Wat is een fijne zelfbruiner?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:03

tienus63 schreef:
Die heb ik ook. Ik heb hem door crème gedaan.
Puur smeer je gewoon met je handen op je benen? Ik ben bang dat het zo streperig wordt.

Ja gewoon met mijn handen. Wel daarna goed je handen wassen uiteraard.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:07

Ik zie al dat bij sommige producten de geur wordt aangehaald, dat is ook mijn nr 1 twijfel als ik er eentje wil testen. Maar hoe doen jullie dat bv op plastic terrasstoeltjes ofzo?
Als ik zelfbruiner probeer heb ik er altijd spijt van zodra ik ga zweten op die stoelen en dan ruik ik de chemische zooi en ben ook nog eens bang dat ik met het glibberen het hele spul terug uitsmeer en vlekken krijg

Vayo

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:11

Collistar smeer ik ook puur. Ik doe eerst bodylotion of gezichtscrème op en laat dat wat intrekken. Dan puur Collistar en op plekken waar ik bang ben voor strepen of vlekken wrijf ik kort en zacht na met een washandje.

Ik heb nu Roquebrun besteld om eens te proberen. Wel ook aan de prijs, maar dit hoef je ook niet af te spoelen en geeft niet af.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:12

Vayo schreef:
Collistar smeer ik ook puur. Ik doe eerst bodylotion of gezichtscrème op en laat dat wat intrekken. Dan puur Collistar en op plekken waar ik bang ben voor strepen of vlekken wrijf ik kort en zacht na met een washandje.

Ik heb nu Roquebrun besteld om eens te proberen. Wel ook aan de prijs, maar dit hoef je ook niet af te spoelen en geeft niet af.

Ik twijfelde toen tussen Collistar en Roquebrun dus heel benieuwd hoe deze jou bevalt. Heb je de donkere of de lichte genomen?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:14

lique68 schreef:
Change3x schreef:
Ik kreeg bij Bondi Sands heel gauw vlekken dus ben afgehaakt.

Ik gebruik deze instant tan, je kunt doordat het meteen bruin is een mooie tan zonder vlekken creëren en het blijft ook heel goed zitten.
https://www.boozyshop.nl/bali-body-inst ... l8QAvD_BwE

dit klinkt ook heel goed, vooral omdat het wat cover geeft ook, kunnen mijn benen wel gebruiken :j , in hoeverre bedekt/camoufleert het adertjes etc? de kleur lijkt mooi ook, Sally Hansen airbrush gebruik ik wel eens, maar de kleur vind ik niet echt mooi.
Maar Bondi sands en vlekken, op droge plekjes op je huid stapelt het een beetje op, dat wel.

Mijn benen zien er een stuk egaler uit na het smeren, dus ik vind dat hij wel camoufleert. Geeft echt een natuurlijk kleurtje en is opbouwbaar. Ik wil niet meer anders :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:32

Suzanne F. schreef:
Vayo schreef:

Ik twijfelde toen tussen Collistar en Roquebrun dus heel benieuwd hoe deze jou bevalt. Heb je de donkere of de lichte genomen?

Ik zal het hier laten weten! Ben ook benieuwd. Ik heb de dark genomen en zowel lichaam als gezicht. Ik kan en wil niet veel in de zon, dus zo toch mooi bruin kleurtje. Ik word makkelijk bruin en ben sowieso niet heel licht van mezelf.

lique68

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 14:17

dit klinkt ook heel goed, vooral omdat het wat cover geeft ook, kunnen mijn benen wel gebruiken :j , in hoeverre bedekt/camoufleert het adertjes etc? de kleur lijkt mooi ook, Sally Hansen airbrush gebruik ik wel eens, maar de kleur vind ik niet echt mooi.
Maar Bondi sands en vlekken, op droge plekjes op je huid stapelt het een beetje op, dat wel.[/quote]

Mijn benen zien er een stuk egaler uit na het smeren, dus ik vind dat hij wel camoufleert. Geeft echt een natuurlijk kleurtje en is opbouwbaar. Ik wil niet meer anders :D[/quote]

klinkt heel goed, als je doucht is het er wel af toch? of blijft het als je geen zeep gebruikt zitten? ;)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 14:20

Advies is geloof ik ook om juist drogere plekken zoals ellebogen knieën enz. eerst in te smeren voor je zelfbruiner gebruikt om vlekken te voorkomen? Ik doe dat altijd wel en ik heb dat weinig/geen vlekken.

Zijn er mensen die het hele lichaam insmeren met zelfbruiner? Zo ja, hoe doen jullie je rug?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 15:41

Ik heb indd die van kruidvat eigenmerk de lotion en op mn wreef en knie krijg ik vlekken dat zijn indd de ruwere plekken.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 11:58

Geïnspireerd door dit topic heb ik gister de Kruidvat bronzing cream geprobeerd. Vanochtend allang blij dat 1)geen strepen/vlekken en 2) niet Oranje. Eerst dacht ik dat er helemaal niets te zien was maar nu zie ik toch een heel subtiel verschil. Het lichtgevende is er wel af 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 17:44

Ik heb gisteren weer gesmeerd met de Kruidvat, hij is bijna op maar nu blijkt hij al maanden niet meer te koop wegens grondstof uit Oekraïne ofzo, baal echt als een stekker

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 17:52

LOUIS WIDMER bruinen zonder zon!!!!
Het werkt in op de eiwitten in je huid waardoor je bruiner word zonder vegen en strepen of ander gedoe! Het geeft dus ook niet af als je zweet of aan je lakens/kleding.
Geen oranje, maar je eigen natuurlijke bruine kleur. Niet vettig en trekt snel in.

Ik als melkdoos en vele honderden producten later, zweer hierbij! gebruik het ook standaard voor mijn gezicht in de winter. (1 x / week)
Zo houd ik altijd een mooi zonne tintje over :D

Het lijken kleine tubetjes, maar je gebruikt maar héél weinig, na een uurtje ongeveer zie je effect.
Je kan het opbouwend gebruiken tot je je ideale kleurtje hebt en dan gewoon onderhouden door 1 a 2x in de week te smeren bvb.
Na een uurtje ongeveer zie je het effect al.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 18:10

Romy1234 schreef:
Ik heb gisteren weer gesmeerd met de Kruidvat, hij is bijna op maar nu blijkt hij al maanden niet meer te koop wegens grondstof uit Oekraïne ofzo, baal echt als een stekker

Welke? Ik heb er van de week nog zien staan nml

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 19:14

Drie weken geleden de St. Moriz Fast Tanning Mousse gebruikt, 2 uur laten zitten en het heeft goed gehouden *\o/* Vandaag heb ik nog eens gesmeerd, dan kan ik er weer een tijd tegenaan.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 19:27

Kun je bondi eigenlijk vaker gebruiken om zo de kleur op te bouwen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 19:52

staat bij de instructies tammiebels. Je kunt zelfs als je extra kleur wilt, na 1 uur nog een keer smeren.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 20:15

Hoe zit het met tatoeages? Kun je daar overheen smeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 20:24

cinniz123 schreef:
Romy1234 schreef:

Welke? Ik heb er van de week nog zien staan nml

Deze heb ik altijd:

Afbeelding

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 20:29

L_iek schreef:
Hoe zit het met tatoeages? Kun je daar overheen smeren?

Jahoor, geen probleem hier

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 21:08

tammiebels schreef:
Kun je bondi eigenlijk vaker gebruiken om zo de kleur op te bouwen?

Mijn ervaring: ik heb de afgelopen week drie keer Bondi gesmeerd en twee keer een langere wandeling gemaakt waarbij ik vrij veel in de zon liep (wel SPF 30 gebruikt). Mijn benen zijn inmiddels donkerder dan mijn armen en dat komt zelden voor. Ik had het vorig jaar voor het eerst, toen ik Bondi begon te gebruiken. Blijkbaar doet het wel wat :D

Ik stop nu met smeren, ik vind het wel best. De rest van de zomer mag de zon haar werk doen. Ik verblind iig mijn tegenliggers (en mezelf) niet meer :')

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 21:11

Doen jullie met opbouwen/ opnieuw smeren tussendoor telkens scrubben?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 21:12

Ik scrub nooit. Ik gebruik een ruwe washand onder de douche, dat vind ik genoeg gescrub.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 22:03

Romy1234 schreef:
Deze heb ik altijd:

[ [url=m/Xnqpwi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ow nee die heb ik niet gezien het was deze

Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 22:04

Hier alleen jaren geleden ervaring met de zelfbruiner van rituals, erg lastig om geen vlekken te krijgen.
Jullie hebben me inmiddels aangestoken met dit topic :') van het weekend een feestje maar mijn benen geven echt werkelijk licht nog. Geen tijd meer gehad om bondi sands te halen, maar ik kwam st moritz tegen in de aanbieding bij kruidvat, met gratis handschoen. Ik denk ergens een foutje want ik heb totaal voor de set 4.50 betaald in plaats van 10 euro :=
Op internet staat 3 tot 4 uur laten zitten na smeren, maar hier in het topic lees ik langer, bijvoorbeeld de hele nacht? Wat is wijsheid?

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 22:25

Ik zou kijken hoe de kleur is na 4 uur, vind je dat bruin genoeg dan afspoelen en als de kleur je nog te licht is wat langer laten zitten voor je het afspoelt.