Druk op de borst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:26

dalena schreef:
xSagan schreef:
Hoe is het nu?:)

Lief dat je get vraagt!
Het gaat wisselend. Maar het is niet meer heel heftig geweest. De fysio had nog geen tijd (had zelf corona).
Het is wel geruststellend om te weten dat er niks met hart of longen is. Maar het blijft een naar gevoel.

Nu loop ik met iets anders en ben echt bang dat ze straks denken dat ik voor alles meteen de huisarts bel.
Ik heb al een ruime week last van Geel/groene afscheiding. (Eerst 1 dag roze afscheiding) Verder geen jeuk. Een soa zou het niet kunnen zijn. Vanochtend werd ik wakker met enorme pijn in onderbuik/bij baarmoeder(?). Ongesteldheidspijn maar dan 10x zo erg.
zwangerschapstest is negatief

Ik snap je gevoel, maar zou hiervoor toch even contact opnemen met je huisarts. Zou zonde zijn als het toch een infectie o.i.d. blijkt te zijn en je loopt er langer mee door dan nodig was geweest :)
Zeker de combi gekke kleurtjes en pijn (en afwijkende geur?) mag je echt wel actie op ondernemen ;)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:27

:(:) Niet banger zijn dan strikt noodzakelijk.

Bel je huisarts, daar is hij/zij voor.
Geel/ groene afscheiding kan een bacterie zijn en als je inmiddels zo'n pijn hebt, is het geen luxe.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:28

Mochten organen niets zijn, kreeg ik de tip om te kijken naar het Syndroom van Acnes. Het is nog niet bij iedereen bekend onder de artsen en geven de klachten die op orgaanklachten lijken.
Ik ben nu zelf ook in die hoek aan het kijken en mijn klachten komen erg veel overeen meteen symptomen die zij beschrijven.

Het is kort gezegd een zenuwbeknelling in de buikwand en die kan plotseling optreden.
Ik ben geen arts maar dit zou je met je arts kunnen bespreken.:)

Ik ben ondertussen ook vaste klant bij HA helaas, maar gewoon echt bellen!
Pijn is zo naar!

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 13:31

Ik heb gebeld. Huisarts hoefde me niet te zien. Dagelijks wassen met water was het advies...
Assistente gaf aan dat ik nog canesten gyno kon proberen.

Zojuist weer naar toilet geweest. Gele afscheiding in broek en roze uit mijn vagina weer. Pijn is nu wel flink gezakt
Edit; ik heb ook foto's gemaakt. Als iemand er iets mee kan, kan ik die via pb wel toesturen.

Vanmiddag halen we canesten gyno sowieso!

xSagan

Re: Druk op de borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:41

Echt heel vreemd dat je niets in hoeft te leveren….
Heb altijd geleerd dat er niets roze/rood achtigs mag zijn buiten je menstruatie om….

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:13

Klinkt als een schimmel infectie, helaas regelmatig ervaring mee hier. Even langs de apotheek/drogist voor een vaginale tablet.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 14:44

MarliesV schreef:
Klinkt als een schimmel infectie, helaas regelmatig ervaring mee hier. Even langs de apotheek/drogist voor een vaginale tablet.

Had jij dan ook pijn?
Ik lees dat je de canesten gyno bij pijn in onderbuik niet mag gebruiken. Dan is het toch raar dat het aangeraden wordt?

Afbeelding

Ik was even aan het kijken waar ik het kon kopen en hoeveel het kostte.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:15

Dagelijks wassen met water...?

Sorry, maar mij ontgaat iets.

De vagina heeft een pH nodig van 4.2 om goed te kunnen functioneren en zichzelf schoon te houden.
(De zuurgraad van bijvoorbeeld biogarde yoghurt en appelazijn.)

Water uit de kraan is prachtig schoon, je kunt er veilig wonden mee uitwassen - maar heeft een pH van 7.

Kortom: raar advies.

Heb je je temperatuur gemeten...?

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 15:47

Mijn temperatuur is 37,1.

Ik heb net via vraag het de huisarts kunnen videobellen met een huisarts.
Deze gaf aan dat canesten gyno mij niet gaat helpen omdat het geen schimmelinfectie is maar waarschijnlijk bacteriële vaginose, iets wat zelf over zou moeten gaan.
Als de pijn toeneemt, of als ik koorts krijg, moet ik contact opnemen met mijn eigen huisarts.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:56

Ik had laatst ook een schimmelinfectie en toch ook buikpijn. Ik heb gewoon Canesten gyno gebruikt. Volgens mij hebben ze van Canesten ook iets tegen bacteriële vaginose (dacht ik). Een schimmelinfectie kan ook vanzelf overgaan, maar daar ging ik niet op wachten.

Edit: https://www.canesten.nl/bacteriele-vaginose-behandelen

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:29

Geen idee of iemand het je al heeft gevraagd maar met betrekking op de druk op de borst
Ben je gevaccineerd? Sommige mensen krijgen dit soort klachten erna ( ook lang erna)

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 16:56

Druif_01 schreef:
Ik had laatst ook een schimmelinfectie en toch ook buikpijn. Ik heb gewoon Canesten gyno gebruikt. Volgens mij hebben ze van Canesten ook iets tegen bacteriële vaginose (dacht ik). Een schimmelinfectie kan ook vanzelf overgaan, maar daar ging ik niet op wachten.

Edit: https://www.canesten.nl/bacteriele-vaginose-behandelen

Oh top! Dankje!

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 16:56

tokedri schreef:
Geen idee of iemand het je al heeft gevraagd maar met betrekking op de druk op de borst
Ben je gevaccineerd? Sommige mensen krijgen dit soort klachten erna ( ook lang erna)

Ja, 2x en de booster ook gehad.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 17:02

dalena schreef:
tokedri schreef:

Ja, 2x en de booster ook gehad.

Mss zit daar de oorzaak
Als dat zo is dan is het niet te vinden in het bloed enz

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 17:29

Ik heb het inderdaad nooit eerder gehad, dus het zou goed kunnen!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:05

Weet ook zo snel niet of het genoemd werd, maar heb je je cyclus wel eens uitgelegd naast de momenten dat je druk op je borst voelt?

Hormonen kunnen ook een enorm wisselende werking hebben op je lijf. Zo heb ik steeds vaker last van pijn in de maag-nierstreek. Maar die klachten komen 9-10 keer terug op exact dezelfde dagen in mijn cyclus als de voorgaande keer.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:07

dalena schreef:

Hoe lang voor je klachten had je de booster gehad?
Ik weet twee mensen met dezelfde klachten na de booster
Een met moderna ander met pfizer
Maar mss is dat bij jou niet de oorzaak hoor

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:15

tokedri schreef:
dalena schreef:

Maar wellicht wel goed om naar te informeren, een ontsteking aan de hartspier is een mogelijke bijwerking van bepaalde vaccins. Al denk ik dat de ontstekingswaarde dan mogelijk ook uit je bloed hadden moeten komen.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:30

Ontsteking van de hartspier zou naar voren moeten komen bij lab prikken en ECG.
Ik snap dat je het goed bedoeld hoor, maar vind het een beetje eng dat dergelijke diagnoses via een forum geopperd worden. Ik wil niet dat TS zich nog meer zorgen gaat maken.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 18:44

linda_arnold schreef:
Weet ook zo snel niet of het genoemd werd, maar heb je je cyclus wel eens uitgelegd naast de momenten dat je druk op je borst voelt?

Hormonen kunnen ook een enorm wisselende werking hebben op je lijf. Zo heb ik steeds vaker last van pijn in de maag-nierstreek. Maar die klachten komen 9-10 keer terug op exact dezelfde dagen in mijn cyclus als de voorgaande keer.

Ik ben sinds de minipil niet meer ongesteld geweest

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 18:45

tokedri schreef:
dalena schreef:

Booster heb ik 16 januari gehad

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:57

Britt_xxx schreef:
Ik snap dat je het goed bedoeld hoor, maar vind het een beetje eng dat dergelijke diagnoses via een forum geopperd worden. Ik wil niet dat TS zich nog meer zorgen gaat maken.

Een suggestie tot navragen( bij herhaling van de klachten)is geen diagnose hè ;-), ik denk dat TS dit ook wel begrijpt?

Het is zeker niet bedoeld om TS bang te maken,

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 19:10

linda_arnold schreef:
Britt_xxx schreef:

Een suggestie tot navragen( bij herhaling van de klachten)is geen diagnose hè ;-), ik denk dat TS dit ook wel begrijpt?

Het is zeker niet bedoeld om TS bang te maken,

Geen zorgen! Het is goed bedoeld en ik ga me er niet druk om maken! :)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:56

Janneke2 schreef:
Dagelijks wassen met water...?

Sorry, maar mij ontgaat iets.

De vagina heeft een pH nodig van 4.2 om goed te kunnen functioneren en zichzelf schoon te houden.
(De zuurgraad van bijvoorbeeld biogarde yoghurt en appelazijn.)

Water uit de kraan is prachtig schoon, je kunt er veilig wonden mee uitwassen - maar heeft een pH van 7.

Kortom: raar advies.

Heb je je temperatuur gemeten...?

Hier wil ik wel iets over zeggen. Voor alle vrouwen: gebruik alsjeblieft niets anders dan water voor je vagina. Geen azijn, geen yoghurt, geen Lactacyd. Niks.
Ik vind het erg kwalijk dat je dit soort dingen als tip geeft Janneke, laat dit alsjeblieft over aan artsen. En voordat je zegt dat je niks als tip geeft: it is very much implied…

Iemand noemde nog ACNES, dat is zeker een diagnose die er kan zijn bij buikpijn, maar niet bij druk op de borst.
Hopelijk ben je snel van de bacteriële vaginose af TS, en zo niet dan kan de huisarts je eenmalig tabletten of vaginale capsules voorschrijven met metronidazol erin die goed helpen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:20

Het staat zelfs op de site van thuisarts dacht ik, om vooral niet met yoghurt en weet ik wat aan de gang te gaan. Leek mij nogal een no brainer…alleen water is echt het beste (en meer is niet nodig).