Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cubone schreef:Ik ben zo’n wappie en dat mij niet laten vaccineren. Hoewel ik helemaal voor basis prikken ben, zat de hele Covid campagne me niet lekker en heb ik er dus niet aan mee gedaan. Even de kat uit de boom kijken en van daaruit een beslissing maken was mijn insteek. En daarmee heb ik ook zonder moeite alles laten varen. Ik ben a heel bang geweest werkeloos te raken door mijn vaccinatie status, maar stond volledig achter mijn eigen keuze en heb dus alle beperkingen zonder moeite verder geaccepteerd.
Een jaar later vraag ik me dus af hoe de mensen die zich wel hebben laten vaccineren er in staan. Ik hoor om me heen een hoop wisselende verhalen. Ik ben over het algemeen alles behalve recht door zee als het op mijn vaccinatie status aan komt wegens de stigma tegen niet Covid gevaccineerde mensen. Maar met dat ik nu wat gezondheidsproblemen heb (echt niks te maken met Covid gerelateerde klachten), blijkt het wel iets los te maken en krijg heel veel “spijt”verhalen te horen over vaccinatie tegen Covid. Tot in hoeverre het waar of verbeelding is, dat is moeilijk in te schatten.
Daarom ben wel benieuwd naar oprechte verhalenVoor de mensen die gevaccineerd zijn, hoe voelen jullie je er bij?
Laat me duidelijk maken dat dit geen anti vaccinatie topic is. Ik ben echter wel oprecht benieuwd. Ik verwacht dat we in het najaar opnieuw belemmeringen opgelegd gaan krijgen en ben aan het inschatten tot in hoeverre de vaccinatie nu ok is.
Needje schreef:Ik vind ook wel dat er veel mensen dikke klachten hebben ondanks boosters enzo.
En ook ik vraag me af hoe goed de vaccins nou echt werken.
Ik denk nog steeds dat het puur aan je genen ligt of je wel of niet erg ziek wordt.
Needje schreef:heb je voorbeelden van landen janderegelaa?
Hier ettert het toch ook gewoon door? We hebben echt mega veel besmettingen gehad!
Needje schreef:Ja dat speelt voor mij ook mee. Ik heb absoluut geen moeite met vaccineren. Ik neem ook elke prik die ze adviseren voor m'n reizen.
Maar ik had wel zoiets, ik blijf niet prikken.
Mocht het in het najaar weer oplaaien dan kijk ik wel weer.
@Janderegelaa
Denk je niet dat dat voornamelijk ook te maken heeft met de kwaliteit van de zorg in zulke landen?
janderegelaa schreef:Needje schreef:heb je voorbeelden van landen janderegelaa?
Hier ettert het toch ook gewoon door? We hebben echt mega veel besmettingen gehad!
Neem bijvoorbeeld Roemenie. Ongeveer evenveel inwoners als NL. Wij hebben 22.000 sterfgevallen op 8 miljoen besmettingen door Covid en zij hebben er 65.000 op 3 miljoen besmettingen. Nu zie je dat door onze hoge vaccinatiegraad heel veel mensen het overleefd hebben.
Neem bijvoorbeeld Roemenie. Ongeveer evenveel inwoners als NL. Wij hebben 22.000 sterfgevallen op 8 miljoen besmettingen door Covid en zij hebben er 65.000 op 3 miljoen besmettingen. Nu zie je dat door onze hoge vaccinatiegraad heel veel mensen het overleefd hebben.
senna21 schreef:Ik ben gevaccineerd, inclusief booster.
Geen corona gehad en geen klachten door de vaccinatie.