Kappers op bokt? Niet blij met haarkleur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 15:40

topsylover schreef:
Nymeria schreef:
Dat van die mail is een goed idee, dat laat ik even bezinken. Maar denk dat ze niet zonder slag of stoot geld teruggeven, dus ik moet echt ff bedenken of ik daar nog energie voor heb.

Het gaat hier om 260!! euro, dat is echt een bizar hoog bedrag, zelf voor een bayalage.
Je bent ten eerste al afgezet door zo'n prijs te rekenen, en dan ook nog met zo'n resultaat komen.

het is aan jezelf hoe ver je dit wil laten komen, maar deze mensen verdienen geen cent van wat je ze hebt gegeven, zo slecht is het. :n

Niet per se een bizar hoog bedrag. De prijs hangt af van de lengte en dikte van je haar, kleur die je wil e.d..

Als ik mijn haar in de balayage zou zetten zou dat ca. 400 euro kosten.

Anywho. Wat een broddelwerk, TS... Hopelijk komt t er bij de nieuwe kapper netjes onderuit. Ik heb t mijn vriendin die kapster is ook laten zien, die was ook echt niet te spreken over t resultaat. Ook niet na herstelwerkzaamheden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 15:46

Nymeria schreef:
Dat van die mail is een goed idee, dat laat ik even bezinken. Maar denk dat ze niet zonder slag of stoot geld teruggeven, dus ik moet echt ff bedenken of ik daar nog energie voor heb.

ik zou inderdaad een mail schrijven, dat is fijner voor jou en geeft hen de tijd wat na te denken voordat ze reageren. Zeker met foto's erbij.

Je zei dat je nog naar een andere kapper ging toch? Zou je hem/haar niet kunnen vragen om een soort beoordeling van wat er nu staat, een soort second opinion, en dat het daarop gebaseerd dus best goed zou zijn om een tegemoedkoming te vragen? Dan kan je ze zelf nog wel laten bepalen wat die tegemoedkoming is, ipv aangeven dat je al het geld terug wil. Kan je altijd nog op in gaan als ze iets laags voorstellen...

Of misschien dat een van de kapsters hier in het topic dat zou willen doen?

Desireeeee

Re: Kappers op bokt? Niet blij met haarkleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 15:50

Oh wauw, zelf na herstel is het inderdaad nog niet wat het hoort te zijn. :oo

Misschien kunnen de bokkers je helpen met een mail opstellen?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 15:58

IMANDRA schreef:
Nymeria schreef:

ik zou inderdaad een mail schrijven, dat is fijner voor jou en geeft hen de tijd wat na te denken voordat ze reageren. Zeker met foto's erbij.

Je zei dat je nog naar een andere kapper ging toch? Zou je hem/haar niet kunnen vragen om een soort beoordeling van wat er nu staat, een soort second opinion, en dat het daarop gebaseerd dus best goed zou zijn om een tegemoedkoming te vragen? Dan kan je ze zelf nog wel laten bepalen wat die tegemoedkoming is, ipv aangeven dat je al het geld terug wil. Kan je altijd nog op in gaan als ze iets laags voorstellen...

Ja of dat je de andere kapper laat aangeven wat het gaat kosten om het te fixen, dat je dat bedrag graag als tegemoetkoming zou willen zien? Anders wordt het een duur grapje, sjongejonge!

En _San87_: €400? :wow: welke kapper ga jij dan? Vind dat wel echt bizar veel geld.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 15:59

260 euro voor een complexe verfopdracht is bij een goede kapper geen gek bedrag.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 16:11

Afbeelding
Ik heb 175 euro betaald voor dit. TS heeft volgens mij ongeveer hetzelfde haar dus ik vind 260 best een behoorlijk bedrag. Ik heb toen ook 5,5 uur gezeten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 16:16

Gewoon doorpakken ts, bedenk ook dat je over vier weken je eigen uitgroei bij die zwarte haren krijgt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 16:17

200 euro voor flink blonderen met bayalage is niet gek hoor. Zeker niet als ze ook Olaplex gebruiken (wat ik sowieso zou doen).

Ik betaal zelf ook zoiets voor "creatief kleuren" (blauw, rood, met diverse andere kleurtjes erdoor) en het bleken wat daarvoor nodig is. Maar ja, je zit er dan ook een halve dag dus dan is het geen gek bedrag.

@Mloes: ja ook een goede :j.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 15-12-21 16:24, in het totaal 3 keer bewerkt

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 16:21

TS had geen donker haar, dat is zo donker gekleurd door de kapper

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 16:21

Maar TS had geen donker haar als ik het goed begrijp. Het donkere stuk bovenaan is door de kapper zo geverfd. Dus krijgt TS over enkele weken nog een lichte uitgroei er bovenop…
Zou hier ook écht niet blij mee zijn.

Ik betaalde enkele jaren terug overigens ook tegen de 300 euro om mijn donkerbruin haar felrood te kleuren (en dus eerst ontkleuren).
Maar dat was érg mooi gedaan, dus z’n prijs wel waard voor mij.

260 euro voor dit prutswerk? Zou toch ook even een mail sturen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 16:23

IMANDRA schreef:
200 euro voor zulk donker haar flink blonderen met bayalage is niet gek hoor. Zeker niet als ze ook Olaplex gebruiken (wat ik sowieso zou doen met dat verschil).

Ik betaal zelf ook zoiets voor "creatief kleuren" (blauw, rood, met diverse andere kleurtjes erdoor) en het bleken wat daarvoor nodig is. Maar ja, je zit er dan ook een halve dag dus dan is het geen gek bedrag.

@Mloes: ja ook een goede :j.

TS was al blond…

@ TS, is er al een askleurige toner in gezet?
Eigenlijk had ik gedacht dat ze het zouden oplossen door lichte baby highlight in het eerste deel en donkere lowlights in het lichte deel waarna een koele toner in je gehele haar. Dan zou het meer naar elkaar toe trekken denk ik. Ik vind je haar echt heel erg geel en snap niet hoe dat kan.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 15-12-21 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 16:23

Oh ja, jullie hebt gelijk :j. Overheen gelezen. Hoe dan ook, op zich geen gekke bedragen (mits het netjes is gedaan, wat hier niet het geval is), maar zeker afhankelijk van de kapper waar je zit.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 16:38

Noblesse_ schreef:
Maar TS had geen donker haar als ik het goed begrijp. Het donkere stuk bovenaan is door de kapper zo geverfd. Dus krijgt TS over enkele weken nog een lichte uitgroei er bovenop…

Ik wilde ook eens wat donkerder “bovenop” met een verloop richting blond. Heeft mijn kapster toen ook echt afgeraden. Dan krijg je inderdaad een lichte uitgroei en zit je om de vier weken bij de kapper.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 16:50

Ik heb het aan mijn zusje gevraagd.
Je kan hier niets meer mee

Ze zegt dit is bijna niet meer op te lossen omdat het zo zwart is gemaakt.
Het blijft zo oranje Geel.
Je lichte haren kunnen zelfs afbreken als ze dit opnieuw gaan behandelen.

Dus echt er achteraan en je geld terug vragen.
Dit kan echt niet
Heel veel sterkte

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 16:54

Noblesse_ schreef:
.

Dit dus. Dat hele donkere.. Ik snap niet waarom dat gedaan is. is in de voorbeeldfoto ook niet zo donker + als het lichter was heb je dat verloop veel gemakkelijker.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 16:55

Ik zat pas te bedenken dat zo'n asblonde balayage me wel leuk leek, maar door dit topic durf ik niet meer :')
Ik hoop dat een andere kapper het nog naar je zin kan maken TS! Ik snap wel dat je het moeilijk vindt om je geld terug te vragen, dat vind ik ook altijd lastig.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 16:56

Jeetje TS, het lijkt nog nergens op!
Ik zou echt mijn geld terugvragen, in elk geval het grootste gedeelte. Staan ze daar niet voor open zou ik vertellen een recensie op internet te plaatsen, mét foto’s, als ze zelf zo euforisch zijn dan stellen ze dat vast heel erg op prijs

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 16:58

Wat rot voor je TS! :(:)
Ik kan begrijpen dat je het lastig vind, maar het is echt niet raar als je je geld hier (gedeeltelijk) terugvraagt. Ik weet niet waar je woont, maar als je het lastig vindt en niemand kan vinden ga ik met alle liefde met je mee.

Inderdaad, mochten ze hier niet voor open staan dan is een review met foto een goede optie.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 17:04

Selina schreef:
Ik zat pas te bedenken dat zo'n asblonde balayage me wel leuk leek, maar door dit topic durf ik niet meer :')
Ik hoop dat een andere kapper het nog naar je zin kan maken TS! Ik snap wel dat je het moeilijk vindt om je geld terug te vragen, dat vind ik ook altijd lastig.

Het kan wel écht heel mooi zijn hoor Selina, mits uitgevoerd door een zeer kundig kapper/colorist:

Afbeelding

Afbeelding

TS: ik weet niet in welke regio je zit, maar mijn kapper in Arnhem (the Finest Hair Solutions) is waanzinnig, zij kunnen dit sowieso. Krijgen hele goede recensies ook altijd. Op hun Instagram pagina zie je veel van hun werk :j
En ik zou nu liever wat verder rijden indien nodig voor goed resultaat.. :o
Laatst bijgewerkt door Silenna op 15-12-21 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 17:04

Heb je een rechtsbijstandsverzekering TS? Of als je nog thuis woont je ouders misschien? Die zou ik namelijk zeker even inschakelen om je geld terug te kunnen krijgen

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 17:09

Als ze moeilijk doen zou ik ook zeker via social media wat proberen (Facebook). Dit werkt volgens mij ook altijd goed.

Ik denk ook aangezien je de reacties in dit topic nu hebt gelezen dat je veel bijval zou krijgen in eventuele reacties op social media.

Ik zou het voor €260 zeker proberen. Is toch doodzonde. :o

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 17:14

truus1957 schreef:
Jeetje TS, het lijkt nog nergens op!
Ik zou echt mijn geld terugvragen, in elk geval het grootste gedeelte. Staan ze daar niet voor open zou ik vertellen een recensie op internet te plaatsen, mét foto’s, als ze zelf zo euforisch zijn dan stellen ze dat vast heel erg op prijs

Dit dus. Recensie plaatsen op hun facebookpagina (als ze deze hebben) incl. foto’s. Bereik je veel mensen mee, en gezien ze zelf het resultaat prachtig vinden zouden ze net heel blij moeten zijn ermee :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 17:35

Mloes schreef:
IMANDRA schreef:

Ja of dat je de andere kapper laat aangeven wat het gaat kosten om het te fixen, dat je dat bedrag graag als tegemoetkoming zou willen zien? Anders wordt het een duur grapje, sjongejonge!

En _San87_: €400? :wow: welke kapper ga jij dan? Vind dat wel echt bizar veel geld.

Gewoon een normale kapper. Ik heb alleen heel erg lang en erg dik haar.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 17:45

Ik zou zelf niet direct alles op social media zetten. Het is niet goed gegaan, feit. Maar daarom hoeven ze niet failliet te gaan ofzo, dat is niet in verhouding. Gewoon eerst eens bellen of een mailtje sturen dat dit gewoon niet is wat verwacht is, en of er een oplossing kan komen qua financiën.
Laatst bijgewerkt door zorro op 15-12-21 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 17:46

zorro schreef:
Ik zou zelf niet direct alles op social media zetten. Het is niet gegaan, feit. Maar daarom hoeven ze niet failliet te gaan ofzo, dat is niet in verhouding. Gewoon eerst eens bellen of een mailtje sturen dat dit gewoon niet is wat verwacht is, en of er een oplossing kan komen qua financiën.

Dit :). Pas als er echt geen welwillendheid is, is social media een optie, imo.