Geraak niet bij mijn medisch dossier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 21:30

hoezo geef je het op? Arts wil een afspraak. Maak die afspraak, en dan vraag je je dossier en zeg je dat je het meewilt.

wat zei de assistente toen je aangaf dat je op haar verzoek een nwe stick had gekocht en ervan baalde nu 12 euro voor niks uitgegeven te hebben?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:00

IHN schreef:
hoezo geef je het op? Arts wil een afspraak. Maak die afspraak, en dan vraag je je dossier en zeg je dat je het meewilt.

wat zei de assistente toen je aangaf dat je op haar verzoek een nwe stick had gekocht en ervan baalde nu 12 euro voor niks uitgegeven te hebben?

Als de usb stick nog in de verpakking zit kan ts hem nog retour geven

Baloedebeer

Re: Geraak niet bij mijn medisch dossier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:24

Ik zou de afspraak gewoon maken dat is toch de oplossing die ze bieden? Het is uiteindelijk ook niet hun schuld dat de app bij jou niet werkt, eigenlijk is het toch alleen maar netjes dat ze zo zorgvuldig met je gegevens omgaan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:45

Ik zou idd de afspraak bij je huisarts gewoon maken en dan vragen of ze het alsnog op de nieuw gekochte USB stick willen zetten, nadat je de uitleg van je arts gekregen hebt.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 07:09

Ik vind het idioot dat ik nu alleen de keuze heb tussen een afspraak met de huisarts of de lege stick weer ophalen. Ik heb gezegd dat ik dit met die stick niet zelf heb bedacht. Ik ga zo van het kastje naar de muur. Ik ben er klaar mee. Ik heb niet gevraagd om uitleg.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ier-inzien

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 08:18

Ik snap ook echt niet dat het bij jou niet werkt en bij vrijwel heel NL wel.
Heb je al contact opgenomen met DigiD?
En anders gewoon een afspraak inplannen met de huisarts. Dan kan je gelijk dingen vragen die je niet weet.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 08:35

Olle schreef:
Ik heb hier hetzelfde probleem.
Gelukkig tot nu toe alle digiD inloggen zonder de app te hoeven gebruiken.

Nav jouw topic nogmaals de digiD app gedownload, maar hij werkt dus nog steeds niet. Maar ik kreeg na het mislukte scannen een melding dat ik de app kon activeren middels sms en dit werkte wel.
doet hij dit ook niet bij jou?

Himyar, ik kon ook niet registreren met ID, ik heb een buitenlandse ID-kaart en mijn Nederlandse rijbewijs is blijkbaar te oud. Dankzij wat Olle hier in dit topic schrijft, heb ik eindelijk de app kunnen registreren via sms (dank Olle!!!). Geeft hij jou niet die optie?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 08:45

Himyar schreef:
Ik vind het idioot dat ik nu alleen de keuze heb tussen een afspraak met de huisarts of de lege stick weer ophalen. Ik heb gezegd dat ik dit met die stick niet zelf heb bedacht. Ik ga zo van het kastje naar de muur. Ik ben er klaar mee. Ik heb niet gevraagd om uitleg.

De keuze is aan jou natuurlijk, maar uiteindelijk heb je hier alleen jezelf mee.

Baloedebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 08:50

Himyar schreef:

Je weet toch nog niet wat de huisarts gaat zeggen, misschien vraagt die welk deel je specifiek afgedrukt wil hebben en overhandigd hij het persoonlijk aan je.. ik vind overdracht via een USB aan de balie persoonlijk ook weinig betrouwbaar, ze zijn niet voor niets verplicht met al die beveiligde apps te werken..

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 08:57

Nee, die optie komt hij niet mee. Hij blijft in dat id scan scherm hangen. Ik heb zojuist in de app het contactformulier ingevuld om te melden dat het niet lukt. Uw Zorg Online ook een bericht gestuurd vorige week.

miereneter schreef:
Olle schreef:
Ik heb hier hetzelfde probleem.
Gelukkig tot nu toe alle digiD inloggen zonder de app te hoeven gebruiken.

Nav jouw topic nogmaals de digiD app gedownload, maar hij werkt dus nog steeds niet. Maar ik kreeg na het mislukte scannen een melding dat ik de app kon activeren middels sms en dit werkte wel.
doet hij dit ook niet bij jou?

Himyar, ik kon ook niet registreren met ID, ik heb een buitenlandse ID-kaart en mijn Nederlandse rijbewijs is blijkbaar te oud. Dankzij wat Olle hier in dit topic schrijft, heb ik eindelijk de app kunnen registreren via sms (dank Olle!!!). Geeft hij jou niet die optie?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 09:00

TS, werkt jouw huisarts ook samen met PGO’s? Anders even vragen welke en dan daar proberen in te loggen. Een PGO is ook een digitale omgeving maar waarbij je informatie van jou van verschillende zorginstellingen op 1 plek te zien krijgt.

En je hebt wel echt een Nederlands BSN?

Je DigiD werkt wel met andere dingen toch? Zoals je mijnOverheid enzo?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 09:01

purny schreef:
En anders gewoon een afspraak inplannen met de huisarts. Dan kan je gelijk dingen vragen die je niet weet.

Haar ID heeft geen rfid chip. En validatie met ID is een vereiste om je medisch dossier in te kunnen zien.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 09:12

Dorus schreef:
purny schreef:

Haar ID heeft geen rfid chip. En validatie met ID is een vereiste om je medisch dossier in te kunnen zien.

Alle keren? Bij mij namelijk alleen via inloggen met een digid en qr code, kan ook via een sms.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 09:14

purny schreef:
Dorus schreef:

Alle keren? Bij mij namelijk alleen via inloggen met een digid en qr code, kan ook via een sms.

Ik kan ook bij mijn ziekenhuisdossier zonder mijn id te gebruiken, nooit gebruikt ook. Hier ook zoals jij beschrijft met QR code of sms

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 09:20

Uw Zorg Online beheert niet de DigiD app, dat is ook gewoon een van de organisaties die er gebruik van mogen maken.
Als de DigiD app bij jou niet werkt, dan moet je naar de support van DigiD, en niet naar je huisarts of zorgverlener.
Als de DigiD app bij jou op zich wel werkt, maar alleen niet wanneer je hem gebruikt via Uw Zorg Online, dan zou je wel primair daar moeten aankloppen, maar dat lijkt, afgaande op de soms wazige en onvolledige berichten, hier niet het geval.

Probeer als je contact opneemt met de serviceafdeling van DigiD ook vooral om volledig te melden wat je precies waarmee (welk apparaat, welke OS versie, welke versie van de app, etc) probeert te doen, welke stappen je daarbij doorloopt en welke meldingen je te zien krijgt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 09:59

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 10:30

Je kan natuurlijk ook niet geholpen willen worden en blijven roepen dat het prut is. Zoveel opties maar specifieke foutmeldingen geef je niet en je maakt ook geen contact met instanties. Wat verwacht je dan?

Maak de afspraak bij de huisarts, zeg erbij dat je graag hulp wilt voor de app en of er daar ook wat tijd voor gemaakt kan worden.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 10:38

Digid werkt met alles, behalve dit.
PGO werkt ook niet.

Zeker weten Nederlands BSN.

Ik heb een Samsung Galaxy A30s telefoon.

Sanet schreef:
TS, werkt jouw huisarts ook samen met PGO’s? Anders even vragen welke en dan daar proberen in te loggen. Een PGO is ook een digitale omgeving maar waarbij je informatie van jou van verschillende zorginstellingen op 1 plek te zien krijgt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 10:52

Himyar schreef:
Digid werkt met alles, behalve dit.
PGO werkt ook niet.

Zeker weten Nederlands BSN.

Ik heb een Samsung Galaxy A30s telefoon.

Sanet schreef:

Dan gewoon nogmaals contact opnemen met de helpdesk van DigiD

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:11

Als ik in appstore zoek naar pgo, dan krijg ik veel apps te zien. Jij hebt de playstore. Welke app probeer jij te downloaden? Wellicht wordt de app die jij gebruikt niet ondersteund door je digid.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 11:23

Ik gebruik die die door de huisarts wordt geadviseerd. Maar heb ook een heel aantal andere geprobeerd.

karijn schreef:
Als ik in appstore zoek naar pgo, dan krijg ik veel apps te zien. Jij hebt de playstore. Welke app probeer jij te downloaden? Wellicht wordt de app die jij gebruikt niet ondersteund door je digid.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:51

Kairos schreef:
purny schreef:

Ik kan ook bij mijn ziekenhuisdossier zonder mijn id te gebruiken, nooit gebruikt ook. Hier ook zoals jij beschrijft met QR code of sms

Volgens deze website is eenmalige verificatie van de Digid app met ID bewijs met RFID chip een verplichting om je medisch dossier in te kunnen zien. Het kan zijn dat jullie dat vergeten zijn, omdat jullie dat lang geleden ooit gedaan hebben. Of misschien is het niet altijd zo geweest en kunnen jullie daarom nog van een oude inlog methode gebruik maken. Maar het is volgens deze informatie wel de huidige standaard en daarom zal TS er wel aan moeten voldoen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -gebruiken

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 12:06

Ik kreeg een pb van iemand die aangaf dat ze hetzelfde probleem had. Het was ongeveer bij de 10e poging het id bewijs te lezen uiteindelijk toch gelukt. Dus ik ga het nog maar een keer of tig proberen.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 12:09

Ik gebruik de app voor mijn eigen DigiD, om voor mijn dochter in te kunnen loggen bij het ziekenhuis heb ik haar DigiD nodig en doe ik het met sms controle, daar heb ik de hele app niet voor nodig, ook niet als ik vanaf mijn telefoon inlog. Dus eerst inlognaam en ww en daarna nummer dat per sms verstuurd is. Werkt dat ook niet?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 12:48

Dorus schreef:
Volgens deze website is eenmalige verificatie van de Digid app met ID bewijs met RFID chip een verplichting om je medisch dossier in te kunnen zien. Het kan zijn dat jullie dat vergeten zijn, omdat jullie dat lang geleden ooit gedaan hebben. Of misschien is het niet altijd zo geweest en kunnen jullie daarom nog van een oude inlog methode gebruik maken. Maar het is volgens deze informatie wel de huidige standaard en daarom zal TS er wel aan moeten voldoen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -gebruiken

Dat is toch gestoord. Je kan toch niet gedwongen worden om een nieuwe ID aan te vragen zodat je alstublieft je eigen medische gegevens in mag zien? Nog los van het feit dat we anderhalf miljoen digibete Nederlanders hebben die dan helemaal nooit meer bij hun gegevens kunnen?

Daar hoort, nog steeds, een niet-technologische oplossing voor te zijn.