Menstruatie bikini?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:11

Weet ze wel precies hoe een tampon werkt.Anders al voor de vakantie " oefenen "met de tampon of aan haar voor doen.Alleen dan niet echt.Met de onderbroek aan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:22

Britta31 schreef:
Weet ze wel precies hoe een tampon werkt.Anders al voor de vakantie " oefenen "met de tampon of aan haar voor doen.Alleen dan niet echt.Met de onderbroek aan.

Hoe wil je oefenen met een tampon met je onderbroek aan?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:23

Als ik TS goed begrijp gaat het om de laatste dagen waar je enkel nog wat spotting hebt.
Ik weet niet hoe dat bij anderen is maar dan kan een tampon gewoon verschrikkelijk zeer doen.
Als het echt enkel een beetje de laatste drupjes zijn kan zo‘n bikini een prima uitkomst zijn denk ik.
Lijkt me op zich ook best een uitkomst voor heftigere dagen waarbij je niet helemaal zeker weet of je tampon wel goed genoeg is.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:27

FennyPower schreef:
Sommige reacties ik moet er zelf om lachen.
Snap wel wat jullie bedoelen, ik zwem zelf ook niet als ik de rode kruis heb :')
Mijn zusje heeft een vakantie gepland gaat mee met een vriendin, en wil graag mee zwemmen het liefste en vroeg dus of dat een optie was.
Ik informeer en lees me alleen in :')
Tampon oid durft ze niet, ik was het zelfde op haar leeftijd.
Voor haar doen is ze nog heel speels en nog niet echt een dame dame.

Ze gaat op vakantie als ze al haar heftige moment gehad heeft, dus 2 dagen en het is al bijna gestopt.

Misschien een ander idee, je hebt pilletjes van de huisarts om de ongesteldheid met een paar dagen uit te stellen. Die gebruikte ik vroeger op ponykamp, ideaal!

Flying_Angel

Re: Menstruatie bikini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:51

Kan ze niet een pil nemen? Ik weet nog dat toen ik jong was en naar centerparcs ging ik een pilletje slikte waardoor mijn menstruatie verschoof, is dat nog een idee?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:54

Dat is een hormoonpil waar ook veel bijwerkingen van zijn. Ik vind het niet echt iets om te stimuleren voor voor iets onbelangrijks als een keertje zwemmen eigenlijk, zeker niet zo jong.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:55

Sizzle schreef:
Dat is een hormoonpil waar ook veel bijwerkingen van zijn. Ik vind het niet echt iets om te stimuleren voor voor iets onbelangrijks als een keertje zwemmen eigenlijk, zeker niet zo jong.

Hmm, ik ben natuurlijk geen wetenschappelijk onderzoek, maar ik had geen bijwerkingen hoor!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:56

Dat is mooi voor jou, maar er zijn echt genoeg bijwerkingen zoals bijv. hartrazen bekend.
Het is ook gewoon ongezond, je neemt een hormoonstoot.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 21-04-22 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:57

Sizzle schreef:
Dat is mooi voor jou, maar er zijn echt genoeg bijwerkingen zoals bijv. hartrazen bekend.

Hartkloppingen door de pil?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:57

Brainless schreef:
Sizzle schreef:

Hartkloppingen door de pil?

Niet de normale pil, maar die menstruatieverschuif pil.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 22:01

Sizzle schreef:

Dat is gewoon een hormoon die ook gebruikt wordt tegen endometriose en slikken heel veel vrouwen tegen de bijwerkingen van de overgang.
Juist omdat het veel minder bijwerkingen/nadelen heeft dan de "gewone" pil.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 21-04-22 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 22:01

Sizzle schreef:

Eindelijk een logisch iemand.
Waarom willen jullie allemaal dat meisje aan de hormonen hebben?

Ik was vroeger ook bang voor tampons, mn moeder had nog aangeboden om te helpen maar ik durfde niet.
Nu eindelijk als volwassenen persoon eens doorgezet en het is zoveel makkelijker en praktischer.
Cup heb ik ook maar vind ik gedoe met uitkoken ed.

Ik zwom vroeger dus niet tijdens mijn menstruatie. Heb daar achteraf gezien best spijt van.
Tampon is even wennen maar wel echt zoveel handiger.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 22:02

Niet te bang doen over tampons, ik heb ze al op mn 11e gebruikt en de inbrenghulpjes nooit begrepen :') de gewone mini's zijn echt makkelijk hoor..

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 22:05

Vraag je huisarts even naar pilletjes om de ongesteldheid uit te stellen. Is al wel 20 jaar geleden, maar toen ik 14 was en vakantie had ik pilletjes, 3 x op een dag innemen en zo kon ik het uitstellen als we op vakantie waren. Weet niet meer hoe het heet.

Ik zie net dat het al is voorgesteld. Ik had destijds geen bijwerkingen.
Laatst bijgewerkt door Mellow op 21-04-22 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 22:06

Brainless schreef:
Sizzle schreef:

Dat is gewoon een hormoon die ook gebruikt wordt tegen endometriose en slikken heel veel vrouwen tegen de bijwerkingen van de overgang.
Juist omdat het veel minder bijwerkingen/nadelen heeft dan de "gewone" pil.

„Gewoon“ een hormoon.
Kind is 13 en je geeft haar een progesteronstoot voor een dagje zwemmen. Een kind waar de cyclus nog aan het stabiliseren is.

Ik vind de potentieel negatieve effecten persoonlijk op geen enkele manier opwegen eerlijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 22:12

Zertab schreef:
En de menstruatie deze keer uitstellen? Bij de huisarts kan je een pil halen die het dan uitstelt.

Denk dat dit inderdaad een goede oplossing is.
Ik gebruik deze tabletten ook tijdens de vakanties.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 22:12

Nou de opties zijn simpel:

1. Tampon dragen
2. Zo'n bikini dragen
3. Niet zwemmen
4. Pilletje om het uit te stellen

Als het om de laatste dagen gaat, kan een tampon idd zeer doen. Maar je hebt ook mini's. En het is sowieso verstandig om met tampons te beginnen op je zwaarste dag, om mee te oefenen. Dat gaat makkelijker.

Persoonlijk zou ik niet voor een menstruatie bikini gaan. Ik vind dat gewoon echt vies.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 22:24

Jeetje wat een topic :')
Ik denk sinds ik kinderen heb echt meer na met zwemmen indd door t zwemluier verhaal maar man man man ik durf volgens mij nooit meer het water in.
Baby’s niet zindelijk,ouderen die niet waterdicht zijn,gewone mensen die plassen in t zwembad,vrouwen die zwemmen tijdens menstruatie en niets gebruiken,zwem menstruatie matrassen blegh
Hoop dat ze er genoeg chloor in donderen :r
Ik ben blij dat ik de boel heb laten wegbranden en niet meer ongesteld word maar ja bij een meisje van 13 is dat geen optie.

Ts ik zou indd wat meerdere bokkers al aangaven Primolut vragen bij de huisarts dan kan ze het uitstellen dat vond ik altijd heel fijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 22:40

Mensen zijn ook vies, zwembaden zijn vies, de zee is vies etc. Ik vind dat ook vreselijk, maar ja........

Dit gaat om een meisje van 13 en ik zei het al eerder. Wij kunnen als ervaren volwassenen nadenken en relativeren. Maar zoals ik begrijp gaat ze met anderen op vakantie en dan wil je echt niet voor gek staan omdat er toch bloed langs je broekje loopt. Dat is waar het feitelijk om gaat. Helpt zo een bikinibroekje.

En de ene 13 is de andere niet. Er zijn ook meiden die op die leeftijd al met sex bezig zijn.

De mini tampons zijn wel klein en je kan ook kiezen voor de lichtere dagen tampon. Het is echt een kwestie van oefenen, zodat ze er tegen die tijd mee om kan gaan. De eerste keren blijft lastig, ook als ze 14 of 15 is.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 23:34

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 00:00

Toen ik zocht op free bleeding, kreeg ik free bleeding yoga. :wow:

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 01:45

Sizzle schreef:
„Gewoon“ een hormoon.
Kind is 13 en je geeft haar een progesteronstoot voor een dagje zwemmen. Een kind waar de cyclus nog aan het stabiliseren is.

Ik vind de potentieel negatieve effecten persoonlijk op geen enkele manier opwegen eerlijk gezegd.

Yep, gewoon een hormoon.. weet je? Dezelfde als je altijd al aanmaakt in je eigen lichaam.. die hormonen.
Nergens zeg ik dat iemand daar voor móét kiezen, maar om het gelijk af te branden is ook zo wat.
Mijn meiden gebruikten al snel tampons dus ze kwamen niet in zulke situaties.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 06:13

Sizzle schreef:
„Gewoon“ een hormoon.

Het is niet een dagje zwemmen, de meid moet op vakantie met een vriendinnetje. Dan is het echt vervelend als je ongesteld bent. En zo’n broekje lijkt me ook heel ongemakkelijk. Je gaat mij niet vertellen dat het niet opvalt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 06:18

Brainless schreef:
Sizzle schreef:
„Gewoon“ een hormoon.

Yep, gewoon een hormoon.. weet je? Dezelfde als je altijd al aanmaakt in je eigen lichaam.. die hormonen.
Nergens zeg ik dat iemand daar voor móét kiezen, maar om het gelijk af te branden is ook zo wat.
Mijn meiden gebruikten al snel tampons dus ze kwamen niet in zulke situaties.

Ze brandt het toch niet af? Ze zegt alleen voorzichtig te zijn en er goed over na moet denken, omdat je inderdaad een sloot hormonen moet nemen om je menstruatie uit te stellen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 06:53

Onali schreef:
Sizzle schreef:

Eindelijk een logisch iemand.
Waarom willen jullie allemaal dat meisje aan de hormonen hebben?

Ik was vroeger ook bang voor tampons, mn moeder had nog aangeboden om te helpen maar ik durfde niet.
Nu eindelijk als volwassenen persoon eens doorgezet en het is zoveel makkelijker en praktischer.
Cup heb ik ook maar vind ik gedoe met uitkoken ed.

Ik zwom vroeger dus niet tijdens mijn menstruatie. Heb daar achteraf gezien best spijt van.
Tampon is even wennen maar wel echt zoveel handiger.

Omdat het een heel vies idee is, dat er iemand in hetzelfde zwembad als jij dobbert met haar menstruatiebloed los in haar broekje. Bah zeg!

Ik gebruikte op die leeftijd ook geen tampons, vond ik ondingen (nog steeds hoor haha) - maar ik ging dan gewoon niét zwemmen als het de tijd van de maand was.

TS, mini-tampons zijn mss een oplossing? Die zijn, doordat ze kleiner ze, ook veel minder pijnlijk/onaangenaam.

Voor die éne keer, voor die vakantie, zou ik toch ook echt serieus de pil overwegen. Gewoon, gedurende de periode van die vakantie.