ulaantje schreef:Mag ik hier komen mee praten en lezen☺️
Ik ben gister bij de reumatoloog geweest na een doorverwijzing van de huisarts (eindelijk na een maand al lopen zeuren bij de huisarts). En heb dus ook de diagnose reuma gekregen. Welke reuma kon de reumatoloog nog niet zeggen. Ik moet maandag terug voor röntgenfoto's en bloedprikken. Ook röntgenfoto's van mijn longen gaan er gemaakt worden omdat ik sinds 3 weken ook een hele droge hoest heb en snel benauwd. Hier had ik al codeïne voor gekregen bij de huisarts maar dit heeft niet geholpen.
Maar ik heb gewrichtsontstekingen in mijn polsen en voeten en peesontstekingen in mijn enkels, knieën, bekken, onderrug, handen, polsen, ellebogen en linkerschouder. Voor nu een kuur prednison gekregen van een maand welke afbouwende is van 20mg naar 5 mg. Per week met 5mg afbouwen en over 3 weken terug naar de reumatoloog.
En de reumatoloog adviseerde een polsbrace voor beide handen.
Ik weet alleen niet zo goed wat ik kan verwachten qua hierna. Voor nu ben ik blij dat de prednison meteen zo goed werkt want ik bewoon echt als een 80 jarige. Alles deed zeer en kon amper op mijn voeten staan.
Wat fijn dat de prednison zo goed zijn werk doet. Heb ook regelmatig een kuur gehad en wat voel je je dan even als vanouds goed. Hopelijk kom je snel aan de juiste medicatie waar je mee verder kan.
Goed dat het verder wordt bekeken en ook je benauwdheid en kuchje.
Altijd spannend.