Rennie89 schreef:Nou ivy_powers89 vind dat de vriendelijkheid echt van je bericht afdruipt. Er hoeft maar 1 seconde een inkak momentje te zijn en je bent er al niet meerdus of het nou je hele rit is of niet, dat is totaal niet relevant. En er is een zeer groot verschil met 100 km per uur en 130 km per uur trajectcontrole. Met 130 km per uur ben je actief aan het rijden, je haalt in , wisselt van banen en kijkt om je heen. Je bent automatisch een stuk actiever wanneer de snelheid omhoog gaat. Als je in treintjes modus met 100 km per uur gaat rijden is je rijstijl heel anders. Je haalt vrijwel niet in en je blijft in jouw baan wat dus sneller zal resulteren in het dipje.
Dus dat jij het een kulexcuus vind, prima, maar ik heb op deze manier wel altijd veilig thuis weten te komen
Sorry, ik doe niet aan vriendelijk zijn als ik dat niet meen.
Je zit in een auto, rijd met relatief hoge snelheden op een snelweg (of dat nu 100km of 130km per uur is) en je hebt te maken met medeweggebruikers. Als je niet wakker kunt blijven bij 100km per uur, of je hebt risico sneller in te dutten, vermoeid te worden, of hoe je het ook omschrijft, dan vind ik dat dat een serieus probleem is. Daar zijn meningen voor en dit is een openbaar forum om ze te delen.
Ik heb door medicatie gebruik bewust een tijd niet auto gereden omdat ik op snelwegen gewoon vermoeid raakte. En mijn auto een paar keer een waarschuwing gaf dat ik een pauze moest inlasten. Toen was het voor mij klaar, dan ga ik niet met 130 km per uur rijden waar je 100 mag omdat ik dan wakker blijf. Ik kies er dan voor om niet op de weg te gaan rijden, uit veiligheid voor mijzelf maar ook die van andere weg gebruikers.