Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Onali schreef:Snap er niks meer van.
Vriendin is vorige maand positief getest, geen klachten en zij hoefde maar 5 dagen in quarantaine.
Zaterdag test, zondag positief bevonden, op vrijdag weer naar dr werk.
Pumpkinbroes schreef:Onali schreef:Snap er niks meer van.
Vriendin is vorige maand positief getest, geen klachten en zij hoefde maar 5 dagen in quarantaine.
Zaterdag test, zondag positief bevonden, op vrijdag weer naar dr werk.
Je hoeft 8 weken na je besmetting niet te testen of in quarantaine als je in contact bent geweest met een positief iemand.
Tenminste dat vertelde het rivm mij aan de telefoon.
Euridicey schreef:Sorry maar dat kan toch niet.. Een werkgever kan jou toch niet verplichten. sws loon stopzetten kan niet op deze manier. Van wat ik me nog kan herinneren van mn lessen arbeidsrecht is dat absoluut geen valide reden. Ik kan het voor je checken als dat nog nodig is
Flower033 schreef:Je weet vanuit arbeidsrecht dat de basisregel is: niet werken, geen loon, tenzij....
Bijvoorbeeld ziekte. In een eerder post heb ik een link geplaatst naar een website waar het best goed wordt uitgelegd. Daar staat zelfs dat als je bewust in contact komt met een besmet persoon en je moet daardoor in quarantaine de werkgever je niet hoeft uit te betalen. Bewijslast ligt wel bij de werkgever.
Nala schreef:Ik mag morgen gaan testen en bij negatief wel vrijdag mijn booster gaan halen, maar moet dan toch nog tot minstens volgende week dinsdag in quarantaine blijven totdat ik mag testen om mijn quarantaine te beeindigen. Volgende week dinsdag geldt dan dus alleen als mijn schoonmoeder tot vrijdag geen klachten meer heeft.
Nala schreef:Hey bokkers,
Door een positief familielid van mijn vriend zit ik al sinds afgelopen dinsdag bij mijn vriend en zijn moeder thuis om mijn ouders te beschermen. Mijn ouders zijn allebei een risicogroep (vader heeft copd, moeder een afweer-afwijking). Vrijdag werd ook zijn moeder positief getest, en sindsdien zit ik dus bij hem thuis. Helaas gaat/kan zijn moeder niet in isolatie, zodat ik eigenlijk de minimaal 7 dagen + 24 uur klachtenvrij of 14 dagen quarantaine van zijn moeder af zou moeten wachten, voordat ik na nog eens 5 dagen mijzelf vrij kan testen.
Nu heeft mijn werk vandaag laten weten mij eigenlijk te dwingen toch naar huis te gaan, omdat ze me anders niet doorbetalen omdat ik me niet aan de regels zou houden.
Nu ga ik dus vanavond waarschijnlijk maar gewoon naar huis, maar mag mijn werkgever dit eigenlijk wel?
xxCYNNxx schreef:ook ik snap de reactie van de werkgever wel; onder ideale omstandigheden was het theoretisch gezien maar 5 dagen dat hij niet op je kan rekenen vanwege je quarantaine. Nu is dat theoretisch 14 dagen + 5 geworden. Van nog geen week naar bijna 3 weken dat hij zou moeten doorbetalen vanwege een keuze die gemaakt word door je schoonmoeder en je vriend.
Daar zou ik ook voor passen als ik werkgever was om heel eerlijk te zijn.
Wel vreemd dat de GGD zegt dat je je nu absoluut niet mag verplaatsen, maar wel over een paar dagen met misschien weet ik hoeveel mensen hutje mutje in de rij mag staan voor je booster.
xxCYNNxx schreef:ook ik snap de reactie van de werkgever wel; onder ideale omstandigheden was het theoretisch gezien maar 5 dagen dat hij niet op je kan rekenen vanwege je quarantaine. Nu is dat theoretisch 14 dagen + 5 geworden. Van nog geen week naar bijna 3 weken dat hij zou moeten doorbetalen vanwege een keuze die gemaakt word door je schoonmoeder en je vriend.
Daar zou ik ook voor passen als ik werkgever was om heel eerlijk te zijn.
Wel vreemd dat de GGD zegt dat je je nu absoluut niet mag verplaatsen, maar wel over een paar dagen met misschien weet ik hoeveel mensen hutje mutje in de rij mag staan voor je booster.
Nala schreef:Ik snap het ook niet meer
In de mail staat "Als u in thuisquarantaine zit en/of corona-gerelateerde klachten heeft zoals verkoudheid, benauwdheid of koorts, kunt u niet komen. Het is dan belangrijk dat u zich eerst laat testen." dus dat zal dan wel kloppen?
Vayo schreef:Dat heb ik inderdaad ook. Hier moet je dus naar beneden, door de woonkamer om bij de wc en badkamer te komen. Geen tweede wc boven. En ik moet door een slaapkamer om in de mijne te komen.
Toen het nog zo was dat je als gevaccineerde korter in quarantaine of zelfs niet in quarantaine hoefde, mochten niet gevaccineerden daar niet op afgerekend worden. Waarom dit wel doen met mensen waarbij de woon/verblijfsituatie of gezinssamenstelling (positief getest kind of zelf positief getest en alleenstaand met kinderen) niet geschikt is voor strikte isolatie!? Ik snap dat de werkgever er allemaal niet op zit te wachten, maar zelf zit je ook niet op het gedoe van quarantaine of isolatie te wachten.