Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Isabel schreef:Ik schrik echt van sommige reacties hier. Er is gewoonweg geen tijd/ personeel om dagelijks honderden patiënten te bellen.
Isabel schreef:Ik schrik echt van sommige reacties hier. Er is gewoonweg geen tijd/ personeel om dagelijks honderden patiënten te bellen. Ik vind dat je als patiënt ook een bepaalde verantwoordelijkheid hebt. Bizar wat sommige mensen hier verwachten van apotheken, alle regeltjes en wetten meegenomen. Het zou een hoop gezanik aan de balie schelen als patiënten iets meer kennis zouden hebben over de huidige onwerkbare gang van zaken.
Doet niet af van het feit dat de apotheek van TS onder de maat handelt natuurlijk.
Jennyj01 schreef:Shadow0 schreef:Tsja, sorry maar in dat soort oppervlakkig gedoe heb ik echt geen trek. De zorgverzekeraars houden zich helemaal niet aan veel dingen die 'we' hebben afgesproken (zoals de zorgplicht, of de plicht om zich als een goed zorgverzekeraar te gedragen, of tijdig uit te betalen, of voldoende zorginkoop te garanderen, of niet aan risicoselectie te doen, of niet op de stoel van de behandelaar te gaan zitten) - ze worden er alleen niet op aangesproken. Maar het gebeurt stuk voor stuk en met regelmaat.
En in de praktijk worden er dus ook beslist mensen uitgesloten van zorg - alleen niet opvallend. De mensen die erbuiten vallen zijn de mensen die het makkelijkst zijn uit te sluiten.
Normaal kan ik je bijdrage wel waarderen maar in dit topic absoluut niet. Hopelijk is je zeik de zorg af bui snel over.
Isabel schreef:Ik schrik echt van sommige reacties hier. Er is gewoonweg geen tijd/ personeel om dagelijks honderden patiënten te bellen. Ik vind dat je als patiënt ook een bepaalde verantwoordelijkheid hebt. Bizar wat sommige mensen hier verwachten van apotheken, alle regeltjes en wetten meegenomen. Het zou een hoop gezanik aan de balie schelen als patiënten iets meer kennis zouden hebben over de huidige onwerkbare gang van zaken.
Doet niet af van het feit dat de apotheek van TS onder de maat handelt natuurlijk.
Shadow0 schreef:(je kunt bijvoorbeeld in de ochtend op een rustig moment dit soort dingen nalopen zodat je dat niet hoeft op vrijdagmiddag hoeven als de rij aan de balie lang is.
Shadow0 schreef:1. het gaat voor 1 filiaal niet om honderden patienten per dag
Sanet schreef:Moet je 100-en patiënten per dag teleurstellen dat hun medicatie er niet is dan? Dat is wel heel ernstig!
Kaatje_S schreef:Hahahahahahahaha, rustig moment? Grappenmaker![]()
Nee, maar serieus, die zijn er niet.
Citaat:En hoeveel patiënten denk je dat een filiaal heeft? Niet alleen maar de mensen uit de straat rondom.
Citaat:Je zou voor de grap eens moeten kijken op https://farmanco.knmp.nl/, naar waar er overal problemen mee zijn. Van crème voor aambeien tot antiepileptica
Shadow0 schreef:Ja, het is schandelijk. Dit zou dagelijks in het nieuws moeten komen. Ik meen het oprecht: als er acties zijn vanuit apotheken, of petities of iets waar ik aan bij kan dragen om dat te veranderen, doe ik dat graag!
Shenavallie schreef:Isabel schreef:Ik schrik echt van sommige reacties hier. Er is gewoonweg geen tijd/ personeel om dagelijks honderden patiënten te bellen. Ik vind dat je als patiënt ook een bepaalde verantwoordelijkheid hebt. Bizar wat sommige mensen hier verwachten van apotheken, alle regeltjes en wetten meegenomen. Het zou een hoop gezanik aan de balie schelen als patiënten iets meer kennis zouden hebben over de huidige onwerkbare gang van zaken.
Bij ons gaat het digitaal: zodra een medicijn binnen is en ze scannen het, dan krijgt degene waar het voor is automatisch een afhaalbericht met code (je kunt kiezen voor ophalen uit de automaat of aan de balie). Ik weet niet hoe het elders in het land gaat, maar bij ons dus op die manier.
Of is jouw reactie op iets anders?
Isabel schreef:Spoiler:
Shenavallie schreef:
Bij ons gaat het digitaal: zodra een medicijn binnen is en ze scannen het, dan krijgt degene waar het voor is automatisch een afhaalbericht met code (je kunt kiezen voor ophalen uit de automaat of aan de balie). Ik weet niet hoe het elders in het land gaat, maar bij ons dus op die manier.
Of is jouw reactie op iets anders?
Zo’n systeem is ideaal. Helaas heeft bijna geen apotheek dit.
Achterom schreef:Isabel schreef:Zo’n systeem is ideaal. Helaas heeft bijna geen apotheek dit.
Waarom willen ze daar niet in investeren dan?
Isabel schreef:Achterom schreef:Waarom willen ze daar niet in investeren dan?
Bezuinigingen denk ik? Weet wel dat de meeste apotheken bij een keten zitten en die hebben zelf niks te zeggen, hoofdkantoor bepaalt welk systeem er gebruikt wordt. Zal ook wel allemaal zo goedkoop mogelijk moeten helaas.
Isabel schreef:Ja, helaas als er 1 middel niet leverbaar is gaat dat vaak om honderden patiënten! En kijk maar eens hoeveel middelen er niet beschikbaar zijn.. En dit is dus wél per filiaal.
Shadow0 schreef:Isabel schreef:Ja, helaas als er 1 middel niet leverbaar is gaat dat vaak om honderden patiënten! En kijk maar eens hoeveel middelen er niet beschikbaar zijn.. En dit is dus wél per filiaal.
Dat is nog steeds erg onwaarschijnlijk, want misschien zijn er bij 1 filiaal wel honderden patienten met dat middel, maar ze zijn niet allemaal op dezelfde moment door hun voorraad heen. Bij chronische medicatie wordt het immers meestal uitgegeven per maand of drie maanden, dat valt dus niet allemaal op 1 dag.