat het mentaal echt super nu, ik heb mij uit mijn depressie gesport.
Tallie1979 schreef:Hallo lieve mensen! Mag ik mezelf ook aanmelden hier?
Momenteel voel ik mij niet goed. Gisteren bij de diabetes verpleegkundige geweest en ik start morgen met Rybelsus 3 mg. (Doet hetzelfde als Ozempic)
Ik heb diabetes type 2 en daarnaast heb ik ook Polyneuropathie. Ik slik Amytriptilyne voor de Polyneuropathie, maar kom daar van aan. Daarnaast neem ik ook medicatie voor de diabetes, die dus ook aan zet. En mijn suikerwaardes zijn echt dramatisch. Veel te hoog!
Zodra ik aan kom, krijg ik meer pijn, dus meer medicijnen en zit ik in een cirkel die ik niet uit kom.
Ik beweeg, eet super gezond, geen suiker, zo min mogelijk koolhydraten. En toch…
In de laatste maanden van 2023 toch 4.5 kg af weten te vallen met diëtiste. Maar het groeit gewoon weer aan!
Gelukkig neemt mijn arts dit super serieus.
Ik kan wel wat morele steun gebruiken.
Rocamor schreef:Mij lukt het reageren op anderen ook niet heel goed.
Tirzasarah, ik meen dat als je elke dag kaneel wilt weten, je de ceylon versie moet hebben en niet de cassia. Die laatste is bij bij dagelijkse inname niet zo heel gezond, als ik het goed onthouden heb (wel lekkerder trouwens)