Hoe overleef jij… 38 graden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Hoe overleef jij… 38 graden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 10:24

Ik ga een zeil over het dakraam leggen. Hopelijk kan de airco het dan redelijk koel houden. Verder moet ik wel gewoon post bezorgen dus petje op, bevroren water en gewoon water meenemen. Mss een zakdoek nat maken voor in de nek. En rustig aan doen en veel drinken. En als het echt warm is dan een plens water over mezelf heen gooien

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 12:54

Ik heb inmiddels de koelkast gevuld met drinken en in de kelder ook nog wat flessen spa en ranja.
Morgen nog wat eten en waterijsjes halen en dan kan ik wel ff vooruit zonder naar de winkel te moeten in de hitte. :))

Voor de honden ligt slagroomijs in de vriezer, daar krijgen ze soms een schepje van.
Verder yoghurt, blikvoer etc en zelfgetrokken kippenbouillon om ze wat extra te laten drinken.
En uiteraard wat extra bakken water. :)
En de cavia's krijgen wat extra komkommer enzo verdeeld over de dag

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 13:28

Hier gewoon tropenrooster. Dus 6 uur beginnen tot 11 en de rest Vd dag binnen. Savonds na 19.30 weer aan de slag....

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 14:57

Binnen blijven, alles dicht, zonwering omlaag, genoeg drinken en rustig aan doen.
Alleen één ding, mijn dochter heeft dinsdag haar gala-avond. En ze draagt een lange jurk. Pffff, krijg het er nu al warm van.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:06

Pff :(:) gaan ze dat gala niet een dag of wat opschuiven? Het lijkt me eigenlijk te warm dan voor een dergelijk evenement. Anders geen gala jurk maar iets luchtigers aandoen?

Vroeg op en de bejaarde dame uitlaten. Daarna kalm aan doen, zoveel mogelijk alles dichthouden als het buiten warmer wordt, en s avonds laat de oude dame weer uitlaten. Tussendoor moet ik haar echt tegen zichzelf beschermen met bijna 16. Gelukkig in de zomer dan is mijn woonkamer op het noorden. Heel erg heet wordt het daar niet

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:08

Moet gelukkig werken en doe dat thuis in best kleine ruimte met airco en waaier. Ik kom de dag wel door. Beneden hou ik alles dicht, waaiers aan en honden binnen. S ochtends om 5 uur naar de zee, daarna droog blazen en rest van de dag plassen aan de overkant. S avonds even stukje met auto naar bebost weggetje in de polder om even weer de grote boodschappen weg te brengen haha

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:14

Ik moet ook gewoon werken maar ik heb wel ochtenddienst, dus dat scheelt al iets. Als ik dan thuis kom van werk, eerst maar de paarden verkoelen terwijl ik zelf een waterijsje neem. Verder wordt het vanzelf weer koeler dus druk om maken doe ik nou ook weer niet. Is het te warm voor _O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:31

Ik ga geen van de honden of paarden overdag nat maken. Loop zelf eens met nat haar in de zon... Ik moet er niet aan denken. De vacht van mijn herder slaat dicht als deze nat is. Dan uiteindelijk veel warmer dan dat hij droog blijft. Gewoon schaduw of binnen en droog hier

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:39

Hier is het al weken erg warm. Dus 's ochtends heel vroeg vanaf 6 uur gooien we alles open zodat de temperatuur binnen tot 21 graden ongeveer afkoelt. Om 9 uur gaat alles dicht inclusief de luiken en het blijft beneden onder de 24 graden, dus dat is goed als het buiten dik over de 30 graden gaat. We zijn in de ochtend actief buiten en in de avond en verder gewoon binnen.
Dus pas na 17 uur zijn we buiten en koken laat buiten zodat het huis lekker koel blijft en blijven tot heel erg laat buiten→ genieten. Als we buiten zijn overdag in de middag is het om te douchen en te zwemmen in ons zwembadje want binnen douchen we niet meer. De buitendouche wordt opgewarmd door de zon. We hebben geen airco en dat hoeft ook niet met de luiken en de dikke buitenmuren die goed isoleren. Net als dat het huis heel erg goed is geïsoleerd ook voor de winter.
En verder zou ik iedereen adviseren, neem het zoals het gaat, drink veel en maak het niet te zwaar voor jezelf. Het is wat het is. Dat doen wij ook en dat werkt het beste.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:46

Ik zie er wel erg tegenop.
Moet van 1 tot 6 werken en wij hebben geen airco/zonnescherm/niks. Zelfs weinig ventilatie.

Ik heb nog ergens de hoop dat de eigenaar van de winkel de tent een middagje sluit maar denk niet dat dat gaat gebeuren :P

Heb wel besloten om met de bus te gaan in plaats van met de fiets.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:47

Ik ben blij eigenlijk dat ik moet werken (gewoon op kantoor, lekker koel), want mijn studio warmt ontzettend op.. vanaf 11 tot 4 ongeveer in de volle zon en weinig tot geen mogelijk om te doorluchten (kleine raampjes aan één zijde). Ik laat de gordijnen al wel de hele dag dicht maar helpt toch weinig.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:53

Ik logeer in een oppashuis. In de ochtend voor half 8 zorg ik dat ik alle mest heb opgeruimd, gevoerd en geveegd heb.
Daarna werken en gelukkig is er een airco in huis <3

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:57

Veel succes voor iedereen die moet werken op deze extreem hete dagen.

Ik zit al opgesloten met alle deuren en veel gordijnen dicht, zonwering uit, plafond ventilatoren aan en het is nog prima te doen. Hopelijk houdt dit het morgen en overmorgen ook zo uit.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 16:03

Bus op standje vrieskist en asfalt aan de kant duwen. Ik voorzie veel schade aan het wegdek...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 16:06

Ik moet werken, dus met veiligheidsschoenen en lange broek aan de hele dag.
In de auto airco aan, moet aan mijn rooster te zien ook nog 2x douchen, dat zal ik wel niet onder een heel warme straal doen.
En ik moet oa 2x naar een expeditie van rond de 5 graden, dus ik moet sowieso ook een dik vest mee.
Maar ik verheug me niet op de warmte klap die ik dan krijg als ik weer naar buiten kom...

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 16:12

Het lijkt hier maar 31 graden te worden…

Net 3,5 week italie gehad met de hond, waar het 35/40 graden was en snachts 27 graden (lekker plakken in de tent) Geen airco in de tent. We hebben rustig aan gedaan, gezwommen en ijs gegeten. En we hebben het allemaal overleefd. Dus 1 dag tropisch komt hier ook wel goed

Helaas komen de gordijnen pas over 12 weken, dus dicht kan het niet. Maar het is nu maar 19 graden in huis. Dus hopelijk houden we het koel

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 16:33

Ik krijg mijn moeder maar niet aan het verstand dat ze ramen en deuren dicht moet laten met warmte... Hun voorkamer is in principe koel genoeg als je alles dicht houdt, maar toch moeten dan een raam en de tuindeuren open 'want nu waait het nog een beetje'. Ja, er waait nu warme lucht naar binnen waar het eerst gewoon 21 graden was #)

Ik woon dan wel niet thuis, maar ik vind het zo sneu voor de kat die ze hebben. Want een koelmat oid kopen doen ze ook niet aan 'want zo vaak is het niet zo warm' -O-

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 16:42

Hier laten we de ramen en deuren wel open, alles staat op het noorden dus nooit zon op de deuren of ramen. Maar anders is het gewoon binnen niet te doen, loopt de temperaturen heel snel op :(

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 16:44

Foaly schreef:
Ik krijg mijn moeder maar niet aan het verstand dat ze ramen en deuren dicht moet laten met warmte... Hun voorkamer is in principe koel genoeg als je alles dicht houdt, maar toch moeten dan een raam en de tuindeuren open 'want nu waait het nog een beetje'. Ja, er waait nu warme lucht naar binnen waar het eerst gewoon 21 graden was #)

Ik woon dan wel niet thuis, maar ik vind het zo sneu voor de kat die ze hebben. Want een koelmat oid kopen doen ze ook niet aan 'want zo vaak is het niet zo warm' -O-

Goh, ben ik jouw moeder? :+
Ik krijg het spaans benauwd met alle ramen en deuren en gordijnen dicht en ik heb geen "buiten" afgezien van een niet overdekt balkonnetje op het zuiden.
Mijn kat is een Turkse Van, die voelt altijd koel aan en slaapt de hele dag, dus die vind ik niet zielig. Ze heeft een koelmat, maar daar gaat ze niet op liggen.
Mijn man heeft het altijd koud, die loopt nu nog in een fleecetrui te rillen :brr: , dus die vind ik ook niet zielig.
Mijn leven is met dit weer 1 grote opvlieger. Ik heb nu nog alles open en kan nog adem halen, morgen en dinsdag wordt het echt afzien, alles moet dan echt potdicht en ik mag de hele dag wachten tot het voorbij is....... met de Ventolin puffer binnen handbereik. M'n airco komt over 2 weken als mosterd na de maaltijd. :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 17:34

Ik zit lekker op kantoor in de airco :D En daarna ga ik naar stal en doe ik eigenlijk gewoon wat we altijd doen. We zijn net terug na bijna 2 jaar in Italië te hebben gewoond, dus zowel de dieren als wij zijn gewend aan temperaturen rond de 40 graden.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 17:50

truus1957 schreef:
Het is buiten toch wel oppassen geblazen. Ik las gisteren dat in Spanje, waar het nog warmer is, een wegwerker in elkaar is gezakt en is overleden. Lichaamstemperatuur van de arme man was 41,6.

Oef, als ik dit lees besef ik me dat ik echt geluk heb gehad. Heb een insult gehad paar weken geleden en temperatuur is toen gemeten op 42,3 :=

Ik ga werken tot 12u in de airco en dan lekker m’n (hopelijk gewoon koel blijvende) woning in. :j Gewoon rustig aan.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 18:16

Ik werk gelukkig op een afdeling waar het gekoeld is i.v.m de vis.
Anders duik ik de vriezer wel in van -24 hihi

Alleen het naar buiten gaan na het werk is erg vervelend.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 18:26

DaniellaF schreef:
Binnen blijven, alles dicht, zonwering omlaag, genoeg drinken en rustig aan doen.
Alleen één ding, mijn dochter heeft dinsdag haar gala-avond. En ze draagt een lange jurk. Pffff, krijg het er nu al warm van.

Schaar erin en omzoomen. Lekker luchtig!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 18:30

Ik ben normaal op dinsdag om 15.00 vrij, maar aankomende dinsdag werk ik lekker door tot 17.00 en misschien nog wel wat langer. Bij ons op kantoor is het altijd fris dus met dit weer helemaal top.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 18:45

Ik heb verlof en in huis hou ik wel om en bij de 23 graden als het buiten 37 wordt, dus dat valt mee :D
Oud huisje en dikke muren doen wat ze moeten doen zonder airco 8-)

Verder doe ik niks speciaal. Voor de middag de paarden binnen en tegen de avond weer buiten.
Ik heb betonnen stallen, dus dat scheelt toch wat tegenover de buitentemperatuur.

We zullen het wel overleven. Er zijn warmere streken op de aardbol. {:}