euthanasie moeder en dan verder...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: euthanasie moeder en dan verder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 11:59

Gewoon met zo'n spatel en peur de gaatjes dicht peuren en verf bij de Praxis halen en even een middagje aan besteden. Klaar is Kees.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 12:16

Na 8 a 9 jaren heb je gebruikerssporen. Dat is logisch.

Ik zou ook zelf gaatjes dicht mken en verf eroverheen doen.
Welke regio woon je? Misschien is er een bokker die wil helpen als het jou niet lukt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 13:14

Ik vind het maar raar dat de kinderen daarvoor moeten op draaien om eerlijk te zijn. Huis leeg halen en schoon achter laten was het toch meestal dacht ik.
Heb nog nooit gehoord dat muren opnieuw geschilderd moesten worden door de geen die er uit gaat.
Inderdaad hooguit de gaatjes dicht smeren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 13:23

Gaatjes dichtmaken dat heeft ze al gedaan heeft ze al een paar keer gezegd....

TS: Wat je nu zegt van hoe het opgeleverd werd. En wat er in het contract staat, zou ik ook nog even contact opnemen en zeggen hoe jij er in staat en waarom. Kunnen ze je wat maken verder qua bedragen innen...?

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 17:43

Ik ben geen jurist maar jij bent toch niet de gene met het huurcontract, dat was je moeder. En die is dood en heeft daarmee het contract ontbonden.

Ik had gezegd hier heb je de sleutel succes.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 17:45

alice0cullen schreef:
Ik ben geen jurist maar jij bent toch niet de gene met het huurcontract, dat was je moeder. En die is dood en heeft daarmee het contract ontbonden.

Helaas

https://www.woonbond.nl/vraagbaak/moete ... verhuurder.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 18:02

alice0cullen schreef:

Dan brengen ze wel kosten in rekening en dat komt dan voor rekening bij de erfgenamen. En die kosten heeft ts al gehoord.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 18:54

Zou je niet een student kunnen vinden die dat voor een klein prijsje wil doen?

Zelf saus en rollers halen en dan laten doen door een student als kleine bijverdienste?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-23 12:47

Er is geen erfenis aanvaard door mij, alleen beneficiar. Heb ook gezegd bij de controle dat ik de boel zo had achter kunnen laten, dan hadden ze veel meer werk gehad. Maar dat ik dat niet vind kunnen en alles moet toch geregeld worden en opgezegd. Dat dat de enige reden is dat ik dat doe

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 12:49

Dat siert je enorm. Zeker omdat het ook emotioneel voor jou vast erg beladen is. En dan niet hoe het rouwproces normaliter zou zijn.
Er zullen bij jou nog een heleboel extra emoties mee spelen denk ik.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 12:53

Waar zit je TS? Kan ik je helpen met een paar uur komen verven?

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 13:03

meggiemeg schreef:
Er is geen erfenis aanvaard door mij, alleen beneficiar. Heb ook gezegd bij de controle dat ik de boel zo had achter kunnen laten, dan hadden ze veel meer werk gehad. Maar dat ik dat niet vind kunnen en alles moet toch geregeld worden en opgezegd. Dat dat de enige reden is dat ik dat doe

Dan vermoed ik, dat als de woningbouw de kosten op jou wil verhalen, ze dit pas kunnen als je de erfenis officieel aanvaard hebt. De vraag is dan of ze daar op willen wachten.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 19:26

Alleen als de erfenis is verworpen zijn de kosten voor de verhuurder

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 21:14

Als de erfenis niet aanvaard is, dan is die toch logischerwijs verworpen?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 21:21

Little_Gift schreef:

Bij benificair aanvaarden aanvaard je wel, maar alleen als er geen schulden zijn.
Dus denk dat daar dan de crux nu zit. Er zijn dus denk ik geen schulden maar wel het huis wat leeg en netjes moet.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 21:22

Tegen de lucht kun je een spuitbus Oust tegen vervelende geuren gebruiken…werkte goed..al zeg ik het zelf.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 22:44

Ts, 35 vierkante meter, je man is daar in twee uurtjes en een emmer saus van 30 euro klaar mee. Ik vind het trouwens belachelijk dat dit eronder valt.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 23:49

Petpa schreef:

Ja alleen is deze nu noch verworpen, noch aanvaard. Die beslissing valt pas als duidelijk is of er schulden overblijven. Dus er valt bij de erven nu nog niks te halen. Dat kan pas als de erfenis aanvaard is. Wijst ze de erfenis af dan vangt de dus woningbouw bot als ze willen dat de kosten voor de erven zijn.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 23:53

Lughnassadh schreef:
Petpa schreef:

Ja alleen is deze nu noch verworpen, noch aanvaard. Die beslissing valt pas als duidelijk is of er schulden overblijven. Dus er valt bij de erven nu nog niks te halen. Dat kan pas als de erfenis aanvaard is. Wijst ze de erfenis af dan vangt de dus woningbouw bot als ze willen dat de kosten voor de erven zijn.

De erfenis is niet verworpen maar beneficiair aanvaard, dat is iets anders dan een erfenis verwerpen.

Als je een erfenis verwerpt dan betekent dat ook dat je verder niets mag regelen. Je mag de huur niet opzeggen en ook de woning niet gaan leeghalen.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 00:20

Volgens mij schrijven wij langs elkaar heen. Je verwerpt noch aanvaard. Kortom een soort niemandsland.
Vriendin van mij heeft een erfenis zo aanvaard. Bepaalde dingen mogen, je hebt ruimte om dingen te regelen, maar zij hoefde nog niet de kosten die de woningbouw maakte te betalen. Die heeft ze ook nooit betaald want ze heeft de erfenis verworpen in dit geval.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-23 07:14

Mellow schreef:
Little_Gift schreef:

Bij benificair aanvaarden aanvaard je wel, maar alleen als er geen schulden zijn.
Dus denk dat daar dan de crux nu zit. Er zijn dus denk ik geen schulden maar wel het huis wat leeg en netjes moet.

Precies, ik wilde wel alles netjes af kunnen zeggen en regelen zonder dat ik dan ook de gevolgen zou moeten dragen. Het zal er om spannen of er geen schulden zijn. Iets overblijven zal er zeker niet gebeuren.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-23 07:17

secricible schreef:
Waar zit je TS? Kan ik je helpen met een paar uur komen verven?
Bedankt voor je aanbod, niet in de buurt , zal toch wel een 50 minuten enkele reis zijn met de auto. Huis van mijn moeder is in Barneveld

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-23 07:19

Petpa schreef:
Als je een erfenis verwerpt dan betekent dat ook dat je verder niets mag regelen. Je mag de huur niet opzeggen en ook de woning niet gaan leeghalen.

Eigenlijk van de zotte vind ik, waarom alle kosten onnodig lang door laten lopen als dat niet nodig is. De woning nood is al hoog genoeg, des te eerder kan er weer iemand anders komen wonen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 07:19

Je hebt zeker geen foto's van hoe het huis was toen je moeder er in kwam?
Anders zou ik deze naar de woningbouw sturen met of je het in die staat moet afleveren of dat ze genoegen nemen met hoe het nu is. :+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-23 07:23

kally schreef:
Tegen de lucht kun je een spuitbus Oust tegen vervelende geuren gebruiken…werkte goed..al zeg ik het zelf.

Bedankt voor de tip, heb alle ramen al open staan boven in om door te luchten, ook wat dingen in het stopcontact. Maar je merkt het snel aan een huis als er niet meer geleefd wordt. Ik merk het boven bij mij in huis ook, daar kom je niet zo vaak en het ruikt boven toch anders dan beneden.