Apenpokken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 10:06

Needje schreef:
Gezien jij net als ik meerdere gay vrienden hebt weet je vast ook wel dat het aantal contacten bij gays over het algemeen een stukje hoger ligt dan bij hetero’s. En dat het gros ook aidsremmers slikt. Dat maakt het geen gay ziekte! Maar ze hebben wel iets meer risico door hun levensstijl.
(Uitzonderingen zijn er altijd)

Saunagangers waren kennelijk ook een (mogelijke) risicogroep.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 10:08

enzino schreef:
Tiggs schreef:
Dit heeft niks met wokeness te maken, het bericht op pagina 1 klopt gewoon niet. Maar tegenwoordig wordt alles maar op 'te woke' gegooid...

edit: autocorrect verholpen

Het is wel degelijk wokeness.
Het bericht op pagina 1 is inderdaad wat kort door de bocht, waarna er volgens meerdere mensen op reageren. De eerste reacties hebben inhoud (Echwel & Friesfanaat gebruiken een citaat om het tegendeel te bewijzen), veel van de reacties daarna zijn pure wokeness waarbij je vooral je ongenoegen moet uiten en die verder niets toevoegen aan de inhoud (je bent oppervlakkig, heb je hulp nodig, gaat het goed met je, etc).

Als dat soort "woke" reacties nou gewoon niet geplaatst zouden worden dan zou de sfeer een stuk beter blijven en zou de discussie op de inhoud door kunnen gaan ipv eindeloos ongenoegen uiten over een bericht dat al lang ontkracht is tegen die tijd en daartoe alleen maar de persoonlijke aanval kiezen.

Dat!!!

Voor mij hoeft het er ook niet meer verder over te gaan.
Maar dat vies katten op een ander ben ik beu en kan ik dus niet rijmen met woke en voor elkaar op komen.
Juist diegene die menen op te komen voor een groep zijn het lelijkste in een ander onderuit halen.

En ja, daar mag wat van gezegd worden!!
Haha misschien ben ik wel het meeste woke :D :))

En dit was voor mij het laatste bericht hierover.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 10:08

Tiggs schreef:
Karin schreef:

:')

[ [url=m/1RB0uw.jpg]Afbeelding[/url] ]

_/-\o_

Maar goed, ik heb nog steeds geen 5G dus ik maak me geen zorgen. Daardoor heb ik namelijk ook geen corona gehad **\O/**

Ik heb geen 5G en wel corona gehad :\.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 10:12

Ik heb nog steeds geen 5G, maar ik kreeg begin april wel corona. Vermoedelijk het weekend ervoor opgelopen op een festivalletje in een concertzaal. Brandhaarden zijn het, die festivals -O- :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 10:15

Karin schreef:
Ik heb nog steeds geen 5G, maar ik kreeg begin april wel corona. Vermoedelijk het weekend ervoor opgelopen op een festivalletje in een concertzaal. Brandhaarden zijn het, die festivals -O- :+

Moet je maar niet zo woke zijn, verdomme.

Zo jammer dat een topic over virussen ineens afglijdt naar hunnie zijn niet aardig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 10:16

DuoPenotti schreef:
Maar dat vies katten op een ander ben ik beu en kan ik dus niet rijmen met woke en voor elkaar op komen.

Het zijn vaak de mensen die het meest tegen racisme zijn die iedereen indelen op huidskleur, de fanatiekste feministen die mannen als de vijand bestempelen, en de mensen die het meest woke zijn die een deel van de bevolking buiten de groep willen plaatsen.

Het doet mij altijd aan dit filmpje denken:

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 10:22

Urbanus schreef:
Moet je maar niet zo woke zijn, verdomme.

Eén kijktip dan nog van deze wokerd en dan ga ik weer aardig doen. De beste serie die ik vorig jaar heb gezien.

https://www.vprogids.nl/cinema/lees/art ... demie.html

Citaat:
Wat It’s a Sin ook goed doet, is inzichtelijk maken hoe weinig informatie er in het begin van de epidemie over aids bestond. Alles was onduidelijk. De ziekte. De oorzaak. De overdracht. Zelfs aan het bestaan ervan werd volop getwijfeld. Het zou uit een Russisch lab komen. Of verzonnen zijn om seks tussen mannen tegen te gaan. In de tweede aflevering zet Ritchie het hele idee van een ziekte die alleen homoseksuele mannen treft in een energieke, haast feestelijke montage weg als onzin. ‘En biseksuelen dan? Die worden alleen maar om de dag ziek?’, schampert hij. ‘Ze noemen het de homogriep. Je gaat niet dood aan de griep!’ De tirade eindigt in een club waar het feest gewoon doorgaat.

Urbanus

Re: Apenpokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 10:24

Ja hallo, absoluut favoriete serie! Staat nog steeds op m'n recorder!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 10:30

DuoPenotti schreef:
Tiggs schreef:
Dit heeft niks met wokeness te maken, het bericht op pagina 1 klopt gewoon niet. Maar tegenwoordig wordt alles maar op 'te wokken' gegooid...

Ik reageerde niet op pagina 1, maar op wat Kim later zei.
Waar overheen gevallen werd.

Dat is overdreven woke, maar wel alleen woke in het eigen straatje
Een ander mag je virtueel wel aanvallen...

Als je echt begaan ben met mensen sla je ook niet virtueel.
DAT is wat mij tegenstaat.
Alleen dat eigen bokt straatje

Als je echt begaan bent met mensen dan waarschuw je ze wel voor een opduikend gevaar\gezondheidsrisico.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 10:40

anjali schreef:
Als je echt begaan bent met mensen dan waarschuw je ze wel voor een opduikend gevaar\gezondheidsrisico.

Voor iets wat anders niet groter als een regeltje in de krant zou zijn? (woorden van Koopmans)
Ik denk dat we eens moeten stoppen met panieken.

Het is in het nieuws, dat kan iedereen lezen of zien op tv.

Gewoon oppassen nu als je je niet lekker voelt.
En uiteraard als je blaasjes krijgt.

Meer is er nu nog niet te doen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 10:52

Needje schreef:
Shae schreef:
En nogmaals sorry dat het je zo dwars zit dat ik niet wil dat twee van mijn beste vrienden met de nek worden aangekeken om iets waar ze zelf niets aan kunnen veranderen. Echt naar voor je. Vanwege hun verdere leefstijl hebben zij volgens de huidige berichtgeving overigens evenveel risico als Truus op de hoek die al 20 jaar getrouwd is met Jan. Ze zijn namelijk vreselijk burgerlijk, maar jeetje wat een risico hebben ze op de apenpokken omdat ze homo zijn. Ik zal ze nog ff extra waarschuwen om op te letten.

Gezien jij net als ik meerdere gay vrienden hebt weet je vast ook wel dat het aantal contacten bij gays over het algemeen een stukje hoger ligt dan bij hetero’s. En dat het gros ook aidsremmers slikt. Dat maakt het geen gay ziekte! Maar ze hebben wel iets meer risico door hun levensstijl.
(Uitzonderingen zijn er altijd)
Mens je kletst echt zo ongelofelijk uit je nek, werkelijk waar te triest voor woorden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 10:52

Ik vind het wel knap hoe mensen dingen in DP haar berichten lezen die ze niet eens schrijft. Dat virus is nu een aantal keer in een bepaalde groep gevonden en de boodschap aan die groep is: pas even wat extra op.
En nu zijn het homo mannen, was het vooral onder ouderen of kleuters aangetroffen dan hadden ze die groepen gewaarschuwd, lijkt me vrij logisch. Hoe men hier homohaat van weet te maken is weer erg creatief

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 10:53

Mars schreef:
Ik vind het wel knap hoe mensen dingen in DP haar berichten lezen die ze niet eens schrijft. Dat virus is nu een aantal keer in een bepaalde groep gevonden en de boodschap aan die groep is: pas even wat extra op.
En nu zijn het homo mannen, was het vooral onder ouderen of kleuters aangetroffen dan hadden ze die groepen gewaarschuwd, lijkt me vrij logisch. Hoe men hier homohaat van weet te maken is weer erg creatief

Het ging niet om haar bericht. Heel simpel. Volgens mij heeft ze niets gezegd wat geïnterpreteerd kan worden als homohaat oid.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 10:54

Ailill schreef:
Mens je kletst echt zo ongelofelijk uit je nek, werkelijk waar te triest voor woorden.

Vertel. Wat is niet waar van wat ik vertel?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 10:56

Contacten die over het algemeen hoger liggen.

Het merendeel slikt aidsremmers.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:00

Het is idd PrEP Ipv remmers. Mijn excuus.
En ja. Over het gemiddelde genomen ligt het aantal contacten in de gay scène hoger.
Dat geven ze zelf ook aan. (Mijn gay vrienden)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:01

Laat maar.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:02

Ailill schreef:
Contacten die over het algemeen hoger liggen.

Het merendeel slikt aidsremmers.

Toh grappig hoe zulke ervaringen per persoon verschilt.

In mijn vriendengroep zeggen de gayvrienden dit namelijk zelf'.
Vooral het eerste maken ze zelf ook echt de meest slechte grappen over haha.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:04

Nou dat dus. Zo ervaar ik het ook.
Ze zeggen het allemaal zelf. En dat is ook meteen de reden voor hun om PrEP te slikken.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:08

En dat is een eerlijke weerspiegeling van de homoseksuele samenleving want....?

:=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:11

De oroginele betekenis van het woord gay is natuurlijk ook vrolijk. Die wisselende contacten kunnen de verklaring zijn.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:11

Wat een poepverhaal enzino.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:13

upendo schreef:
Wat een poepverhaal enzino.

Het kan ook oraal zijn. Of manueel.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:14

Wat een poedersuiker heb jij, om er maar even op door te borduren.

Speciaal voor jou;
Citaat:
Begin twintigste eeuw werd de term gay cat gebruikt voor een jonge zwerver die onder de vleugels leefde van een oudere, meer ervaren dakloze. Wellicht is het een variatie op stray cat, dat ‘zwerfkat’ betekent.

In de krochten van de straattaal kreeg gay cat de betekenis van homoseksuele man. In de film Bringing Up Baby uit 1938 trok de verkorte versie, gay, voor het eerst de wijde wereld in als synoniem voor homoseksueel.

En nu ontopic.

Om nog even te ontkrachten van homo's en wisselende contacten: informatiom bias. ;)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:15

Ik zeg ook over het algemeen. Dus niet alle.
Of het eerlijk is tegenover de monogame gays? Vast niet. Maar het is nu eenmaal het geluid uit de scène zelf.