Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Century schreef:Het grote voordeel is dat je gewoon alles erin gooit en daarna er niet naar hoeft om te kijken tot het klaar is. Het verwarmt en pureert (als je gladde soep wil), maar je kan ook kiezen om er grotere stukken in te laten. Je hoeft niet bang te zijn dat het aanbrandt, je het vergeet terwijl je iets anders aan het doen bent, etc. Je zult nog wel enigszins moeten snijden want je kan er niet een aardappel in z'n geheel in gooien bijv.
Je kan zo verse soep maken (zonder pakje) zonder al teveel moeite.
Janneke2 schreef:Soms maken dingen in het leven een ontwikkeling doorBespaar 90,00 euro: koop géén "soepmaker".
TS vroeg om budget tips, niet om overbodige rotzooi.
Soep in 1 minuut maken is kolder.
Water snel koken kan met de fluitketel, een pan op het fornuis of de waterkoker.
Alles bij elkaar gooien en tijd geven kan in de pan, al dan niet in de hooikist (in bed of met wat voor isolatie dan ook) of in de thermosfles.
En smoothies zijn hele smakelijke, creatieve recepten, maar laat het ijs achterwege en kauw bij voorkeur zelf.
Eventueel kun je sommige zaken met de hand raspen.
Dieuwke_ schreef:TS, ik heb net een gerecht klaar gemaakt die vast ook wel in je straatje past. Naar aanleiding van dit filmpje:
https://vm.tiktok.com/ZMFgDxjWR/
Ik heb gekozen voor pakjes tomatenblokjes van Heinz, verse gnocchi van de AH, pizzakruiden en een bol mozzarella omdat dat nog in huis was. Volgende keer ga ik het proberen met een bakje basissaus van de Lidl, dat is gemaakt van groente, en verse tortellini
[ [url=m/NE9Jid.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oven voorverwarmen op 220 graden, ondertussen alles in een ovenschaal mikken en daarna ongeveer 20 minuten in de oven
DuoPenotti schreef:Century schreef:Het grote voordeel is dat je gewoon alles erin gooit en daarna er niet naar hoeft om te kijken tot het klaar is. Het verwarmt en pureert (als je gladde soep wil), maar je kan ook kiezen om er grotere stukken in te laten. Je hoeft niet bang te zijn dat het aanbrandt, je het vergeet terwijl je iets anders aan het doen bent, etc. Je zult nog wel enigszins moeten snijden want je kan er niet een aardappel in z'n geheel in gooien bijv.
Je kan zo verse soep maken (zonder pakje) zonder al teveel moeite.
Ah zo
Je kan dus instellen hoe hij snijd.
Maar als je dan nog moet snijden vooraf zie ik voor mijzelf geen toegevoegde waarde.
Die 3 keer roeren lukt mij wel
Of het dan zonder basis zakje of potje kan ligt denk ik aan je smaak. Een berg groente met water, enentueeel bouillonblokje en verder niets aan smaak vind ik persoonlijk niet lekker.
Marjo schreef:Hallo allemaal!
Ik ben op zoek naar tips, en wellicht dat dit een leuk topic kan worden om met elkaar wat tips en tricks uit te wisselen.
Sinds april dit jaar woon ik op mezelf en ik merk dat ik het érg lastig vind om boodschappen te doen, te budgetteren en daarnaast nog gezond te eten. Zelf ben ik best wel snel verleid tot impulsaankopen en kies ik snel de gemakkelijke weg.
Ik heb een hekel aan koken en ik eet graag pasta. Het gemakkelijkste voor mij is een bakje pastasaus met een zakje roerbakgroente en kipfilet, en daarnaast een half pak verse pasta (wat ik uiteraard enkel haal als het in de bonus is). Ik heb ook volkoren spaghetti gekocht om te proberen maar merk dat ik toch naar de gewone spaghetti grijp omdat dit simpelweg wat lekkerder is.
Maargoed, ik ben dus eigenlijk op zoek naar recepten die gemakkelijk, gezond en goedkoop zijn. Ik volg wel zo'n "koken op budget" groep op Facebook maar daar komen veelal ongezonde maaltijden voorbij.
Ik heb een goede vriezer en krijg gelukkig ook vaak een maaltijd van mijn ouders mee om in te vriezen. Daarnaast koop ik de Iglo Roerbaksensatie pakken regelmatig, die zijn ook erg lekker en gemakkelijk.
Hetgeen wat ik niet eet is stamppot.
leeslampje schreef:De verspakketten van Albert Heijn zijn ook heel handig! Zo'n pakket kost 6 of 7 euro. Vaak moet je er nog wel wat ingredienten bij kopen (zoals gehakt), maar soms kun je dat prima achterwege laten (zoals vlees). En dan zit je dus ruim onder een 10-tje voor bijvoorbeeld een gezonde ovenschotel bomvol groente. Eén keer klaar maken en je kunt er een paar dagen van eten
Gisteren nog de ovenschotel met rode kool en appeltjes gekocht (als je daar gehakt weg laat wordt het wel heel kaal trouwens...). En vorige week nog 3 dagen van de prei-kerrie ovenschotel gegeten
janderegelaa schreef:Marjo schreef:Hallo allemaal!
Ik ben op zoek naar tips, en wellicht dat dit een leuk topic kan worden om met elkaar wat tips en tricks uit te wisselen.
Sinds april dit jaar woon ik op mezelf en ik merk dat ik het érg lastig vind om boodschappen te doen, te budgetteren en daarnaast nog gezond te eten. Zelf ben ik best wel snel verleid tot impulsaankopen en kies ik snel de gemakkelijke weg.
Ik heb een hekel aan koken en ik eet graag pasta. Het gemakkelijkste voor mij is een bakje pastasaus met een zakje roerbakgroente en kipfilet, en daarnaast een half pak verse pasta (wat ik uiteraard enkel haal als het in de bonus is). Ik heb ook volkoren spaghetti gekocht om te proberen maar merk dat ik toch naar de gewone spaghetti grijp omdat dit simpelweg wat lekkerder is.
Maargoed, ik ben dus eigenlijk op zoek naar recepten die gemakkelijk, gezond en goedkoop zijn. Ik volg wel zo'n "koken op budget" groep op Facebook maar daar komen veelal ongezonde maaltijden voorbij.
Ik heb een goede vriezer en krijg gelukkig ook vaak een maaltijd van mijn ouders mee om in te vriezen. Daarnaast koop ik de Iglo Roerbaksensatie pakken regelmatig, die zijn ook erg lekker en gemakkelijk.
Hetgeen wat ik niet eet is stamppot.
Als je iets koopt wat in de bonus is dan loop je met jouw budget wel in de verkeerde winkel
ellepel schreef:waar koop je die walnoten dan?