Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:[/quote]bloed prikken is traumatisch maar kind naar een ziekenhuis slepen voor foto's is dat niet kennelijk.
Dioxide schreef:Ik lees op de tenen lopen en denk meteen aan de achillespezen. De fysio zal misschien uitkomst kunnen bieden!
Zelf heb ik als kind te korte achillespezen gehad, met op de tenen lopen en kreupelen als gevolg. Ruim 30 jaar later zijn ze nog steeds te kort, maar kan wel soort van normaal lopen
LadyDaily schreef:VivianHesen schreef:Ik heb alleen de openingspost gelezen, maar wilde toch even reageren.
Ik heb rond mijn 3e vergelijkbare klachten gehad. Bij mij bleek 1 been korter te zijn. Uiteindelijk met behulp van een verhoging in de schoen gecorrigeerd.
Volgens mijn chiropractor was dit altijd goed te zien door met de voeten naast elkaar te staan en dan voorover te buigen (handen richting de vloer). Mijn bilspeet week dan af naar de kant van het kortste been.
Er zit wel heupafwijkingen/been lengte verschil in de kant van mijn vriend.
Hiervoor heeft ze ook foto's gemaakt toen ze 4 maanden oud was, was gelukkig allemaal in orde. Heb het ook nog wel aangekaart bij de huisarts van de week.
Liep jij toen ook vaak op de tenen?
Plausibel schreef:Naast het op tenen lopen nog opvallende dingen? Wellicht zit je kind graag in kleermakerszit? Of met de benen helemaal om elkaar heen of om een stoelpoot heen gekronkeld? Iets van dat? Benen onder zich of als W vorm zitten met de benen?
culaccino schreef:Plausibel schreef:Naast het op tenen lopen nog opvallende dingen? Wellicht zit je kind graag in kleermakerszit? Of met de benen helemaal om elkaar heen of om een stoelpoot heen gekronkeld? Iets van dat? Benen onder zich of als W vorm zitten met de benen?
Oh, is dat niet goed? Dit doe ik bijna allemaal
Ik denk dat we TS niet echt verder helpen door mogelijke diagnoses te roepen. Denk dat een fysio of arts dit beter kan beoordelen dan wij.
culaccino schreef:Plausibel schreef:
Oh, is dat niet goed? Dit doe ik bijna allemaal
Ik denk dat we TS niet echt verder helpen door mogelijke diagnoses te roepen. Denk dat een fysio of arts dit beter kan beoordelen dan wij.
Plausibel schreef:culaccino schreef:Oh, is dat niet goed? Dit doe ik bijna allemaal
Misschien moeten wij even PB'en. Ik vis naar symptomen die horen bij een specifiek ziektebeeld die zeer typerend zijn hiervoor.
Ik ben geen leek hierin. Maar het zijn basis vragen en ik heb er nog veel meer, inclusief fysieke tests etc. Dus als je interesse hebt, PB me