We hebben het op een gegeven moment bewust naar onze ouders en mensen dichtbij uitgesproken want we kregen regelmatig vragen en opmerkingen over kinderen. Ook kon ik uit gesprekken halen dat ouders heel graag opa en oma wouden worden en dat iemand bijvoorbeeld had verwacht dat ik na de bruiloft wel snel zwanger zou zijn etc.
Nu een paar jaar later ben ik nog steeds blij met onze beslissing. Ik hou van de rust en stilte in huis en dingen doen die ik wil.
Ik moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken om de hele dag aan te moeten staan, dingen bedenken om te doen, wat eerder gezegd is het weekend vol aan sportclubjes en dan nog het huishouden, boodschappen etc.
luistert letterlijk nergens naar, interesseert het geen biet of iets mag of wat ik ergens van vind en kan het echt niks schelen of er iemand boos op hem wordt 
maar ik pak de popcorn
niet de bedoeling om te veroordelen, maar om een andere kant aan te kaarten. Voor wat extra uitleg: ik ben heel lang onzeker geweest door alle negativiteit of wij wel voor kinderen wouden proberen te gaan, mede door veel zaken die ik ook hier voorbij zie komen. Achteraf was het een goed voorbeeld van "een mens lijdt het meest van het lijden dat men vreest" en zijn veel van die angsten en stress onterecht geweest. Dat is het voornaamste wat ik in mijn post wou aankaarten.