Verder is het super leuk om te suppen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:maar als je in stromend water van je sup valt kan het zijn dat dat ding er vandoor is zonder jou.
mirriezz schreef:Hier ook team zwemvest (ik zit wel meestal in een kano IPV sup, maar daarmee ga je minder snel om)
Terug op je sup klimmen klinkt heel makkelijk, maar als je in stromend water van je sup valt kan het zijn dat dat ding er vandoor is zonder jou.
In geval van een gekke beweging met als gevolg kramp, zul je ook veel moeite moeten doen om op je sup te komen (hoewel eraan hangen dan mss nog wel lukt).
Daarnaast kunnen mensen je veel makkelijker helpen als je een zwemvest aan hebt, door je vast te pakken bij de schouderbanden daarvan.
Ik heb wel een fijn zwemvest aangeschaft dat geschikt is voor veel bewegen. Dus niet zo'n oranje vest met dikke kraag, maar eentje uit de kanowinkel. Zwemvesten die bij zeilen worden gebruikt kunnen ook heel geschikt zijn. Alleen die air-bag dingen niet, want die gaan af bij de eerste spetter water die van je peddel af komt.
Overigens word je bij deze vesten nog wel geacht om zelf mee te zwemmen, maar het maakt het zwemmen zoveel makkelijker dan zonder.
Mandarijn schreef:Ik kom me hier ook eens melden. Wil al tijden eens gaan suppen en nu voor zondag afspraak staan om het te gaan proberen.
Wat is handig qua schoenen? Ik lees waterschoenen zonder harde zool of anders op blote voeten?
mystery1980 schreef:Ik heb deze schoenen gekocht en ben er erg blij mee:
https://www.sups.nl/sup-kleding-dames/j ... ight-blauw
Ik sup inderdaad ook vaak in water waar scherpe schelpen en stenen enzo liggen.
Draagt als sneakers, redelijk goede grip op de stenen en op je board. Water loopt er prima uit en ze zijn snel weer droog. Enkel in de modder worden ze wat zwaarder maar dat is denk ik met alles wat je aantrekt.
tienus63 schreef:Je schoenen worden bij de volgende keer suppen toch weer nat.
Ik heb hele dunne neopreen surfschoenen met dunne zool en gescheiden dikke teen.
Ze sluiten veel beter aan daardoor minder zand in de schoenen.
Vanwege vasculitus voel ik iedere oneffenheid in mijn schoen/voeten.
Doorbloeding blijft nu ook wat beter in mijn voeten waardoor ik ze minder snel koud en verkramp krijg.
Tink89 schreef:mystery1980 schreef:Ik heb deze schoenen gekocht en ben er erg blij mee:
https://www.sups.nl/sup-kleding-dames/j ... ight-blauw
Ik sup inderdaad ook vaak in water waar scherpe schelpen en stenen enzo liggen.
Draagt als sneakers, redelijk goede grip op de stenen en op je board. Water loopt er prima uit en ze zijn snel weer droog. Enkel in de modder worden ze wat zwaarder maar dat is denk ik met alles wat je aantrekt.
Hoe snel drogen deze?
Ik heb nu zoiets als deze, maar doordat het neopreen is, zijn ze vaak pas na een dag of twee aan de lijn (een dag goedom, een dag binnenstebuiten) echt droog: https://www.decathlon.nl/p/surfschoenen ... 63&c=ZWART
Sure_lee schreef:Ik heb het zelf nog niet gedaan. Maar je kunt ze huren in Harderwijk. Kun je volgens mij wel een leuk rondje doen. Denk wel afhankelijk van hoe lang je wilt. Tis in ieder geval erg populair daar.
Kmbrly schreef:Tink89 schreef:Houd rekening met scheepvaart... wij wonen aan de maasplassen en de maas zelf sla ik liever over.
Hoe bedoel je met scheepvaart?
Dat ze er een boot of iets voorbij komt?
Bij ons heb ik nog nooit iets anders zien passeren dan kajakkers
pimaude schreef:Sure_lee schreef:Ik heb het zelf nog niet gedaan. Maar je kunt ze huren in Harderwijk. Kun je volgens mij wel een leuk rondje doen. Denk wel afhankelijk van hoe lang je wilt. Tis in ieder geval erg populair daar.
Wij gaan as donderdag naar Lelystad om een middagje te Suppen bij gebrek aan een eigen SUP. Schijnt ook een mooie plek te zijn en een rondje!