Meer mensen nog coronavrij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij al wel eens corona of vaker corona gehad?

Ja
304 (27%)
Nee
805 (72%)

Totaal aantal stemmen: 1109

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 11:07

Hele gezin behalve ik pas corona gehad, ik heb geen afstand gehouden, heb zelfs mijn best gedaan om ook besmet te raken zodat ik de booster niet hoef te halen. Baal wel dat ik nu de booster toch moet halen om het groene vinkje te behouden terwijl het nu echt als onzinnig voelt doordat ik zelfs nu niet ziek/besmet raak.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 11:38

mag schreef:
Hele gezin behalve ik pas corona gehad, ik heb geen afstand gehouden, heb zelfs mijn best gedaan om ook besmet te raken zodat ik de booster niet hoef te halen. Baal wel dat ik nu de booster toch moet halen om het groene vinkje te behouden terwijl het nu echt als onzinnig voelt doordat ik zelfs nu niet ziek/besmet raak.

:') Ik heb nog helemaal geen vaccinatie gehad en zou niet willen zeggen dat ik mijn best doe om corona te krijgen, maar met mijn werk in een drukke winkel waar ook echt niemand afstand houd en alles eigenlijk best normaal door draait, veel mensen dragen ook al geen mondkapjes meer wat ik ook wel snap en prima vind, en veel snotterende mensen of mensen waar ik mee in contact ben geweest die later positief testen, is het me na 2 jaar nog steeds niet gelukt om besmet te raken. Stiekem heb ik af en toe ook wel zo iets van krijg het nou maar een keer, dan krijg ik ten minste die domme QR code :')
Heel blij dat ik blijkbaar niet zo vatbaar ben hoor, genoeg mensen die er toch wel echt ziek van schijnen te worden, maar die QR code werkt in dat op zicht wel een beetje averechts, want de verleiding om wel een keer besmet te willen raken puur zodat je een code krijgt en niet (weer) hoeft te prikken snap ik wel :Y) Met dat blijven boosteren elke zoveel maanden snap ik wel dat mensen op een gegeven moment een beetje zo iets hebben van het is wel een keer goed, zeker als je maar niet ziek word.

Amalarab

Re: Meer mensen nog coronavrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:09

Ik heb ook ‘nee’ gestemd. Ben gevaccineerd en geboosterd. Ben die paar keer dat ik wel ziek of verkouden was nooit positief voor Corona geweest. Twee van mijn drie dochters zijn wel positief geweest. Eentje heb ik verzorgd in huis maar op afstand.

xMvGV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:48

Niet gevaccineerd en nog steeds geen corona en heb mij nooit onthouden niet te knuffelen met familie. Ook geen QR, maar ik vermaak mij heerlijk thuis en rondom huis. Ben nog nooit zo creatief geweest in dingen bedenken en grenzen verleggen als de laatste twee jaren! :D

De overige 5 gezinsleden zijn ook niet gevaccineerd en tot op heden heeft er slechts eentje corona gehad in januari dit jaar, enkel een snotneus en hoofdpijn, meer niet... Wellicht hebben wij goede gezonde genen? :D

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 14:30

Nog meer mensen die nog altijd 'wachten' op hun eerste besmetting?
Het lijkt bijna onmogelijk met alle besmette mensen waar ik bij in de buurt ben geweest maar tante Corry mot me niet lijkt het. :7

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 14:42

Mag je blij zijn. Ze vindt mij geweldig! Al 3 x gehad >;)

Caboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 14:45

Rawr schreef:
Het lijkt bijna onmogelijk met alle besmette mensen waar ik bij in de buurt ben geweest maar tante Corry mot me niet lijkt het. :7

Ja, ik ook nog steeds niet. Snap er ook niks van, mijn vriend heeft het al 2x gehad en geen afstand gehouden.
Weekend weg geweest met 8 mensen, iedereen besmet behalve ik. Tante Corry wil mij ook echt niet.. :')

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 15:32

Ik ben elk jaar gewoon soms verkouden en als ik daar dan een heel licht hoofdpijntje bij krijg is het schijnbaar iets wat mensen dan corona noemen. Dat dit een naam moet hebben komt alleen maar door de media, niet doordat ik ziek ben geweest. Dus nee ik vind niet dat ik corona heb gehad. Ik vind dat corona zich mijn lichte verkoudheid heeft toegeëigend.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 15:35

Hier ook nog steeds geen Corona gehad. Wel weer n enkele keer verkouden geweest en zelftest gedaan, maar nog altijd negatief

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 15:37

Rawr schreef:

Een week geleden had ik mee in de rij gestaan, behoorlijk overtuigd dat ik het gewoon niet kon krijgen. Gezien alle besmette mensen in mn omgeving 2,5 jaar lang, werken in de zorg, eindeloos testen..
Maar afgelopen maandag waren daar tóch ineens 2 streepjes.

En helaas viel het niet mee. :+ Maar ik hoef me nu geen uitzondering meer te voelen, yay :')

Caboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 15:41

Dorine92 schreef:
Ik ben elk jaar gewoon soms verkouden en als ik daar dan een heel licht hoofdpijntje bij krijg is het schijnbaar iets wat mensen dan corona noemen. Dat dit een naam moet hebben komt alleen maar door de media, niet doordat ik ziek ben geweest. Dus nee ik vind niet dat ik corona heb gehad. Ik vind dat corona zich mijn lichte verkoudheid heeft toegeëigend.

:z

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 15:45

Wij zijn nog steeds corona vrij.... en heb ook echt geen zin het te krijgen, dus houden maar zo.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 16:14

Ik heb tot nu toe (afkloppen!!) geen corona gehad. Vorige week heb ik mijn 5de vaccinatie gehaald. Ik ga steeds als ik opgeroepen word, ook om mijn omgeving te beschermen, veel oudere mensen waarvan sommigen anti-vaxxers zijn ook nog.Ik vond die sociale lockdowns heel vervelend en hoop dat het niet meer zover hoeft te komen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 16:19

Ik ben net na mijn vaccinatie positief getest en heel ziek geweest. Uitnodiging voor booster kwam in januari, niet genomen, daarna in maart weer positief getest nadat vriendlief het had, maar toen geen symptomen gehad (godzijdank). Sindsdien gelukkig geen corona gehad. Mijn hele gezin heeft het wel gehad behalve mijn moeder die niet gevaccineerd is, was toen ik positief was nog bij haar langs geweest, geknuffeld en gekust (ik was jarig) en zij had (gelukkig) niks en heeft het nog nooit gehad.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 17:26

CalipsoLover schreef:
Ik ben net na mijn vaccinatie positief getest en heel ziek geweest. Uitnodiging voor booster kwam in januari, niet genomen, daarna in maart weer positief getest nadat vriendlief het had, maar toen geen symptomen gehad (godzijdank). Sindsdien gelukkig geen corona gehad. Mijn hele gezin heeft het wel gehad behalve mijn moeder die niet gevaccineerd is, was toen ik positief was nog bij haar langs geweest, geknuffeld en gekust (ik was jarig) en zij had (gelukkig) niks en heeft het nog nooit gehad.

Eigenlijk denk ik dat jij ten tijde van je vaccinatie al besmet was maar nog in de incubatieperiode zat. Je was dus helaas net te laat met vaccineren.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 17:35

Ik niet officieel in ieder geval.
In juni ben ik even ziek geweest maar niet laten testen. Was maar kort en niet belachelijk. Mijn vader heeft de maand erna een bloedtest laten doen op antistoffen (doet hij al sinds 2020 dmv een onderzoek in ons dorp, meest getroffen dorp), en daar kwam uit dat hij in de laatste maand corona gehad zou moeten hebben. Maar niemand anders was ziek, buiten lichte hoofdpijn een dag. Dus waar het begonnen is, geen idee. Maar nooit getest.
Ik ben 1x bij de GGD geweest en mijn broertje 2x. Verder niemand.
Mijn vader is bij de eerste bloedtest wel positief getest op antistoffen. Maar weer, nooit ziek geweest.

We zijn nu allemaal gevaccineerd. Vader en ik alleen basis, moeder en broertje 1 booster.

Dus, ja. Waarschijnlijk wel gehad maar niet officieel.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 17:44

Rawr schreef:

Ik ben een maand nadat ik in dit topic had gereageerd echt flink lang goed beroerd geweest ervan. Een week keelpijn en daarna 2 maanden uit de running door vermoeidheid en algehele pijntjes. Had erger gekund maar toch bijzonder onprettig.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 18:49

Ik heb eindelijk vorige maand corona gehad :') Twee a drie dagen koorts en een week verkouden, maar daarna was ik gelukkig weer beter. Ik ken meerdere mensen die het nog steeds niet hebben gehad.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 18:57

De enige op het werk en in de familie, maar nog steeds corona vrij! *klopt af* :D

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 19:59

Ik voelde me laatst een onbesmet eiland in een zee van corona patiënten: familie, vrienden, collega's. Dus toen maar even snel een vaccinatie gehaald. Velen zijn er toch een week goed ziek van met koorts, duizeligheid en ander ongemak.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 20:02

Ik ben nog steeds corona vrij...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 21:49

Ik was nog corona vrij geweest als mn ex niet zo nodig carnaval hoefde te vieren afgelopen keer. En ik werk in het onderwijs dus best knap en baal dat ik niet kan zeggen dat ik de uitzondering ben. Haha. Wel een half jaar moeten herstellen dus ik kan het niemand aanraden en ik was erg ziek van de laatste spuit.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 21:56

Echt niet te vroeg juichen mensen , ik heb een soort vloek over mij heen elke keer als ik zeg het is weer rustig kom ik serieus de dag erna in contact met iemand met corona , of krijg het zelf.

Ik heb het één keer gehad in maart. Was er niet ernstig ziek van maar de keelontsteking was wel erg pijnlijk. Ik ben 1,5 nadat ik weet beter was nog wel een week heel erg moe geweest. Lekker uitgerust en toen was ik er weer.

Sindsdien kom ik wel regelmatig in contact maar lijk ik nog antistoffen te hebben. Of wel een aantal keer erna nog gehad maar niet met symptomen.

Woensdag nog contact gehad , ik ga het maar niet typen hoe gezond ik mij voel want zal je zien dat ik morgen aan de beurt ben :=

Echt er heerst een vloek over mij , ik spreek het gewoon maar niet meer uit.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 20:03

anjali schreef:
CalipsoLover schreef:

Eigenlijk denk ik dat jij ten tijde van je vaccinatie al besmet was maar nog in de incubatieperiode zat. Je was dus helaas net te laat met vaccineren.

Ja was wel jammer helaas... Had het toen wel gekregen van een groep die volledig gevaccineerd was. Stelde toen al m'n vragen bij hoeverre het vaccin in transmissie beschermde, dat bleek idd bagger te zijn maar dat ik er de tweede keer echt niet ziek van was zal deels wel aan mijn vaccinatie gelegen hebben.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 20:28

Wij hebben het nog steeds niet gehad. Had eigenlijk wel verwacht het tijdens de vakantie op te lopen want dat hoorde ik veel om mij heen. Vorige week ook een aardig groot feestje gegeven en iedereen gekust... ook niks