Milieubewuste en herbruikbare verzorgingsproducten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Re: Milieubewuste en herbruikbare verzorgingsproducten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 17:09

Hier ook 40 en nagenoeg rimpelloos.
Smeer alleen met deze temperaturen een crème met spf .

Zoolgangster

Re: Milieubewuste en herbruikbare verzorgingsproducten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 17:18

Leuk topic! Ik gebruik spul van Happy Earth, zoals hun deodorant (zit in een blikje), dat bevalt erg goed.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 20:07

Ik las ergens de discussie over het gebruik van herbruikbare wattenschrijfjes en hoe nodig ze zijn. Ik gebruik ze alleen als ik mascara/eyeliner heb gedragen, als ik mijn handen gebruik voor enkel mijn ogen gebruik ik al snel veel spul en/of wrijf het in mijn oog.
Voor mijn gezicht gebruik ik nu hydrofiele doeken. Ik maak mijn gezicht nat en doe er met mijn handen reiniger op die ik verspreid en inwrijf, dan spoel ik het af met water met mijn handen, dit haalt echter niet alles eraf. Dan maak ik een punt van de doek nat, haal daar de rest mee eraf en droog er ook gelijk mijn gezicht mee. Een handdoek is een stuk ruwer. Ik doe een aantal dagen met zo'n doek voor ik weer een schone pak. Ik spoel de natte punt vaak uit en hang hem dan gewoon te drogen voor het volgende moment.

Over de noodzaak van allerlei verzorgingsproducten. Voor mij is het ook een stukje zelfzorg en zelfliefde. :D Maar dat betekend ook dat ik soms in de verleiding wordt gebracht om allemaal lekkere (natuurlijke) producten te willen proberen, vooral als het in de aanbieding is. :') Daar ben ik nu wel mee gestopt en ik probeer het zo beperkt mogelijk te houden. Mijn huid is makkelijk, maar ook snel droog. Ik gebruik een reiniger die ook voedend werkt in een glazen fles. Verder heb ik een dag/nachtcrème waar ik heel lang mee doe en een dagcrème met spf voor de zonnige dagen als ik veel en lang buiten ben. Ik ben niet zo bang voor rimpels, maar vind het wel fijn om mijn huid en gezondheid te beschermen.

Mijn lichaam spoel ik met water, ik gebruik zeep als ik echt vies ben of gesport heb of alleen onder mijn oksels. Dan gebruik ik het liefst werfzeep of aleppo zeep, die maakt mijn huid zacht en niet droog, is lokaal en milieubewust.

Voor mijn haar gebruik ik nog wel vaak shampoo, ik heb een enorme bos dreadlocks en was die grondig 1x in de week. Met een blok zeep is me dat te veel gedoe en die schuimen vaak niet goed waardoor ik heel lang bezig ben om alles goed te 'soppen'. Ik gebruik wel altijd natuurlijke shampoo, meestal van merken die verpakking maken van gerecycled plastic. Al heb ik laatst een blok shampoo van biotanique geprobeerd en die werkte verrassend goed, dus wie weet is dat een vervanger als die ook lang meegaat.

Ik ben ook fan van producten van the beauty kitchen. Wel prijzig, maar zó fijn en de verpakking is duurzaam geproduceerd en kan je terug brengen naar de winkel zodat ze herbruikt worden, waarmee je ook korting krijgt op een nieuw product. Ik gebruik ben een gestresste vinger/nagelbijter en gebruik de 60 secons manicure scrub en de handcrème (glazen potjes) om mijn handen te verzorgen.

En nog een tip, voor heerlijke en milieubewuste parfum! Ik droeg nooit parfum, omdat ik het zo chemisch en heftig vind tot ik deze een keer tegenkwam. Ik heb zelf de Eau de Thé & Gingembre
"An attractive meeting between Ginger and Tea: a fresh, spicy and lemon scent, reinforced by the vibrant, green and animal scent of Sambac Jasmine.". Heerlijke milde en frisse geur. Je kan een refill van 200 ml halen en daarmee het flesje aanvullen. https://www.100bon.com/en/product-category/perfumed-mists/.

Mijn grootste verandering in milieubewuste verzorgingsproducten is menstruatieondergoed (van snugs & thinx), daardoor ga ik nu afvalvrij mijn menstruatie door wat zo goed voelt! Een cup werkte voor mij niet helaas. Maar ik ga nu met een comfortabel en schoon gevoel mijn menstruatie door, echt top. :)