Dochter loopt mank

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 00:21

Op de tenen lopen zou ik dat gelijk eens aankaarten bij de fysio als je toch gaat. Tot 2 jaar is dat nog normaal maar daarna kan het een symptoom voor bepaalde problemen zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 00:26

Mijn benen zijn ook wat ongelijk en ik ben geboren met scheve heupen is weer helemaal goed gekomen behalve de ongelijke benen dat hou je toch. Ik denk ook niet dat ik helemaal perfect loop wat dat betreft. Het deed mij trouwens nog wel denken aan toen ik een jaar of 14 was en ik gevallen ben met skeeleren en daarbij een flinke optater op mijn knie heb gehad. Eerste niks aan de hand en opeens kwam ik de trap niet meer op. Het deed ook wel flink zeer maar het was de dagen daarna enorm stijf. Ik heb ook weken heel mank en raar gelopen en mijn moeder was er ook echt een beetje kwaad om het zag er ook niet uit. Eindstand ik had aardig wat vocht in mijn knie dus de klachten waren heel logisch. Pas na een maand :') begon ik weer normaal te lopen en sindsdien is het ook gewoon weer goed geweest. Dus dat kan ook nog wel wat zijn.

Verder is het wel verstandig om je bezorgdheid niet teveel op je kind te leggen , of dat je kind het merkt. Zo heb ik van mijn moeders kant wel hypochondrie achtige klachten geërfd en het gaat gelukkig nu wel heel goed maar je wilt niet dat je kind dat krijgt door hevige bezorgdheid. En dan hoef je zelf absoluut geen hypochondrie te hebben. Dat had mijn moeder ook niet , maar mijn moeder was altijd wel heel bezorgd en dat neem je als kind onbewust wel over maar kan dus erger ontwikkelen.

Ik werk met volwassenen die geestelijk op het niveau van een 2 jarige functioneren. Die geven ook zeer slecht pijn of ongemak aan. Of ze geven het aan als de pijn al voorbij is , maar ik heb altijd het idee dat ze niet goed weten hoe ze het moeten zeggen of aangeven.

Vertrouw op het advies van de arts. Ik snap dat je je zorgen maakt maar door een val kan je uiteraard wel een tijdje even gek of mank lopen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:05

Ayasha schreef:
bloed prikken is traumatisch maar kind naar een ziekenhuis slepen voor foto's is dat niet kennelijk.
[/quote]

prikken is wat anders dan een foto he, snel pijnloos en goed te doen het is in een minuut gebeurt....hier is dat als leuk ervaren door de kinderen mede doordat er leuke verpleging rondliep!.

En verpest niet de jeugd van je kind door die overbezorgdheid....mijn moeder kon dat ook zo goed en dat is op zijn zachts gezegd echt niet leuk!. OOk nu ziet ze overal beren en leeuwen inbrekers en potlood venters etc... dat mens leeft eeuwig in angst dat is toch vreselijk ( waarom zou jeje dagen verpesten met altijd angst!) :o

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:36

Daarnaast is bloedprikken niet voor iedereen vervelend of traumatisch. Als kind heb ik Pfeiffer gehad, en moest ik regelmatig geprikt worden. Volgens mijn moeder ging het altijd prima, tot op 1 dag en sindsdien heb ik echt flinke moeite met bloedprikken.

De laatste keer dat ik moest bloedprikken heb ik een paniekaanval + huilaanval gekregen en kon ik het gewoon niet controleren.
Vond het super sneu voor meid die me moest prikken _O-

Ts, ben heel benieuwd wat je vervolgstappen zijn!

Dioxide

Re: Dochter loopt mank

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:00

Ik lees op de tenen lopen en denk meteen aan de achillespezen. De fysio zal misschien uitkomst kunnen bieden!

Zelf heb ik als kind te korte achillespezen gehad, met op de tenen lopen en kreupelen als gevolg. Ruim 30 jaar later zijn ze nog steeds te kort, maar kan wel soort van normaal lopen :+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:04

Dioxide schreef:
Ik lees op de tenen lopen en denk meteen aan de achillespezen. De fysio zal misschien uitkomst kunnen bieden!

Zelf heb ik als kind te korte achillespezen gehad, met op de tenen lopen en kreupelen als gevolg. Ruim 30 jaar later zijn ze nog steeds te kort, maar kan wel soort van normaal lopen :+

Die van mij zijn verlengd, maar ik prefereer nog altijd mn tenen boven mn hielen. En ik kan niet op blote voeten plat lopen.

Over bloedprikken, als kind vaak geprikt (elke ziekenhuiscontrole vanwege die achillespezen) en ik was het zat en durfde niet meer. Ook een zeer pijnlijk spieronderzoek gehad als kind zijnde.
Nu als volwassen geef ik er minder om, maar ik maak me wel druk om injecties. Om er vervolgens achter te komen dat het allemaal best meevalt.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:45

LadyDaily schreef:
VivianHesen schreef:
Ik heb alleen de openingspost gelezen, maar wilde toch even reageren.

Ik heb rond mijn 3e vergelijkbare klachten gehad. Bij mij bleek 1 been korter te zijn. Uiteindelijk met behulp van een verhoging in de schoen gecorrigeerd.
Volgens mijn chiropractor was dit altijd goed te zien door met de voeten naast elkaar te staan en dan voorover te buigen (handen richting de vloer). Mijn bilspeet week dan af naar de kant van het kortste been.

Er zit wel heupafwijkingen/been lengte verschil in de kant van mijn vriend.
Hiervoor heeft ze ook foto's gemaakt toen ze 4 maanden oud was, was gelukkig allemaal in orde. Heb het ook nog wel aangekaart bij de huisarts van de week.

Liep jij toen ook vaak op de tenen?

Dat vind ik moeilijk in te schatten. Ik loop voor zo lang ik me kan herinneren wel meer op mijn tenen, maar daar ben ik pas op latere leeftijd achter gekomen door een voetanalyse.
Wel sloeg ik vaker mijn enkel om als het lengteverschil wat groter werd.

Plausibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 00:39

Naast het op tenen lopen nog opvallende dingen? Wellicht zit je kind graag in kleermakerszit? Of met de benen helemaal om elkaar heen of om een stoelpoot heen gekronkeld? Iets van dat? Benen onder zich of als W vorm zitten met de benen?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 01:29

Hoe gaat het, TS? Heb je nog contact gehad met de huisarts? Ik hoop dat je mijn antwoord (direct het eerste antwoord na jouw openingspost) niet als vervelend op hebt gevat, want zo was dat niet bedoeld. Ik snap best dat je je zorgen maakt hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 08:28

Plausibel schreef:
Naast het op tenen lopen nog opvallende dingen? Wellicht zit je kind graag in kleermakerszit? Of met de benen helemaal om elkaar heen of om een stoelpoot heen gekronkeld? Iets van dat? Benen onder zich of als W vorm zitten met de benen?

Oh, is dat niet goed? Dit doe ik bijna allemaal :')

Ik denk dat we TS niet echt verder helpen door mogelijke diagnoses te roepen. Denk dat een fysio of arts dit beter kan beoordelen dan wij.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 09:15

Ik ken een kindje wat ook zo op haar tenen liep. Die heeft toen fysiotherapie gehad en moest al snel op kleutergym en moest trampoline springen. Is overgegaan maar was best een lang traject. Is nooit een meisje wat handig met haar lichaam was trouwens, geen idee of dat toeval is.
Mijn dochter had dat niet maar die liep met haar voeten naar binnen, nu nog steeds heeft ze dat een beetje. Maar dat zal ze van mij hebben, ik heb het ook.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-22 09:57

Ze loopt nog steeds erg mank, zit geen verbetering in.
Verder geen klachten erbij gelukkig. Gisteren heel wat fysiopraktijken bij langs gebeld, blijkt veel ziekte te zijn overal of opname stop.
Gelukkig kan ik Vanmiddag wel bij 1 terecht.

Ze loopt sinds de val niet meer zoveel op haar tenen, heb dit ook aangekaart bij de huisarts vorige week (misschien is het bijvoorbeeld spierpijn) maar ook daar werd niet echt op gereageerd alleen dat tenen lopen veel voorkomt bij peuters.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:10

Ik loop ook op mijn tenen. :j komt heel vaak voor. Volgens mijn fysio heb ik gewoon korte pezen.

En TS, ik ben ook zo'n googlaar. Als ik ergens pijn heb of als mijn vriend ergens last van heeft kom ik binnen 5 minuten op kanker of een aneurisme uit en had ik bij wijze van vorige week al in mijn kist moeten liggen. Gelukkig heb ik een lieve zus die een steengoeie arts is en me dan weer even tot de orde kan roepen. Die is dan heel streng, en zegt ook: nooit googlen. Echt niet. Dat is moeilijk, want je bent bezorgd, maar het is zoveel beter voor je eigen gemoedsrust. Je kind is jong en gezond, en de kans is ongelofelijk klein, echt héél klein dat er iets ergs aan de hand is. :)

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:29

Ik zou gewoon teruggaan naar de huisarts, want er zit geen verbetering in, je constateert verslechtering. Dan mag je teruggaan hè en dan hoeft het nog niet direct het zeldzame neuroblastoom te zijn (dit is echt heel zeldzaam, kans om de Staatsloterij te winnen is misschien net zo zeldzaam). Het is heel simpel, je belt naar de huisarts, vertelt dat je dochter nog steeds manker/manker loopt en maakt een nieuwe afspraak. Vraag gewoon of het verstandig is om eventueel een foto te maken of een doorverwijzing te krijgen. En stel dat je dat niet krijgt, dan vraag je binnen hoeveel tijd dit over moet zijn. En anders kun je het consultatiebureau nog bellen, daar werken jeugdartsen.

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:13

Fijn dat je terecht kunt bij de fysio. Zou geweldig zijn als ze je meteen gerust kan stellen. Maar mocht er iets aan de hand zijn, dan ben je daar ook op het juiste adres. Succes, hopelijk snel verbetering.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:19

Fijn dat je vanmiddag al naar de fysio kunt! Geef daar goed je zorgen aan. Zij kunnen je ook adviseren om bijv wel terug te gaan naar de huisarts of om iets specifieks te laten onderzoeken.
Succes vanmiddag!

Plausibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:34

culaccino schreef:
Plausibel schreef:

Ik denk dat we TS niet echt verder helpen door mogelijke diagnoses te roepen. Denk dat een fysio of arts dit beter kan beoordelen dan wij.

Misschien moeten wij even PB'en :P. Ik vis naar symptomen die horen bij een specifiek ziektebeeld die zeer typerend zijn hiervoor.
Ik ben geen leek hierin. Maar het zijn basis vragen en ik heb er nog veel meer, inclusief fysieke tests etc. Dus als je interesse hebt, PB me :)

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-22 12:11

culaccino schreef:
Plausibel schreef:

Misschien moeten wij even PB'en :P. Ik vis naar symptomen die horen bij een specifiek ziektebeeld die zeer typerend zijn hiervoor.
Ik ben geen leek hierin. Maar het zijn basis vragen en ik heb er nog veel meer, inclusief fysieke tests etc. Dus als je interesse hebt, PB me :)[/quote]

Welk ziektebeeld bedoel je dan?
Ze zit weleens in de w vorm.

Fysio wil haar graag nog een keer terug zien. Het kan met het lopen op haar tenen te maken hebben.
Verder lijkt niks gebroken en heeft ze alles goed nagekeken. Ik ben gerustgesteld :o
Het zou eventueel wel 6 weken kunnen duren maar bij verslechtering moet ik eerder aan de bel trekken.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 12:21

Wat fijn dat de fysiotherapeut je geeft kunnen geruststellen. Natuurlijk super vervelend dat je dochtertje nog steeds niet goed loopt. Maar fijn dat er in ieder geval niks ergs aan de hand lijkt te zijn.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 12:37

Heel fijn voor je dat je gerustgesteld bent TS! Dat moet echt een enorme opluchting voor je zijn :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 12:45

Plausibel schreef:
culaccino schreef:

Ik ben geen leek hierin. Maar het zijn basis vragen en ik heb er nog veel meer, inclusief fysieke tests etc. Dus als je interesse hebt, PB me :)

Het kan zijn dat het allemaal gaan symptomen zijn maar het feit is dat ik al die dingen deed naast mank lopen en als iemand zo bezorgd geweest was als TS hadden ze me op zijn minst de kans kunnen geven om te zorgen dat ik nu geen chronische pijn had.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:59

Fijn dat je gerustgesteld bent TS! Hopelijk loopt je meisje snel weer goed.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:58

Hoe gaat het nu? :)

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-22 13:14

poes schreef:
Hoe gaat het nu? :)

Lief dat je het vraagt! Gaat gelukkig steeds beter, soms heeft ze een dag dat ze nog wel iets meer mank loopt.
We hebben nu ook corona, wat op en af gaat.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:24

Oei das jammer. Toch nog een beetje last ze moet zich toch goed pijn gedaan hebben toen.