Afanaisa91 schreef:@moonfish, oliebol hee! Wat is het plan, uitzieken of AB?
Ik lijk sinds december ook een infectiemagneet, kan om de 2 weken naar de HA voor oorontstekingen en uwi’s. AB helpt, maar ik wil liever niet voor iedere scheet steeds weer een kuur halen. M’n HA is net met pensioen, ik ben benieuwd wat haar opvolger volgende week als aanpak voorstelt.
Oh uwi’s, jij ook al?!
Die heb ik ook om de haverklap, echt gestoord word ik ervan ik lijk inderdaad een infectiemagneet!
En die uwi’s, ik had vorig jaar een niersteen.
Er is toen een echo gemaakt en ik plas 100% leeg, de ct scan was ook goed.
Vaak ook gelijk een urinestrip van 0 naar 100 in 3 seconden en écht niét van de wc kunnen.
En dat met al altijd overal pijn is niet grappig.
Heb jij ook dat je gelijk zo hoog scoort op de strips?
En nu dat oor, voor het laatst als peuter!
Mijn oor bleek een virale ontsteking uit mijn bloed, ik mag 6 vd 8 groepen antibiotica niet.
Dus ze hebben eerst gekeken of het wel een bacteriële oorontsteking was.
Ik heb dus anafylaxie overgehouden aan de eerste covid ronde voor tot nu toe alle antibiotica!
Nooit issues mee gehad, nu loop ik met epipennen rond omdat zelfs nattige handdesinfectie van de verpleegkundige me benauwd maakte later bij de SEH.
En ook echt uitslag ervan?!
Ik moet dit dus uitzieken maar het duurt gewoon erg lang, maar antibiotica heeft geen zin.
Dat pakt niet op viraal, maar echt heb ik een uwi overwonnen, echt inderdaad geen 2 weken rust.
Dan heb ik weer wat anders raars.
Ik zei gister ook bij de hap: ik voel me echt een idioot dat ik hier wéér zit!
Sinds covid is het het ene na het ander!
Huisarts: nou daar moet je je niet druk om maken, je weerstand is gewoon knudde omdat je zo ziek geweest bent.
En je bent lang de enige niet zo.
Ik mocht wel naar de long covid poli, maar heb een fysio die hart long fysio is.
Al jaren, die heeft mij in 2020 ook gerevalideerd.
En hij heeft dus een zwembad wat voor mijn hypermobiele lijf beter werkt bij de hand.
Verder sta ik 2x per jaar onder controle bij een internist al waar ik zelf voor betalen moet.
Dus vink ik zelf extra zaken aan als B12 etc.
Dat mag ook, ik krijg letterlijk te horen kijk even mee of je hem compleet vind of meer wil.
Antistoffen voor covid test ik ook altijd mee.
Dus daarom zei mijn huisarts ook dan voegt de covid poli weinig toe.
Daarbij zit dit op 5 minuten van huis en moet ik anders 45 minuten heen en 45 terug.
De zorg is ook uitstekend bij mijn fysio, ik mag bijvoorbeeld na het trainen gerust bijkomen in een lege behandelkamer.
Om als ik moe ben of moet switchen qua water/land, mijn evenwichtsorgaan is wat lastig, even rust kan pakken.
Dan ga ik naar huis als ik de ergste dip door ben dus ik heb nooit stress ook daar.
We plannen ook altijd vroeg, dus uiterlijk 2 uur a half 3, zodat ik tijd heb bij te komen.
Heel enkele keer laat hij me gewoon even slapen een uurtje zelfs.
Dan is het: jou tank is leeg, ga slapen ik kom zo wel even kijken!
Enige regel is dat ik niet op mijn rug mag liggen.
Maar mijn voorkeurshouding is de stabiele zijligging kwamen we achter.
Dus dat was stiekem wel grappig.
Hij zegt je ligt zelfs qua wervelkolom super.
Dus ja ik moet ook revalideren maar dus dicht bij huis, en huisarts is erg blij met mijn fysio.
Deze infectie is echt rot verlopen, maar ik ben na de eerste keer ook nooit hersteld.
Sindsdien gewoon gekke dingen elke keer, dat je echt denkt: je moet er wat mee doen maar het staat je zó tegen.
Ik zei laatst nog ik schaam me dood, tegen mijn eigen huisarts.
Hij gaf aan dat ik dat niet doen moet omdat dit helaas echt erbij hoort…
En hij er zo heel veel heeft helaas.