Menstruatiedisk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 15:12

Slmt9 schreef:
Shiloh schreef:
Ja. Rode vlek heb ik bij tijds ook wel in mijn zwarte ondergoed, of het nou menstruatie ondergoed is of niet. Maar dat heeft niks te maken met bloed. Dat komt gewoon door de zuurgraad en verbleking.

Zuurgraad en verbleking? Dat volg ik niet :+

Verkleurd en verbleekt ondergoed is wel een bekend/normaal fenomeen. Kan zeker wel afhangen welk materiaal je draagt. Ik heb meestal zwarte slips, vele daarvan hebben een verbleekt (wit) tussendeel, ook nog wat rood. En anderen blijven zwart.

Slmt9

Re: Menstruatiedisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 15:51

Ah ik kende het verder niet. Ik vind het in elk geval bijzonder dat ik het alleen heb bij het menstruatieondergoed waar ook daadwerkelijk bloed in heeft gezeten en ik er daar buiten om nooit last van heb. Daarom klonk het voor mij logischer dat ik het niet goed uitwas, want bloed uitwassen lukt alleen met koud water.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 16:01

Tiggs schreef:
Oh dat zou ik echt nooit doen; dicht bij je slijmvliezen en 0 controle op wat er aan (gif)stoffen in zit.

Daar ben ik persoonlijk echt te nuchter voor, ik weet wel dat ik geen synthetische stof wil. Moet zeggen dat er ook genoeg kleding/ondergoed uit China komt wat gewoon hier in Nederland gekocht/besteld is.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 16:40

Het verschil is wel dat wat van een Ali of Shein oid komt op het label mag zetten wat ze willen. Dus als je zoekt op katoen, wil dat niet zeggen dat het van katoen is.
Ik zou dat voor menstruatieondergoed dus ook niet snel doen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:39

Ik noem dat niet nuchter.. :=
Het is bewezen dat veel kleding van SHEIN over de grens van de Europese wetgeving gaat wbt chemische stoffen. Stoffen die o.a. de hormoonhuishouding kunnen verstoren.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 20:26

Slmt9 schreef:
Ah ik kende het verder niet. Ik vind het in elk geval bijzonder dat ik het alleen heb bij het menstruatieondergoed waar ook daadwerkelijk bloed in heeft gezeten en ik er daar buiten om nooit last van heb. Daarom klonk het voor mij logischer dat ik het niet goed uitwas, want bloed uitwassen lukt alleen met koud water.

Zou dan best aan de stof hebben kunnen liggen ten opzichte van je andere ondergoed. Het klopt inderdaad wel dat mijn zwarte ondergoed van een ander materiaal dat niet heeft.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 21:19

Slmt9 schreef:
Het verschil is wel dat wat van een Ali of Shein oid komt op het label mag zetten wat ze willen. Dus als je zoekt op katoen, wil dat niet zeggen dat het van katoen is.
Ik zou dat voor menstruatieondergoed dus ook niet snel doen.

Ah dat wist ik niet! Nou goed ik heb ze nu besteld dus ik ga het wel zien. Normaal gesproken zie je het het verschil tussen synthetisch en katoen natuurlijk wel, chemische stoffen kan ik dan natuurlijk niet zien. Ik ga gewoon goed opletten. Jullie horen nog wel of het daadwerkelijk katoen was. :)

Wat ik mij nog wel afvraag, hoe doen die mensen dat dan die daadwerkelijk uit die landen komen? Ik bedoel die lopen dus dagelijks met mogelijk chemische kleding? Zijn die daar immuun voor of zijn wij dan zo vatbaar of hoe moet ik dat zien?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 21:31

Die mensen gaan er ook gewoon dood aan hoor (uiteindelijk).
En ja, we kopen hier in Nederland ook producten uit China in de winkel, maar die moeten wel aan keurmerken voldoen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 23:10

Shiloh schreef:
Zou dan best aan de stof hebben kunnen liggen ten opzichte van je andere ondergoed. Het klopt inderdaad wel dat mijn zwarte ondergoed van een ander materiaal dat niet heeft.

Allemaal precies dezelfde onderbroeken :o

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 23:17

Tiggs schreef:
Steenbok12 schreef:
Maar hoe schoon blijft dan je schaamlippen enzo. Lijkt me toch bloederig en dat je het wat voelt lekken met ondergoed?
Ik heb overigens de disk gekocht omdat ik bloed verlies met seks sinds ik d spiraal heb. Ben er vorig jaar voor behandeld na paar jaar klooien ermee en toen was het weg na ziekenhuis behandeling. Nu sinds spiraal weer terug dus geef het mog een paar maanden. Ik heb geen vaste relatie en co ouderschap dus vond het wel onhandig voelen plus kan beperkt seks hebben met co ouderschap. Opzich geen ramp maar menstruatie viel elke keer net in mn vrije weekenden. Nu de laatste keer die disk gepakt en was best oké! Had hem de nacht i gehouden en was best seksueel actief avond nacht ochtend en sochtends zat hij niet meer lekker en daardoor licht wat verlies maar ik heb het ook niet meer gecheckt. Volgende keer wil ik hem weer proberen. Was wel echt fijn dus. Voelden het beiden niet met geslachtsgemeenschap en hij voelde het wel met zijn vinger dus wel goed ff te vermelden van te voren maar was vooralsnog niet storend. Cup voelt niet fijn want raden ze af met spiraal. Ben benieuwd eens wat ervaringen hier lezen erover.

Beppy tampons zijn ook een alternatief bij seks. Alleen als je geen condoom gebruikt wel minder fijn.

Twijfelde maar vond se best duur. Een disk is wel duurzamer en vaker te gebruiken. Liefste heb ik een vast persoon zonder condoom en anders als ik dat niet heb dan wel met.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 23:18

Verkleuring heb ik ook inderdaad. Gewoon schoon maar begreep ook de zuurtegraad. M

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 23:27

Slmt9 schreef:
Shiloh schreef:

Allemaal precies dezelfde onderbroeken :o

Toch niet hetzelfde als het menstruatie ondergoed? 8)7

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 23:36

Ja wel, ik draag elke dag menstruatieondergoed. Waarom die smiley erachter?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 23:46

Slmt9 schreef:
Ja wel, ik draag elke dag menstruatieondergoed. Waarom die smiley erachter?

Mag ik vragen waarom je dit elke dag draagt? Is het zoveel fijner? :)

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 08:33

Ik stuur je even een pb :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 21:05

Ik heb mijn Bamboozy onderbroek binnen, gelijk even aan gedaan. Pasvorm is goed, sluit mooi aan rondom je billen. Het is wel even wennen want dat verdikte stuk heeft stiknaden en daardoor voelt het een beetje alsof je onderbroek in je billen kruipt. :+ Maar eens even kijken of dit gewenning is. Zijn er meer mensen die dit zo ervaren?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 08:57

Ik had er geen last van, maar ook nooit die van Bamboozy gehad of iets met naden :+

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:33

Vind de disk niks, wat een groot ding is het ook.

Nu maar weer de cup, maar heb een zachtere besteld. Hopelijk gaat dat mijn probleem (hem er soms niet meer uitkrijgen) oplossen..

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 16:49

Ik heb de disk nu een tijdje. Maar ben er nog niet echt vrienden mee.
Ik krijg hem mogelijk ingebracht, ik krijg hem voor mijn gevoel niet achter het schaambot, ik blijf het puntje voelen maar verder duwen lukt niet, ik voel hem zitten en lekt.
Ik heb geen idee hoe ik het inbrengen makkelijker kan maken, tampon inbrengen gaat probleemloos. Verschillende houdingen geprobeerd maar tot nu toe geen succes.
Ik heb de maat M van bamboozy, is de maat dan te groot/klein ?
Of nog andere tips hoe makkelijker in te brengen?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 16:51

desi92 schreef:
Ik krijg hem mogelijk ingebracht, ik krijg hem voor mijn gevoel niet achter het schaambot, ik blijf het puntje voelen maar verder duwen lukt niet, ik voel hem zitten en lekt.
Ik heb geen idee hoe ik het inbrengen makkelijker kan maken, tampon inbrengen gaat probleemloos. Verschillende houdingen geprobeerd maar tot nu toe geen succes.

Neem even contact met Bamboozy, zij denken graag met je mee.
In mijn geval was een grotere de oplossing ondanks dat ik volgens de meetinstructies de M moest hebben.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 17:36

desi92 schreef:

Klinkt alsof je hem tegen je bmm aanduwt ipv dat ie eroverheen wipt?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 00:04

Ik ben de disk nu aan het testen, vandaag is dag 1 en tot nu toe 100% goed. Ben benieuwd hoe het morgen op mijn zwaarste dag gaat.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 18:05

Nog even een update: vanmorgen paard gereden ging goed, de sportschool met veel gekke bewegingen ging ook goed. Sta ik voor het aanrecht mijn shake te maken strek ik iets mijn heup lekte hij dus. :+

Mijn gevoel zegt dat het niet echt een opvang bakje is zoals met de cup, maar dat het meer een deksel is die je vagina dicht houd zodat het bloed binnen blijft. Hij zou wel heel ietsjes opvangen maar niet veel gezien het zich niet vormt zoals een cup.

Ik vind het een uitvinding voor de lichte dagen, voor mijn zwaarste dag vind ik hem niet safe genoeg. Ik heb helaas nog niks gevonden waar ik op mijn zwaarste dag echt tevreden over ben.

Iemand ervaring met de cup van Bamboozy? Ik ben tot nu toe nog niet over 1 cup echt tevreden geweest.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 19:23

Oh die mening deel ik niet, dat het enkel een deksel is. Wellicht omdat ik de L had.
Bij mij maakt het niet uit of ik een cup of disk gebruik, op de zwaarste dagen lekte ik in beide gevallen na een uur door omdat ze vol waren.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 19:25

Ik heb een Bamboozy M en herken ook niet wat je zegt. Maar ik bloed niet super veel ivm spiraal.