Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Wat vervelend Fealynn. Ik ken helaas ook zo’n ‘geval’. Een meisje wat bij mijn dochter in de brugklas zat. Meisje werd na de vaccinatie ook ziek en chronisch moe. Geen energie meer voor school of sport en ze is afgezakt van VWO naar TL. Ik weet niet hoe het inmiddels met haar gaat. Maar ik schrok daar toen wel van.
Suzanne F. schreef:Ja snap het wel maar voor mij is het wel: waar rook is is vuur. Sommige dingen zijn te toevallig ook.
Ik zeg niet dat iedereen ziek wordt maar de verhalen zijn er wel degelijk. En dan met name de chronische vermoeidheid/concentratie problemen. Dus dat vind ik wel een lastige.
IMANDRA schreef:Suzanne F. schreef:Ja snap het wel maar voor mij is het wel: waar rook is is vuur. Sommige dingen zijn te toevallig ook.
Ik zeg niet dat iedereen ziek wordt maar de verhalen zijn er wel degelijk. En dan met name de chronische vermoeidheid/concentratie problemen. Dus dat vind ik wel een lastige.
Maar dat is het probleem: waar rook is, is niet altijd vuur. Misschien staat er wel water te koken, haha. Er is goed gezocht naar waar eventuele rook vandaan komt, en er is niks geks gevonden én geen verband met het vaccin.
Soms is het gewoon toevallig, niks meer, niks minder. Maar wij mensen zijn erg goed in patronen vinden, ook al zijn die patronen er in werkelijkheid niet. Zo zitten onze hersenen in elkaar.
(Off-topic maar wel interessant feitje: er is een onderzoek geweest wat aantoonde dat erg religieuze mensen of mensen die spirituele figuren volgden, heel sterk zijn in die patroonherkenning, theorie is dat dat samenhangt met het zoeken naar betekenis in het leven)
Suzanne F. schreef:Wat vervelend Fealynn. Ik ken helaas ook zo’n ‘geval’. Een meisje wat bij mijn dochter in de brugklas zat. Meisje werd na de vaccinatie ook ziek en chronisch moe. Geen energie meer voor school of sport en ze is afgezakt van VWO naar TL. Ik weet niet hoe het inmiddels met haar gaat. Maar ik schrok daar toen wel van.
Padoertje schreef:Suzanne F. schreef:Wat vervelend Fealynn. Ik ken helaas ook zo’n ‘geval’. Een meisje wat bij mijn dochter in de brugklas zat. Meisje werd na de vaccinatie ook ziek en chronisch moe. Geen energie meer voor school of sport en ze is afgezakt van VWO naar TL. Ik weet niet hoe het inmiddels met haar gaat. Maar ik schrok daar toen wel van.
Hier op een klein dorpje 3 jonge gezonde meiden, die alledrie na het vaccin chronisch vermoeid werden. Geen vriendinnen van elkaar, dus geen afgesproken werk. In opleiding moeten zakken, tussen studies in regelmatig thuis met depressie als gevolg, niet mee kunnen draaien in het leuke sociale leven van vrienden etc. Voor mijn dochter reden om het vaccin destijds niet te nemen, ze is van 2002.
Edit, ik heb destijds vragen uitgezet bij de rivm waarop vaag werd gereageerd. Kortom, het gaf mij niet het vertrouwen om vaccin te nemen.
Sizzle schreef:Nee, vaccinatie is per difinitie geen vorm van homeopathie. Het heeft een heel duidelijke werkzame stof in een specifieke concentratie. Het valt dan ook op geen enkele manier onder de homeopathie wetgeving.
_Christina schreef:Al ben ik ook benieuwd waarop ze de leeftijdsgrens hebben bepaald, als je nu als volwassene alsnog de enting mag halen, waarom is dat beperkt tot de leeftijd van 27? Daarna heb je geen seks meer of maakt het niet meer uit als je ziek wordt?
Spenk schreef:BigOne schreef:Ik hoop wel dat vrouwen die geen vaccinatie hebben zeker het uitstrijkje niet overslaan, dan ben je er meestal op tijd bij .
Ook die wel een vaccinatie gehad hebben niet....