Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snorlex schreef:Christiene schreef:Alles was lief en schattig alle baby kleding werd al bekeken voor ze zwanger was. Alle baby's van andere waren geweldig.
Ik vind baby’s een drama. Wil ook geen baby’s vasthouden. Pas vanaf een jaartje of 1, wanneer er wat meer interactie mogelijk is en ik niet het gevoel heb dat ze uit elkaar kunnen vallen wanneer ik ze optil. Babyspullen daarentegen vind ik super leuk. Als vriendinnen zwanger zijn ga ik helemaal los
Mandy_89 schreef:Merk dat veel mensen het over de sleur hebben, zoals ik in m'n OP typte, als ik aan de toekomst denk..
Nu vind ik het leven wel prima zo, maar ben bang dat ik daar over een aantal jaren misschien anders over denk en dan spijt krijg.
Daarnaast zie ik mijn partner niet als een vader type, hij kan nog niet eens een hond opvoeden..
hij wil ook perse kinderen omdat dat zo hoort naar mijn idee, omdat zijn familie katholiek is en grote gezinnen hebben. Zoals hij laatst zei, hij schaamde zich dood naar z'n familie toe dat wij nog steeds geen kinderen hebben.
Als ik hem vraag waarom hij kinderen wil is het antwoord dat hij niet altijd alleen wil blijven. Een antwoord wat ik dan weer niet snap..
Mandy_89 schreef:Merk dat veel mensen het over de sleur hebben, zoals ik in m'n OP typte, als ik aan de toekomst denk..
Nu vind ik het leven wel prima zo, maar ben bang dat ik daar over een aantal jaren misschien anders over denk en dan spijt krijg.
Daarnaast zie ik mijn partner niet als een vader type, hij kan nog niet eens een hond opvoeden..
hij wil ook perse kinderen omdat dat zo hoort naar mijn idee, omdat zijn familie katholiek is en grote gezinnen hebben. Zoals hij laatst zei, hij schaamde zich dood naar z'n familie toe dat wij nog steeds geen kinderen hebben.
Als ik hem vraag waarom hij kinderen wil is het antwoord dat hij niet altijd alleen wil blijven. Een antwoord wat ik dan weer niet snap..
Mandy_89 schreef:Eigenlijk al een lang lopend dilemma, wil ik wel of geen kind..
Ik lijk er maar niet uit te komen eigenlijk, mijn vriend wil wel erg graag een kind en hoopt dat ik uiteindelijk dan ook ja zal beslissen om ervoor te gaan.
Wat mij vooral tegenhoud is het idee van zwanger zijn en de bevalling, dat lijkt mij gewoon verschrikkelijk. En heb een gigantische hekel aan ziekenhuizen, naalden en alles wat daarbij komt kijken.. dat als ik daaraan denk, ik meteen denk euhh laat maar..
Maar als ik dan aan de toekomst denk, dat de rest van mijn leven blijft zoals nu is, in die vaste sleur van werken, wonen, vakanties. Voelt ook niet compleet zeg maar. Dan kan het misschien wel leuk zijn om dan een stap verder te nemen in het leven.
Ben wel een zorgzaam type, maar toch vind ik kinderen niet leuk ofzo, eerder irritanten ik begrijp ze niet. Nu zijn er ook geen kinderen die ik echt goed ken,alleen van kinderen van...kennis,schoonfamilie etc. En ben niet zo'n allemansvriend, meer een kat uit de boom kijker.
Nu ben ik bang dat ik later misschien ook spijt zal krijgen als ik op een Nee twijfel blijf hangen, ik wordt 33 dit jaar dus moet en wil ook niet te lang wachten met beslissen.
Hoe hebben jullie bokkers deze beslissen weten te nemen? En misschien nog tips voor mij?
Ayasha schreef:Los van de vraag of jij kinderen wil heb ik een nieuwe vraag voor je:
Wil je kinderen met deze man?