Een vrouw die ik ken is na een Ayahuascatrip van haar man gescheiden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Ja i know, bedoelde ook niet dat dit van hoger op komt. Het heet niet voor niets geestverruimend. Ik vind het wel interessant hoe dat kan werken bij trauma's. Dat scheiden vind ik ook niet raar als iemand veranderd er door. Zou zelf trouwens te schijterig zijn om zoiets ooit te proberen.
Cer schreef:nou ja wat denk wel zo is, is dat bepaalde dingen gewoon wetenschappelijk bewezen zijn. Als je daar dan tegeningaat met 'ja dat is gewoon mijn mening en dat moet je respecteren' dan klopt er toch ergens iets niet helemaal denk ik. Iets is zo, of is niet zo. Daar verandert een mening verder weinig aan.
Je kunt een mening ook niet als wetenschap deponeren. Het zijn naar mijn idee twee verschillende dingen.
maar goed, dit gaat off topic...
Elisa2 schreef:Volgens mij valt of staat het met het openstaan voor nieuwe inzichten, dat iets toch wel anders kan zijn dan altijd gesteld is en daar dan onderzoek naar doen. Zoals ze nu bijv. bij bepaalde personen en dieren die brein activiteit gemeten hebben na hun dood. Terwijl er voorheen gedacht werd dat dit niet kon.
Jessicauvita schreef:Ik denk dat er wel meer is.
In juli is mijn paard overleden, en een paar dagen na haar overlijden kwam er een vlinder in de paddock op het hout zitten.
Een paar weken geleden is mijn hondje overleden, een paar dagen later, weer zo’n zelfde vlinder op de muur van onze tuin.
Toeval of een teken van mijn 2 grote liefdes?!!
. Volgens mij had ze geen keuze. Mijn familie schrijf ik zelden over, maar iedereen heeft altijd het beste met haar voor gehad. Dat vond ik altijd wel mooi om te zien. Helaas heeft ze het leven nooit echt begrepen, maar door de geweldige zorg hebben wij en de verzorging haar leven wel zo comfortabel mogelijk gemaakt. Daardoor heeft ze toch ook harmonie mogen ervaren.Citaat:Dapper zusje heb je.
Cer schreef:Lastig onderwerp (en mensen gaan toch weer lelijk doen, ondanks de vraag van de TS om dat niet te doen.. )
Ik geloof niet in geesten, ik geloof wel in energie en ik geloof dat je hersens veel meer kunnen dan je 'denkt'.. Ik geloof dat geestverschijningen gecreerd worden door de mensen die ze 'zien', 'horen' en 'voelen'.
Ik hoop dat je na de dood in een hogere dimensie terecht komt, maar niemand weet het zeker. Mensen die DMT of Aywaska doen hebben daar verhalen over..
Het is nu halloweenmaand, dus alle films over exorcisme komen ook weer voorbij, geloof ik ook niet in. Er is, voor zover ik heb kunnen vinden, nog nooit iemand meegenomen door een demon/geest.. Ik kom uit de tijd van satanic panic en dat glaasje draaien een leuke bezigheid was.. je werd er erg bang voor gemaakt, maar uiteindelijk is er nooit echt iets gebeurd (anders dan wat mensen dachten te horen / te zien)
HSP bestaat wel. Sommige mensen kunnen goed sfeer aanvoelen en sommige mensen hebben de voelspriet van een baksteen..
Jessicauvita schreef:Ik denk dat er wel meer is.
In juli is mijn paard overleden, en een paar dagen na haar overlijden kwam er een vlinder in de paddock op het hout zitten.
Een paar weken geleden is mijn hondje overleden, een paar dagen later, weer zo’n zelfde vlinder op de muur van onze tuin.
rien10 schreef:Jessicauvita schreef:Ik denk dat er wel meer is.
Ja, ik denk echt dat dat toeval is. Je ziet vlinders en je koppelt het aan een overleden dier.
pien_2010 schreef:Volgens mij had ze geen keuze. Mijn familie schrijf ik zelden over, maar iedereen heeft altijd het beste met haar voor gehad. Dat vond ik altijd wel mooi om te zien. Helaas heeft ze het leven nooit echt begrepen, maar door de geweldige zorg hebben wij en de verzorging haar leven wel zo comfortabel mogelijk gemaakt. Daardoor heeft ze toch ook harmonie mogen ervaren.
Zilfstar schreef:Inderdaad is de discussie lastig. Maar ik ben dan toch benieuwd… jij zegt dat ik dus conclusies trek, gok, werk vanuit context, etc. Maar waar haal ik dan die clues vandaan als ik het paard in kwestie puur in de stal hooi zie vreten? Dat is het enige wat ik zie. Paard in box staat hooi te vreten. Hij doet verder niks. Ik ken het paard niet, ik ken de eigenaar niet, hij staat in een hele gewone box. Heb het paard niet zien lopen, rijden etc. En toch weet ik dat het vroeger met de moeder voor de kar gelopen heeft. Ik hoor de hoeven klinken op het asfalt en de ketting rammelen van de wagen. En dat hij de draf het mooist vond… ik voel het verdriet van een verloren maatje, ik kan jou vertellen welke handhouding jij bij rijden gebruikt, hoe het paard zijn rug niet kan bollen omdat hij de lendenen niet goed eronder kan zetten (paard staat nog steeds stil in zijn box)… en deze zaken kloppen dan vervolgens dus met verleden wat eigenaar kent of hij jij zelf weet dat jij rijdt etc. waar haal ik dan die clues vandaan waar ik dan conclusies uit zou trekken?
Zilfstar schreef:Of nog mooier voorbeeld wellicht: ik doe ook foto readings. Krijg een foto van een mij onbekend paard waar alleen het hoofd op staat. En nog kan ik je zulke zaken vertellen als hierboven. En nee ik zoek niks op op internet.
Zilfstar schreef:Let wel dit is dus niet aanvallend bedoeld, kan in schrift soms harder over komen. Ik schets een beeld van hoe een reading bij mij gaat. En vraag me dan dus af hoe men dan tot de conclusie komt dat ik toch aan cold reading doe of conclusies trek uit contextuele zaken ipv dat ik wellicht dus toch, ook al geloof je er niet in maar even voor de discussie, paranormaal begaafd ben en dus inderdaad “praat” met het paard.
Ayasha schreef:Jep. En daar is de wetenschap ook nog niet over uit.dus dan zitten we sowieso vast in anekdotes.
Elisa2 schreef:Daar zijn de meningen nav de laatste onderzoeken over verdeeld: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210802_92629053
Elisa2 schreef:Psychologisch principe klinkt een beetje hetzelfde als placebo..ook zo'n dooddoener die mensen graag gebruiken als ze ergens niet bij kunnen. Ik denk eerder aan celgeheugen.
Elisa2 schreef:Ik zag een tijdje terug een programma waarop ze een geest tastbaar hebben gemaakt, dmv bepaalde infrrood? licht was de energie in een repeterende beweging zichtbaar.
Elisa2 schreef:Ik denk zelf dat omdat de technologie steeds meer verbeterd en de onderzoeken daarom steeds beter worden dat ook dit soort zaken steeds meer gemeten gaat worden en we dit over 100/200 jaar gewoon weten allemaal.
Citaat:Ik ben er namelijk van overtuigd dat je ziel die bestemming en familie kiest waar de les ligt die je nog wilde leren. Dat hoeft niet persé iets leuks te zijn.
Koper schreef:pien_2010 schreef:Volgens mij had ze geen keuze. Mijn familie schrijf ik zelden over, maar iedereen heeft altijd het beste met haar voor gehad. Dat vond ik altijd wel mooi om te zien. Helaas heeft ze het leven nooit echt begrepen, maar door de geweldige zorg hebben wij en de verzorging haar leven wel zo comfortabel mogelijk gemaakt. Daardoor heeft ze toch ook harmonie mogen ervaren.
Weet je, ik denk dat haar ziel het leven heel goed begrepen heeft. Mogelijk haar geest niet. Maar haar ziel wilde die ervaring denk ik niet voor niets.
Ik ben er namelijk van overtuigd dat je ziel die bestemming en familie kiest waar de les ligt die je nog wilde leren. Dat hoeft niet persé iets leuks te zijn. Maar wel iets wat je nodig hebt. En ik hoop voor je zusje dat dat is gelukt. Wie weet was liefde, zorg en harmonie van/met anderen wel precies wat ze nodig had, wie zal het zeggen?
Koper schreef:DuoPenotti schreef:Bij deze dacht ook dat Kawa goed is aangekomen over de regenboogbrug.
Want ja, net toen....
Maar wis tegelijkertijd ook, die regenboog was er ander ook wel geweest.
[ [url=m/sIFO0w.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tuurlijk. Maar had je 'm anders ook gezien?
Cer ik stuur je even PB.
DuoPenotti schreef:Bij deze dacht ook dat Kawa goed is aangekomen over de regenboogbrug.
Want ja, net toen....
Maar wis tegelijkertijd ook, die regenboog was er ander ook wel geweest.
[ [url=m/sIFO0w.jpg]Afbeelding[/url] ]