Viruswaanzin #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 23:19

Nee hoor, ze moesten juist die check doen, omdat er zoveel vervalste codes in omloop waren.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 23:26

chevax schreef:
Eretria schreef:
Dat zal vanzelf een keer aan het licht komen. Vind jij het kloppen dan? Ik denk dat je daar zelf ook het antwoord wel op weet.

Daarbij geeft de qr wel persoonsinformatie. Als je bij de hema even wat wou drinken vroegen ze ook of waar je woont, of wat je naam was, of je geboortedatum. Ter controle. >;)

Lees mijn reactie, ik heb er geen enkel probleem mee. Op elke hoek van de straat hangen sinds jaar en dag camera's, we staan allemaal vanaf onze geboorte geregistreerd. En daar hebben we vaak ook heel veel voordeel van.

Grappig, daar heb ik dan wel weer problemen mee. Ik probeer echt wel op te letten wat ik wel en niet deel op het internet, let er altijd op welke cookies ik accepteer en vind al die camera's een gevaarlijke ontwikkeling. Maar met de QR code heb ik dan weer geen problemen. Omdat hij geen direct naar mij te herleiden data laat zien en omdat het een tijdelijk iets is, wat weer stopt als de pandemie endemisch is geworden. Ik heb er ook geen moeite mee om een toegangskaartje bij de Efteling te laten zien en de QR code is echt met zoiets te vergelijken.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 23:28

Electra63 schreef:
rensju schreef:
Wat denk je van de Digi-d inlog die je overal voor nodig hebt. Als ze willen, weten ze al héél veel over ons.

Er klopt allemaal geen donder van, maar the great reset gaat mij dan weer te ver.
Chevax, jij bent wel echt goed gelovig in artsen en de overheid he. Prima, maar accepteer ook dat anderen dat niet doen.

Het lijkt me heel normaal dat je bij een pandemie of ziekte naar een arts luister. ;)

Ik heb van die influencers, dansleraar en FvD nog nooit een inhoudelijk goed argument gelezen hoe we deze pandemie moeten oplossen.

Zeker wel, maar ik heb het meer over artsen huisartsen etc in filmpjes op social media. Maar goed, ik geloof niks meer wat ik op internet zie :')

Volgens mij gaat niemand deze pandemie oplossen ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 23:30

Eretria schreef:
Nee geen lijst. Echt de QR die ze scannen met een Ipad.

In Nederland ziet de QR controleur :
Je eerste letter van je voornaam.
De eerste letter van de achternaam
Je geboorte dag en maand (geen jaar).

Dus ze weten geen drol, maar zien net genoeg om je evt te controleren met je ID of stellen ze een vraag wat bv je (voor)naam is.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 23:33

Brainless schreef:
Eretria schreef:
Nee geen lijst. Echt de QR die ze scannen met een Ipad.

In Nederland ziet de QR controleur :
Je eerste letter van je voornaam.
De eerste letter van de achternaam
Je geboorte dag en maand (geen jaar).

Dus ze weten geen drol, maar zien net genoeg om je evt te controleren met je ID of stellen ze een vraag wat bv je (voor)naam is.

Geen zorgen, dat willen ze gaanveranderen. Dan krijgen ze wel alles te zien. :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 23:45

Sunnda schreef:
Geen zorgen, dat willen ze gaanveranderen. Dan krijgen ze wel alles te zien. :D

Ja gaan ze (misschien) veranderen.. maar dat is nu nog niet het geval dus kunnen ze echt niet alles van je weten.

De Internationale QR code vermeldt wel veel meer gegevens.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 23:51

Booster shot gehaald. Geen last anders dan morgen een flinke blauwe plek vermoed ik. Injectie mevrouw was een tikkie te enthousiast.

Tip: mijn wederhelft was vandaag aan de beurt, ik pas morgen. Klaarblijkelijk mag je toch samen als de geplande boosters in dezelfde werkweek gepland zijn. Scheelt me weer 2x30 km rijden en een dik uur van mijn leven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 23:57

Cowboy55 schreef:
Booster shot gehaald. Geen last anders dan morgen een flinke blauwe plek vermoed ik. Injectie mevrouw was een tikkie te enthousiast.

Tip: mijn wederhelft was vandaag aan de beurt, ik pas morgen. Klaarblijkelijk mag je toch samen als de geplande boosters in dezelfde werkweek gepland zijn. Scheelt me weer 2x30 km rijden en een dik uur van mijn leven.

Ook Moderna gehad ? Hier vandaag ook geboosterd , half uurtje rijden , grote prik straten fabriek maar echt top geregeld.
Heb de prik niet gevoeld , dame was erg voorzichtig.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 23:58

bigone schreef:
Cowboy55 schreef:

Ook Moderna gehad ? Hier vandaag ook geboosterd , half uurtje rijden , grote prik straten fabriek maar echt top geregeld.

Yup, Maastrichtse Modernaaaaaaaaaaaa. Mestreech is neit breed, mer laaaaaaaaaaank. Mijn wederhelft heeft ook niks gemerkt van haar shot. Ook niet van het mijne trouwens _O-

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 00:15

Wat is trouwens de volgende datum waarop wij gevaccineerden dood omvallen? Ik heb er weer 1 gemist denk ik? Moeilijk plannen zo…..

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 00:16

Ik heb hem gepland staan
Mensen in mijn omgeving hebben er daags na wel flink last van (gehad)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 00:21

Ik vraag me af hoe al die losse overheden nu wel een soort samenwerking hebben bewerkstelligt, terwijl ze elkaar eigenlijk al jaren alleen maar dwars zitten?

Nu met deze pandemie kunnen ze blijkbaar achter de schermen ineens wel van alles samen organiseren..

Kan iemand mij trouwens al uitleggen wat de overheden wijzer worden van “alle gegevens via qr verzamelen”, hoe dat gaat werken en welke personen daar dan echt wat aan hebben en wat ze er dan aan hebben?

(En dan niet komen met het systeem in China en ook niet dat ik het zelf ergens moet gaan zoeken, want dat heb ik al gedaan maar daar kom ik niet uit)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 00:28

Cer schreef:
<KNIP>

Kan iemand mij trouwens al uitleggen wat de overheden wijzer worden van “alle gegevens via qr verzamelen”, hoe dat gaat werken en welke personen daar dan echt wat aan hebben en wat ze er dan aan hebben?

(En dan niet komen met het systeem in China en ook niet dat ik het zelf ergens moet gaan zoeken, want dat heb ik al gedaan maar daar kom ik niet uit)

Daar zit nog een vraag onder Cer waarop ik het antwoord echt niet kan verzinnen: WAAROM?

Wat heeft ‘de overheid’ (wie is dat trouwens?) te winnen bij het verzamelen van dat die ze allang van je hebben?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 00:36

Cowboy55 schreef:
Wat heeft ‘de overheid’ (wie is dat trouwens?) te winnen bij het verzamelen van dat die ze allang van je hebben?

Nou ja, dat. SUWInet zit vol met gegevens, historische gegevens, databanken worden gekoppeld waar je bij staat. Je loopt rond met een ID waar meer op staat dan die hele QR-code, maar dat ID wordt gemaakt vanuit een database waarin alles van jou bij elkaar staat.

Als je een kind aangeeft, krijg je als ouders een pak papier met alle gegevens die relevant zijn voor het kind. Niet algemeen beschikbaar, maar het vergroten van die beschikbaarheid heeft niks te maken met de QR-code.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 00:39

Prrrr schreef:
Cowboy55 schreef:

Nou ja, dat. SUWInet zit vol met gegevens, historische gegevens, databanken worden gekoppeld waar je bij staat. Je loopt rond met een ID waar meer op staat dan die hele QR-code, maar dat ID wordt gemaakt vanuit een database waarin alles van jou bij elkaar staat.

Als je een kind aangeeft, krijg je als ouders een pak papier met alle gegevens die relevant zijn voor het kind. Niet algemeen beschikbaar, maar het vergroten van die beschikbaarheid heeft niks te maken met de QR-code.

My point exactly +:)+ de overheid heeft tonnen gegevens van ons en nu ineens, door COVID, zouden ze meer willen hebben?
1. Ze krijgen niet meer dan ze al hebben met de vragen die ze stellen en
2. Ze hebben mankracht niet om van die data iets te maken en
3. Zelfs overheidsdienaren hebben een geweten. It only takes 1……

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 00:58

Cowboy55 schreef:

Ik heb vorige week Pfizer gehad. Niets van gemerkt, zelfs niet van mijn arm.
Mijn partner heeft vandaag Pfizer gehaald, 50 km verderop.
Hij voelde zich niet helemaal lekker, vanavond.
Maar heeft Pfeiffer, dus misschien de combinatie.
Hij is in januari ook heel ziek van Corona geweest, terwijl hij echt nooit wat mankeert, behalve eens een verkoudheid. Hij is sportief, rookt niet, geen onderliggend lijden, geen overgewicht.
Hij heeft dit jaar meer ziektedagen dan zijn hele werkzame leven hiervoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 01:05

Zeg jij nog 'gezondheid' als iemand moet niezen?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 01:25

rensju schreef:
Wat denk je van de Digi-d inlog die je overal voor nodig hebt. Als ze willen, weten ze al héél veel over ons.

Er klopt allemaal geen donder van, maar the great reset gaat mij dan weer te ver.
Chevax, jij bent wel echt goed gelovig in artsen en de overheid he. Prima, maar accepteer ook dat anderen dat niet doen.

Liefje, als je zo ziek bent als ik en artsen je keer op keer in leven houden, heb je geen reden om te twijfelen aan de intenties van artsen. Ze hebben in een multidisciplinair overleg besproken welk vaccin voor mij het veiligst was. Dus ja, ik vertrouw blind op de professor die mij er telkens doorheen trekt. En wat betreft de overheid: nee hoor, ik ben niet goedgelovig. Maar de overheid hééft al je info al. Denk je écht dat controles bij restaurants enzo nieuwe, verhelderende info oplevert? Je bent imo goedgelovig als je nog steeds denkt dat al jouw data, van je inkomen tot eventuele schulden, je bestedingspatroon en je favoriete vakantielanden al niet lang en breed staat geregistreerd. Plus de rest.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 02:05

Je bent al lang te volgen via bankpasje paspoort enz. Wanneer ze er mee kwaad zou willen hadden ze dat al lang gedaan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 02:10

Dinopino schreef:
Je bent al lang te volgen via bankpasje paspoort enz. Wanneer ze er mee kwaad zou willen hadden ze dat al lang gedaan. Moest ook zo lachen toen mensen die ik ken de coronaapp gingen installeren. Ja en wanneer iedereen het enkel digitaal betaald, zijn de mensen nog beter bestuurbaar. Het is zo makkelijk en niemand dacht erover na. En dat is precies het probleem dat deze "pandemie" zo lang laat duren. Je mag in de supermarkt alles aanraken wat je in je mond stopt en liefst niet contant betalen. En met dat argument wilde velen graag meewerken. Er wordt jullie constant een spiegel voor de neus gehouden.

Er wordt jullie nu een wereld gespiegeld waar de regering bepaald of je op vakantie mag en waarheen. Of je naar de bioscoop mag of naar de sportclub. Hoe duidelijk willen jullie het hebben. Hoe naief kan je zijn om niet te geloven dat er niet gecensureert wordt op alle berichten die een andere waarheid hebben.

Ik snap hier helemaal niks van :')

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 02:10

Daarom heb ik het ook weggegooid:-) Je was te snel.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 07:35

Ik mag helemaal niet naar de sportclub -O-
:')

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 11:12

Evamarie schreef:
Zeg jij nog 'gezondheid' als iemand moet niezen?

Wat is je punt? Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met je vraag.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 11:40

Weet je wie het meeste van je weet: de grote internetbedrijven: meta (facebook), Google, Microsoft. Alles wat je op internet en op je telefoon doet, komt bij hen terecht. De meeste mensen hebben er geen enkele moeite mee om alles, maar dan ook alles, openbaar op social media te zetten. En het dan raar vinden dat ze bijvoorbeeld opgelicht worden via whatsapp. Omdat de appjes lijken alsof ze van de kinderen komen.

Om alles van je te weten heeft de overheid helemaal geen QR-code nodig. Het is veel makkelijker om de data op te vragen bij de internetbedrijven. Wat bijvoorbeeld gebeurde bij de verkiezingen van 4 jaar geleden in de USA en de Brexit.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 11:41

Cer schreef:
Ik vraag me af hoe al die losse overheden nu wel een soort samenwerking hebben bewerkstelligt, terwijl ze elkaar eigenlijk al jaren alleen maar dwars zitten?

Nu met deze pandemie kunnen ze blijkbaar achter de schermen ineens wel van alles samen organiseren..

Je laatste zin inderdaad. Ik vind inhoudelijk met iemand discussiëren altijd leuk en je stekt allicht iets van de ander op. Maar als er wordt gezegd "ik doe mijn eigen onderzoek" en je vraagt "wat zijn dan je bronnen" is de reactie meestal "zoek zelf en je zult wakker worden". Dan kan ik ook niet serieus in discussie gaan. Mijn zienswijze op de pandemie is anders dan die van de ontkenners, maar dat wil niet zeggen dat er over en weer misschien punten zijn waarover je kunt denken. Maar als je serieus genomen wilt worden, dan kom je niet met deze dooddoeners.