Hooikoorts ik weet het even niet meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Habore

Re: Hooikoorts ik weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 22:32

Ik heb een vraag voor jullie. Heb al heel mijn leven hooikoorts. Het ene jaar al meer dan het andere. Dit jaar weer erg en medicatie.
Nu zat ik vandaag in de zetel enijn hond ( langharige bearded collie) kwam langs me zitten. Na enkele minuten werd de jeuk in mijn keel erger en voelde ik mijn neus erger.
Zou dit nu zijn omdat er pollen in zijn vacht zitten of kan ik plots allergie voor honden hebben gekregen?

Ik word gek v d gedachte maar zou toch wel toevallig zijn als dit nu gelijk is met de berkenpollen? Wat denken jullie?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 22:50

Oef. Bij ons was dit het signaal van honden allergie.
Je kan je even bij de huisarts laten testen. .

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 07:22

Ik heb hier ook last van meestal als ik in de ochtend beneden kom dan reageer ik toch wel op de honden. Enige wat ik doe is veel stofzuigen ( moet toch wel met die 2 ) en als ik ze aai dan niet in mijn gezicht etc. Weg doen is absoluut geen optie.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 07:40

Mijn moeder zweert ook bij tapen... Ze heeft een paar jaar getaped en nu nergens meer last van.

Zelf heb ik pas last als iedereen er geen last meer van heeft (want we zijn er nog niet achter wat het is :')) maar als iedereen stopt met niezen, gaat er iets bloeien waar ik niet tegenkan.

Zelf had ik wat minder met tapen, want op mijn huid blijft de tape minder goed plakken :S Dus heb het 5 dagen gehad, het werkt.... Maar ik heb niet de zin en tijd om elke 5 dagen opnieuw....

Sowieso doe ik niet aan medicatie of wat dan ook. Het is maar voor een paar dagen en ik ben er niet zo van om vanalles te gaan slikken terwijl het in mijn ogen niet echt nodig is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-22 07:57

Er zijn nu weinig pollen in de lucht, onze hond is ook al flink nat geregend dus de kans dat je nu reageert op pollen in de vacht van je hond lijkt me vrij klein.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 08:21

En als je het zeker wilt weten, even de hond wassen.

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 08:24

Vroeger ook een hooikoorts patient...Ik heb toen ik in de USA was ooit het medicijn Allergy&Sinus geslikt en het nooit meer zo heftig gehad. Het was gewoon in de drogist te krijgen.

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 08:30

Nat geregend is onze Zidane nog niet. Hij gaat niet echt naar buiten in de regen.

In ieder geval ga ik straks naar de dokter om me te laten testen.

Ik moet het weten.

Onze Zidane gaan we straks eens wassen en kijken wat het geeft.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-22 08:51

Hier gisteren de hele dag nat. Dat is voor de hooikoorts dan wel weer gunstig.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 09:24

Ik heb zelf geen allergieën maar heb veel goede verhalen gehoord over Quantum touch / Quantum Allergy.

Ook wel weer iets alternatiefs maar ook bij dat weet je gelijk na de eerste keer of het werkt voor jou of niet. Lijkt mij de moeite zeker waard en helemaal als je dreigt allergisch te worden voor je eigen hond...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:25

@TS hoe is het nu?? Ik ben echt heel nieuwschierig hoe de tape je bevallen is/bevalt. Ik heb zelf, na aanleiding van dit topic, sinds donderdag tape op mijn rug. Heel apart was dat ik bij de fysio wegreed en een paar minuten later in de auto ineens merkte dat mijn neusgaten veel meer open waren (bij mij zwelt met name dat op). En het slijmvlies nog steeds iets meer geslonken is dan het was. Ik kan dus net even makkelijker ademhalen, opna dat ik nu dus voel dat alle slijm los komt :D Heet extra niezen en hoesten. Maar als dit doorzet ben ik toch al heel blij.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-22 11:57

Het gaat nog steeds goed, 2e keer tape is er wel af nu want de huidkleurige tape bleef niet zo goed zitten als de gekleurde die ik eerst had. Na een week en 1 dag moest hij er echt af. En nu even afwachten hoe het aankomende week met het mooie weer gaat. Dochter heeft het er net een paar dagen op zitten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 13:36

Hier de bruine aan de achterkant er af helaas. Binnen een uur meer last. Helaas ivm weekend geen fysio. Alleen mijn eigen gekleurde tape laat los. Die moet zo weer geplakt worden. Tape eraf aan de achterkant is binnen een uur een druipende neus en hoesten.

Voor zit nog maar die mag ivm een onverwachte ingreep rechts niet geplakt worden komende twee weken nog

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-22 07:41

Tape is er nu af. Helaas betekent dat voor mij dat de klachten weer terugkomen. Niet zo heftig nog als bij de start van dit topic dus ik hoop dat het hierbij blijft.

Dochter kon de tape helaas niet verdragen, na 3 dagen eraf gehaald en alles rood, en jeuk.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:44

Dat is jammer. Mijn tape zit nog :D wil het er vandaag afhalen, dan zit ik op 6 dagen. Maar ik voel op het moment een ander pleurisje aankomen (met dank aan wederhelft die al de hele week loopt te snotteren) dus kan even niet helemaal zeggen hoe en of het nog werkt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:28

Even een update vanaf hier, ivm weekje weg is de tape zelf nu erop geplakt. Min een strook tape aan de voorkant ivm een wond. Volgende keer weer naar de fysio als die helemaal heel is.

En hoewel de berken vol bloeien en er zoveel meer bloeit nu is het ipv maximaal medicatie (inhaler, neusspray, tabletten en meest ook prednison) nu neusspray en heel af en toe inhaler nodig. Dat was het. Wat een verschil. Wel een wat jeukende kriebelneus en ogen wat kuchjes af en toe en een nies maar de eindeloze niesbuien, snot dat uit alle kieren kom en een heel nare continue hoest blijven voor nu aardig rustig.

Ik snap er niks van maar als het zo blijft ben ik een blij mens

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 14:26

Ook even een update van hier. Vanwege dat pleurisje kon ik dus niet naar de fysio. Maar de tape is er nu iets meer dan een week eraf, en op na dat ik ook wat meer nies en hoest, zijn de slijmvliezen nog steeds minder opgezet en ben ik nu compleet van de medicatie af. Alleen als ik te lang buiten aan het werk ben merk ik dat ik het benauwd krijg. Dus dat doe ik nog steeds in etappes. Maandag mag ik weer naar de fysio voor de 2e keer tape, kijken wat zij dan zegt. Maar hier ben ik al heel blij mee.

@fijn Karuna dat het zo goed helpt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 14:44

Ik heb wel weer heel veel last van slijmvorming, en een kriebel in de keel daardoor. Maar: voel me niet meer hondsberoerd en koortsig, ook klieren zijn niet opgezet. Heb ook het idee dat ik minder moe ben. Dus op zich voel ik me toch beter dan ik me voelde voor ik me liet tapen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:21

Ik heb gisteren "hooikoorts" tape gekregen van de fysio omdat mijn longconditie na Covid niet wil verbeteren. Binnen 3 seconden een heerlijk warm en aangenaam gevoel in mijn bovenrug en nu al 3 dagen zonder Ventolin. Heerlijk, ik piep en kraak niet meer en dat zonder medicijnen!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:47

Dat is super Rien.

Ik heb sinds maandag weer tape op mijn rug. Het duurde langer voordat het slijmvlies in mijn neus minder werd. 1 kant is nu vrij en goed geslonken, de andere kant sputtert tegen. Geen idee of de tape mss niet helemaal goed zit of dat het nu toch minder werkt. Wat me wel opvalt is dat ik minder snotterig ben dan bij de eerste keer tape. Nies nog wel veel.

@Susan fijn dat je je minder moe en lamlendig voelt. Ook dat was mij, bij mezelf, ook al opgevallen. Veel buiten zijn maakt nog wel dat ik op een bepaald moment echt afhaak en doodmoe op de bank in slaap kan vallen. Maar het is een stuk minder dan voor de tape.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 11:07

Hier helaas even wachten op de nieuwe tape. Wond moet eerst echt goed genezen. Hopelijk volgende week week. Ik verlies langzaam de strijd tegen de hooikoorts weer. Berk, sering, liguster en nog zeker twee struiken bloeien vol en ik snotter me weer gek, en ben zo ontzettend moe. Ik heb nul energie en ben gewoon futloos en slap weer -O-

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 20:12

Hoe kom je bij een fysio die kan tapen? Ik ben echt een beetje wanhopig momenteel. De laatste dagen is het extreem, en eigenlijk is het al een maand bij vlagen niet te doen.
Nu wil ik volgende week wel naar de huisarts, maar die hebben een wachttijd van een week of 2 weet ik. Kan ik ook op een andere manier tapen proberen?

Ik gebruik nu ceterizine (soms wel 3 tabletten op een dag) en neusspray, maar momenteel doen ze beiden 0,0 en zit mijn neus potdicht met snot wat er gewoon uit stroomt.

Kan amper op stal zijn, laat staan mijn paard poetsen. En dat kan ik normaal altijd prima. Dit is redelijk problematisch met mijn werk als paardenarts… dus ik zoek eigenlijk snel verlichting.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 20:14

:(:) Ik herken het,tot voor de tape had ik dat ook. Nu zelfs toen de tape er even niet op zat zoveel minder klachten.

Ik heb ingetyped medical tape en fysio en de regio. En toen kwamen er best veel naar voren.

Van de week weer een nieuwe laag tape. En zelfs nu eigenlijk geen neusspray nodig bijna ondanks dat er veel bloeit waar ik niet tegen kan. Maar daarmee blijf ik wel doorgaan voor de zekerheid.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 21:00

eilleen333 schreef:
Hoe kom je bij een fysio die kan tapen? Ik ben echt een beetje wanhopig momenteel. De laatste dagen is het extreem, en eigenlijk is het al een maand bij vlagen niet te doen.
Nu wil ik volgende week wel naar de huisarts, maar die hebben een wachttijd van een week of 2 weet ik. Kan ik ook op een andere manier tapen proberen?

Ik gebruik nu ceterizine (soms wel 3 tabletten op een dag) en neusspray, maar momenteel doen ze beiden 0,0 en zit mijn neus potdicht met snot wat er gewoon uit stroomt.

Kan amper op stal zijn, laat staan mijn paard poetsen. En dat kan ik normaal altijd prima. Dit is redelijk problematisch met mijn werk als paardenarts… dus ik zoek eigenlijk snel verlichting.

Denk dat iedere fysio die ook iets met medisch tapen doet wel kan helpen. Het zijn echt heel simpel twee stukken tape. Ik kan daar meestal ook snel even tussendoor terecht want met 5 min sta ik weer buiten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-22 21:37

Ceterizine doet bij mij ook niks. En wat voor neusspray gebruik je? Je kan best de huisarts bellen voor andere pillen ( zwaardere) en een andere neusspray. En idd heel veel fysiotherapeuten kunnen tapen. Zoeken op tapen voor hooikoorts en je woonplaats intypen op Google, je hebt gee verwijsbrief nodig. Mijn verzekering vergoed het gewoon.

Ik heb nu trouwens amper klachten nu de meeste bomen uitgebloeid zijn.