Hielspoor

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11445
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 19:59

pmarena schreef:
LiteRide Crocs zijn echt super fijn, die zijn nog iets zachter en veerkrachtiger dan het normale Crocs schuim. Ik loop al een jaar of 8 op (goede) barefoot schoenen maar pak ze zelden nog nu ik de soepele LiteRide Crocs heb ontdekt :=

Ze hebben ze in allerlei verschillende modellen.


Door jouw post net Crocs Literide besteld ! Ik ben benieuwd of ik het verschil met de “gewone” ervaar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-24 20:13

Nee die versie van Crocs helaas ook al geprobeerd. En Skechers slippers geprobeerd, ook daarmee problemen. Reef ga ik eens opzoeken ken ik niet net als Ulukai. Oofos schijnt goed te helpen maar die vind ik echt heel lelijk :o

Texas02

Berichten: 4791
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 21:37

Ik loop thuis op zulke: https://www.vanharen.nl/nl-nl/p-m020334 ... 5400000001 Een ander model van deze, maar ik kan hetzelfde model zo niet vinden. Er zijn iig verschillende modellen van (met klein hakje, plat, met klittenband, met gesp enz.). Ze zijn hard, maar ik loop er goed op. En sandalen deze: https://www.vanharen.nl/nl-nl/p-m021819 ... 6700000002 Die zijn zoooo zacht, als je ze aan hebt wil je ze niet eens meer uit doen. Ik moet eigenlijk op zoek naar betaalbare sneakers voor op stal (vandaar echt betaalbare, want ik houd ze nog geen dag schoon daar). Ik heb nu een paar oude voor op stal, maar links merk ik dat hij iets doorzakt. Ik dacht eerst het gaat prima, mijn hielspoor was ook eigenlijk weg na meer dan twee jaar. Maar na een paar keer die schoenen aan voelde ik het toch weer komen opzetten, dus ik loop nu braaf weer op stalschoenen. Maar met warm weer en korte broek vind ik sneakers toch wel fijner eigenlijk.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 22:08

SusanH schreef:
Nee die versie van Crocs helaas ook al geprobeerd. En Skechers slippers geprobeerd, ook daarmee problemen. Reef ga ik eens opzoeken ken ik niet net als Ulukai. Oofos schijnt goed te helpen maar die vind ik echt heel lelijk :o

Oofos werkt bij mij niet. en loopt ook niets. Dus ik heb ze, maar kan er weinig mee, ik zak er heel scheef op terwijl ik helemaal niet raar op de voeten sta normaal gesproken.

Ik kan wel goed lopen op Teva's, en jaja, die kosten geen drol, deze van de Decathlon:
https://www.decathlon.nl/p/wandelsandal ... mc=8328723

Met mijn hielspoor vonden mijn voetjes die goedekope dingen het fijnst. :+ Maar je moet ze wel even passen, want ze vallen echt klein.

Verder loop ik in huis graag op nep birkenstocks van de Scapino. De echte kan ik ook niet op lopen. Dus ook hier zou ik zeggen, pas gewoon wat van die dingen.

ivy_power89

Berichten: 5878
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 23:16

Ik kwam per toeval dit topic tegen, en kan mij ook aanmelden als hielspoor probleem persoon..

Vooral dat opstarten smorgens. Uit bed de trap af, naar beneden voor een bezoek aan het toilet is echt kriem... eenmaal beneden "gaat het wel" en daarna wordt het rustig beter. Het zit bij mij niet perse aan de onderkant van mn voet, wel aan de zijkanten en allebei de voeten ook...

Dus wat is nu echt dé oplossing?

laura1987

Berichten: 7159
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 23:33

Volgens mijn huisarts rust en thuis niet op blote voeten lopen.

Mijn linker is inmiddels weg, maar rechts is nog fanatiek aanwezig.
Ik let tegenwoordig wel meer op welke schoenen ik aan trek en probeer rustiger aan te doen, maar met minimaal 10-15 duizend stappen op een dag is dat nog een verloren zaak.

nimbletje
Berichten: 788
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 06:36

Ik heb ook skechers aangeschaft bij een beginnende hielspoor. Ik heb type archfit. Ik werk in een winkel dus sta en loop de hele dag. Na 2 weken merkte ik al zoveel verschil. Ik heb slippers/flipflops gekocht via Archiesfootwear.eu deze bevallen mij erg goed.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-24 07:48

Ik heb voor in huis badslippers met demping, goedkoop maar geen zere voeten. Van Haren voetbedden ga ik niet goed op. En vrij brede voorvoet dus gaat waarschijnlijk niet passen qua breedte. Die sandalen van decathlon had ik ook al eens bekeken, wil er binnenkort sowieso weer heen dus ga eens kijken.

Saskia_D

Berichten: 75
Geregistreerd: 09-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 08:01


pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 08:50

Ik snap niet dat mensen zo'n voetboog zo fijn vinden. Ik krijg er altijd doodvermoeide voeten van :=

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 08:56

Volgens mijn kine zijn al die ondersteunende dingen niet de lange termijn oplossing, want je voet wordt er enkel minder sterk van…

Momenteel probeer ik dus die kant en volg zijn idee, het is geen oplossing die er na 3 weken is, je moet rekenen op een jaa, dus nu kan ik ook nog niet zeggen of het effectief zo werkt, maar er zit wel wat in als je nadenkt erover

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 09:34

pmarena schreef:
Ik snap niet dat mensen zo'n voetboog zo fijn vinden. Ik krijg er altijd doodvermoeide voeten van :=

Ik kan niet over teenslippers. ;)

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 09:35

Ja ook zoiets, die zal ik ook niet snel ergens naartoe dragen om echt een poos mee te lopen.
Nu is iedereen verschillend natuurlijk :j

IHN
Berichten: 2337
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 18:13

ik heb inmiddels nog nauwelijks last. Loop lekker op blote voeten rond. Wat mij heel erg helpt is stretchen als ik toch pijn voel. Tegen een muur, voet naar achter en zorgen dat de kuit flink oprekt. Dus hiel in de grond drukken. Ook zet ik mijn ene voet tegen mijn andere been en stretch op die manier. Als ik al last heb nadat ik echt veel gestaan heb, is het daarna gelijk veel minder. Helpt me veel beter dan alle inlegzooltjes die ik gehad heb.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-24 18:26

Dat heb ik ook geprobeerd. Maar ik doe het het beste op de zooltjes.

Roosje01

Berichten: 10765
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 14:42

Sketches en vooral de memory foam varianten. Sinds ik die draag zoveel minder last. Heb ook 1 paar sandalen van sketches en wow kan daar gewoon dag op lopen zonder pijn. Wil niks anders meer. En mijn oude type crogs teenslippers daar loop ik in de zomer in en om huis heel veel op.