pien_2010 schreef:Wouw, wat een nare arrogante post van iemand die blijkbaar zich ver verheven voelt boven de medebokker, Oeps pardon, ik bedoel de vrij vele kwakzalvers die gepost hebben.
Wie de schoen past, trekke hem aan.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Imaginaerum schreef:pien_2010 schreef:Wouw, wat een nare arrogante post van iemand die blijkbaar zich ver verheven voelt boven de medebokker, Oeps pardon, ik bedoel de vrij vele kwakzalvers die gepost hebben.
Wie de schoen past, trekke hem aan.(en drinke hibiscusthee?)
superpony schreef:Elisa2 schreef:Kwakzalvers zijn mensen die veel geld willen verdienen aan iets. Die waren er vroeger al en dat zal nooit veranderen. Daarom altijd zelf onderzoek doen naar een middel of medicijn en de ingrediënten na pluizen.
SP, ik ben het met je eens.
Maar artsen en apothekers willen ook verdienen.......En daar kunnen we ook nog wel even een aparte discussie over openen
superpony schreef:Imaginaerum schreef:
Wie de schoen past, trekke hem aan.(en drinke hibiscusthee?)
Triest dit..............Maar zegt meer over mensen en dit soort reacties dan over anderen. Valt me wel vaak op aan zogenaamde wetenschappers en hun reacties, bah bah bah. Geen leuke mensen, gewoon helemaal niet.
Ongeacht wat iemand mening of ervaring is kan je nog normaal en fatsoenlijk reageren. Een bepaalde groep kan dat dus niet.
Elisa2 schreef:superpony schreef:
Maar artsen en apothekers willen ook verdienen.......En daar kunnen we ook nog wel even een aparte discussie over openen
Klopt helemaal, zelf meegemaakt met een vervangend medicijn wat ik voor e20,- minder kon krijgen in Duitsland dan hier bij de apotheek. Terwijl ze dezelfde handelingen ervoor moeten verrichten als ik.
pien_2010 schreef:In Frankrijk weten de apothekers meer. Ik kan regulier kopen, maar ook bv fytotherapie.
Bv Polie had een allergie, al in Nederland, in de Lente. Altijd veel snot. Toen we hier waren eens gevraagd of ze daar iets voor hadden. Ja hoor, en hij kwam met iets en zei dat als ik het in het voorjaar zo nog zou herhalen, ik vanzelf op een punt zou komen dat ze het niet meer nodig zou hebben. Na drie jaar was dat punt bereikt.
Al jaren gaat dat goed. Nooit meer snot terwijl ze vanaf dag 1 die allergie had in de lente.
Hier is dat dus wel verplicht in de apotheek en ik vind het heel fijn. Elke apotheek heeft wat basiskennis en mijn apotheek eigenlijk wel veel.
Ik ben het met bovenstaande posts eens
Graag herhaal ik mijn vraag aan TS, wat is ontzuren en waarom zou je dat doen?
pien_2010 schreef:Van de week kreeg ik een wetenschappelijk artikel waarin de voordelen werden genoemd , van 2 of zelfs 3 kopjes koffie drinken per dag. 40 jaar geleden was het zoooooo slecht.... Wetenschap is ook voortschrijdend inzicht en niets is statisch.
Dus begrijp je goed SP.
germie schreef:pien_2010 schreef:Van de week kreeg ik een wetenschappelijk artikel waarin de voordelen werden genoemd , van 2 of zelfs 3 kopjes koffie drinken per dag. 40 jaar geleden was het zoooooo slecht.... Wetenschap is ook voortschrijdend inzicht en niets is statisch.
Dus begrijp je goed SP.
Net als een glaasje wijn per dag goed zou zijn. Of nu ineens weer niet?
superpony schreef:Precies dat!
Veel zaken veranderen continu om het wetenschappelijk als enige juiste aan te wijzen. Ze weten gewoon nog lang niet alles en goede artsen geven dat ook gewoon toe.
Net als het voorbeeld wat ik noemde; paracetamol was altijd zo veilig en nu komen sommige!! artsen daarop terug. De 1 neemt iets gelijk over, de ander niet.
Ibuprofen net zo, cbd/thc, maar ook mijn voorbeeld van het vrouwelijk hart, de meningen over B12, narcoses die veranderen, de ruggenprik, de roesjes, meer gebruik van propofol etc etc. En echt elke arts doet het weer anders.
Ibbel schreef:Van paracetamol is al jaren bekend dat het een tamelijk nauw therapeutisch venster heeft. Neem een overdosis en je lever vindt dat niet heel erg lollig...
Dat men wat voorzichtiger met paracetamol is nu komt ook omdat er ondertussen veiligere alternatieven zijn.