Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prairy schreef:Aan de chronisch zieken die blijven zitten, waarom doen jullie dat? Oprechte vraag. Ik heb nog nooit vooraf vragen gekregen over mijn medische geschiedenis met overstappen en vraag me af waarom jullie dan niet over durven te stappen, de oude voorwaarden blijven toch niet gelden als je niet overstapt?
Ik wacht nog even verder af, dit jaar bij Zilveren Kruis budget 3*, volgend jaar misschien ergens anders, afhankelijk met welke ziekenhuizen ze contracten afsluiten. Sowieso terug naar 1/2 *, 3 is niet meer nodig.
Flower033 schreef:Echte restitutiepolissen zijn er volgens mij niet meer. De laatste die dat nog had was ONVZ. Die heeft dat vorig jaar aangepast.
Prairy schreef:Aan de chronisch zieken die blijven zitten, waarom doen jullie dat? Oprechte vraag. Ik heb nog nooit vooraf vragen gekregen over mijn medische geschiedenis met overstappen en vraag me af waarom jullie dan niet over durven te stappen, de oude voorwaarden blijven toch niet gelden als je niet overstapt?
Ik wacht nog even verder af, dit jaar bij Zilveren Kruis budget 3*, volgend jaar misschien ergens anders, afhankelijk met welke ziekenhuizen ze contracten afsluiten. Sowieso terug naar 1/2 *, 3 is niet meer nodig.
fjordjes schreef:Hoe kan ik mijn man overtuigen dat het geen zin heeft om uitgebreid verzekerd te zijn? Al jaren heeft hij zich top verzekerd bij CZ, ik basis + jongeren en betaal elke maand 360 euro voor 2 personen... Hij wil zo goed verzekerd zijn vanwege z'n werk (is loonwerker) maar ik heb begrepen dat ook al krijg je een ongeluk en je moet bijv revalideren dat dat gewoon wordt vergoed ook al ben je basis verzekerd. Of is dat niet zo? Hoe dan ook hij is ook nog eens mega eigenwijs en gaat ook bijna nooit naar de huisarts.
janderegelaa schreef:fjordjes schreef:Hoe kan ik mijn man overtuigen dat het geen zin heeft om uitgebreid verzekerd te zijn? Al jaren heeft hij zich top verzekerd bij CZ, ik basis + jongeren en betaal elke maand 360 euro voor 2 personen... Hij wil zo goed verzekerd zijn vanwege z'n werk (is loonwerker) maar ik heb begrepen dat ook al krijg je een ongeluk en je moet bijv revalideren dat dat gewoon wordt vergoed ook al ben je basis verzekerd. Of is dat niet zo? Hoe dan ook hij is ook nog eens mega eigenwijs en gaat ook bijna nooit naar de huisarts.
Jouw man is gewoon verstandig. Hij calculeert in dat er wel iets kan gebeuren. Net zoals je een goede autoverzekering afsluit.
Themba schreef:Wie weet hoe het zit net overstappen als je chronisch ziek bent en hoge kosten hebt die vanuit basisverzekering vergoed worden. Lees 25k per jaar. (Medicatie alleen is al 2000 per maand) Mogen ze je weigeren?
En bij aanvullende verzekering? Moet aanvullende verzekering hebben vanwege orthodontie oudste zoon.
Flower033 schreef:Echte restitutiepolissen zijn er volgens mij niet meer. De laatste die dat nog had was ONVZ. Die heeft dat vorig jaar aangepast.
Valerie93 schreef:Alleen vanwege de fysio zou ik dus een pakket duurder moeten maar dat scheelt 18 of 20 euro.
zonnebloem18 schreef:Overstappen geen optie? Ik heb bij DSW AV top en dan betaal ik 180 euro voor 27x fysio en een goede tandartsvergoeding. Alleen de mondhygiënist maar deels, maar qua gaatjes en foto's enz. tot nu toe alles vergoed.
Misschien zijn er nog andere verzekeraars die geen aparte aanvullende en tandpakketten hebben, maar een combinatiepakket.
Bellatrix schreef:Ik zit bij FBTO en betaal nu €110,95. Ik ga naar €126,95 als ik bij ze blijf. Dus maar even kijken of ik ergens goedkoper uit ben, wil alleen basis. Tandarts betaal ik altijd zelf.