Hondenbeet, wat kun je verhalen bij eigenaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:37

Ik vind ook dat je even je trots opzij moet zetten en met iemand moet gaan praten. Het is namelijk niet niks.
Anders blijf je in de negatieve spiraal hangen en word de uitgang van het spiraal alleen maar kleiner.
En bel desnoods de hap voor advies. Zij kunnen je eventueel zien en een behandelplan opstellen.

Ook al ben je alleen en heb je vind je zelf niemand nodig, we kunnen allemaal wel eens een luisterend oor gebruiken

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:38

Germie wat nou als je gaat zwemmen en een nog ergere ontsteking krijgt. Straks lig je maanden in het ziekenhuis en kan je helemaal niet duiken

In situaties met veel stress moet je geen grote beslissingen nemen omdat je de gevolgen niet kan overzien

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-22 19:43

Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de Bokt regels
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 05-07-22 12:55, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:43

Ik zou thuiszorg inschakelen en je wonden professioneel laten verzorgen en behandelen. Eventueel ook die plastische chirurgie.
En focus je op die schadevergoeding. Wellicht levert dat je genoeg op om een mooie duikreis te kunnen maken als je weer genezen bent.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:43

germie schreef:
Storm schreef:
Je klinkt echt enorm emotioneel Germie, heb je verdere hulp hierbij? Kun je praten met iemand? :(:)

Ik heb geen zielenknijpers nodig. Maar ik ben alleenstaand en dus alleen. En tja, ik kan niet doen waarvoor ik op de aarde ben. Dat ik besluit om niet elke dag een bed te verschonen, dat doe je normaal ook niet toch? Weet je wat dat aan water en elektriciteit kost? Steeds halve machines draaien. Bovendien heb ik geen ruimte meer om wat te drogen te hangen. Schoonmaken komt wel weer, maar je blijft bezig. Het is nu niet anders.
Mentale ondersteuning heb ik niet nodig. Want ik wil gewoon normaal leven. En dit is geen leven. Er is al 2.5 jaar afgepakt door coronageneuzel, kun je eindelijk weer een beetje normaal overal naartoe en ook over de grens zonder mondkapjes heb je dit. Ik leef gewoon intens, dat is mijn keuze. Toen ik 13 was zijn 5 weken afgepakt door een gebroken enkel. Daar ben ik ook nooit overheen gekomen en nu dus al weer 2 weken. Ik hoef geen huisarts te bellen voor zgn. mentale ondersteuning. Die lost het probleem van een lekkende wond niet op. Daar is wat anders voor nodig.

Maar iemand zegt dat je prima met een open wond kunt zwemmen. Dat klinkt positief. Dus misschien maar gewoon doen, want dat is wat ik nodig heb. Ik ga dat zeker even overwegen, morgen wordt het mooi weer. Buitenwater is niet smerig immers, ik drink dat ook wel eens. En dat is fijner dan m'n droogpak aantrekken als ik ondiep wil fotograferen. Met een droogpak blijft de wond wel droog, maar dat zweet zo.

Nooit zwemmen met een open wond.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:45

Nou als die hond al eerder iemand zo erg gebeten had zou ik ook zeggen, probeer zoveel mogelijk vergoed te krijgen.

Ik ben eens gebeten door een grote hond, Hij hield vast, uiteindelijk een wond van 2 cm, wel erg diep. Dat heeft ook wel impact gehad. Zoals Germie te grazen is genomen lijkt mij zo ontzettend heftig. Veel beterschap gewenst.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:47

germie schreef:
Moderatoropmerking:

Jij bent af.
Wat een rothouding heb jij tegenover andere mensen zeg.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:47

De kans bestaat dat als je die wond niet eerst laat genezen, je binnenkort nog veel langer niet kan zwemmen. Je hoeft er maar één verkeerde bacterie in te krijgen en je bent verder van huis.

Je zegt dat je geen hulp nodig hebt, dat je het altijd alleen gedaan hebt. Maar kennelijk lukte dat dan toch niet zo goed, als je nu nog zit met die vijf weken toen je jonger was... Waarom zou je iets alleen doen als iemand je het misschien makkelijker kan maken?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:50

Het leven is niet altijd leuk en gaat niet altijd zoals je wil. Suck it up and live with it. Knijp je in je handen dat 5wkn op de bank zitten het ergste is wat je overkomen is. Please zeg...

Als je nu gaat zwemmen en nog een infectie krijgt acht ik je kansen om duidelijk te krijgen wat door de hond komt en wat door je lakse zorg een stuk lastiger.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:52

Wat ontzettend rot dat je dit overkomen is Germie. Heel veel beterschap :(:)

Ik heb geen verstand van juridische zaken, dus ik kan alleen meegaan in het advies: rechtsbijstand inschakelen. Succes met het hele traject.

Verder: je wekt de indruk dat je nu alleen aanneemt wat je wilt horen. Iemand zegt dat zwemmen in natuurwater met open wond prima kan. Heel veel andere bronnen zullen dat zeer zeer zeer afraden.
Echt Germie doe het niet. Een infectie ligt op de loer en dan ben je nog veel verder van huis en veel langer uit de roulatie. Hoe rot en moeilijk ook.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:53

Tieneke schreef:
De kans bestaat dat als je die wond niet eerst laat genezen, je binnenkort nog veel langer niet kan zwemmen. Je hoeft er maar één verkeerde bacterie in te krijgen en je bent verder van huis.

Je zegt dat je geen hulp nodig hebt, dat je het altijd alleen gedaan hebt. Maar kennelijk lukte dat dan toch niet zo goed, als je nu nog zit met die vijf weken toen je jonger was... Waarom zou je iets alleen doen als iemand je het misschien makkelijker kan maken?

Ja en dan wil ze dat ook weer vergoedt krijgen als de won geïnfecteerd raakt

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:53

Los van het hele vergoedingen-verhaal (inderdaad: neem contact op met een letselschade expert), wil ik het volgende zeggen:

Als je gaat zwemmen met een dergelijke open wond, en deze infecteert of je trekt hem nog verder open, ben je ver van huis. Als in: MAANDEN verder van huis.
Daar is een gebroken enkel met 5 weken rust op je 13e niets bij. Dan kan je wondgenezing echt enorm vertragen, of in het ergste geval zelfs opname in het ziekenhuis betekenen.

Je zou je wond morgen moeten laten controleren bij je huisarts/ziekenhuis en hun advies vragen hierover, of je ermee mag zwemmen of niet. Niet zomaar wat doen, ondanks dat je zo graag wilt.

Ik zie in je posts terug dat je redelijk eigenwijs bent hierin, maar zeg later niet dat je niet gewaarschuwd bent..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:54

Tja, als je nu niet goed voor jezelf en de wonden zorgt gaat het nog langer duren, of wordt het erger en mis je nog meer. En dan is het maar te hopen dat het niet bekend wordt, want dan kan je wel problemen met alles vergoed willen hebben krijgen. Want als jij de genezing zelf bewust laat vertragen door je niet aan dingen te houden kan de tegenpartij daar qua vergoedingen wel over gaan zeuren.
Vraag die hulp in huis aan, want zo in de zooi gaan zitten en slapen is echt niet goed.

Maar je hebt dus wel hulp nodig, want de manier hoe je nu schrijft en omgaat met alles is niet gezond en helpt je alleen maar verder de problemen in. Zowel mentaal als lichamelijk. Ik vind je eigenlijk ook erg asociaal tegenover professionals?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:55

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de regels van Bokt.
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 26-06-22 16:42, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: bericht verwijderd

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:55

Goof schreef:
germie schreef:
Moderatoropmerking:

Jij bent af.
Wat een rothouding heb jij tegenover andere mensen zeg.

Precies. Ik denk dat jij juist hulp nodig hebt van zulke ‘imbecielen’. In mijn ogen heb jij een enorm probleem met jezelf als je zo egoïstisch bent. Dat boehoeh ik ben zielig want ik kan even niks. En daarnaast ook nog de oh zo belangrijke hulpverleners belachelijk maken? Op deze manier maak je alleen maar jezelf belachelijk.

Straks gaat de wond nog verder infecteren en blijf je je afreageren op die hond. Durf jezelf dan ook gewoon te vertellen dat je het zelf erger maakt door te zwemmen ipv het de tijd te geven.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:57

Zo reageerde je ook in de lockdowns. Allemaal heel naar natuurlijk, maar soms loopt het leven gewoon even niet zoals je wil. Toen door Corona nu door een ongeluk, en ja, beide niet door jouw schuld. Je moet er mee zien te dealen want het is niet anders. Je wil geen professionele hulp, maar heb je in je eigen kring niemand die je wat kan helpen? Om mee te praten en die je wat helpt in huis en met de eerste stappen richting advocaat e.d.

Ik hoop dat je goed geneest en daarna weer lekker je ding kan doen. Ik zou zeker geen risico nemen door nu het advies van je arts in de wind te slaan. Je kan nog gewoon beter worden namelijk en dan kun je daarna weer gaan duiken.

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:57

Of morgen gewoon niet gaan duiken. Voorlopig gewoon even niets doen, behalve bijkomen en herstellen, genezen Waarom in hemelsnaam onnodig risico lopen met open wonden? Jammer dat "die tijd je wordt afgepakt", het is gewoon even niet anders.
En verder ben ik het volkomen eens met bovenstaande reacties; die rothouding zou ik het raam uitgooien, en toch op zoek naar professionele hulp gaan. Ik denk dat je het goed kan gebruiken. Niet alleen vanwege dit ongeluk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:59

Germie,
Een psycholoog hoeft ook niet meteen. Maar iemand die je nu wat vrolijker maakt in deze k#ttijd is wel fijn toch? En dan kun je ook weer wat beter nadenken.

Zwemmen met een open wond weet ik niets over. Maar een grote open wond en strakke kleding (een droog of nat pak dus) is een absolute no-go kan ik je uit ervaring vertellen. Zelfs een legging zorgde bij mij al voor broei en ellende.
Ik zie dat je instructeur bent en andere mensen opleid. Dus je bent niet op je achterhoofd gevallen en kunt (normaal) prima voor jezelf zorgen denk ik te weten.

Dat betekent ook dat de niet zo handige keuzes die je nu maakt totaal zijn ingegeven door een overvloed aan emotie. Ook het gewoon door willen zwemmen is een vorm van controle terug willen winnen over de situatie, maar het is schijncontrole want de gevolgen kunnen echt desastreus zijn en dan haat je jezelf pas echt en blijk je de controle toch niet te hebben gehad en heb je wel een infectie erbij }:0 .

Denk effe na over wat je op dit moment als aller aller allerliefste zou willen wat wél kan (zonder jezelf te beschadigen bij voorkeur :+ ). Misschien dat dat wat soelaas en opluchting biedt :(:)

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 20:01

Goof schreef:
Als je nu nog steeds niet hebt verwerkt dat je op je 13e door een gebroken enkel 5 weken rustig aan moest doen bevestigt dat meteen dat je heel erg hard iemand nodig hebt om mee te praten.

Ja dat is bizar...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 20:02

Ik zou toch wel even de crisisdienst bellen, mentaal ben je wel een beetje de weg kwijt denk ik. Heb je geen vrienden of vriendinnen die kunnen helpen?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 20:03

Het is allemaal heel vervelend en inderdaad zoals hier geadviseerd wordt laat je rechtsbijstand het uitzoeken. Maar de rest....niet over 5 weken gebroken enkel heen op je dertiende en dat afgepakte tijd vinden.... en nu..het is pas tien dagen verder. Vriendin van me is door een hond gebeten en dat heeft maanden geduurd voor het echt goed dicht was.
Zwemmen enz...waarom. Zorg dat je herstelt en dan zie je wel weer

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 20:04

germie schreef:
Moderatoropmerking:

Ga je lekker?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 20:09

germie schreef:
Mentale ondersteuning heb ik niet nodig. Want ik wil gewoon normaal leven. En dit is geen leven. Er is al 2.5 jaar afgepakt door coronageneuzel, kun je eindelijk weer een beetje normaal overal naartoe en ook over de grens zonder mondkapjes heb je dit. Ik leef gewoon intens, dat is mijn keuze. Toen ik 13 was zijn 5 weken afgepakt door een gebroken enkel. Daar ben ik ook nooit overheen gekomen en nu dus al weer 2 weken.

Maar je hebt geen récht op die tijd.
Er zijn mensen die de wereld aan tijd kwijt zijn omdat ze gevangen zaten in een klote relatie, en dan? Die tijd krijg je ook niet terug.
Het is soms wat het is, het leven is af en toe gewoon klote, maar als je zo bitter bent, blijft er zo weinig over om van te genieten.......

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 20:11

germie schreef:
absque_dubio schreef:
Ik raak alleen maar ongelofelijk verbaasd over jouw berichten. Ik ga er verder voor nu geen uitspraken over doen want die zullen niet positief zijn.
Zoek hulp, fysiek en emotioneel. Je frustratie en boosheid op deze manier uiten is absoluut niet gezond.

Edit; ik lees nu dat je geen hulp wilt. Maar wel lekker wil spuien over je boosheid. Bizar.

Moderatoropmerking:

Nou prima toch.
Waarom vind je dit topic dan nodig?
Je weet al precies wat je wilt.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 20:11

Ik heb niet alles gelezen dus wellicht van ik in herhaling.
Ga in gesprek met een rechtsbijstand, zij kunnen je verder helpen. Toen ik mijn auto-ongeluk heb gehad ben ik uiteindelijk bij een letselschadejurist terecht gekomen welke mijn belangen behartigden. Echter, compensatie op stalgeld wordt eigenlijk niets mee gedaan. Ik heb langer dan een jaar weinig tot niets met mijn paard kunnen doen en ondertussen 3 jaar verder is dat nog steeds niet zoals het was. Deze kosten waren er echter voor het ongeluk ook al en daarom wordt dat niet meegenomen. Dingen als ziektewet werd in eerste instantie vanuit het werk gegaan en werkgever heeft dat later kunnen verhalen. Ziektekosten werden in eerste instantie voorgeschoten door mij en later verhaald en er is een keer een voorschot geweest.

Hoe vervelend het ook is wat je nu doormaakt en hebt meegemaakt, niet alles is daar op terug te schakelen en hier in Nederland zijn ze daar ook een stuk minder in dan bijvoorbeeld in Amerika. Smartengeld krijg je niet zomaar en je moet ook geen duizenden euro's verwachten.

Belangrijk voor jou is om even naar het positieve te gaan kijken. Ik heb een lange sleep van mijn auto-ongeluk gehad omdat er heel veel onduidelijk was en alles heel erg gefocussed werd op het negatieve. Ik ben daardoor ook in een behoorlijke depressie terecht gekomen. Sinds de letselschade zaak (ondanks ''gedwongen'') is afgesloten na 2,5 jaar ben ik weer meer in het positieve gekomen en gaat het ook een stuk beter. Gezien je liever niet met iemand (al dan niet er voor geleerd) wilt praten wil ik je toch heel erg adviseren om proberen te focussen op wat je wel kan, waar je wel plezier uit haalt en daar aan vast houd. Anders kan er zoveel meer bij komen kijken en dat is echt zonde.
Je kan ook gewoon bij je huisarts aankloppen welke praktijkondersteuners heeft waar je ook neutraal mee kan praten. Het is niet niks wat er is gebeurd. Als zij uiteindelijk het idee hebben dat een ander je beter kan helpen kunnen ze je altijd doorverwijzen.

Daarnaast. Iedere nota die je indient bij je zorgverzekering kan je (of iig ik) aangeven dat het is gekomen door een ongeluk. Je bent aangevallen door een hond, dat is een ongeluk. Jouw verzekering gaat (of kan) dan de kosten weer gaan verhalen bij de tegenpartij. Je moet dit uiteraard wel duidelijk aangeven, wellicht handiger zelfs om even te bellen. Daar moet natuurlijk wel een tegenpartij tegenover staan waar een zaak 'aan vast' zit met een gelijk voor jou. Of in ieder geval in mijn geval.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, wil je veel succes wensen en ook dat men op bokt je echt probeert te helpen. Sterkte met alles!