Mensen vallen tegenwoordig overal maar dood neer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:26

Altijd? Nee hoor, waarom zou je autopsie doen op iemand die een natuurlijke dood sterft?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:27

Dit jaar nog een geval gehad in ons gebied.
Werk ook oa vanuit de WVGGZ, dus wellicht meer "mijn" doelgroep.
Is breeduit in het nieuws geweest.

Het komt dus voor, maar vele malen minder dan andersom inderdaad.
Wat wel interessant is op dit gebied. De docu "Look What You Made Me Do".
Vrouwen welke slachtoffer waren van partnergeweld en daartoe hun partner ombrachten.
Geen entertainment... (gelukkig niet) maar wel een echt goed neergezette docu van informatieve waarde.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:28

purny schreef:
Charaz schreef:
Ik denk eigenlijk dat er best wel overlijdens zijn die als natuurlijk overlijden worden aangemerkt die eigenlijk tóch moord zijn.

Een oudere die dood gevonden wordt in huis kan natuurlijk heel goed een natuurlijke dood zijn gestorven, maar ook vergiftigd zijn en ik denk dat die gevallen er tussendoor glippen.

Er wordt toch altijd autopsie gepleegd op iemand, dus de juiste doodsoorzaak zullen ze echt wel ontdekken.

Nee joh, als er geen verdachte omstandigheden zijn dan is het een gewoon overlijden (gelukkig maar)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:30

Autopsie alleen als er aanleiding voor is... dus een onnatuurlijke met bepaalde onduidelijkheden of dood onder verdachte omstandigheden. Of bij het niet weten van een doodsoorzaak al dan niet uit wens nabestaanden.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 16-05-23 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:30

c_alsemgeest schreef:
Dit jaar nog een geval gehad in ons gebied.
Werk ook oa vanuit de WVGGZ, dus wellicht meer "mijn" doelgroep.
Is breeduit in het nieuws geweest.

Het komt dus voor, maar vele malen minder dan andersom inderdaad.
Wat wel interessant is op dit gebied. De docu "Look What You Made Me Do".
Vrouwen welke slachtoffer waren van partnergeweld en daartoe hun partner ombrachten.
Geen entertainment... (gelukkig niet) maar wel een echt goed neergezette docu van informatieve waarde.

Hele goede docu inderdaad!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:32

Het zijn niet alleen voetballers die een hartstilstand krijgen, ook zwemmers, en hardlopers. Dus feitelijk gewoon sporters. En misschien komt het wel door de media, dat je het vroeger nooit hoorde. Tot enige jaren terug las ik nooit regionale kranten, nu kom je die ook online overal tegen. Maar je kunt ook niet direct keihard zeggen dat het niet van prikken komt. Dan moet je eerst meer cijfers zien en die kan ik niet zo vinden. Ik trek nog geen conclusie, maar het lijkt wel serieus of het nu meer voor komt. Al kan dat dus zoals gezegd ook door de manier van berichtgeving komen.

Maar ik lees dus ook artikelen van Maurice de Hond. Geen medicus, maar een statisticus en hij is altijd al kritisch geweest, niet alleen in coronatijd. Ik zie hem niet als wappie of wat dan ook.
In dit artikel benoemt hij een aantal punten die wel interessant zijn:
https://maurice.nl/2023/05/07/wat-zegge ... ersterfte/

Citaat:
Als onder 40-minners bijvoorbeeld een 30% stijging in hartfalen is te zien, leidt dat niet per se tot een enorme stijging van het totaal: het aantal is daarvoor te gering ten opzichte van de ouderen.

Dus dan vraag ik mij af, krijg je van 'officiele' bronnen dan wel cijfers te zien waar dit soort dingen in meegenomen zijn? Want dan kun je dus pas echt conclusies trekken.

En hier heeft hij zeker een punt. Het is dus gewoon nog niet onderzocht:
Citaat:
Alleen obducties, liefst systematisch en steekproefsgewijs uitgevoerd, kunnen uitsluitsel brengen. Het verschil tussen virus-spikes en vaccin-spikes wordt daarbij gedetecteerd. Het wekt verdenking dat deze bewijsvoering niet wordt aangegrepen. Daardoor blijven de vaccins nadrukkelijk in beeld als de belangrijkste aanjagers van de oversterfte.

En omdat die gegevens ontbreken weten we het gewoon niet. Het is de eerste keer geweest dat mRNA vaccins ingezet zijn, en er zijn in het verleden natuurlijk wel meer medicijnen op de markt gebracht die later toch grotere schade bleken te geven (softenon bijvoorbeeld). Maar aan de andere kant, als mRNA spike eiwitten werken zoals gesteld, dan worden ze gewoon afgebroken en zal dat geen oorzaak zijn.

Ontstekingen aan de hartspier zijn wel een bekende bijwerking, en stel dat dat vaker voor komt, maar men het niet merkt? Dit is natuurlijk lastig te onderzoeken, net als bij IPE bij duikers. De doodsoorzaak wordt dan 'verdrinking', maar het kan heel best IPE geweest zijn, echter na de dood kun je het verschil niet meer zien als het onder water heeft plaatsgevonden.

Het is echter niet zo dat ik direct in mijn omgeving (gelukkig niet) mensen ken die door prikken zijn omgevallen. Ik ken er dus wel een paar van voor 2019. Ik ken wel 1 geval van cve na vaccinatie. Toeval? Maar ik ken ook niemand die ziek geweest is van corona, het is bij iedereen slechts een verkoudheidje geweest.
Het plotselinge overlijden van mij moeder in coronatijd lag in ieder geval niet aan corona, niet aan vaccinaties (had ze niet gehad), niet aan uitgestelde zorg, maar gewoon door pech door de ontwikkeling van een zeer agressieve kankersoort waar niets aan te doen was, maar wat wel gelinkt kan worden aan roken waar ze al meer dan 25 jaar mee gestopt was. En om zo'n link te leggen heb je ook heel wat jaren onderzoek nodig voor dat het kan.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:34

Mizora schreef:
Ik ben "even" aan de slag gegaan met de gegevens van het cbs qua sterftes per week van 2017 tm 2023w12, aangezien tot daar mijn dataset liep <KNIP>

Hulde, driewerf hulde _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
En paarlen voor de zwijnen, want de complotdenkers overtuig je toch niet...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:44

Ligt bij onderzoeken ook vaak aan welke kant je het op inzet qua vergelijken. Dat maakt verklaring en interpretatie lastig.

Als ik de hartfaal cijfers afzet tegen de forse stijging van mensen met obesitas en morbide obesitas, wat een groot risico component kan zijn op dit gebied. Klinkt het logisch verklaarbaar bijvoorbeeld.

Maar ook dan kijk je naar een los component en kan je het nooit waterdicht "bewijzen" zonder alles in de vergelijkingen mee te nemen.

8nnemiek

Re: Mensen vallen tegenwoordig overal maar dood neer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:54

Waaw Mizora, wat een werk _/-\o_ Mooi om al die gegevens zo in een paar grafieken terug te zien.

Ik weet vanuit onze sterfgevallen in de omgeving dat er, hier iig, bij alle mensen autopsie werd gedaan. Zowel bij de jonge man die alleen in zijn bed overleden was als bij de tante die 's nachts overleed. Bij de tante bleek het om een genetisch defect aan de hartklep te gaan. Bij ouderen kan ik me voorstellen dat er niet altijd autopsie wordt gedaan, maar bij mensen onder de 50 ofzo toch zeker wel. Ook juist om genetische afwijkingen te vinden die wellicht ook bij de kinderen of andere familie aanwezig zijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:56

c_alsemgeest schreef:
Ligt bij onderzoeken ook vaak aan welke kant je het op inzet qua vergelijken. Dat maakt verklaring en interpretatie lastig.

Als ik de hartfaal cijfers afzet tegen de forse stijging van mensen met obesitas en morbide obesitas, wat een groot risico component kan zijn op dit gebied. Klinkt het logisch verklaarbaar bijvoorbeeld.

Maar ook dan kijk je naar een los component en kan je het nooit waterdicht "bewijzen" zonder alles in de vergelijkingen mee te nemen.

Ja, dat zeker, je moet feitelijk dus van alle jonge overlijdens die plotseling zijn dan obducties doen, vaststellen of er sprake is van overgewicht (niet specifiek kijken naar bmi, maar echt of er overgewicht is), maar ook erfelijke factoren meenemen, enz. En geografische achtergrond.
Dat is zeker niet eenvoudig om alles te onderzoeken. Daarom kom ik ook niet verder dan een gevoel dat het er bij jonge mensen nu meer zijn, maar zoals gezegd, het kan ook zo zijn dat de media er bovenop duikt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:57

c_alsemgeest schreef:
Autopsie alleen als er aanleiding voor is... dus een onnatuurlijke met bepaalde onduidelijkheden of dood onder verdachte omstandigheden. Of bij het niet weten van een doodsoorzaak al dan niet uit wens nabestaanden.

Ik dacht dat dat standaard was... iets teveel CSI gekeken dus :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 22:00

Csi zijn ook altijd misdrijven ;)

Maar nee, bij een natuurlijke dood wordt alleen sectie gepleegd op wens v familie en is het vooral heel veel gedoe.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 22:01

purny schreef:
c_alsemgeest schreef:

Ik dacht dat dat standaard was... iets teveel CSI gekeken dus :')

Daar gaat ook niemand gewoon dood toch haha.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 22:04

lies schreef:
Ik stem voor Baader-Meinhof fenomeen :)

-O- Hahahaha

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 22:17

Oh ja das idd waar... anders is het geen csi meer.
Maar ik heb weer wat geleerd. Bedankt allemaal

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 22:24

Pareltjes schreef:
lies schreef:
Ik stem voor Baader-Meinhof fenomeen :)

-O- Hahahaha

Ik moest deze even opzoeken, maar dat is dus hetzelfde als dat je bijvoorbeeld net zelf een rode Renault Clio hebt gekocht en ze ineens overal ziet rijden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 22:32

Tiggs schreef:
Altijd voorzichtig zijn als je naar het Dunning-Krugerpark gaat.

Hoezo? Je kunt dat park niet bezoeken zonder te barsten van zelfvertrouwen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 22:53

MoniqueT schreef:
@Mirranda

Met jouw voorkeur voor FvD (uit een eerder bericht) verbaast me die reactie niet. Je hoort gelukkig tot een kleine minderheid.

Ah de partij die roept dat er buitenaardse reptielen aan de macht zijn. Zeer plausibel volk allemaal.

Met aan het hoofd die meneer Baudet die ons waarschuwde voor Big tech en hun schendig van onze privacy. Om vervolgens zelf een app te lanceren die zo lek als een mandje bleek, waarna alle gegevens van de leden op straat lagen. Hele geloofwaardige vent ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 22:59

Bedankt voor je werk Mizora +:)+

Heel tof deze bijdrage erbij te hebben. Maar ook de diverse input van jullie bokkers. Daar ben ik heel blij mee.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 23:06

Mizora je bent een topper! Heel interessant :j

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 23:14

germie schreef:
Ontstekingen aan de hartspier zijn wel een bekende bijwerking, en stel dat dat vaker voor komt, maar men het niet merkt? Dit is natuurlijk lastig te onderzoeken, net als bij IPE bij duikers.

Ontsteking van hartspier is ook een hele bekende bijwerking van corona zelf. Ook van corona kan je een ontsteking krijgen. Zelfs van een simpele verkoudheid of griep.
Veel mensen geven die prik de schuld maar ze vergeten even dat heel veel mensen ook (ongemerkt) 1 of meerdere corona infecties door hebben gemaakt en je het daar ook van kan krijgen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 23:21

Mizora, top, bedankt!

Wat betreft femicide ... hier in Spanje is dat wel degelijk een hot item. Er is ook een afgesproken gebaar waarmee vrouwen kunnen aangeven dat ze hulp nodig hebben zonder er specifiek om te vragen. Bijvoorbeeld in gezondheidscentra of de apotheek.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 23:52

Enzo_Ollie schreef:
Ik vind het ook verbazingwekkend hoeveel reacties er op bijv. facebook staan bij een overlijden (jong/oud/ziek/niet ziek) waarbij mensen beweren dat het met het coronavaccin te maken heeft. Dus in dat opzicht kan ik me wel voorstellen dat TS daarover nadenkt!

Ik vermoed dat er misschien ook wat niet gediagnosticeerde ziektes (door lockdown niet naar de dokter gaan, dus geen diagnose of te laat) voor "plotseling dood neervallen" kunnen zorgen.

Maar lang voor er lockdowns waren vielen er ook al ogenschijnlijk gezonde mensen dood neer. Achteraf bleken ze dan bepaalde hartafwijkingen te hebben of epilepsie, of een aneurisma enz...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 07:54

Mizora is een topper. Veel beter dan ChatGPT. :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 08:21

Tieme schreef:
germie schreef:
Ontstekingen aan de hartspier zijn wel een bekende bijwerking, en stel dat dat vaker voor komt, maar men het niet merkt? Dit is natuurlijk lastig te onderzoeken, net als bij IPE bij duikers.

Ontsteking van hartspier is ook een hele bekende bijwerking van corona zelf. Ook van corona kan je een ontsteking krijgen. Zelfs van een simpele verkoudheid of griep.
Veel mensen geven die prik de schuld maar ze vergeten even dat heel veel mensen ook (ongemerkt) 1 of meerdere corona infecties door hebben gemaakt en je het daar ook van kan krijgen.

Dat is dus wat ik ook zeg. Het kan, maar je weet het niet. De symptomen van ipe zijn hetzelfde als bij verdrinking. En als je onderwater sterft, dan zit er vocht in de longen, dus is verdrinking aannemelijk. Echter, bij ipe komt dat vocht uit je eigen lichaam, je verdrinkt jezelf als het ware. Maar dat verschil is niet meer te onderzoeken. Dat zou dus ook zo kunnen zijn met griep, verkoudheid en weet ik veel wat. Want ja, is het dan het vaccin, of dat virusje wat je ook ergens gehad hebt? Of zelfs gewoon pech? Want dat kan ook altijd nog, is het je tijd, dan is het je tijd.