Hoe sta jij 's ochtends op?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:09

Geen wekker, 6.30/45 wakker, geen gordijnen, dus vaak word ik wakker met het licht. In de winter zet ik soms wel nog een wekker als ik echt vroeg een afspraak heb die ik niet kan missen, maar meestal ben ik voor de wekker wakker.

Eruit, aankleden, tanden poetsen, mascara en gaan... en dan de honden uit de kamer halen om rondje hooi te geven aan de paarden en de kippen en varkentje eten te geven. Ik geniet hier iedere dag van, alles is hier nog rustig en met de dieren buiten samen zijn is het beste moment van de dag.

Om 7.45/8.00 zit ik zelf aan het ontbijt en daarna begint mijn werkdag rond 8.30 (op 1 minuut loopafstand van kantoor. heerlijk! vroeger met kleine kinderen en toen ik buiten de deur werkte was dit wel anders, wat een gedoe vaak. Nu voelt het altijd relaxt en ook nuttig tegelijk.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:51

Prairy schreef:
Ik gebruik sinds ongeveer een maand een routine app. Dat werkt voor mij wel goed om op tijd op te staan. Om 8u begint dat ding te rammelen. Dan staat er per taak in hoeveel minuten ik ervoor heb. En dat is zo simpel als:
Bed opmaken 2 minuten
Tanden poetsen 4 minuten
Douchen 15 minuten
Aankleden 4 minuten
Katten voeren 12 minuten
Ontbijten 30 minuten
Opruimen enz enz.

Sinds ik dit gebruik snooze ik nog wel maar minder. Deadlines werken goed bij mij ook al is het maar zelf ingestelde deadlines...

Mijn man snoozed af en toe en dat vind ik echt vervelend. Als hij er gelijk uit gaat slaap ik verder maar als hij gaat snoozen dan blijf ik half wakker tot hij eruit gaat omdat ik onbewust niet wil dat hij zich verslaapt. En dan kan ik vaak niet meer slapen. En dat is niet fijn als hij om 5u opstaat en ik normaal tegen 8u :')

Welke app gebruik je?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:55

Ik sta op half 6 op, direct... ben geen snoozer.
Eenmaal eruit, bed opmaken, kleren aantrekken, katten voeren en zelf een plasje en daarna buiten pony/paarden, geiten en kippen voeren.

Daarna douchen, kleed ik mezelf om als ik naar kantoor moet (2 x per week), anders blijf ik in mijn huispak.
Broodtrommel of ontbijt klaarmaken en meestal vertrek ik om half 7 naar mijn werk, om om 7 uur te beginnen.

Annemeik

Re: Hoe sta jij 's ochtends op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:57

Ik heb een wake up light en ben meestal voor het geluid aan gaat al wakker van het licht. Wel de Philips variant, want die gaat heel rustig en geleidelijk. En dan meteen functionerend zegmaar.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 09:49

daantjuhhh schreef:
Palmboom95 schreef:
Maar voor de snoozers; hoe reageert jullie partner daarop? Of staat diegene al eerder op? Ik zou helemaal gek worden als ik een half uur lang elke 5min opnieuw wakker zou worden omdat hij niet in 1x op kan staan.

Ik heb geen partner.

De kat die bij mij slaapt wil na tig keer snoozen nog wel eens laten merken dat hij er klaar mee is. Dan tikt hij met zijn poot op mijn rug/schouder of in mijn gezicht.

Haha, jaaa, dat is mijne in het weekend als ik te lang blijf liggen :))

Ik snooze ook, en vaak te lang. Kan echt mn bed niet gelijk uitkomen... en wat ik ook vaak nog doe is eerst even 10 minuten op die irritante telefoon te scrollen := Overigens heb ik mn telefoon wel alle mobiele data uit 's nachts.

Voor de winter heb ik een wake up light. Dat werkt wel fijn :) Maar ook dan blijf ik wel even een tijdje liggen nog.

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 09:52

jiehaaa schreef:
Prairy schreef:
Ik gebruik sinds ongeveer een maand een routine app. Dat werkt voor mij wel goed om op tijd op te staan. Om 8u begint dat ding te rammelen. Dan staat er per taak in hoeveel minuten ik ervoor heb. En dat is zo simpel als:
Bed opmaken 2 minuten
Tanden poetsen 4 minuten
Douchen 15 minuten
Aankleden 4 minuten
Katten voeren 12 minuten
Ontbijten 30 minuten
Opruimen enz enz.

Sinds ik dit gebruik snooze ik nog wel maar minder. Deadlines werken goed bij mij ook al is het maar zelf ingestelde deadlines...

Mijn man snoozed af en toe en dat vind ik echt vervelend. Als hij er gelijk uit gaat slaap ik verder maar als hij gaat snoozen dan blijf ik half wakker tot hij eruit gaat omdat ik onbewust niet wil dat hij zich verslaapt. En dan kan ik vaak niet meer slapen. En dat is niet fijn als hij om 5u opstaat en ik normaal tegen 8u :')

Welke app gebruik je?

Ik gebruik 'routinery' hiervoor. Op sommige dagen werkt het fantastisch. Maar op dagen dat ik met het verkeerde been uit bed stap kan ik mijn telefoon wel door t raam gooien als de app tegen me begint te praten 'je bent al 5 minuten te lang bezig met deze taak'. _-:(

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:10

Vanmorgen zo opgestaan met wandeling in 'de achtertuin'
Afbeelding

Afbeelding

8 kilometer puur genoten

MarliesV

Re: Hoe sta jij 's ochtends op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 11:09

Hier de wekker op 6.50 en er uit om 7.00 uur, die 10 minuten is ff relaxed wakker worden, als ik naar kantoor moet checken of de trein gaat en de buien rader checken. Altijd ff tegen vriendlief aan kruipen een paar minuten en dan er uit.

Half uur later ben ik opgefrist/aangekleed/ontbeten en stap ik de deur uit met mijn lunch in mijn tas richting station.

Als ik thuis werk dan ga ik soms wel ff douchen in de ochtend ipv de avond maar meestal volg ik dan dezelfde routine alleen een half uurtje later.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 12:02

Ik ben echt een notoire snoozer, vind het ook echt super kansloos maar het is me nog niet gelukt om te doorbreken :') Als ik niet snooze en direct opsta, voel ik me toch een partij beroerd altijd.

M'n wekker staat op 06:00, eruit om 06:45, ontbijten, honden uitlaten en naar werk.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 10:11

Chinas schreef:
Ik gebruik 'routinery' hiervoor. Op sommige dagen werkt het fantastisch. Maar op dagen dat ik met het verkeerde been uit bed stap kan ik mijn telefoon wel door t raam gooien als de app tegen me begint te praten 'je bent al 5 minuten te lang bezig met deze taak'. _-:(

Dat wordt dan nog wat als ik ga testen.. ik denk dat ik daar ook slecht tegen kan. _O-