Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prairy schreef:Ik gebruik sinds ongeveer een maand een routine app. Dat werkt voor mij wel goed om op tijd op te staan. Om 8u begint dat ding te rammelen. Dan staat er per taak in hoeveel minuten ik ervoor heb. En dat is zo simpel als:
Bed opmaken 2 minuten
Tanden poetsen 4 minuten
Douchen 15 minuten
Aankleden 4 minuten
Katten voeren 12 minuten
Ontbijten 30 minuten
Opruimen enz enz.
Sinds ik dit gebruik snooze ik nog wel maar minder. Deadlines werken goed bij mij ook al is het maar zelf ingestelde deadlines...
Mijn man snoozed af en toe en dat vind ik echt vervelend. Als hij er gelijk uit gaat slaap ik verder maar als hij gaat snoozen dan blijf ik half wakker tot hij eruit gaat omdat ik onbewust niet wil dat hij zich verslaapt. En dan kan ik vaak niet meer slapen. En dat is niet fijn als hij om 5u opstaat en ik normaal tegen 8u
daantjuhhh schreef:Palmboom95 schreef:Maar voor de snoozers; hoe reageert jullie partner daarop? Of staat diegene al eerder op? Ik zou helemaal gek worden als ik een half uur lang elke 5min opnieuw wakker zou worden omdat hij niet in 1x op kan staan.
Ik heb geen partner.
De kat die bij mij slaapt wil na tig keer snoozen nog wel eens laten merken dat hij er klaar mee is. Dan tikt hij met zijn poot op mijn rug/schouder of in mijn gezicht.
jiehaaa schreef:Prairy schreef:Ik gebruik sinds ongeveer een maand een routine app. Dat werkt voor mij wel goed om op tijd op te staan. Om 8u begint dat ding te rammelen. Dan staat er per taak in hoeveel minuten ik ervoor heb. En dat is zo simpel als:
Bed opmaken 2 minuten
Tanden poetsen 4 minuten
Douchen 15 minuten
Aankleden 4 minuten
Katten voeren 12 minuten
Ontbijten 30 minuten
Opruimen enz enz.
Sinds ik dit gebruik snooze ik nog wel maar minder. Deadlines werken goed bij mij ook al is het maar zelf ingestelde deadlines...
Mijn man snoozed af en toe en dat vind ik echt vervelend. Als hij er gelijk uit gaat slaap ik verder maar als hij gaat snoozen dan blijf ik half wakker tot hij eruit gaat omdat ik onbewust niet wil dat hij zich verslaapt. En dan kan ik vaak niet meer slapen. En dat is niet fijn als hij om 5u opstaat en ik normaal tegen 8u
Welke app gebruik je?
Chinas schreef:Ik gebruik 'routinery' hiervoor. Op sommige dagen werkt het fantastisch. Maar op dagen dat ik met het verkeerde been uit bed stap kan ik mijn telefoon wel door t raam gooien als de app tegen me begint te praten 'je bent al 5 minuten te lang bezig met deze taak'.