Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IHN schreef:hoezo geef je het op? Arts wil een afspraak. Maak die afspraak, en dan vraag je je dossier en zeg je dat je het meewilt.
wat zei de assistente toen je aangaf dat je op haar verzoek een nwe stick had gekocht en ervan baalde nu 12 euro voor niks uitgegeven te hebben?
Olle schreef:Ik heb hier hetzelfde probleem.
Gelukkig tot nu toe alle digiD inloggen zonder de app te hoeven gebruiken.
Nav jouw topic nogmaals de digiD app gedownload, maar hij werkt dus nog steeds niet. Maar ik kreeg na het mislukte scannen een melding dat ik de app kon activeren middels sms en dit werkte wel.
doet hij dit ook niet bij jou?
Himyar schreef:Ik vind het idioot dat ik nu alleen de keuze heb tussen een afspraak met de huisarts of de lege stick weer ophalen. Ik heb gezegd dat ik dit met die stick niet zelf heb bedacht. Ik ga zo van het kastje naar de muur. Ik ben er klaar mee. Ik heb niet gevraagd om uitleg.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ier-inzien
Himyar schreef:Ik vind het idioot dat ik nu alleen de keuze heb tussen een afspraak met de huisarts of de lege stick weer ophalen. Ik heb gezegd dat ik dit met die stick niet zelf heb bedacht. Ik ga zo van het kastje naar de muur. Ik ben er klaar mee. Ik heb niet gevraagd om uitleg.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ier-inzien
miereneter schreef:Olle schreef:Ik heb hier hetzelfde probleem.
Gelukkig tot nu toe alle digiD inloggen zonder de app te hoeven gebruiken.
Nav jouw topic nogmaals de digiD app gedownload, maar hij werkt dus nog steeds niet. Maar ik kreeg na het mislukte scannen een melding dat ik de app kon activeren middels sms en dit werkte wel.
doet hij dit ook niet bij jou?
Himyar, ik kon ook niet registreren met ID, ik heb een buitenlandse ID-kaart en mijn Nederlandse rijbewijs is blijkbaar te oud. Dankzij wat Olle hier in dit topic schrijft, heb ik eindelijk de app kunnen registreren via sms (dank Olle!!!). Geeft hij jou niet die optie?
purny schreef:Ik snap ook echt niet dat het bij jou niet werkt en bij vrijwel heel NL wel.
Heb je al contact opgenomen met DigiD?
En anders gewoon een afspraak inplannen met de huisarts. Dan kan je gelijk dingen vragen die je niet weet.
Dorus schreef:purny schreef:Ik snap ook echt niet dat het bij jou niet werkt en bij vrijwel heel NL wel.
Heb je al contact opgenomen met DigiD?
En anders gewoon een afspraak inplannen met de huisarts. Dan kan je gelijk dingen vragen die je niet weet.
Haar ID heeft geen rfid chip. En validatie met ID is een vereiste om je medisch dossier in te kunnen zien.
purny schreef:Dorus schreef:
Haar ID heeft geen rfid chip. En validatie met ID is een vereiste om je medisch dossier in te kunnen zien.
Alle keren? Bij mij namelijk alleen via inloggen met een digid en qr code, kan ook via een sms.
secricible schreef:https://www.pgo.nl/over-de-pgo-alliantie/contact/
Er is ook een digi hulplijn voor het pgo, wellicht kunnen die je toegang verschaffen?
Sanet schreef:TS, werkt jouw huisarts ook samen met PGO’s? Anders even vragen welke en dan daar proberen in te loggen. Een PGO is ook een digitale omgeving maar waarbij je informatie van jou van verschillende zorginstellingen op 1 plek te zien krijgt.
En je hebt wel echt een Nederlands BSN?
Je DigiD werkt wel met andere dingen toch? Zoals je mijnOverheid enzo?
Himyar schreef:Digid werkt met alles, behalve dit.
PGO werkt ook niet.
Zeker weten Nederlands BSN.
Ik heb een Samsung Galaxy A30s telefoon.Sanet schreef:TS, werkt jouw huisarts ook samen met PGO’s? Anders even vragen welke en dan daar proberen in te loggen. Een PGO is ook een digitale omgeving maar waarbij je informatie van jou van verschillende zorginstellingen op 1 plek te zien krijgt.
En je hebt wel echt een Nederlands BSN?
Je DigiD werkt wel met andere dingen toch? Zoals je mijnOverheid enzo?
karijn schreef:Als ik in appstore zoek naar pgo, dan krijg ik veel apps te zien. Jij hebt de playstore. Welke app probeer jij te downloaden? Wellicht wordt de app die jij gebruikt niet ondersteund door je digid.
Kairos schreef:purny schreef:Alle keren? Bij mij namelijk alleen via inloggen met een digid en qr code, kan ook via een sms.
Ik kan ook bij mijn ziekenhuisdossier zonder mijn id te gebruiken, nooit gebruikt ook. Hier ook zoals jij beschrijft met QR code of sms
Dorus schreef:Volgens deze website is eenmalige verificatie van de Digid app met ID bewijs met RFID chip een verplichting om je medisch dossier in te kunnen zien. Het kan zijn dat jullie dat vergeten zijn, omdat jullie dat lang geleden ooit gedaan hebben. Of misschien is het niet altijd zo geweest en kunnen jullie daarom nog van een oude inlog methode gebruik maken. Maar het is volgens deze informatie wel de huidige standaard en daarom zal TS er wel aan moeten voldoen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -gebruiken