Ik zit eraan te denken om ergens in dit jaar de overstap te maken naar een kyleena spiraal. Ik slik eigenlijk al 10 jaar de pil, maar ik zou graag eens zonder zoveel hormonen willen zijn. In die 10 jaar heb ik 1 jaar niet de pil geslikt en ik voelde me toen een stuk meer open. Lekker vaag en ik weet ook niet in hoeverre dat daadwerkelijk kwam doordat ik geen pil slikte of door iets anders, want het is heus niet dat ik me nu helemaal niet open voel, maar toch door alle verhalen merk ik al een aantal jaar weerstand op het slikken van de pil. Omdat het verder geen fysieke bijwerkingen geeft behalve mogelijk mentaal, ben ik het altijd blijven slikken uit gemak.
Waarom ik nog niet eerder de kyleena spiraal heb geprobeerd? Omdat ik in dat jaar dat ik niet de pil slikte de koperspiraal heb geprobeerd en dat was 6 maanden horror.

Volledig ontstoken, vaker gecheckt, meerdere antibioticakuren + allergische reacties daarop. Ik heb me zelden zo naar, futloos,
stinkend, gevoeld en vooral de pijn was echt vreselijk, ik kon niets behalve een beetje voorovergebogen rondstrompelen. Voor mijn gevoel kwam het óf door het materiaal óf door de grootte.
Dus ik hoop echt dat de kyleena uitkomst bied, minder hormonen en hopelijk geen terror in mijn baarmoeder. Ik las de afgelopen pagina's al wel wat ervaringen met de kyleenaspiraal, maar ik hoor graag meer ervaringen over de eerste paar maanden. Ik heb nog wat meer geruststelling en motivatie nodig.