Ervaringen gekneusde ribben?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Ervaringen gekneusde ribben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 15:00

Jemig dat is zuur..hoop echt dat er nog wat aan te doen is voor je.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 14:13

In Maart ben ik flink verkouden geweest, tijdens een flinke hoestbui voelde ik iets in mijn linkerzij knappen, dacht in eerste instantie dat het een spierscheurtje zou zijn door de hoestbui. Een dag of 2 flink pijn maar werd gelukkig minder maar ging niet helemaal weg. Twee weken later gebeurde precies hetzelfde. Weer een paar dagen pijnlijk, tot ik na een dag of 5 ineens erg kortademig werd. Ik was gewoon gaan werken maar zei tegen een collega dat ik liever naar huis ging. Volgende dag huisarts gebeld en kon dezelfde ochtend nog terecht. Doorverwijzing gekregen om toch maar röntgenfoto's te laten maken en er bleken 2 ribben (11 en 12) te zijn gebroken. Advies gekregen om het rustig aan te doen en diclofenac voor geschreven gekregen. Inmiddels ben ik bijna 3 weken verder en de pijn is gelukkig zo goed als weg alleen als ik me druk maak voel ik meer pijn. Ik kan met 1 a 2 pcm de dag goed doorkomen. Slapen kan ik nog steeds alleen door op de gebroken kant te gaan liggen. Ook voel ik het regelmatig knoepen/knakken wat een irritant gevoel is. Geen idee of dat normaal is. Ik wil het nog een week of 2 aankijken en mocht ik er dan nog last van hebben dan ga ik maar weer naar de huisarts.

bamisalami

Re: Ervaringen gekneusde ribben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 16:08

Even een update: pijnpoli heeft geen cortisonenprik gegeven, want die belemmert botgroei. Wel een lokale verdoving en de zenuwen uitgezet dmv elektrische schokjes direct op de zenuwen. Pillen meegekregen voor zenuwpijn, maar daarmee mag ik de eerste week niet deelnemen aan het verkeer. Dus das wel een dingetje. Apotheek zei dat ik even de bijwerkingen in de gaten moet houden. Je kan er namelijk suf van worden, maar mss heb ik daar niet zo’n last van. Chirurg had ook nog gebeld nav overleg met andere arts. Die zegt eignlk hetzelfde, lastig te opereren. Hij wilde me wellicht doorverwijzen naar het Erasmus, maar ik heb gezegd dat ik het nu drie maanden wil aankijken met die pijnmedicatie en dan hebben we over drie maanden weer consult.